بازدید 12292
رقبا همدیگر را در آغوش کشیدند

مناظره اول از دور دوم؛ فرهیختگی بدون برانگیختگی/ از سفره مردم تا بازار بنزین و فیلترشکن

نخستین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد شب گذشته از ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ دقیقه آغاز و از شبکه یک سیما پخش شد.
کد خبر: ۱۲۴۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷ 01 July 2024

به گزارش تابناک، نخستین مناظره مسعود پزشکیان و سعید جلیلی دو نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری از ۲۱:۳۰ تا ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته، (دوشنبه ۱۱ تیرماه) از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

 

مناظره اول از دور دوم؛ فرهیختگی بدون برانگیختگی/ از سفره مردم تا بازار بنزین و فیلترشکن

در این مناظره دو نامزد در بازه زمانی دو ساعته پاسخگوی پرسش‌ها در چارچوب محورهای فرهنگی و سیاسی بودند‌. سوالات برای هر فرد به صورت اختصاصی‌سازی شده مطرح می‌شد که متناسب است با دیدگاه‌هایی که در برنامه‌های قبلی ارائه کرده یا از طریق ستادهای آنها اعلام شده است.

مناظره اول میان دو نامزد، موضوع فرهنگی ـ سیاسی دارد و موضوع مناظره دوم هم اقتصادی است.

سوالات اولین مناظره دور دوم انتخابات

در دور اول شاهد مشارکت ۴۰ درصد بودیم که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ هر آنچه که هست، چه از طرف جناح های سیاسی و چه از طرف مردم و جوامع نخبگانی، این اصلاً اتفاق مطلوبی نیست و باید به آن اهمیت داد و صحبت کرد.

اهمیت مشارکت مردم در انتخابات که در اصل نشان دهنده نوعی سرمایه اجتماعی است می تواند به توان رئیس جمهور آینده در داخل و توسعه روابط بین الملل تاثیرگذار باشد.

شما اگر رئیس جمهور بشوید برنامه شما چیست که در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری شاهد افزایش مشارکت باشیم؟

جلیلی در پاسخ به این‌ سوالات گفت: مشارکت مردم از افتخارات جمهوری اسلامی است. یکی از افتخارات جمهوری اسلامی و حرکت بزرگ امام(ره) این بود که همه دنیا اعتراف دارند که مردم در جمهوری اسلامی تعیین‌کننده هستند.

 

وی ادامه داد: اگر ایران قدرت و پیشرفت و موفقیتی دارد، این حاصل مشارکت مردم است.در دفاع مقدس هم مردم ایران را از مشکلات عبور دادند.

 

جلیلی افزود: باید این نقش حضور مردم را پاس بداریم. در شعارم گفته‌ایم که هر ایرانی یک نقش پرشکوه؛ و این با مشارکت مردم می تواند محقق شود. وظیفه دولت است که این بستر را فراهم کند و برای هر ایرانی، متناسب با استعدادشان نقش تعریف کند.

 

سعید جلیلی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم دولت من حتماً این خواهد بود که  مشارکت مردم حتماً و حتماً روز به روز بتواند در عرصه های مختلف جدیتر و موثرتر باشد. چه در اقتصاد چه در فرهنگ و چه در سیاست.

وی افزود: فتمان دولت سایه مشارکت مردم است؛ هرکسی به اندازه وسع خود باید تلاش کند روند کشور را به سمت بهتر شدن ببرد.

جلیلی تصریح کرد: برای رسیدن از وضع موجود به مطلوب باید از خود مردم استفاده کرد.نمی‌شود موقع انتخابات در فلان روستاها هم با هلیکوپتر صندوق رای ببرید که رای بدهند ولی در سایر ایام آنها را رها کنید؟

بنزین را گران نمی‌کنیم

پزشکیان در آغاز مناظره گفت: از من در رسانه‌ها پخش کرده‌اند که ما بنزین را گران می‌کنیم، در حالی که اینطور نیست. بدون رضایت مردم هیچ اقدامی نخواهم کرد و این را قاطع اعلام میکنم. مشارکتی که صورت گرفت نگران کننده است؛ قابل قبول نیست که ۶۰ درصد مردم پای صندوق نیایند.

 

وی بیان کرد: بخشی به خاطر این است که زنان جامعه را بازی نمی‌دهیم؛ قومیت‌ها را بازی نمی‌دهیم. وقتی من را بازی ندهند، طبیعتاً بازی نمی‌کنم. وقتی من را حساب نمی کنند چرا پای صندوق رای بیایم؟

 

پزشکیان تصریح کرد: وقتی حقوق مردم را نادیده بگیریم و صدایشان را نشنویم، انتظار از اینکه بیاید پای صندوق، انتظار درستی نیست.اگر می‌خواهیم مملکت قوام و ثبات ببیند باید همه اقوام و مذاهب را ببینیم. هر کس را بر اساس شایستگی‌اش به کار بگیریم. پول داده اند که از پسر ما خبری پخش کنند که آقای عبدالحمید... و حرفهای بدی گفته‌ایم. پول داده‌اند که از قول ما چنین حرفی بزنند.

 

وی افزود: این دروغهایی که می گویند و در رسانه ها پخش می کنند و عده‌ای گسترش می دهند خیلی زشت است. روز به روز پشتوانه اجتماعی‌مان را به خاطر رفتارهایمان با زنان و اینترنت و ... از دست می‌دهیم.

سعید جلیلی ادامه داد: در ۴۸ ساعت گذشته این میزان مطلب علیه من تولید شده است. (با اشاره به یک جزوه قطور) این فضا حتماً فضایی نیست که به  مشارکت مردم کمک کند. مردم باید مسئله خود را ببیند در این مباحث. 

 

وی افزود: در همین هفته مردم آمده اند در فضای مردمسالاری دینی رای داده ‌اند؛ هنوز نتیجه انتخابات اعلام نشده به ۱۰ میلیون یا ۹ میلیون از مردم بگوییم طالبانید؟ این کمک می ‌کند؟ اگر ما صحبت می کنیم از اینکه مردم باید بیایند پای کار، مردم بایداحساس کنند که آیا مساله آنها مطرح شد یا نشد؟ نباید مساله سازی کنیم.

 

سعید جلیلی بیان کرد: این نکته که آقای پزشکیان اشاره کرد نکته درستی است؛ اگر انتظار داریم مردم مشارکت کنند باید مردم را ما هم ببینیم و آنها به این عرصه ها بیایند و متقابلاً احساس کنند حرکت جمعی را با دولت می توانند شکل بدهند.

 

وی افزود: بسیاری از کارگران ما، می‌گویند ما نمی‌بینیم شما آقای پزشکیان صحبت کنید. از زنان صحبت کردید، الان چند میلیون زن سرپرست خانوار یا بدسرپرست داریم اینها باید در برنامه شما دیده شود. 

 

او گفت: یا همان که خود مردم در نظرسنجی‌ها بیان کردند که اگر صحبت از گرانی و تورم است، او باید ببیند شما برنامه دارید؛ وقتی شما می گویید برنامه ای نیست، پس مردم وارد چه عرصه‌ای شوند؟

 

اکثر قدرت‌ها در کشور دست یک جناح خاص است

 

پزشکیان گفت: الان این واقعیت وجود ندارد. ما یک عده خواص هستیم که سفره خودمان را داریم و مردم سفره دیگری دارند. مشکل فقرا ما هستیم، مشکل فقرا که آمریکا نیست. قانون و برنامه هم وجود دارد و باید اجرا شود.

وی افزود: برخی که بهشان می‌گویند حزب اللهی،‌ به من می‌گفتند منافق. آیا من منافقم؟ رفته بودم زیارت، برخی که بهشان می‌گویند حزب اللهی،‌ به من می گفتند منافق. آیا من منافقم؟ اگر بخواهیم مشارکت افزایش یابد مردم باید باور کنند که مسئولان سر همان سفره‌ای می‌نشینند که او می‌نشیند.

سعید جلیلی افزود: امشب میلیونها نفر نشسته اند و می خواهند ببینند مشکل چیست.  خیلی خوشحالم که آقای پزشکیان اشاره کردند که خیلی وقتها مشکل آمریکا نیست و ما خودمان هستیم.

 

وی افزود: برنامه ششم را اجرا نکردند؛ این را چه کسی اجرا نکرد؟ حداقل دست افرادی بود که نگاهشان با ما متفاوت بود. چرا این برنامه اجرا نشد؟ اینها را باید بحث کنیم با هم.

سوال دوم مجری مناظره 

سوال دوم مجری مناظره درباره رعایت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی است؛ سوال این است که چه توصیه ای در ایام باقیمانده تا ۱۵ تیر برای رقبا و رفقا دارید؟

 

سعید جلیلی گفت: توصیه کرده‌ام که هیچوقت برای دنیای امثال من آخرت خود را خراب نکنید. حدود کار سیاسی، تقوای الهی است و همه باید فردا جواب بدهند. همین نکته که آقای پزشکیان گفتند وقتی شنیدم به دوستانمان گفتم که حتما‌ً شما اعتراض کنید قبل از اینکه آقای پزشکیان اعتراض کنند.

 

وی ادامه داد: اشکال کار این است که اگر ما خودمان یا ستادهایمان یا آنها که مسئولیت رسمی دارند در این عرصه ها بداخلاقی کنند حتماً مذموم است و باید جلویش گرفته شود.

 

جلیلی گفت: آقای پزشکیان بحثتان درباره تعارض منافع بحث درستی است؛ اما ببینید آقای دکتر! اگر موضوع را ناقص مطرح کنیم و خوب نبینیم، می بینیم که موضوع به این بزرگی را فقط بخش کوچکی اش را دیدید. اینجا نمی توانید راه حل درست داشته باشید.

 

وی افزود: اگر جوان و دانشجوی ما حرف دارد باید صدایش شنیده شود. در حوادث ۱۴۰۱ از وقتی که شروع شد، بنایم بر این بود که هفته ای یک دانشگاه یا دو هفته ای یک دانشگاه می رفتم. جلساتمان هم اینطور نبود که حرفی بزنیم و برویم. بعضی جلساتم ۶-۷ ساعت طول کشید؛, مثلا در دانشگاه یزد.

سعید جلیلی بیان کرد: اگر شما به مردم نقش بدهید، اگر مجلس و دولت هم کوتاهی کردند، اینطور نیست که کار تعطیل شود.این بحثی که گفتید راجع به حقوق اهل سنت؛ اقوام ما هرکدام حقی دارند؛ چه رای دهند و چه ندهند وظیفه ماست که از حقوقشان حفاظت کنیم. این خیلی رفتار بدی است که ایام انتخابات تبدیل می شود به معامله. که می گویند شما رای بده من این کار را بکنم. حقوق مردم نباید وارد معاملات شود؛ باید تعامل باشد نه معامله.

ما مگر گذاشته‌ایم که در مردم مطالبه‌گری بوجود بیاید؟ 

 

مسعود پزشکیان گفت: چرا وقتی مردم با ما هستند حق دارند بیایند به خیابان ولی وقتی با ما نیستند اگر به خیابان بیایند بازداشت می کنیم؟ ما مگر گذاشته‌ایم که در مردم مطالبه‌گری بوجود بیاید؟ از معلمی که مطالبه‌گری می‌کند، باطوم قدردانی می‌کنیم!

 

وی افزود: اگر به مردم احترام بگذاریم و حرفشان را بشنویم، من که مدیر هستم دیگر حق ندارم کاری کنم که خلاف برنامه و قانون و چارچوب باشد. اگر کسی که اعتراض کرد را بازنشسته یا اخراج کنیم، این مشکلاتی که هست پیش می‌آید. باید اجازه بدهیم به مردم که صدایشان را بشنویم.

 

وی گفت: باید گوشی برای شنیدن صدای این ۶۰ درصدی که پای صندوق نیامدند داشته باشیم. باید هوای همه مردم از هنرپیشه و ورزشکار و قومیت و دانشگاهی و ... را داشته باشیم. بر اساس حق و عدالت با مردم برخورد کنیم. وگرنه امکان ندارد که ادامه بدهیم؛ با کفر می شود مملکت را نگهداشت ولی با ظلم نمی‌شود.

 

مسعود پزشکیان گفت: بیشترین مشکل این است که حرف می‌زنیم ولی عمل نمیکنیم و پاسخگو هم نیستیم. ما راحت پیمان می‌بندیم و وعده می‌دهیم ولی عمل نمی‌کنیم. حالا باز وعده می‌دهیم؛ با این روند غیرممکن است به وعده‌ها برسیم.باید با مردم صادق باشیم و مردم بپذیرند که ما صداقت داریم. ولی ما صداقت نداریم. اگر با مردم صادق باشیم به ما اعتماد پیدا می‌کنند.

 

سعید جلیلی گفت: می‌گفتند نسلی آمده که نه او زبان ما را می‌فهمد و نه ما زبان او را؛ من همان موقع گفتم که این حرف اشتباهی است. هپکو، ماشین‌سازی تبریز، و هفت‌تپه و آذرآب دغدغه داشتند و ما رفتیم بینشان و حرفشان را شنیدیم.

 

وی گفت: وقتی در ۸ سال شما رشد منفی یا صفر داشته باشیم این یعنی رکود و عدم اشتغال. ما میلیون‌ها دانشجو داریم که می گوید آینده شغلی‌ام چه می‌شود؟

مسعود پزشکیان گفت: الان در دانشگاه تبریز ما بارها پرسیدم چرا این بچه ها را اخراج کردید؟ وقتی بچه‌ها را مسموم می کردند بعضی گفتند چرا اینطور می‌کنید اینها گرفتند و برخی را اخراج کردند! ما وقتی می‌گوییم مردم، باید اجازه کنیم مردم قانون را مطالبه‌گری کنند. او اقلا داد بزند که چرا اجرا نمی‌کنید؟

 

وی افزود: قرار بود بر اساس سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۴ در منطقه اول شویم؛ اما آیا شده‌ایم؟ آیا دولتها طبق برنامه‌ای که خودشان نوشتند عمل می‌کنند؟ نه کار دیگر می‌کنند.

سوال بعدی مجری با موضوع اعتراضات اجتماعی

به لحاظ سازوکار اجرایی، با چه سازوکاری امکان اعتراض مردم را بر اساس قانون اساسی فراهم می‌کنید؟

 

سعید جلیلی در پاسخ به این سوال گفت: از افتخارات نظام و اندیشه دینی است که اگر وظیفه‌ای برای دولت تعیین می‌کند نمی‌گوید که این را فقط باید دولت انجام دهد؛ کنارش می‌کند که قسط وقتی محقق می‌شود که مردم این امکان را داشته باشند که برای قسط قیام کنند. 

 

وی گفت: پس امر به معروف و نهی‌ از منکر خیلی امر متعالی است؛ و این را باید از دولت و کارگزاران شروع کنید.اعتراض فقط به خیابان آمدن نیست؛ باید مردم بتوانند بگویند که فلان کار خطاست و یا ناقص است و جواب نمی‌دهد.

 

سعید جلیلی گفت: باید به میان مردم رفت و حرفها را شنید. ده ها ساعتی که در دانشگاه های تهران و شهرستان بودم، در زمان دولت رفیق ما (شهید رئیسی) هم بود؛ حرفها چالشی بود و سوالاتی می‌‌کردند که البته وقتی خوب توضیح می‌دادید قانع می شدند.

 

وی افزود: ما در زمان دولت رقیب (آقای روحانی) هم همین کار را کردیم. باید به میان کارگران رفت و صحبتهایشان را شنید.این صحبتها که شما (آقای پزشکیان) از سر دلسوزی هم می فرمایید،‌خوب است اما کافی نیست. وقتی برنامه تبدیل به قانون شد، این یعنی الزام و همه باید آن را انجام بدهند.

سوال چهارم:  نظر کاندیداها درباره فضای مجازی و فیلترینگ چیست؟

سعید جلیلی کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در هر عرصه‌ای باید بتوان بهره‌برداری حداکثری داشت. مسئولیت پذیری آزادی را حفظ می‌کند. چه چیزی جاده و اتوبان را حفظ می‌کند؟ این‌که تابلو بزنیم که سرعت ۱۲۰ یا ۹۰ کیلومتر باشد. همه هم این را می‌پذیرند. در همه جای دنیا هم وجود دارد.  مسئولیت‌پذیری این است. مسئولیت پذیری نباید سلیقه‌ای بلکه باید براساس قانون باشد. قانون هم نباید هر روز عوض شود. اگر خارج از سلیقه باشد و استاندارد داشته باشد و با تغییر افراد عوض نشود، این کمک می‌کند و فضای مجازی شما موثر می‌شود. ما نیروی انسانی بسیار ارزشمند در کشور داریم. بحث متخصصان این زمینه این است که دولت مانع نشود و ما بسیاری از کارها را در این زمینه انجام می دهیم. این کمک بزرگی می‌کند. دولت باید در بخش تنظیم‌گری برود. باید برای مردم بستر ایجاد و فضا باز شود  تا مردم خودشان فعالیت کنند. دستگاه‌های دولتی باید پناه مردم باشند نه اینکه مردم بگویند خدا سرو کارت را به این دستگاه‌ها نیندازد.

چرا جلو افرادی که فیلترشکن می‌فروشند گرفته نمی‌شود؟

مسعود پزشکیان کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نیز بیان کرد: در همه دنیا محدودیت وجود دارد اما الان که هیج مساله ای نیست نباید برای مردم فیلتر بگذاریم. یک عده دکان درست کرده‌اند تا مردم فیلترشکن بخرند و بیشتر از پول موبایل، پول فیلترینگ بدهند. چرا این کار را می‌کنیم؟ با فیلترشکن دیگر نمی‌توانید کنترل داشته باشید و به هر سایتی می‌توان رفت. بحث‌های اداری، بانکی، دارایی و آموزش بوسیله اینترنت است و نمی‌توانید و  می‌خواهیم در قفس زندگی کرده و می‌خواهیم با دنیا ارتباط داشته باشیم. باید با سکوهای خارجی صحبت شده و با آن‌ها قرارداد ببندند. چه کسانی این فیلترشکن‌ها را می‌فروشند و چقدر بلا سر آن‌هایی آمده که از طریق فضای مجازی داشتند زندگی می کردند و این مردم را از زندگی ساقط کردند. محدودیت‌ها در تمام دنیا وجود دارد و در آمریکا هم وجود دارد. در زمانی که نیاز است می‌توان این کار را انجام داد ولی در وضعیت عادی همه دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند. چرا جلو افرادی که فیلترشکن می‌فروشند گرفته نمی‌شود؟ زمانی تظارهات و اعتصابات بود می‌گفتیم هر حاکمیتی ممکن است قطع کند. الان که خبری نیست چرا فیلتر می‌کنید؟ دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها را دچار مشکل می‌کنید. باید کاری کنیم در این فضا درآمد کسب کنند. دنیایی از فرصت در این فضا وجود دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: مثل همه دنیا باید عمل کنیم. کجا دنیا مثل ما عمل می‌کند؟ ما مردم را از زندگی ساقط می‌کنیم. مردم بیشتر از پول موبایل، پول فیلترشکن‌ها می‌دهند. چه کسانی این پول‌ها را می خورمند؟ مالیات هم نمی دهند. اگر زیر نظارت دولت باشد، مالیات می دهد و در مسائل امنیتی هم می‌توانید آن را قطع کنید.

 

سعید جلیلی گفت: چرا پول اینترنت برای مردمی که تولید محتوا کرده‌اند به آن‌ها پرداخت نمی‌شود؟ می‌توان ۱۰ درصد این پول را به مردم بازگرداند. این امکان اشتغال در فضای مجازی فراهم می کند. این در برنامه ما وجود دارد.

 

وی افزود: دنبال توسعه صنعت فضایی هستیم. در برنامه ما وجود دارد که ششمین کشوری باشیم که کاوشگر ارسال می‌کند.

 

 پزشکیان نیز گفت: زمان آن گذشته است که یک کشور هر کاری را خواست فقط خودش بکند.

 

مسعود پزشکیان گفت: گفتیم خودمان می خواهیم تولید کنیم. چه بلایی با تولید ماشین سر مردم آورده‌ایم. بنزین را در صد کیلومتر، ۲۰ لیتر مصرف کند یعد بگوییم بنزین را گران می‌کنیم. مگر می‌شود؟ اگر بازار را باز کنیم، قابلیت ایجاد می‌شود نه این‌که دور خود قفس درست کنیم و بگوییم هرچه تولید می‌کنیم باید استفاده کنید.

 

جلیلی گفت: حرف درستی است ولی این چرخه را باز کنید ولی باید جانمایی کنید.

 

پزشکیان افزود: ما داریم می‌بندیم کلا. ما داریم از چرخه تکنولوژی خارج می شویم. دنیا خیلی پیچیده است و خود آمریکا هم از این چرخه نمی‌تواندخارج شود. شدنی نیست که بگوییم همه کار را خودمان انجام می‌دهیم. قیمت ماشینی که ۲۰ هزار دلار است  می‌فروشیم ۱۰۰ هزا دلار که مردم که ۲۰۰ یا یا ۳۰۰ دلار حقوق می‌گیرند، خواب آن را هم نمی‌بیینند. مردم چه گناهی کرده‌اند؟

 

سوال پنجم: مواضع کاندیداها در خصوص شیوه حکمرانی چیست؟

مسعود پزشکیان در پاسخ به سوالی درباره اینکه «چگونه در حوزه کارشناسی تفکرات مختلف و بعضاً متضاد را در کنار هم خواهید چید و تصمیم گیری خواهید کرد؟» گفت: اقتصاد دارای ۱۲۵ فوق تخصص مختلف است که می‌توان از آنها نظر گرفت؛ اینکه بفهمیم چه کسی در کجا کارشناس است خودش یک مسئله است. درباره اینکه می‌خواهیم چه کنیم و دیدمان چیست ما گفته‌ایم که دیدمان حق و عدالت است. آنچه که از نظر اعتقادی معتقدیم در حوزه عدالت در سلامت و آموزش به بازار آزاد معتقد نیستیم و سلامت و آموزش حق مردم است.

 

وی افزود: همانطور که وقتی چشم‌مان مریض است نزد جراح شکم نمی‌رویم بلکه به دنبال جراح چشم می‌رویم، اگر قرار است در گندم اقتصادی را تعریف کنیم به سراغ کارشناس آن می‌رویم؛ اینکه ما در کجا از چه متخصصی استفاده کنیم به نگاه ما و جایی که می‌خواهیم از او استفاده کنیم برمی‌گردد؛ همچنین قرار نیست آن متخصص هر کسی باشد. اینکه آن متخصص چقدر تجربه داشته باشد و کارآمد باشد، مهم است.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به اینکه در موضوعاتی مانند سیاست خارجی و اقتصاد چگونه می‌توان دو تفکر متضاد را کنار هم قرار داد؟ گفت: سیاست خارجی اصولاً باید بستر را آماده کند تا اقتصاددانان، تاجران و معامله‌گران ما در بازارهای دنیا فرصت فعالیت پیدا کنند؛ اینکه ما بخواهیم در روابط خارجی مسئله کشاورزی را تسهیل کنیم نیازمند یک نگاه است. اینکه بخواهیم در این روابط مسئله صنعت را تسهیل کنیم نیازمند نگاه دیگری است. چرا دبی و امارات، دبی و امارات امروزی شدند؟ آیا خودشان این کار را انجام دادند؟ آنها کارشناس مربوطه را پیدا کردند از او نسخه گرفتند و نسخه را اجرا کردند.

 

پزشکیان در پاسخ به اینکه تفکر متضاد در حوزه سیاست خارجی به این صورت است که کارشناس نگاه به شرق را توصیه کند و دیگری نگاه به غرب را؛ در این شرایط چگونه می‌توان مدیریت کرد؟ تاکید کرد: سیاست‌های مقام معظم رهبری و امام خمینی (ره) علیه نه شرقی و نه غربی است؛ مقام معظم رهبری فرمودند که ما بر اساس سه اصل مصلحت، عزت و حکمت رفتار می‌کنیم؛ هرجا عزت ما حفظ شود و منفعت‌مان اقتضا کند ما می‌رویم در مورد آن صحبت می‌کنیم. از نظر علمی برای انواع تفکرات متضاد می‌توان بر اساس شواهد تصمیم گرفت و ابزار برای چگونگی تصمیم گیری وجود دارد.

 

سعید جلیلی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی برای اینکه آیا جنابعالی با کار تشکیلاتی مخالف هستید و فرایند تصمیم گیری در دولت آینده شما به چه صورت خواهد بود؟ گفت: آقای دکتر پزشکیان فرمودند که برای اداره کشور نیاز نیست که فردی باشد که علامه دهر باشد و بگوید من همه چیز بلدم؛ این حرف درستی است چرا که موضوعات مختلف است اما راه این است که بنشینیم و در جلسات مختلف سخنان افراد مختلف را بشنویم و به تصمیم برسیم.

 

وی افزود: ما در حال صحبت کردن از مقام رئیس جمهور هستیم و این به آن معناست که رئیس جمهور با رئیس دانشگاه و یک نظریه پرداز فرق می‌کند. عرض من این است که مباحث کارشناسی در موضوعات مختلف را باید قبلاً انجام داده باشید؛ یعنی وقتی که برای ریاست جمهوری اعلام آمادگی می‌کنیم باید این کارها را در حوزه‌های مختلف انجام داده باشید و در حوزه‌های مختلف نگاه‌های متفاوت را شنیده باشید و به جمع‌بندی رسیده باشید؛ ادعای ما این است. در دنیا احزابی وجود دارند که روی این موضوعات کار می‌کنند و جمع‌بندی می‌کنند و فردی نیز از داخل حزب معرفی می‌شود و کارها و برنامه‌های آن حزب را دنبال می‌کند. حرف ما این است که با این جلسات گعده‌ای و لابی‌ها چیزی که به منفعت و مصلحت کشور است در نمی‌آید و اتفاقاً نگاه ما این است که ما محدود به یک گعده نیستیم.

 

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از عزیزان در مناظره‌های تلویزیونی به من گفت که شما ۱۱ سال است که زنبیل گذاشته‌اید؛ من نیز گفتم که بله به این دلیل که موضوع با اهمیتی است و اگر روزی می‌خواهید در این جایگاه کار کنید باید با مسائل آشنا باشید و نمی‌توان بر اساس دو گعده و سه محفل سیاسی حرف زد. اتفاقا این حوزه نیازمند کار عمیق و جدی است و باید در موضوعات مختلف به جمع‌بندی رسیده باشی و بتوانی تصمیم بگیری؛ چرا که دیگر رئیس جمهور رئیس در مقام اجرا است و اجرا زمانی موفق می‌شود که به موضوع اشراف داشته باشی و بتوانی در لحظه تصمیم صحیح را به موقع بگیری.

 

جلیلی همچنین تاکید کرد: وقتی اشراف وجود داشته باشد در آن صورت نه فشار خارجی و نه برخی کارشکنی‌های داخلی می‌توانند مانع کار شود؛ بسیاری اوقات وقتی بحثی را دنبال می‌کنیم در همان ساختاری که باید موضوع را دنبال کند با مقاومت مواجه می‌شویم. وقتی به موضوع اشراف داشته باشی می‌توانی مشکل را برطرف کنی.

 

وی با اشاره به حضور دیروز خود در بازار تهران گفت: در سال‌های گذشته من با ۲۲ صنف دیدار داشتم و به ۱۷ موضوع رسیدم که موانع تولید بوده و باعث ایجاد رکود می‌شود.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲۱۴
اقای دکتر پزشکیان اخرین شانس مملکت والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جلیلی اصلا نوبت را رعایت نکرد. حداقل دو برابر پزشکیان حرف زد، دادوبیداد کرد، پرید وسط حرف پزشکیان وبخاطر اینکه از موضع بالا و عاقل اندر سفیه صحبت می کند تصویر یک آدم خودشیفته علامه دهر را ارائه کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
راه حل خیلی خوبی پزشکیان ارائه کرد
گفت من همین الان از دور رقابت کنار می روم اما اگر شما در طول 4 سال نتوانستید به رشد 8 درصد برسید اعدام ت کنند
اینجا بود که جلیلی رنگش پرید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
گول حرف های پزشکیان را نخورید با وعده هایی که اصلا در اختیار رییس جمهور توی ایران نیست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
مگه نمیگفتن نه به اعدام، جای معلم و استاد تو زندان
نیست؟ حالا کسی که مخالف نظر شما رو داره تهدید به اعدام میکنی؟؟ بهتره بجای این ادبیات کوچه بازاری ، کمی شان جایگاه ریاست جمهوری رعایت میکردی. اینکه همش مشکلات رو بیان کنی بدون هیچ راه حلی، یعنی اصلا نفهمیدی برای چی کاندید شدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
پزشـــکیان = جلیلــــی

هر دو با اختیارات قانونی محدود، نمی توانند تغییری در وضعیت موجود حاصل کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
وقتی دولت نمی تواند بر 60% اقتصاد ایران کنترلی داشته باشد و مالیات از آنها بگیرد، چطور این دو می خواهند وضعیت اقتصاد را درست کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
با تغییر دولت‌ها در این مملکت هیچ

تغییر خاصی در سیاست‌های اصولی

در مملکت صورت نمی گیرد جز اینکه

چند ده هزار مدیر به صورت اتوبوسی

تعویض می شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جندبار امثال این حرفو شنیده باشیم خوبه...خاتمی آخرین امید...حسن تنها راه نجات از جنگ...ولمون کنین بابا به قول م.ه 35 سال مملکت دست تفکر شما بوده و این شده نتیجش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
می خواستم رقم دقیق ضررها وخساراتی که جلیلی و همفکران ش به کشور در ماجرای کرسنت، تحریم ها و فروش نفت تقریبا مجانی به کشور زدند را با ماشین حساب کاسیو در بیارم که هنگ کرد
دود از ماشین حساب بلند شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
ماشین حسابت مشکل داشته چون می‌داند کاسب تحریم خود همان جریان هستند هیچ ارزان فروشی هم در کار نیست
با پزشکیان برای بنزین 100 هزار تونی حاظر شوید
با استاد جلیلی جنگ 100 صدرصدی با امریکا به زودی به خط مقدم در جنوب کشور اعزام خواهیم شد

کدام بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
یک جهان تحریم
هر ایرانی سه تحریم
با جلیلی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بنزین 100 امکان دارد اگر عده ای مانع کارشان شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
رای ما صد در صد پزشکیان
نه برنامه داره
نه کارشناس داره
نه نیاز به کارشناس داره
نهج البلاغه را باز میکنه و کشور را اداره می کنه
از همین الان هم میگه نمیشه هیچ کاری کرد.
اگر هم شما می تونید بیاید انجام بدید نتونستید اعدام می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اول یاد بگیرید کلمه حاضر را حاظر ننویسید و بعد از آن یاد بگیرید حرف بی حساب نزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بنزین ۱۰۰ هزار تومانی البته اگر با آگاهی بخشی به مردم درباره فواید آن و مضرات قیمت بنزین غیرواقعی و پرداخت یارانه آن از جیب همین مردم آنهم با ضریب چند برابری و نهایتا جلب موافقت مردم با این کار مفید همراه باشد یکی از پیشرانه های قوی شروع جهش اقتصادی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
یک جهان تحریم
هر ایرانی سه تحریم
با جلیلی
خیییییلیییی لایک داری برادر
حرفهای پزشکیان که مشخصه الان میخواد بگه بذاریم زنها لخت بیان وسط خیابان و چندتا حرف دشمن شاد کن میزنه برای طرفداران خودش درحالی عقایدش چیز دیگه ای هستش برای پول و قدرت هی رنگ عوض میکنن کسی که روی عقیده و باورش می ایسته خیلی قابل اعتماد تره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اینقدر حرف های چرت نرنین
اگر بین گزینه های بد و بدتر انتخاب نکنیم به انتخاب بین گزینه های خوب و بد نمی رسیم و گزینه های بدتر راحت برگزیده می شوند و وضعیت هم همیشه بدتر از قبل می شود عمر و زندگی مردم هم تکرار نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
دکتر پزشکیان انقدر قدرت درک و سواد دارد که می تواند هر کشوری را با روندش اداره کنداز اروپا بگیر تا کشورهای عربی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
ایشان برود همان وزارت بهداشت که توان اداره کردن نداشت و استیضاح شد برسد و انتخاب های غلط از بین این 6 نفر کاملا گویا هست و فرد بهتر رای نیاورد
اصلا مشخص نیست جنبش فواحش به کی قراره رای بده وای چه پیچیده است اصلا مشخص نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بگو جنبش فواحش کی هستند کاملان مشخص است دیدی جلیلی برنامه نداشت پس باید به پزشکیان رای داد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
کسی که روسری نداره فاحشه نیست همان طور که هر مسلمانی طالبان نیست یاد بگیر مودب باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خجالت بکش با این ادبیاتت. حتما خودت رو مسلمان هم می دانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خب تو بگو به کی قراره رای بدی !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
عزیزم فعلا تلوزیون خونت رو روشن بکن تا از حماسه حضور چهل درصدی لذت ببری
آقای پزشکیان نباید با استفاده از فمینیسم و پان ترکیسم رأی جمع کنه. جالب نیست
اقای جلیلی رای بیاره به ماثابت شده هیچ اهمیتی به مردم نمیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
حرفای جلیلی گنگ و نامفهوم است. زیاد حرف می زند پاسخ صریح به سوالات نمی دهد و طفره می رود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جلیلی که اینجور پزشکیان هم نه راجع به تاریخچه برجام چیزی میدونست نه قیمت فروش نفت
دولتی که خودش همه چی فیلترکرده بعدداره فیلترشکن میفروشه چجوری بایدبهش اعتمادکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
فیلترشکن ها که همش دارن پزشکیان را تبلیغ می کنن.
کی فیلتر شکن می فروشه؟؟؟؟
جناب دکتر جلیلی در پاسخ پزشکیان گفتند که اینترنت مسئله ای فرعی برای مردم است؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
پ ن پ ؛ تو شاید علاف و بیکار باشی دغدغه ت همستر باشه ولی مردم باید شکم زن و بچه شون رو سیر کنن معلومه که اولویتشون اقتصاده نه اینترنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
دوست عزیز توهین نکنید خیلی از کسب و کار ها در ایران و جهان هستند که به اینترنت و فضای مجازی نیاز دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
در حال حاضر در اقتصاد و دیگر موارد اینتر نت حرف اول را می زند اقایی که دغدغه شکم زن وبچه داری در کجای کشور زندگی می کنی که بی نیاز از اینترنت هستی وچگونه بدون اینتر نت داری کامنت می گذاری
دولت جلیلی بعدانتخاب شدن فقط به فکرسوریه لبنان فلستین برای مردم خوش کاری نمیکنه به یکی رای بدین بعدانتخاب شدن بفکرمردم خودمون باش
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جلیلی که اصلا پایگاه مردمی نداره و ایران براش مهم نیست اما اگر پزشکیان هم رییس دولت بشه باز همین امثال جلیلی اجازه نمی دن پزشکیان هم کارکنه پس بهترین گزینه رای ندادن هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
ناشناس 10:22
دقیقا همینطوره
من که برام مهم نیست کی میادروی کارفقط جلیلی دوروبریاش روی کارنیان دیگه خسته شدیم ازشون فقط بخاطرهمین که میخام به پزشکیان رای بدم
اقای جلیلی یه حرف طوری میپیچونه که اخرش ادم نمیفهمه چی شدخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
مشکل همه حتی طرفداران جلیلی هم همینه. در لفافه حرف می زند.جواب را می پیچونه. دور یک نقطه هی می چرخد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
قايم شدن پشت لفاظي و سخن چيز جديدي نيست بين اينها
متاسفانه در صدا و سيما هم بسيار شايع بود تا چند سال قبل كه تلوزيون نگاه مي كردم
جلیلی افتضاح بود
صداش می‌لرزید
حرفهای پزشکیان و تکرار می‌کرد
از موضوع خارج میشد
نمی‌تونست جمله رو کامل کنه
می‌رفت یه جمله دیگه پیدا میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
حداقل مثل پزشکیان صد بار تپق نمیزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
تپق زدن و مکس بهتر از پیچانده و تفره رفتن است
بنده خدا پزشکیان هیچ حرفی بلد نیست بزنه هرچی ازش میپرسن جوابی نداره بده ، پیله کرده به بی حجابا و زنان و اقوام و... که ازشون رای بگیره

جلیلی میدونه قشر مذهبی و انقلابی ازش حمایت میکنن ولی این بنده خدا نمیدونه چکار کنه ؛ ازش در مورد برنامه اقتصادی سوال میپرسی در رابطه با حجاب بان مترو صجبت میکنه :)))
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جشن یک نفره گرفتی ها رفیق!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
چقدر این قشر مذهبی و انقلابی سالانه دارند کمتر میشوند
جلیلی چیزیم واسه گفتن داره؟
نمی‌فهمی اصلا چی میگه....
تصور روز شنبه با جلیلی
واقعا سخته...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خانم ها باید کلا از ایران برن اگر آقای جلیلی رئیس جمهور بشه
ای کاش از جناب پزشکیان در مورد کلیپی که ازشون اومده بیرون و در سال 1393 مصاحبه کردن و گفتن اولین کسی که حجاب رو در ایران اجباری کرد من بودم و همه رو در دانشکده علوم پزشکی وادار به حجاب اجباری کردم ؛ توضیح میدادن

به جای اینکه صحبت از حجاب بان ها کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اینا همش دروغه
گرون کردن بنزین دروغه
حمایتش از گشت ارشاد دروغه
بیرون کردن آدم ها در زمان وزارتش و دانشگاه دروغه
مثل وعده صد روزه روحانی که دروغ بود
وضعیت بنزین اینقدر وخیم هست ، که هر کس بیاد باید تغییر ایجاد کند
خلاصه نظرات پزشکیان در 6 مناظره :

من بلد نیستم، باید کارشناس بیاریم، من نمیدونم، من اطلاعی ندارم، بی حجابا بیاید به من رای بدید، گشت ارشاد خیلی بده تورو خدا بی حجابا به من رای بدن ، من عاشق قومیت ها هستم ، عرب ها و ترک ها و بلوچ ها و کردها و... به من رای بدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خلاصه حرف های جلیلی در 6 مناظره
من من من، فقط من بلدم. تحریم نعمت است. گرسنگی فرصت است. برگشتن به عصر مبادله کالا با کالا افتخار است. اینترنت با هزار ویک مانع و بگیر و ببند اشکال ندارد. مقاومت تا بهشت ثواب داره و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
به کوری چشم امثال تو من و افراد فامیلم که اکثرا چادری هستیم می خوایم بهش رای بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
توکه دیدی جلیلی بلد بود حرف بزنه همش داشت می پیچاند و در می رفت و از حرفای پزشکیا الگو می گرفت خودش چیزی نداشت
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اینکه کی نفر بگه من بلد نیستم خیلی خوبه الان شما یک نفر در این سیستم پیدا کن که بگه من بلد نیستم بهشون می گی وزیر نفت شو با سر میان جلو می گی فرمانده ارتش شو با سر میان جلو می گی وزیر ورزش شو با سر میان جلو می گی رییس مجلس شو با سر میان جلو در حالی که هیچ سواد و تخصصی هم ندارند
رای بی رای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
آره واسه خیلیا اومدن جلیلی یه نعمته و چاره هم مشارکت پایینه
یک روح در ۲ جسم .
پزشکیان = جلیلی
در ایران رئیسجمهور هیچ اختیاری ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اگه اختیار نداشت این همه ادم برا ریاست جمهوری به آب و آتیش نمیزدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
این همه آدم برای تامین دنیای خود و خانواده برای چند نسل بعدی، خود را به آب و آتش می زنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بهانه ای برای کار نکردن. حرفی که رسانه های اونوری تو ذهن مون گذاشتن و ما بی اختیار تکرار میکنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اختیارات رئیس جمهور برای ایجاد تغییر در زندگی مردم؛ در حدّ 5 درصد است.
من به آن 5% راضیم، چون هیچ روزنۀ امید دیگری نمیبینم
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
۰۱:۰۳
خودتو به نفهمی نزن اختیار برای حل مشکلات مردم و کشور نداره اما برای تامین منافع خودش و خانواده اش اختیار دارد
مجی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
برای اصلاح و استفاده از راهکارهایی که در دنیا تجربه شده
اختیار ندارد. ولی ظاهرا برای آزمایش عقاید آخر زمانی که در هیچ جای دنیا استفاده نشده اینجا اختیار داره . خلاصه اینکه رئیس جمهور اصلاحی نمی تونه انجام بده ولی رئیس جمهور بد میتونه مملکت رو به با سرعت بیشتری به فنا بده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
نمونه ای از اختیارات رئیس جمهور تک نفره
سال 97 شخص رئیس دولت وقت می‌گوید یک کلام ارز4200 با اینکه همه و وزرا و نمایندگان اقتصادی مخالف بود نتیجه اش چی شد اقتصاد در هم رفته اما به اسم ارز جهانگیری معروف شدن/!!!
ایرانیانی که به تایلند رفته بودن به گفته وزارت کشور 950 نفرشون به پزشکیان رای دادن 13 نفرشون به قالیباف 7 نفرشون به جلیلی

آقای پزشکیان نماینده کدوم قشر از جامعه است که 95 درصد مسافران تایلند به ایشون رای دادن؟!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
تفکر و گفتار کورکورانه و مسخره
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
مسافر معمولا رای نمیده اونها ساکن بوده اند بر اساس چی اهالی یک کشور را صاحب یک طرز فکر یا خوب و بد می دانید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
تواین امار را از کجا اورده ای و چرا امار دیگر کشور ها را نمی گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
همونایی که هیجا نرفته بودند و ایران بودند هم بیشتر به آقای پزشکیان رای دادند
دولت جلیلی نگاهش به داخل هست و نگاه دولت پزشکیان به خارج و 3 دولت داشتیم بر این دو دیدگاه که هر 3 تا تحریم بودن و fatf هم با مشکل که برخی زیاد مانور می دهند روی آن

دولت احمدی نژاد و دولت رییسی معیشت و اقتصاد را نابود نکردن ولی دولت روحانی معیشت و اقتصاد را 30 سال عقب برد
دوتای اولی نگاهشان به خارجی ها به خصوص غرب نبود و تکیه بر خود ایران داشتند آن آخری هم نگاهش به خارجی ها به خصوص غرب

دیگر خود دانید که با رای دادن اشتباه یا درست سرنوشت مملکت و خودتان را می سازید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بلایی که فقط در این ۳ سال بر اقتصاد ایران و مردم آمد در ۳۰ سال گذشته نیامده بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
نمونه ای از بلا این دولت
رابطه دلار و درآمد نبض بدتر شدن یا بهتر شدن را به خوبی نمایان می کند یعنی به طور متوسط و نه در همه چیز خوب هست و یا بد

سال 84 کف حقوق 136 دلار سال 92 151 دلار سال 1400 100 دلار الان 120 دلار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بچه جون قبل کامنت گذاشتن برو یک کم درس بخون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
عجب جدی می‌فرمایید یه آمار بانک مرکزی هم نگاه بفرمایید
توی این مملکت اینهمه آدم حسابی وجود داره آخه چرا ...... ؟!!
نتیجه انتخابات از قبل تعیین شده نیست

پس چرا شما اصلاح طلبها سال 88 شورش کردید و هنوز 2 ساعت مونده بود به پایان رای گیری گفتید ما پیروز شدیم؟!
با جلیلی ۸۰ سال به عقب برمیگردیم
با پزشکیان ۷۹ سال و ۱۱ ماه و ۲۹ روز و ۲۳ ساعت
مردم ایران فراموشکارن! فوری یادشون میره کی باهاشون چکار کرده! امیدوارم به پزشکیان و اصلاح طلبان و برجامی ها رای ندن اگر دادن که دیگه خلایق هرچه لایق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
حالا اصولگرایان چه گل به سر مملکت زدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
احمدی نژاد پایه های گرانی را گذاشت و دلار را چندین برابر کرد در دولت رئیسی دلار به 62000 تومان رسید حالا بگو کی خوبه
جلیلی آدم خوبیست اما برای ریاست جمهوری نه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
شما به چی می گید خوب
طرف چند سال وزیر امور خارجه بود گند زده به روابط بین الملل
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بله خیلی آدم خوبیه لابد از روی جای مهر روی پیشانیش فهمیدی!!!!!
پزشکیان تلویزیون رو با حوزه علمیه و جلسه حدیث و روایت و روضه خونی اشتباه گرفته
جمهوری اسلامی از روز اول تحریم بود، ولی هیچوقت دلار جهش 1000 درصدی!!!!! نمی کرد و نهایت سالی هزار تومن گروه میشد.

اولین باری که در تاریخ جمهوری اسلامی دلار بیشتر از 100 درصد جهش کرد دوره دوم روحانی بود اونم چه جهشی ! از 3 هزار تومن شد 30 هزار تومن !!!!!!

در 3 سال آخر روحانی دلار از 3 هزار سید به 30 هزار در صورتی که در 3 سال رئیسی دلار از 30 شد 60 یعنی فقط دو برابر شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
افزایش دلار 30000تومان در سه سال وحشتناکه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
استاد!
در مباحث مربوط به فقر و فلاکت، درصد رشد جواب نمیده
میزان رشده که مهمه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
دلار در زمان احمدی نژاد از 3000 تومان به 30000 توان رسید نه روحانی دولت رئیس را چی می گی دلار از 32000 به 62000 رسید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
ربات که نیستید جواب این را می دهید؟؟ خصوصا آخری
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اگر با موشک پرانی برجام را از بین نمی بردید دلار جهش نمی کرد در ضمن از جهش بعد از روحانی چرا حرفی نمی زنی؟؟؟؟ دلار ۲۲ تومنی را تحویلتان داد دلار را به سه سال نکشیده به ۷۰ رساندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
موشک پرانی شد 3 سال بعد خورد به برجام خخخخخه
ولی فکر کنم اگر موشک‌های ماهواره بر تعطیل نمی شد این 3 سال به زیر یک ماه می رسید!!!!!!
فعلا این را هضم کن تا به دلار دوبرابری کجا و دلار 9 برابری برسیم با آن تورم 40 درصدی و ارز4200 ها که تورم های وحشتناک درست کرده بود!!!
تا این طوری حرف سیاسی کاران را تکرار نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
درصد ریاضی با درصد اقتصاد تفاوت دارد. 100% سه هزار می شه 6 هزار. یعنی برابر خودش رشد داشته.
جمعه هفته پیش رای دادم ، این جمعه دیگه تعطیلاتم رو خراب نمیکنم میشینم خونه جوجه کباب درست میکنم، حوصله داریا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
سیاستمداران بد توسط مردمی که راین میدن انتخاب میشن
رای ندی همین کباب برات آرزو میشه
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
طبق گفته دوستمون این جمعه برو کباب جوجه را بخور و اجازه بده جلیلی رئیس جمهور بشه، از شنبه که دلار افسار برید و جنابعالی نتونستی چند مدتی بعد حتی خواب جوجه کباب را ببینی گناهش با خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
ای ناقلا حتما به یه جایی بندی خوب پول در می آری و الا من که چندین ساله کباب نخوردم
به نظر من میزان مشارکت مردم در مرحله دوم کاهش چشمگیر خواهد داشت
پزشکیان در تمام مناظره ها یعنی در 6 مناظره فقط داره انتقاد میکنه ! هی میگه این مشکل رو داریم اون مشکل رو داریم !

اما برای این مشکلات هیچ راه حلی نداره ! هرچی ازش میپرسی میگه کارشناس بیاریم! پس تو میخوای رئیس جمهور بشی که چی؟ وظیفه رئیس جمهور چیه اگر از خودش هیچی بلد نیست؟ شما در مقابل بحران های ارزی قراره چکار کنی مثلا با این سطح از دانش ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
چون راه درست که کشورهای توسعه یافته
و کشورهای طراز اول جهان رفته اند
ایجاد شفافیت و استفاه از کارشناسان حرفه ای است
نه زور گفتن به مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
وظیفه رییس جمهور هماهنگی بین کارشناسان و نتیجه گیری از نظرات آنان و استخراج راه حل نهایی با توجه به جمیع جهات و شرایط کشور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
رئیس جمهور باید برنامه داشته باشد و ایشان یهویی بعد سفارش برای مجلس......
هرچند اصلاح طلب یعنی نامحرم
اشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
وظیفه رئیس حمهور انتخاب کارشناس اصلح ومدیریت راهبردی وشجاعت در دفاع از حقوق مردم
ناشناس
| Sweden |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
برای اینکهخ راه حلش در اختیار رییس جمهور نیست و تو درک نمی کنی
تنها جایی که احمدی نژاد حرف حق زد این بود که در جواب کروبی که میگفت باید کارشناس بیاریم گفت :

پس وظیفه رئیس جمهور چیه؟ رئیس جمهور خودش باید کارشناس باشه، اگر کارشناس بیاره از کجا میفهمه کدوم کارشناس درست میگه کدوم غلط؟ وقتی رئیس جمهور از خودش هیچی بلد نیست چطور قراره تشخیص بده کدوم نظر کارشناسی درسته
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
محموتی واقعاً کارشناس بود
معتقد بود تحریم کاغذ پاره است
به نظرات این همه کارشناسان اقتصادی کمترین ارزشی قائل نبود
وزیر امور خارجه جناب متکی که هنوز در سفر خارجی بود یهویی کنار گذاشت و چنان خارش کرد که در دنیا نمونه اش تجربه نشده است
آری چنین بود محموتی جون
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خدایا با کی شدیم 85 میلیون

خداوند به شما هم اگاهی بدهد انشا الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
آره راست گفت اون بنده خدا...
میگفت رییس جمهور باید کارشناس ارشد باشه
با همون سطح از درک و دانش و سواد سیاسی و اقتصادی مملکت رو به این روز انداخت
مشکل ما، ضعف حافظه تاریخی مونه
شرایط دوره حاج محمود فراموشمون شده
یک مقایسه ای بین دوره های ریاست جمهوری ایشون و نفر قبلی شون (خاتمی) بکنید، خیلی چیزا دستتون میاد!
از یک هفته بعد رابطه ما با طالبان حسنه خواهد شد
حالا این پزشکیان که 6 تا مناظره ست هرچی ازش میپرسن انتقاد میکنه ، راه حلی هم داره؟! یا فقط قراره کارشناس بیاره ؟! : )
کارشناس ها کی ان؟ لابد جواد و حسن : ) تخصصشون هم در برجام و ترکمانچای هستش : )
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خدا به راه راست هدایتت کنه که می بینی و می شنوی و اما گویا پرده ای افکنده شده که نه می بنینی و نه می شنوی
جلیلی حرافه پزشکیان حداقل دو تا قلب عمل کرده اگر می خوای رای بدی به حرافا رای نده که تا دلت بخواد حراف داریم
دلم میسوزه برای تورک هایی که دل به پزشکیان بستن، اومدن جلوی چشم مردم تبریز تخم مرغ های هفت سین شهرداری رو جمع کردن به بهانه نقش الفبای ترکی روی این تخم مرغ ها ! آقای پزشکیان دقیقا در 10 سال نمایندگی مجلس چه کاری برای مردم تورک کردن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
کی بود من یادم نمی آد - شهرداری جمع کرده چه ربطی به نماینده مجلس داره - در ضمن الفبای تورکی چه فرقی با فارسی کرده؟
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
آغا، شما رو بخدا یکی از حرفهای جلیلی رو بگید ؟
بابا بگید دیگه، من که هیچی از حرفاش نفهمیدم.
پزشکیان چقدر مکث میکنه ! شده مثل بایدن :)))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
!مکث کردن بهتر از پیچوندن سواله
:)))که حتی مردم هم جواب هاش چیزی نفهمن
مجری برنامه ازکاندیدا مسلط تر صحبت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خب چون تمربن کرده
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
چون مجری اینجا مسئولیتی و استرسی نداره
چون مجری اینجا می تونه اشتباه کنه ولی زیر سوال نره

چون مجری الان داره از بیرون می بینه
چون مجری سوالاتش رو از قبل براش آماده کردن
یعنی همون کارشناسی که آقای دکتر پزشکیان می گه
مجریه کاندید میشد احتمال داشت رای بیاره
واقعا مسلطه
این جلیلی اگر برادر کوچکه جنتی نباشه ولی حتما مرید تمام وکمال او هست
سوالای مجری از جوابای کاندیدا چالشی تره
پزشکیان امشب نهج البللاغه رو تموم میکنه میره سراغ صحیفه سجادیه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اتفاقا شماها فقط از دین و اسلام حرف می زنید و بهش اعتقادی ندارید.
سوالای مجری واقعا عالیه
یاد مناظره های 88 افتادم
مجری به صورت دستوری کاملا جانب جلیلی را می گیرد .
میترسم پزشکیان مثل بایدن آبرو نذاره برامون
این دو نفر در قد و اندازه بخشدار هستند . وای به حالت ایرانی
از اولش هم باید بین این 2 تا مناظره میذاشتن
آخر مناظره جالب بود جلیلی پشتش گرم است وشعار توخالی زیاد میده زیادی ذوب شده است پزشکیان هم حرفهای گفتنی زیاد دارد ومی داند مشکل مملکت از کجاست و در پرده اشاره می کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بله این طوره.
حیف که پزشکیان نمیتونه حرفای دلش رو بزنه . حیف
یاد مناظره احمدی نژاد و موسوی افتادم
هعی
چقدر زود گذشت
جلیلی فقط بگوید چرا دلار ۲۴هزار تومانی در دوره رئیسی شد ۶۲هرار تومان ..گوشت ومرغ برنج و....سکه واجاره مسکن وخودرو ....بماند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
آقای جلیلی بگو اگر عملکرد دولت رییسی خوب بود و مردم راضی هستند چرا آرای رییسی تو آرای شما و قالیباف نیومد و اون 6میلیون رای رییسی در دوره قبل کجا رفت ؟18/600آرای رییسی و مجموع آرای جلیلی و قالیباف13 میلیون
پزشکیان چرا ایقد ایه میخونه
مگه محفل قرانه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
چون این مملکت به اصطلاح ام القرای مسلمین است و چه بسا عده ای را باید با این نوع ادبیات و شاهد مثال هایی حالیشون کرد، در حالی که پزشکیان جملات و واژه های انگلیسی زیادی هم در صحبت هاش استفاده کرد
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
چون شما نمیدونی مبانی مدیریت - دینی - انسانیت
از کجا آمده چطوری شکل گرفته و به کجا داره میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اصطلاحات علمی و خارجی و تخصصی خودش هم استفاده کرد
نتیجه مناظرات امشب این بود که هیچکدوم از کاندیداها برنامه ندارند و مجری از هر دوشون مسلط تر بود و من تصمیم گرفتم به مجری مناظره رای بدم
دو نکته بانمک مناظره امشب:
۱. پزشکیان گفت: مردم، من حاضرم انصراف بدم در صورتی که جلیلی تعهد بده در دولتش رشد ۸ درصد رو‌ محقق کنه و اگر نتونست اعدامش کنید
۲. پزشکیان خطاب به جلیلی گفت:
تو که در سایه بودی خب میومدی تو آفتاب و این برنامه ها رو اجرا می کردی
پاسخ ها
ارزو
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
پزشکیان ده ها سال نماینده بوده دریغ از یک حرکت مثبت در اصلاح معیشت مردم همه اش سیاسی و کوبیدن این و آن کسی هم نیست سوال کنه که جناب پزشکیان یک نمونه از حرکتی که در مجلس برای حل مشکلات مردم انجام دادید را اعلام کن
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خانم آرزو میشه شما یک حرکت مثبت جلیلی رو مثال بزنید؟
آهان؛ درسته، قطعنامه ها و تحریم نعمته !
مملکت قریب دو ماهه رئیس جمهور نداره مجلس نداره اوضاع عادی تر از زمانی که این دو تا دارد هست
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
آره دقیقا ????
امام زاده ابراهیم آتش گرفت
جلیلی:اتفاقا شب قبل من در جمع دوستان حضور داشتم و گفتم آتش می گیرد و گفتم این تهدید می تواند به فرصت تبدیل شود. اسنادش هست. برید مطالعه کنید.
پزشکیان خودش برنامه نداره یکی هم که برنامش رو ارائه میده میگه تئوریه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
میشه برنامه جلیلی رو بفرمائید؟
همش یا حرفای پزشکیان رو تکرار میکرد یا میپرید تو حرفای پزشکیان.
ما که چیزی از ایشون ندیدیم.
جلیلی نامزد پوششی پزشکیان بود انگار
#نه به اعدام _سعید _جلیلی توسط پزشکیان
جالب هست دم به دم می گوید من دروغ نمی گویم حتی پیامک هم می‌زند در حالی که بارها همین امشب دروغ گفت یا روزهای قبل
اقای پزشکیان
مردم ایران از توهینی که به ژنرال سلیمانی کردی نخواهند گذشت
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
منظوری نداشت بنده خدا
باید میگفت خار چشم
یکمی بذارید. به حساب اینکه در محیط غیر فارسی زبان بزرگ شده ‌ اند.
حاج قاسم خارچشم آمریکا و شماها بود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اصلا تابلو نبود سه تا پیام پشت سر هم دادی
خدا هدایتت کنه
الان در تلوبیون خلاصه مناظره را تماشا کردم. هر دو خوب صحبت کردن فقط جلیلی خیلی خیلی صحبت های دکتر را قطع میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
میشه بگی کدوم حرف جلیلی خوب بود ؟
اصلاً از حرفاش سر در آوردی ؟
صراحتاً میگه باید با دنیا قهر کنیم. کل صحبتهاش این بود.
همش میگفت همونطور که دکتر فرمودند. خودش که بلد نبود حرف بزنه
مالزی با دکتر ماهاتیر محمد که پزشک و متخصص جراجی بود، مالزی شد.
از کجا معلوم؟ شاید این بار خدا فرصتی فراهم کرده تا ایران مظلوم هم با انتخاب یک پزشک متخصص جراحی قلب تبدیل به مالزی مدرن شود.
این فرصت را از دست ندهیم حیف است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اون دستش باز بود. اينجا چي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
اصل ۱۱۰ قانون اساسی را مطالعه بفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
با این پیرمرد خسته پرحاشیه به فنا خواهیم رفت
رای ما مجری ! اسمش هم نمیدونم !
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
آقای خسروی
از دوستان ماست و خیلی هم باحال
به نظر من پاسخ های پزشکیان بو دار است و مطمئنا کشور را به هرج و مرج خواهد کشاند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
كارشناس كي بودي تو؟
فکر کنم با حرفی که پزشکیان به حلیلی زده بره انصراف بده بهتره. اگر رای بیاره و نتونه رشد اقتصادی به هشت درصد برسونه خود مردم اعدامش میکنن. اقا تویی که ادعا رشد هشت درصد میکنی ایا میدونی باید اول تورمت برسونی زیر ده درصد بعد بتونی اون رشد اقتصادی داشته باشی؟
پزشکیان : من همین الان از انتخابات انصراف میدم به شرطی که اگر جلیلی نتوانست رشد ۸ درصد ایجاد کنه اعدامش کنن !!
یعنی مردیم از خنده .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
باید گریه کرد از این چنین تفکر و ادبیاتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
ای کاش واقعا انصراف می داد!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
من هم با نظر پزشکیان موافقم
باید هر کس ادعا می کند برای مردم جانش را هم کف دستش بگیرد.
این مثال به وضوح نشان داد که آقای جلیلی به حرفی که می زند هم خودش اعتمادی ندارد. وگرنه با کمال میل می پذیرفت. مثل امام حسین که جانش را برای عقیده اش گذاشت
مساله اصلی در فیلترینگ، هزینه فیلترشکن یا اختلالات فنی و کندی سرعت نیست. مساله اصلی قابلیت دور زده شدن و ناکارآمدی فیلترینگ است. چگونگی توجیهِ تداومِ یک شیوه ناکارآمد در نهادهای تصمیم گیری بدون جعل آمار و گزارش نویسیِ غیرواقعی، محل اصلی منازعه است. قرینه: علیرغم فیلترینگ سفت و سخت، در ماجرای بازی همستر به یکباره چند ده میلیون ورود جدید به تلگرام ثبت می شود.
بسیار عالی بود. آفرین به این دو برزگوار . به سیاستمداران کشورم تبریک می گویم و این منش ، رفتار و احترام به رقیب افتخار کشور مان است. بر عکس مناظره دیگر کشور ها خصوصآ امریکایی ها که به هم توهین و یکدیکر را مسخره می کنند.
من در دوره اول به دکتر پزشکیان رای دادم ولی الان به شدت نگران آینده دخترم شدم و همش به این فکر میکنم که بعد از پیروزی پزشکیان چه خواهد شد؟!! ای کاش نگرانی ما را جناب پزشکیان برطرف کنند تا دوره دوم هم با خیال راحت به ایشان رای بدیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
جلیلی زندان 24 ساعته بدون تنفس است.پزشکیان ،زندان24 ساعته با دو ساعت هواخوری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
من هم تا قبل از مناظره دیشب از طرفداران آقای پزشکیان بودم ولی با دیدن مناظره شب گذشته به کلی نظرم عوض شد نهج البلاغه بخونی و دروغ بگی زیبا نیست. آقای پزشکیان چطور وقتی وزیر بهداشت بودی و یا موقعی که نماینده مجلس بودی نگران سفره کوچیک مردم نبودی صدات در نمییومد الان دلسوز مردم شدی
ک جهان تحریم
هر ایرانی سه تحریم
با جلیلی
خدایا؛ می بینی چه گیری کردیم ؟
اگه رأی بدیم، یعنی این همه بدبختی که سرمون آمده رو قبول داریم.
اگه رأی ندیم، امثال جلیلی میان سر کار که به خداوندی خدا قسم در مناظره دیشب هیچی از حرفاش نفهمیدم. خیلی راحت FATF رو رد کرد، خیلی راحت برجام رو رد کرد. یعنی علناً میگه من به حرف مردم گوش نمیدم!

خدایا تو بگو چکار کنیم؟
آقای جلیلی؛ ای کاش این کامنت رو میخوندی. محض رضای خدا (اگه قبولش داری) به این مردم رحم کن. وقتی این طرز تفکر شما باشه؛ یعنی بدبخت تر شدن مردم، یعنی بیچاره شدن مردم، یعنی هر آنچه بدتر از این بدیست.
ول کنید برید ول کنید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خدا رو شاهد نگیر به دروغ. در موضوع برجام ما طلبکاریم. تعهدات رو کامل عمل کردیم در مقابل هیچ! حتماً موضوع اول در برنامه آقای جلیلی مجبور کردن طرف عهدشکن به اجرای تعهداتش هست. وگرنه امتیاز مجدد دادن چه سودی داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
بدبختی و موقعی متوجه میشی که پزشکیان رییس جمهور
بشه بنزین 25 تومن بشه
این آقای جلیلی که به آقای پزشکیان می‌گفت برنامه نداری خودش هم نگفت چه برنامه‌ای دارد!
ضمنا اگر برنامه داشت چرا تقدیم همفکرانشان در دولت سیزدهم نکردند تا اجرا کنند؟!
موارد زیر رو یادآوری کنید:
1- جمع آوری نقدینگی حاصل از چاپ پول بدون پشتوانه با کشاندن مردم به بازار بورس و غارت سرمایه آنها
2- قطع مکرر برق در تابستان و زمستان
3- افزایش قیمت سه برابری بنزین که الآن برنامه دارند 15 تا 20 برابرش کنند
4- توقف 8 ساله ساخت مسکن و مزخرف خواندن مسکن مهر
5- صف مرغ و گوشت و سبد کالا
6- مرگ و میر روزانه کرونا و کمبود دارو
7- افزایش قیمت 20 تا 50 برابری مسکن
8- آزادسازی بخشی از قیمت نان (نانوایی های آزاد پز)
9- کاهش شدید فروش نفت و زمزمه عدم پرداخت حقوق کارمندان (تجربه تأخیر در پرداخت حقوق)
10- تعطیل کردن کارخانجات و بیکار کردن کارگران
11- عصبانیت و اهانت مکرر به مردم و منتقدین و خنده و گشاده رویی با دشمنان
و ... شما فکر کنید و ایام 8 ساله ی بنفش رو یادآوری کنید
آقای جلیلی اصالتاً کرد سردشت
آقای پزشکیان اصالتاً کرد مهاباد

بعد من موندم که آقای پزشکیان چرا از بی توجهی به اقوام ناله میکنه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
هر دوی نامزدها از پدر و مادرشون یکیشون ترک هست و دیگری کرد! آقای قالیباف رییس مجلس هم پدرشون کرد هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
مهاباد از شهرهای قدیم آذربایجان هست وپدر
دکتر پزشکیان ارومیه به مهاباد جهت امور کاری رفتن و ایشون اونجا متولد شدن و کرد نیستن و یک تورک اصیل هستن و کردها هم برادر ما هستن
برای جای سواره واقعا به یک اندازه از وقت استفاده کردن
اینکه بنزین قیمت اصلیش باشه و هر کلا ویا خدمت قیمت اصلیش باشه مشکل اصلی بر طرف میشه ودر کنار توان خرید افراد هم باید بالا باشد وفقر نداشته باشیم اینکه سرمایه ملی را هدر بدیم و فقر هم مر روز افزایش یابد همان نکته ایست که دوستان طرح دار میخواهند ولی نمیفهمند که این خود فاجعه است
جلیلی پیامک داده که مترو اصفهان را تکمیل می کنم . جهت اطلاع ایشان مترو اصفهان از محل درآمدهای شهر داری اصفهان درحال ساخت است و هیچ ربطی به دولت و بودجه دولتی ندارد .
هیچ ترسی از جلیلی نداریم اگر از صندوق در امد که بعید است باید بداند که پاسخگوی مردم ایران باشد نه فلسطین و لبنان یمن . ما عمق راهبردی این آقا را قبول نداریم کشور در فلاکت مطلق گیر کرده .
آقای جلیلی مادرش تُرک هست و پدرش کُرد. آقای قالیباف رییس مجلس هم پدرش کُرد هست. همین الان هم چهار استاندار ما کرد هستند. اما آقای پزشکیان جوری نشون میداد که ما یک استاندار کرد هم نداریم. الان هم میگه منظورش اهل سنت بوده اما باز میگه به قومیتها موقعیت داده نمیشه!
پزشکیان اگر واقعا بخواد کار کنه هیچ ابزار و اختیاری برای کار نداره و باید دست به عصا جلو بره چون تمام قدرت کشور در دست رقیب مقابله حتی مجلس انتصابی .
رای بی رای
در بخشی از گفت و گوی انتخاباتی شب گذشته، مسعود پزشکیان در رابطه با مسئله اینترنت و فیلترشکن‌ها بیان کرد: دولت می‌تواند با شرکت‌های خارجی قراردارد ببندد. الان پول فیلترشکن ها در جیب چه کسی می‌رود؟ عده‌ای داشتند با فضای مجازی زندگی می کردند. زندگی مردم را با فیلترینگ ساقط کردند.

مهندس محسن منصوری، رئیس ستاد انتخاباتی دکتر سعید جلیلی در توییتی در رابطه با این موضوع نوشت:
‏جناب آقای پزشکیان
ما جواب این سوال شما که فیلترشکن‌ها توسط چه کسی تولید می‌شود را بلد نیستیم لطفاً از جناب آقای ‎«جواد ناظری» در ستادتان سوال کنید!

در ضمن این روزها، فیلترشکن‌ها دائما برای شما تبلیغ می‌کنند، چه ارتباطی بین ستاد شما و فیلتر‌شکن فروش‌ها وجود دارد؟
تعداد مثبت ومنفی ها با نتیجه نظرسنجی همخوانی ندارد لطفاً از وظیفه رسانه ای خوددور نشوید تابناک عزیز
اگر جلیلی بیاد دولت پشت پرده که قدرت رو کامل رو در دست داره با دولت در ویترین (انتصابی) که اختیار و ابزار نداره کاملا یکی میشه ولی اگر پزشکیان بیاد و بخواد برای مردم کارکنه با چالشهای زیادی رو در رو میشه .
از نظر این نامزدها برنامه یعنی معضلات و مشکلات باید حل شود!
در حالیکه برنامه یعنی ارائه روند و طرحی مدون از نحوه حل معضلات و مشکلات که منجر به نتیجه ای مطلوب گردد.
کسیکه رأی به تفکری می دهد و آنرا انتخاب می کند دیگر حق اعتراض ندارد چون پذیرفته که آن تفکر بر او حاکم شود و نتیجه آنرا هر چه باشد پذیرفته است.
ولی کسیکه رأی نداده آن تفکر را نپذیرفته و می تواند به هر نحو اعتراض نماید
هر ایرانی سه تحریم
با جلیلی وهر ایرانی با یک فیتلرشکن قوی، و هر ایرانی در آرزوی خرید یک کیلو گوشت و یک کیلو میوه و گیلاس و ...
یک بسیجی جانباز بازگشته از جنگ یکتنه دولتها را زمینگیر کرده با شکل دادن دولت سایه بقیه مقامات نظام هم حریفش نشدن و نظاره گر بودن.اگر عقل شما میگه این درسته و اتفاق افتاده دیگه جای بحثی نیست دهها میلیون نفر رای بدید به دولت سوم روحانی تا ۴ سال حداقل مملکت تعطیل شه
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
دولت سوم خاتمی نه روحانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۲
خدا شفات بده . من چند بار خوندم متوجه نشدم از کی چی گفتی :)
پزشکیان از جنس مردم است و‌جلیلی از جنس دیگری.
دو طرف با احترام به همديگر ، اظهار نظر ميكردند
ولى پزشكيان درد و رنج مردم را خيلى بيشتر از جليلى درك كرده بود
و واقعيتها را با دلسوزى بيان ميكرد در مورد FATF و برجام هم صراحتاً
موضعگيرى ميكرد ولى جليلى بيشتر طفره ميرفت
پزشكيان دوشادوس شهيدان والامقام حميد و مهدى باكرى در دفاع از
وطن جانانه دفاع كرده و مسئوليت تيم پزشكى را بر عهده داشته است .

ضمناً برادر ايشان هم به شهادت رسيده است ولى حتى يك مرتبه به زبان
نياورده است ، طرفداران جليلى در حرم حضرت عبدالعظيم حسنى
شعار مرگ بر منافق سر دادند .
در شرایطی که نخبگان کشور اجازه ورود به انتخابات را پیدا نمیکنند
پزشکیان گزینه بهتری است، یا کلا کل مردم‌رای ندهند که این بهترین گزینه است
و البته اینکار راه را برای اقلیت حاکم راحتر میکند.
که ۶۰٪ اقتصاد کشور را در دست دارد و معلوم نیست پولش کجا میرود.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات