بازدید 123611
پشت کردن به حریف کوبایی و خوردن فن ۴ امتیازی؛ درس عبرت در مجارستان

اشتباه بچگانه و حیرت‌آور کشتی‌گیر ایران در ثانیه آخر + ویدئو / ساروی تنها طلاییِ روز برنزی در بوداپست/ هت‌تریک تلخ شکست مقابل آذربایجان/ قهرمانی تیم رنگرز با ۸ برنز!

اسماعیلی که خود را برنده کشتی می‌دانست، پشت به حریف، مبارزه را رها کرد. در همین لحظه سانچز با حمله برق‌آسا، فن چهار امتیازی به اسماعیلی زد تا به همین راحتی جای برنده و بازنده عوض شود! بقیه فرنگی‌کاران ایران به‌جز ساروی نمایش خوبی نداشتند و اغلب با اختلاف باختند
کد خبر: ۱۲۴۱۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۵ 09 June 2024
تعداد بازدید : 31873

سعید اسماعیلی هم یکی از عجیب‌تربن شکست های تاریخ کشتی ایران و جهان را امروز در تورنمنت بوداپست تجربه کرد!

به گزارش تابناک ورزشی؛ شکست‌های تلخ گرایی و اسماعیلی در ادامه مبارزات وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی رنکینگ‌دار بوداپست، باعث شد تا انتخاب مسافر قطعی پاریس گره بخورد اما نکته مهم‌تر از تعیین فرد انتخابی این وزن، شکست‌های پرتعداد نفرات اعزامی در اوزان مختلف و اختلاف امتیازات شدید در نتایج رقابت‌ها نشان از افت شدید فرنگی‌کاران کشورمان در این آزمون جدی دارد.

قطعا این تورنمنت می‌تواند زنگ خطری برای رنگرز سرمربی تیم ملی و دبیر رئیس فدراسیون کشتی باشد تا بدانند غیر از زحمت تامین مخارج سنگین اعزام‌ها، باید تیم‌هایی با کیفیت‌تر راهی میادین بین‌المللی کنند که اینچنین زنگ تفریح رقبا نشود.

 

گرایی و اسماعیلی؛ هردو برنز گرفتند 

محمدرضا گرایی مقابل لری ابولادزه گرجستانی قرار گرفت و با نتیجه ۴ بر یک شکست را پذیرفت تا به گروه بازنده‌ها برود. گرایی که نسبت به چهارسال پیش افت محسوسی داشته، در نهایت در جدال رده‌بندی، حریفی از اکوادور را با زحمت فراوان با امتیاز مساوی سه بر سه شکست داد.

اشتباه بچگانه و حیرت‌آور کشتی‌گیر ایران در ثانیه آخر + ویدئو / هت‌تریک شکست مقابل آذربایجان و باخت‌های سنگین در بوداپست/ درحال بروزرسانی...

همچنین سعید اسماعیلی دیگر نماینده ایران در این وزن برابر اورتا سانچس از کوبا قهرمان المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم و قهرمان جهان در سال ۲۰۲۳ کشتی گرفت و با نتیجه ۱۰ بر ۷ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. اما این باخت در شرایط بسیار عجیب و شگفت انگیزی رقم خورد.

در نیمه‌نهایی وزن 67 کیلوگرم تورنمنت مجارستان که برای اسماعیلی و محمدرضا گرایی جنبه انتخابی المپیک2024 را داشت، اسماعیلی در حالی‌که از حریف پیش بود و تنها دو ثانیه به پایان مسابقه باقی مانده بود برابر حریف کوبایی خود جشن پیروزی گرفت!

اسماعیلی  که خود را برنده کشتی می‌دانست، پشت به حریف کرده و مبارزه را رها کرد. در همین لحظه سانچز سریع روی اسماعیلی فن چهار امتیازی اجرا کرد تا به همین راحتی جای برنده و بازنده عوض شود و به جای فینال راهی رده‌بندی شود و دوبنده المپیک را از دست بدهد.

چنین شکستی در تاریخ کشتی ایران بی‌سابقه یا بسیار نادر بوده است. ارتکاب چنین اشتباه مبتدیانه‌ای از یک کشتی‌گیر حرفه‌ای عجیب و بحث برانگیز است و قطعا جنبه آموزشی آن می‌تواند درسی بزرگ برای ملی‌پوشان باشد.

در تصاویری که از این شکست منتشر شده، مشخص است که مربی تیم ملی هم کنار تشک ، مثل اسماعیلی از پیروزی مطمئن شده و به شاگردش لایک می‌دهد تا نشان دهد او نیز تجربه لازم برای هشدار به شاگردش را ندارد.

اسماعیلی هم در کشتی رده‌بندی مقابل حریف سمجی از ژاپن قرار گرفت و اینبار در یک ثانیه پایانی، مبارزه ۵ بر ۳  باخته را با خاک حریف در بیرون تشک به تساوی کشید و برنده این مبارزه نفسگیر شد تا باخت عجیبش را جبران کند و حداقل مدال برنز را بگیرد.

 

باخت سنگین دادمرز به عزیزلی و نگرانی از افت فرنگی‌کاران 

در وزن ۵۵ کیلوگرم که با حضور ۴ کشتی‌گیر و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، پویا دادمرز به مصاف الدانیز عزیزلی قهرمان جهان از جمهوری آذربایجان رفت و مقابل او با نتیجه ۶ بر یک شکست خورد. وی در مبارزه دوم برابر مارات گاریپوف از برزیل با حساب ۵ بر یک به پیروزی رسید. کشتی آخر او برابر نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان بود که پیروز شد و نقره گرفت.

دادمرز در دور سوم و پایانی با نوگزاری تسورتسومیا دارنده مدال نقره جهان از گرجستان کشتی گرفت که در یک جدال نزدیک شش بر چهار پیروز شد و مدال نقره این تورنمنت سخت را کسب کرد.

 

سهرابی؛ برنز ارزنده بعداز باخت غیرمنتظره به رقیب آذری

در وزن ۷۲ کیلوگرم دانیال سهرابی در دور اول با نتیجه ۱۲ بر ۶ برابر حسرت جعفراف دارنده مدال نقره جهان از جمهوری آذربایجان شکست خورد و با راهیابی حریفش به فینال در جدول بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان رفت و در نهایت به دیدار رده‌بندی راه یافت. او برای کسب برنز، کشتی‌گیر قدرتمند گرجستان بولگوادزه را با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب کرد. سهرابی وقت اول را باخته بود اما در وقت دوم حریف را در خاک ، ابتدا بارانداز کرد و در ادامه با سالتو بارانداز چهار امتیازی کار را تمام کرد.

 

باخت سنگین گرایی، هت‌تریک فرنگی‌کاران ایران مقابل جمهوری آذربایجان

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ روبرت فریتچ دارنده مدال نقره جهان (۷۲ کیلوگرم) از مجارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر یک مغلوب سانان سلیمان‌اف دارنده مدال نقره جهان از جمهوری آذربایجان شد و باید منتظر حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال باشد تا وی نیز بتواند در گروه بازنده‌ها برای کسب مدال برنز به میدان برود.

محمدرضا مختاری دیگر نماینده ایران در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به با نتیجه ۱۰ بر صفر پاول پوکلاویچ از کرواسی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب نائو کوساکا دارنده مدال برنز جهان و قهرمان آسیا از ژاپن شد. محمدرضا مختاری به مسابقه رده‌بندی راه یافت و باتوجه به انصراف سانان سلیمانوف(نماینده جمهوری آذربایجان) از حضور در این رقابت، برنده اعلام شد و بدون کشتی به برنز رسید.

با این نتیجه‌ها کاویانی‌نژاد صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شده است.

 

ادامه شکست‌های شاگردان رنگرز در کشتی‌های مهم و قناعت به برنز 

در وزن ۸۲ کیلوگرم اشکان سعادتی‌فر در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر ۳ مغلوب اسپنسر وودز از آمریکا شد. نماینده ایران با راهیابی وودز به فینال در شانس مجدد برای کسب مدال برنز به مصاف حریفان رفت و به نشان برنز رسید. 

محمدحسین محمودی نیز در وزن ۸۷ کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به دلیل حاضر نشدن تورنیکه جاماشویلی از گرجستان بر روی تشک، به پیروزی رسید. وی در دور بعد به مصاف برنده دیدار میان نورسلطان تورسونوف قهرمان آسیا از قزاقستان و دیوید لوسونزی قهرمان جهان از مجارستان رفت که این کشتی حساس را واگذار کرد. محمودی در رده‌بندی وزن ۸۷ کیلوگرم موفق شد علی چنگیز ترکیه‌ای را با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست داده و مدال برنز را از آن خود کند. 

 

ساروی آبروداری کرد

در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول با توجه شرکت نکردن تاماس لوای از مجارستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم جوزف راو از آمریکا را ۱۰ بر یک شکست داد و راهی نیمه نهایی شد.

‌ فرنگی‌کار برجسته ایران و دارنده مدال طلای جهان، در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم هم با پیروزی ۱-۳ مقابل الکس زوکه دیگر کشتی‌گیر میزبان به مدال طلای این تورنمنت رسید تا آمادگی اش را به رخ رقبای المپیکی بکشد. این حریف مجارستانی در فینال جهانی اسلو هم ۳ بر یک مغلوب ساروی شده بود.

شایان حبیب زارع دیگر نماینده ایران در این وزن پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با الکس زوکه از مجارستان کرد و پیروز شد. شایان حبیب‌زارع، با انصراف حریفش از حضور در رقابت رده‌بندی، بدون زحمت به مدال برنز تورنمنت مجارستان رسید.

 

ایران قهرمان تورنمنت بین‌المللی مجارستان شد

در پایان رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی رنکینگ اتحادیه جهانی در مجارستان، تیم منتخب کشتی فرنگی ایران با ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و ۸ مدال برنز و کسب ۱۷۳ امتیاز به‌عنوان قهرمانی دست یافت.

اشتباه بچگانه و حیرت‌آور کشتی‌گیر ایران در ثانیه آخر + ویدئو / ساروی تنها طلاییِ روز برنزی در بوداپست/ هت‌تریک تلخ شکست مقابل آذربایجان/ قهرمانی تیم رنگرز با ۸ برنز!

 

شرایط حضور گرایی یا اسماعیلی در المپیک پاریس در چرخه انتخابی

1. هر کشتی‌گیری که مدال طلا کسب کند، ملی‌پوش این وزن خواهد بود.

2. در صورتی که گرایی مدال نقره و اسماعیلی مدال برنز بگیرند، طبق چرخه انتخابی تیم ملی، گرایی ملی‌پوش این وزن خواهد شد درحالت عکس، برنده یک رقابت رو در رو، ملی‌پوش را تعیین می‌کند.

3. در صورتی که هر دو کشتی‌گیر مدال برنز بگیرند، گرایی به یک پیروزی و اسماعیلی به دو پیروزی در رقابت رو در رو نیاز دارند.

4. در صورتی که اسماعیلی موفق به پیروزی بر گرایی شود و به مدال نقره برسد و گرایی نیز صاحب مدال برنز شود، پس از 30 دقیقه یک کشتی بین این دو برگزار و نفر برنده ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

5. در صورتی که اسماعیلی مدال کسب کند و گرایی مدال نگیرد، اسماعیلی ملی‌پوش این وزن خواهد شد.

به این ترتیب با توجه به برنزی شدن هر دو کشتی‌گیر این وزن، باید طبق بند شماره سه ، کشتی رودررو بین دو نفر برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۵۲
فاجعه ای به نام برادران همیشه بازنده گرایی. همیشه لوزر همیشه بازنده حیف علی ارسلان که بخاطر این بدردنخور مهاجرت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
دیگه آنقدر هم جو نده. به هر حال یک طلای المپیک داره. کم چیزی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
فکر کنم کشتی مون هم مثل فوتبال فاسده. شایسته سالاری رعایت نمیشه وپرورش استعداد تازه نداریم. به بقیه دور نمیدن ظاهرا
نوش جونت تا دفعه بعد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
حریفش با زیرکی در ابتدا کشتی را رها کرد تا کشتی گیر ما بی خیال کشتی شود و بعد ... .
کشتی گیر کوبایی بعد از پیروزی از شدت هیجان بشدت می لرزید ... .
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
سانچز نامرد آماده باش اسماعیلی المپیکی شد جواب نامردی را خواهد داد
این اشتباه بچه گانه نیست اشتباه احمقانه است شامل کشتی گیر و مربی اش
ای بابا
تبریک به جان آزربایجان
پاسخ ها
آبتین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
یعنی چه/؟
مگر اهالی جمهوری آذربایجان فارسی بلدند و تابناک را میبینند؟
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
بی وطنی و بی هویتی تا چه اندازه؟
سبلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
واقعاً برات متاسفم آقای وطن فروش
تویی که هنوز بلد نیستی اسم کشور رو درست بنویسی
هر چی بی سواد تر ادعای بیشتر
پهلوان بودن خیلی سخت،این برد ارزشی ندارد
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
چه ربطی به پهلوانی داره ،کشتی تمام نشده بود،پهلوان کسیه که تا اخر تلاش میکنه
خنده ی خانم پشت صحنه هم که داره به حماقت کشتی گیر ایرانی می خنده بسیار دیدنیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
عجب دقتی داری تو خخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
والا منم خندم گرفت . یک سال تمرین سخت کنی بعد یک اشتباه مسخره . چی میشد ۲ ثانیه دیرتر میرفت بیرون
عجب اشتباه دبشی!
پاسخ ها
منوچهر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
سالار واقعا برنده ای اون کشتی گیر هم خودش هم شورش الان خجالت میکشن شما پهلوانان از پوریای ولی سر مشق میگیریدپسر تلاش کن مردانه باز هم بهم می‌خورید انتقام آنچنانی ازش بگیر مردانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
کشتی گیر حرفه ای تا ثانیه آخر میدان رو ترک نمی کنه
رنگرز نتوسته کشتی گیران را آماده کند این زنگ خطری جدی برای المپیک است از تجربه افرادی مانند چمن گلی ، بابک ، بنا وخیرآبادی بعنوان مشاور استفاده شود وگرنه کشتی فرنگی زنگ تفریح حریفان خواهد شد.
به اذزبایجان تبریک می گم
فدراسیون دبیر، بهتر از این نمی شه
جایگاه کشتی ایــران همینه... المپیک ۲۰۲۰ به علت کرونا سطحش در حد آسیایی هم نبود.‌.
این المپیک در فرنگی بهتر خواهیم بود تا آزاد... در ۸۷،۹۷ و ۱۲۵ احتمال مدال هست..اون هم در حد برنز و شاید نقره
در آزاد هم فقط،در ۱۲۵ مدعی احتمالی طلا خواهیم بود... در سایر اوزان آزاد شانسی نداریم،حتی ۸۶
البته این یک تورنمنت معمولی بود و این درس و تجربه ایی بشه برای کشتی گیر ما ‌که دیگر از این اشتباه در میادین مهم انجام ندهد.و صد البته کشتی گیر کوبایی کار ناجوامدانه ایی کرد
از این اتفاق خیلی ناراحت شدم فکر کنین خودش جه ناراحتی رو تحملمیکنه اووووه افسوس
کشتی گیر کوبایی مارو گول زد، توی فیلم کاملا مشخص هست با نیرنگ، کشتی رو رها کرد و تصور تسلیم شدن و باخت رو به کشتی گیر کم تجربه ما القا کرد و درنهایت نقشه خود را پیاده کرد....
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
اسماعیلی المپیکی شد جوابش تو المپیک خواهد داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
گشتی گیر حرفه ای تا لحظه آخر میدان رو ترک نمی کنه، با این کارش به داور هم بی احترامی کرد و هم به کشتی گیر مقابلش. او هم جوابش رو با رکبی داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
نیرنگ می کنی؟!
یادآور باخت تلخ به ژاپن در فوتبال بود. آنجا هم فوتبال را رها گردند و همگی به سمت داور رفتند تا به او بگویند که خطا نبوده در حالی که داور اصلا خطا نگرفته بود!!!
بد زمونه ای شده
بد زمونه ای شده
اشتباه بچه گانه نبود احمقانه بود اونقد نفهم بود که باخت
شکست مقابل آزربایجان خیلی لذت بخش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
منفی ها را بشمار
بله عزیزان این اتفاق درسی برای تمام جهان و علل خصوص ما مردم ایران بود ...،،،آمریکا برای منافع خودش دست به هرکاری میزنه پس اعتماد به آمریکا یعنی شکست و نابودی .دوستتان دارم
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
!!!!!!!علل خصوص؟؟؟؟؟؟
خودت و سوادت رو یه جا با هم دوس دارم
درست اشتباه کرد اما حریفش نامردی کرد ونا جوانمردانه برد
حیف این پول ملت که خرج اینهامی شود
این باخت بدترین باخت دوره این قرنه وبا اعصاب کل کشتی ایران و خانواده کشتی .اجللانه باخت انشالله این جور باخت اول و آخرت باشد برای خودش ناراحتم که از خجالت دوستان واز خودش شرمنده میشه .ولی اینها همه جُزو یک بازی حرفه ای خیلی سخت و عذاب اوره
اون مربی هم با شست به نشانه پیروزی ، رها کردن کشتی رو بهش تبریک گفت. در صورتی که باید بهش می گفت تا لحظه آخر به کشتی ات ادامه بده. هم به داور بی احترامی کرد و هم به کشتی گیر مقابلش. بنابراین حقش بود که از حریف رکبی بخوره.
گل پسرهای کشتی ایران دمتون گرم. عالی بودید البته بجز دو برادر گرایی که از سر سیری کشتی میگیرن
باید کشتی را از خادم یاد بگیرند.. اینا تو المپیک هم کاری نمی کردند.
اسماعیلی و گرایی بدرد کشتی نمی خورند.
آفرین به غیرت این کشتی گیر ایرانی.آقای سانچز این کشتی را ناجوانمردانه بردی بعدا می خای چیکار کنی...
ورزشکارای عزیز ما کی میخان حرفه‌ای بشن
یا بازی ایران ژاپن تو فوتبال افتادم، بازیکنا بخاطر خطا، بازی رو ول کردن و گل خوردن
خب همیشه ریا و نمایش پدر همه درد آورده وگرنه هنوزوقت به اتمام نرسیده روش و بر میگردونه انگشت می بوسه میزنه به پیشانیش که چی
این برادران گرایی خیلی خیلی با غرور کشتی میگیرن، یه جوری کشتی میگیرن انگار روی کره زمین حریفی ندارن
چرا سرزنش این کشتی گیر درس بزرگی به ما داد که هیچ وقت به دشمن یا حریفمون پشت نکنیم اون زحمت خودش رو کشید و جای تقدیر داره
تابناک نباید دیدگاه های پانترکی را اجازه نشر بدهد
خوب ،طی 2 ثانیه داور سوت زد کشتی گیر هم فن خودش رو تکمیل اجرا کرد. به نظر کمی عجیب میاد.
البته کل پروسه از زمانی که کشتی را رها کردند تا زمانی که کشتی گیر کوبایی حمله کرد تا فن را اجرا کنه بیشتر از دو ثانیه شد. اما فیلا از این صحنه ها خوشش میاد و در جهت جذابیت کشتی حق کشتی گیر ایرانی ضایع شد.
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری