بازدید 1910
۶

جلیلی: حالا نوبت انتخاب است

نطق پایانی جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما پخش شد.
کد خبر: ۱۲۴۶۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۵ 03 July 2024

به گزارش «تابناک»، سعید جلیلی، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برنامه و قرعه کشی انجام شده در صدا و سیما ساعت ۱۹ از شبکه یک سیما به طور مستقیم در برنامه با مردم، بیان کرد: حالا نوبت انتخاب است بین امتداد راه شهید رئیسی یا تعطیلی کارخانه‌ها، بین سپردن کشور به محفل‌های پنهان قدرت یا امتداد راه حضرت امام به توده‌های مردم؛ بین اداره کشور با گعده‌های کم مایه سیاسی یا امتداد راهبرد انقلاب در سپردن نقش‌ها به جوانان خوش فکر خسته از سیاست زدگی‌ها؛ بین بازگشت به دوران بهانه‌ها برای در رفتن از از زیر بار مسئولیت یا تلاش جهادی برای حل مشکلات.

جریانی که تنها تدبیر سیاسی او باج دادن است حتماً نمی‌تواند با مردم تعامل کند

وی ادامه داد: بین ترسیدن از کدخدا و تعطیل کردن چرخ کشور یا ایستادن هوشمندان و فعالانه تا آنجا که دشمن به شکست فاحش اعتراف. مردم عزیز ایران حال به امتداد این روندها بنگرید و مسئولیت انتخاب را به یاد آورید. تصمیم در این بزنگاه آگاهی می‌خواهد، کسی که حوصله هم صحبتی با صاحب نظران را ندارد چگونه تواند جنبه‌های مختلف یک امر را در نظر بگیرد و با عزم را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کند. تصمیم در این بزنگاه شجاعت می‌خواهد. کسی که با کمترین تشر و تهدید از اصول عدول می‌کند، چگونه می‌تواند شانه زیر بار مسئولیت تصمیم گیری بدهد و پای تصمیم‌هایش بایستد.

جلیلی با بیان اینکه تصمیم در این بزنگاه عزم می‌خواهد، تصریح کرد: کسی که در این بزنگاه مسئولیت، آمادگی ندارد چگونه می‌تواند این راه را تا رسیدن به مقصد دنبال کند و برای هر ملامت و ناملایمتی آماده باشد، تصمیم در این بزنگاه، شناخت عمیق از مردم می‌خواهد. جریانی که تکیه او محافل قدرت است و هنر او زد و بند با باج‌دهی با این و آن، چگونه می‌تواند به مردم تکیه کند و به آنها نقش دهد و با اتکا به نیروهای تر و تازه و پر تنوع مردم جلوی زیاده‌خواهی و عافیت طلبی محافل قدرت بایستد.

وی با تاکید بر اینکه تصمیم در این بزنگاه آزادگی می‌خواهد، گفت: جریانی که تنها تدبیر سیاسی او باج دادن است حتماً نمی‌تواند با مردم تعامل کند و آنها را در جهش کشور عادلانه سهیم کند و به آنها نقش دهد. جریانی که ابزار سیاسی و تفرقه است چگونه می‌تواند مردم را حول یک پرچم متحد کند. جریانی که حیات سیاسی او و ابزار سیاسی او ترساندن است چگونه می‌تواند برای مردم آرامش و امنیت بیاورد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: جریانی که سرمایه‌های یک ملت را بنگاه معامله با بیگانه بر سر فرق مردم می‌بیند حتماً نمی‌تواند از فرصت هم‌افزایی با دولت‌های مستقل و ملت‌های آزاده استفاده کند و منافع مردم عزیز ایران را تأمین کند. کسی که مردم را از کدخدا یا رقبا می‌ترساند همیشه بهانه‌ای دارد تا سستی خود را در دفاع از حقوق مردم ایران توجیه کند.

می‌گفتند بدون FATF نمی‌شود واکسن کرونا خرید، اما شد

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در کشاکش این بزنگاه بی‌سابقه، خطای بزرگ نشستن است؛ انتخاب نکردن، خطای بزرگ‌تر تردید و حیرت در انتخاب است، خطای بزرگ‌تر درنگ و تعلل در هم‌افزایی است و خطای بزرگ‌تر دست کشیدن از بلندنگری و سرگرم شدن با اهداف دم دستی است. اکنون زمان اتلاف فرصت‌ها نیست. درنگ و تردید در جهش بزرگترین خیانت و این فرصت عظیم تاریخی است. برای جبران آن ۸ سال رکود، برای جبران آن ۸ سال رشد صفر و منفی، برای جبران آن ۸ سال تأخیر تاریخی. برای جبران آن ۸ سال بر باد رفتن سرمایه‌ها، جبران آن ۸ سال نابود شدن فناوری‌ها، برای جبران ۸ سال عمیق شدن گسل‌ها، برای جبران ۸ سال از بین بردن اعتماد، برای جبران بی‌عدالتی‌ها، برای نزدیک کردن دل‌ها با عدالت، برای جبران ۸ سال بهانه تراشی و فرار از مسئولیت، امان از بهانه‌ها!

جلیلی ادامه داد: می‌گفتند بدون FATF نمی‌شود واکسن کرونا خرید، اما شد. می‌گفتن بدون توافق جدید نمی‌توانیم نفت و فرآورده بفروشیم اما شد. می‌گفتن بدون برقراری رابطه با آمریکا نمی‌شود صادرات غیر نفتی را افزایش داد، شد و بسیار بیشتر از این خواهد شد. می‌گفتند نمی‌شود به مردم زمین داد، شد. می‌گفتند نمی‌شود دستمزد کارگران را افزایش داد، شد. می‌گفتند رابطه با دنیا بدون رابطه با یک کشور خاص قابل افزایش نیست، شد یا نشد؟

وی افزود: الان وقت برای بهانه تراشی نداریم، گاز و نفتی که با عرق جبین و کد یمین کارگران ما به دست می‌آید، مفت مفت از زیر سنجش و پایش می‌گریزد و پرت می‌شود. این نمونه‌ای از هدر دادن سرمایه‌ها در نبودن عزم بر انضباط است. حساب کتاب دولت بیش از این‌ها باید سر و سامان گیرد، روستاها و عشایر در پیوند با شبکه ترابری و فرآوری آماده جهش در تولید هستند تا به جریان رفت و آمد جهانی بپیوندند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۶
ایشان برازنده رییس جمهور شدن نیست خدا وکیلی مردم لطف کنند دست از تحریم وردارند .
اقای جلیلی ممنون که راهنمایی کردین،ماهم به پیشنهاد شما لبیک گفته و به دکتر پزشکیان رای خواهیم داد.
دقت کردین عدم انتخاب هم خودش نوعی انتخابه؟
چه بسا مهمتر
آقای جلیلی واکسن کرونا را شما نخریدید. در دولت آقای روحانی خریداری شد
با امید خدا.، شکست جلیلی ، نماینده و سلطان تحریم ایران در راه است
خدا قوت پهلوان
برچسب منتخب
# نتایج انتخابات # انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات