بازدید 4665
گزارش لحظه به لحظه از روز مشارکت ایرانیان

طلیعه دولت چهاردهم در سپیده روز پانزدهم؛ جریان مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران

از ساعت هشت صبح فرآیند رای‌گیری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری کشورمان آغاز شده است.
کد خبر: ۱۲۴۶۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴ 05 July 2024

آغاز رای‌گیری مرحله دوم انتخابات از دقایقی دیگر

به گزارش، فرآیند رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات ریاست‌جمهوری با پیام وزیر کشور آغاز شد‌.

همچنین به گفته‌ی اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات کشور، در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.

رأی‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی انجام می‌شود. بیش از ۸۰۰ هزار نیروی مردمی در هیئت‌های اجرایی و نظارتی سراسر کشور در حوزه‌های اخذ رأی فعال هستند. نمایندگان نامزدها نیز در شعب رأی‌گیری و همچنین ستاد انتخابات حضور دارند.

انتخابات تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با تشخیص وزیر کشور قابل تمدید است. شمارش آرا بلافاصله پس از اتمام رأی‌گیری آغاز می‌شود. در این مرحله هر یک از نامزدها حتی یک رأی بیشتر کسب کند پیروز انتخابات خواهد بود.

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در اولین دقایق آغاز رأی‌گیری دور دوم «چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری»، با حضور در محل صندوق سیار ۱۱۰ در حسینیه امام خمینی (ره)، رأی خود را به صندوق انداختند.

 

بیش از ۲۰۰ خبرنگار رسانه‌های داخلی و خارجی، از جمله خبرنگاران رسانه‌های آمریکا، چین، روسیه، آلمان، اسپانیا، انگلیس، افغانستان، اتریش، ترکیه، کویت، هلند، امارات، ایتالیا، عراق، یمن، ژاپن، فرانسه، فیلیپین، لبنان، قطر، عمان، استرالیا، سوئد، دانمارک، هند، کره جنوبی و … این برنامه را پوشش دادند.

 

این برنامه از شبکه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سایت و صفحات KHAMENEI.IR در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت زنده پخش شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری با حضور در حسینیه ارشاد تهران در مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

 

محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات با همراهی همسرش در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد.

 

سعید جلیلی هم در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری رای خود را به صندوق انداخت.

 

سید محمد خاتمی و حسن روحانی نیز رای خود را در انتخابات ریاست جمهوری به ثبت رساندند.

....

تکمیل می شود

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۱۹
خیلی عجیبه. کاندیدها عوض اینکه بگویند مثلا در مورد قیمت بنزین باید چکار شود می گویند و دیگری را متهم می کنند که قیمت بنزین را می خواد افزایش بده! ده هزار اقتصاد دان در دنیا بپرسید که مثلا دولتی که نتواند یا نخواهد قیمت انرژی خود را دست ببرد شانسی برای موفقیت دارد جواب منفی خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
عقل سلیم هر چه می گوید، همان را انجام دهید.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
لطفا به سایت بانک مرکزی مراجعه کنید ببینید در سال آخر دولت روحانی تورم نقطه به نقطه ۶۰ درصد بود ولی در سال آخر دکتر رئیسی شده بود ۳۱ درصد
ببینید میانگین رشد اقتصادی دولت روحانی ۱.۱ درصد بود ولی دولت رئیسی ۴.۳ درصد
ببینید میانگین صادرات نفتی و غیر نفتی در سال آخر دولت رئیسی چقدر از سال آخر دولت روحانی بیشتر بود و ساخت ۲ میلیون و پانصد هزار مسکن را کلید زد.
ای کاش بدهی ۱۲۰۰ هزار میلیاردی دولت روحانی که دولت رئیسی نصف آن را تسویه کرد نبود و ما آثار دستاوردهای دولت رئیسی را در سفره خود بهتر درک میکردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
چه رای دهید، چه رای ندهید، از کوزه همان برون تراود که دراوست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
جلیلی = پزشکیان
سردار اسد
| Sweden |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
آیا این سوال برایتان پیش نیامده که چرا آقای پزشکیان صلاحیتشان برای مجلس تایید نشد صرفا جهت بالابردن تعداد رای دهندگان تایید شده. با پیروزی ایشان و با شناخت از مجلس یکدستی که طرفدار خط و مشی دیگری است حتی برای تایید وزرایش و تشکیل دولت موفق نخواهد شد۰
امیدوارم اون دسته غرب زده رای ندن تا دکتر جلیلی بیان و جامعه غرق در گناه ایران رو نجات بدن.اول از همه اینترنت باید داخلی بشه.چه معنی داره محتوای غرب آلوده در اختیار ما باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
گذشته نه چندان دور پزشکیان با امروز جلیلی یکی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
من روز قیامت رای خواهم داد.
فقط یه شرطی که اگر پزشکیان رای نیاورد نگن تقلب شده بریزید توی خیابونا
خاطرات بدی از رای نیاوردن اصلاح طلبها هست مثل فتنه 88
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
همچنین خاطرات بدی از رای نیاوردن اصولگرایان هست
هیچ یک از این دو کاندیدا هیچ برنامه مشخصی برای هیج مقوله اقتصادی یا فرهنگی ارایه ندادند. مثلا گفتند رابطه با خارج خوب هست! گفتند تحریم بد هست! گفتند تورم باید پایین بیاید! گفتند صنعت کشور باید سرمایه گذاری شود و..... ولی حتی یک برنامه یا شاخص معرفی نکردند که مثلا برای صنعت خودرو سازی یا قیمت بنزین یا مالیات یا رابطه با خارج یا رابطه با امریکا و تحریمها و.... از روز ریاست تا ماه دوازدهم از کجا به کجا خواهیم رسید. انوقت می گویند چرا مردم با حرارات شرکت نکردند
اقای پزشکیان فرمودند که فرزندانشان بدون حمایت ایشان سر کار رفتند. یعنی دختر ایشان با یک لیسانس و با فرستادن رزومه خود ناگهان مدیر امور مالی و فاینانس شرکت معظم پتروشیمی جم شده اند؟ حتما اینجوری بوده!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
پزشگیان با استفاده از سهمیه (رانت) پزشک و متخصص و استاد شده است.
جلیلی که هم تزش دکترایش را تحت راهنمایی علم الهدی نوشته است!
تورنتو یه شهردار داره دقیقا مانند کاندیدها ی دولت ایران هست. الان یک سال هست امده و هر انتقادی از او میشه میگه من یک خرابه به ارث بردم . بودجه نداریم. یه عالمه قبلیها قرض برای ما باقی گذاشتند و.... انوقت در تمام مراسم تبلیغاتی از صبح تا شب حضور داره. تصور میکنه هنوز در مبارزات انتخاباتی است. هر یک از این دو کاندید رئیس جمهور شوند از همان روز اول خواهند گفت نگذاشتند . نمی شود و. دشت من نیست و... مزدم یازها و یازها چه دز توزنتو و چه دز ایزان هم می گویند یعنی زمانی که کاندید بودید نمی دانستید که چه خبر هست. ولی خوب. مزایا و پاداش ها خیلی زیاد هست. ترودو فقط برای یک تعطیلات ده روزه 90 هزار دلار از بودجه مردم خرج کرده . من هم بودم وعده می دادم و بعد می گفتم دست من نیست و نمی گذارند و....!
اقای پزشکیان مانند احمدی نژاد و بقیه فرموده که من برای نوکری مردم امدم! واقعا چه اندازه ناراحت کننده هست که یک کاندید ریاست جمهوری مدیریت را نوکری بنامد. مردم ایران نوکر نمی خوان. مدیر توانمند میخوان و اگر نوانمند باشه حقوق نجومی او را هم بدون منت می پردازند. ۷۵ درصد سهامداران تسلا موافقت کردند که مدیر تسلا یک قلم ۵۶ میلیارد دلار پاداش بگیرد چون به وعده خود عمل کرد و اررش سهام انها را در طول ۱۰ سال صد برابر کرد. سهامداران تسلا نوکر استخدام تکردند. مدیر انتخاب کردند و هزینه اش را هم بدون منت می پردازند. ولی در ایران روسای جمهور ابتدا وعده های طلایی می دهند و بعد می ایند می گویند که ریاست جمهوری تدارکچی هست و یا فلان معاون ریاست جمهوری می گه من فقط دارم حمالی می کنم و یا پزشکیان میگه من نوکری می خواهم بکنم و..... سالی که نکوست .....!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۵
برگ چنار باز جوانه زدی
خیلی بی انصافی هست که ظریف یا کلا اصلاح طلبان را غرب گرا بنامیم. اینها غرب گرا به عنوان تعریف علمی نیستند. همه گرایش اینها به غرب برای گردش و تفریح و خدمت سربازی و تحصیل و درمان و زندگی خود و خانواده در غرب هست. مثل اونهایی که الان در لندن مهاجران هستند . از این منظر بیشتر مسئولین و دانش بنیانها و...هم کاملا غرب گرا هستند چون فرزندان خود را به سویس و انگلیس و امریکا و کانادا می فرستند و تازه برای انیکه اخراج نشوند می گویند اگر به ایران بر گردیم به خدمت مقدس سربازی اعزام می شویم!
ای کاش جلیلی ریئس جمهور امریکا می شد
دیگه لازم نبود ما کاری بکنیم پدر اقتصادشون رو در می اورد و بر شکسته شون می کرد
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم