بازدید 3243
۱

فدراسیون دوومیدانی لنگ کاندیدای خاص/ پای پرونده اخلاقی در میان است؟

برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی همچنان روی هواست و گویا وزارت ورزش و جوانان به خاطر یک کاندیدای خاص انتخابات این فدراسیون را به تعویق انداخته است.
کد خبر: ۱۲۴۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵ 22 June 2024

فدراسیون دوومیدانی لنگ کاندیدای خاص/ پای پرونده اخلاقی در میان است؟

به گزارش تابناک ورزشی، اگر نگاهی به کشورهای پیشرفته جهان ورزشی بیندازیم، بدون شک سرمایه‌گذاری روی رشته‌های پایه و پرمدال را در اولویت قرار می‌دهند و بیشترین بودجه به این قیبل رشته‌ها اختصاص دارد. آمریکا، چین و ژاپن سه تیم اول رنکینگ مدالی المپیک ۲۰۲۰ توکیو همگی در رشته‌های دوومیدانی، ژیمناستیک و شنا جزو مدال‌آوران هستند و توانستند تعداد زیادی از مدال‌های خود را در این رشته‌ها کسب کنند.

متأسفانه با وجود اینکه بارها مسئولان در برهه‌های زمانی مختلف از لزوم توجه به این رشته می‌گویند، اما در عمل هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. در حال حاضر یکی از جذاب‌ترین رشته‌های ورزشی یعنی دوومیدانی در ایران دچار مشکلات مهم و ریشه‌ای است. در سال‌های اخیر صندلی ریاست این فدراسیون لرزان بوده و رؤسای پرتعدادی به خود دیده است.

یک سال پیش و ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ که هاشم صیامی به دلیل حواشی ماراتن شیراز استعفا داد -یا مجبور به کناره گیری شد- همه از لزوم برگزاری سریع انتخابات صحبت کردند. قرار بود انتخابات زودتر برگزار شود تا این رشته مرحله آمادگی مناسبی را برای المپیک ۲۰۲۴ پاریس پشت سر بگذارد، اما باز هم در عمل هیچ اتفاقی رخ نداد و حتی دو بار هم سرپرست تغییر کرد.

قرار بود دوشنبه ۲۱ خرداد مجمع انتخاباتی این رشته برگزار شود که یک شب پیش از این اتفاق، محمد شروین اسبقیان از تعویق آن خبر داد و گفت: «برنامه قطعی وزارت ورزش برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی در تاریخ مقرر بود، اما به دلیل عدم وصول تأییدیه نامزدهای انتخاباتی فدراسیون دوومیدانی به این وزارتخانه و به منظور جلوگیری از تضییع حق نامزدها، مجمع انتخاباتی این فدراسیون فردا برگزار نخواهد شد».

اینکه انتخاباتی به تعویق بیافتد، پیش از این هم رخ داده بود، اما عجیب است که صلاحیت‌های نامزدهای انتخابات دوومیدانی پس از ۳ ماه احراز نشده است. ثبت‌نام داوطلبان از ۱۵ تا ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ صورت گرفت و تاریخ انتخابات ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ اعلام شد، اما یک شب پیش از انتخابات وزارت ورزش می‌گوید صلاحیت‌ها احراز نشده است. چطور با گذشت این چند ماه مسئولان امر نتوانستند یک روال کاری همیشگی را به سرانجام برسانند و این فدراسیون را از بلاتکلیفی رها کنند؟

به هرشکل ۱۱ تیر به عنوان زمان جدید برگزاری انتخابات فدراسیون تعیین شده، اما موضوع قابل تأمل این است که کدام نامزد احراز صلاحیت نشده بود؟ برای چه کسی این انتخابات به تعویق افتاد؟ اسبقیان در پاسخ به این سؤال که این تعویق مجمع برای حل شدن مشکل صلاحیت یک نامزد خاص بوده یا نه گفت: «وزارت ورزش با هیئت‌ها و مدیران کل برای رأی دادن به یک نامزد خاص رایزنی نداشته‌ و با هیچ نامزدی عهد اخوت نبسته‌ایم. در واقع تا روزی که هستم، هیچ توصیه‌ای درباره انتخابات به هیچ کسی نمی‌کنم. مجمع فدراسیون باید رئیس جدید را تعیین کند».

بااین حال تعویق انتخابات آن هم زمانی که بسیاری پیش از آن از این موضوع خبر داشتند این شائبه را ایجاد می‌کند که مشکل نه برای همه نامزدها بلکه به خاطر یک نفر خاص بوده است. در واقع شایعاتی که پیرامون انتخابات دوومیدانی شکل گرفته است، پرونده اخلاقی یک نامزد مطرح را عامل اصلی معرفی می‌کند. به این عبارت که به دلیل رد شدن صلاحیت این نامزد، مسئولان به دنبال راه حلی برای رفع این مشکل بودند.

البته به مانند اسبقیان هیچ مسئولی این موضوع را تأیید نکرده، اما به هرشکل کسی توضیح قانع کننده‌ای درباره این مسئله نداد که بعد از ۳ ماه چطور مقدمات برگزاری مجمع انتخاباتی فراهم نشد. به نظر می‌رسد اوضاع دوومیدانی ایران به خصوص در بخش مدیریت هیچگاه به یک ساحل آرامش نمی‌رسد و همیشه یک جای کار می‌لنگد.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مشکل اصلی شخص وزیر ورزش است ولا غیر
برچسب منتخب
# سعید جلیلی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری