بازدید 1110

کدام طیف در انتخابات نماینده سیاسی ندارد؟

حسن لاسجردی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با تابناک گفت: شاید در نگاه اول تصور حاکم بر افکار عمومی چنین باشد که کاندیداهای همه طیف‌های سیاسی در انتخابات ۱۴۰۳ شرکت کرده‌اند. اما آیا واقعیت دارد؟
کد خبر: ۱۲۴۲۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰ 13 June 2024

به گزارش تابناک، حسن لاسجردی، کارشناس مسائل سیاسی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی تابناک درباره فضای انتخاباتی این روزهای کشور گفت: شورای نگهبان به وظایف خود عمل کرد و با بررسی احراز صلاحیت‌ها نفراتی را به عنوان کاندیداهای ریاست جمهوری معرفی کرد.

همه طیف های جامعه در انتخابات نماینده ندارد

وی ادامه داد: حال آنچه اهمیت دارد این است که آیا افراد معرفی شده از همه طیف‌ها حضور دارند یا خیر!؟

کدام طیف نماینده سیاسی ندارد؟

وی درباره اینکه کدام طیف نماینده سیاسی ندارد گفت: ممکن است افکار عمومی به این نتیجه برسد که همه بخش‌های جامعه نماینده دارند اما اینگونه نیست بلکه طیف‌هایی مانند اعتدالی‌ها نماینده ندارند و بهتر بود که شورای نگهبان در این باره منعطف‌تر عمل می‌کرد.

این فعال سیاسی ادامه داد: با شروع مناظرات فضای انتخابات پرشورتر می‌شود. عملکرد شورای نگهبان تفاوت چندانی نداشت و بر اساس تشخیص و کلیشه خودش عمل کرد.

این تحلیلگر تصریح کرد: شورای نگهبان بر اساس موازین قانونی، برداشت اعضا و تکیه بر تفکرات آن‌ها عمل می‌کند. بنابراین نمی‌توان از آن‌ها خرده گرفت.

لاسجردی عنوان کرد: با این حال اگر شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری با توجه به ملاحظات احراز صلاحیت‌ها تعدادی دیگر را بررسی می‌کرد به رقابتی‌تر شدن انتخابات کمک می‌کرد.

 

لاسجردی در خصوص میزان مشارکت در انتخابات بیان کرد: تاکنون حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از ۵۰ درصد نبوده است و اگر مناظره‌ها به خوبی برگزار شود و نامزدها بتوانند تایید اجتماع را بگیرند قطعاً میزان مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد خواهد بود.

 

وی درباره نتیجه انتخابات تاکید داشت: درباره نتیجه انتخابات فعلاً نمی‌شود پیش بینی و اظهار نظر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات