بازدید 2363
۳
کدام رئیس جمهور در برابر ترامپ مناسب است؟

رئیس جمهور جدید باید قدرت اجرایی بالا در داخل و قدرت تعامل با خارج داشته باشد

یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه رئیس جمهور شدن ترامپ کشور ایران را با مشکلات زیادی روبرو می کند، افزود: فردی در ایران رئیس جمهور شود که بتواند با خارجی ها به نحوی تعامل ، معامله ، مذاکره و ایجاد رابطه ای کند که امکان فشار ترامپ به ایران را کمتر کند.
کد خبر: ۱۲۴۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۷ 09 June 2024

نود اقتصادی | فیلم:: صادق الحسینی اقتصاددان: قطعا الویت رکود بر تورم ارجحیت  دارد، چیزی که در دولت روحانی برعکسِ آن عمل شد

به گزارش تابناک، سید محمد صادق الحسینی، کارشناس اقتصاد، در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک در خصوص ریاست جمهوری دونالد ترامپ در آمریکا و مناسب ترین فرد برای ریاست جمهوری در ایران برای اتخاذ سیاست های مناسب در مقابل دونالد ترامپ گفت: اینکه آیا ترامپ رئیس جمهور آمریکا می شود یا فرد دیگری خیلی مشخص نیست و اختلاف بین بایدن و ترامپ کاهش پیدا کرده است.

وی افزود: اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود چند اتفاق در ایران می افتد از جمله اینکه ترامپ حتما به ایران فشار زیادی نسبت به دولت دوم بایدن وارد می کند و جنگ اوکراین را با پایان می رساند و پایان این جنگ و پایان مناقشه غرب با روسیه به نفع ایران نیست.
 
این اقتصاددان ادامه داد: ترامپ قطعا به چین فشار زیادی وارد می کند و امکان فروش نفت ایران را بشدت کاهش خواهد داد و در زمان کوتاهی ضربه بدی به ایران خواهد زد . کاهش فروش نفت ایران باعث بدتر شدن وضع اقتصاد ایران می شود.
 
الحسینی با اشاره به استراتژی ضربه زدن ترامپ به دشمن گفت: ترامپ یک استراتژی دارد و آن این است که اگر تو بزرگتری باید ضربه اول را تو بزنی و باید اولین ضربه را به صورت محکم بزنی یعنی ضربه را با تمام توان بزنی که طرف مقابل بفهمد خیلی خطرناک است.ترامپ در ابتدای کارش یک ضربه سنگین به ایران خواهد زد و آن ضربه همان کاهش فروش نفت است. 
 
وی در ادامه ویژگی های رئیس جمهوری که در ایران بتواند سیاست های مناسبی را در مقابل ترامپ اتخاذ کند را بیان کرد: ایران به رئیس جمهوری نیاز دارد که اولا با پیگیری سریع و با انجام سریع اصلاحات داخلی در پنج حوزه کلیدی بتواند شرایط اقتصاد داخلی ایران را تغییر دهد و تاب آوری را افزایش دهد. انجام اصلاحات نیاز به شخصی دارد که اولا یک ذهن منسجم داشته باشد . در واقع رئیس جمهور باید یک جمع بندی درباره مشکلات ایران داشته باشد و راه حل این مشکلات را نیز داشته باشد دوم اینکه این شخص باید تیم اجرایی قوی داشته باشد و سوم اینکه این شخص باید جرات و جسارت لازم را برای انجام این اصلاحات را داشته باشد به هر حال کشور ایران یک توده سرطانی دارد این توده باید جراحی و بعد شیمی درمانی شود اگر می‌خواهیم توان مقابله با مشکلات بیرونی را داشته باشیم باید اینکار را انجام دهیم.
 
این کارشناس در پایان تاکید کرد: در نهایت باید فردی در ایران رئیس جمهور شود که بتواند با خارجی ها به نحوی تعامل ، معامله ، مذاکره و ایجاد رابطه ای کند که امکان فشار ترامپ به ایران را کمتر کند و در حال حاضر ما هم در داخل و هم در خارج دچار مشکل هستیم. رئیس جمهور شدن ترامپ کشور ایران را با مشکلات زیادی روبرو می کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
والا از قالیباف خیلی دل خوشی هم نداریم، ولی توی نیروی انتظامی و غیره ،سابقه اجرایی زیادی داره، شوخی نیست که بگیم اصلاح‌طلب به پزشکیان و اصولگرا به جلیلی،، والا اگه ترامپ بیاد، این دو تا رئیس جمهور باشند، از پس حقوق من کارمند هم بر نیان،
کاهش ارزش پول ملی ناشی از ندانم کاریست
سیو
محمد
صادق
ال
حسینی
سر تا پا عربی
اونوقت اقتصاد دان برجسته ایرانی؟؟؟ز‌
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات