بازدید 6956
۳
تابناک گزارش می دهد

رأی‌گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در 98 کشور و 138 نمایندگی خارج کشور/ افزایش مشارکت ایرانیان خارج از کشور

مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شعب مختلف و نمایندگی های خارج از کشور در حال برگزاری است.
کد خبر: ۱۲۴۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۸ 05 July 2024

بین الملل تابناک: با اولین رأی در ولینگتون نیوزلند فرایند رسمی مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد.

علیرضا نظر آهار سفیر کشورمان با اعلام آغاز رسمی انتخابات در نیوزلند، رأی خود را به صندوق انداخت.

رای گیری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گوانجو چین آغاز و با مشارکت ایرانیان مقیم در حال برگزاری است.

علیرضا بیکدلی معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور امروز (جمعه) 15 تیر ماه در ستاد انتخابات خارج از کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دومین دور انتخابات ریاست جمهوری در 98 کشور دنیا و در 138 نمایندگی در خارج از کشور در حال برگزاری است، گفت: با توجه به اختلاف ساعتی که وجود دارد از ساعت 8 صبح جمعه این انتخابات حداقل به مدت 10 ساعت در حال برگزاری است و تا اواخر امشب انتخابات را در اکثر کشورهای دنیا برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: خوشبختانه براساس ارتباط مستقیمی که داشتیم شرایط بهتری برای انتخابات فراهم شده و با توجه به تجربه‌ای که کسب شد و تلاش همکاران و علاقه‌ای که هموطنان برای حضور بیشتر در شعبه‌های اخذ رای نشان دادند، فکر می‌کنیم درصد بالایی از هموطنان در این دور از انتخابات شرکت خواهند کرد.

بیکدلی بیان کرد: امروز برای ما روز انجام وظیفه در اخذ رای هموطنان در نقاط مختلف دنیاست و روزی است که روابط خود را با هموطنان تحکیم و صمیمانه از آنها برای حضور در شعب اخذ رای تشکر می‌کنیم و از حضور آنها برای بهبود همکای‌ها با کشورهایی که در آنجا حضور دارند استفاده می‌کنیم.

معاون وزیر خارجه اضافه کرد: روز پربرکتی برای ما خواهد بود و آرزو می‌کنیم در پایان با آرایی که ملت شریف ایران به صندوق می‌ریزند نماینده شایسته ملت ایران برای ریاست جمهوری در دوره پیش رو را انتخاب کنند و ما از اینکه سهم کوچکی در این خصوص داشتیم احساس غرور و افتخار می‌کنیم.
 
کنعانی: مشارکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات بیشتر از هفته گذشته است
 
«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح روز جمعه در حاشیه بازدید از ستاد انتخابات خارج از کشور در جمع خبرنگاران گفت: براساس گزارشی که سفرا و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور تاکنون ارائه کرده‌اند، میزان استقبال هموطنان در این دوره از انتخابات باشکوه بوده است.

 سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین بر اساس اعلام سفارت و روسای نمایندگی ایران در خارج از کشور، شرایط به لحاظ حضور  ایرانیان برای شرکت در انتخابات تاکنون خوب بوده و مشکل خاصی نداشته‌اند و همان طور که اشاره شد پیش‌بینی می‌کنیم شاهد افزایش مشارکت باشیم.

کنعانی با بیان اینکه «مشارکت باشکوه مردم در انتخابات باعث افزایش اقتدار کشور در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود»، اظهار کرد: ان‌شاءالله مردم با حضور باشکوه خود در انتخابات فصل جدیدی را در راستای افزایش اقتدار و قدرت کشور رقم می‌زنند.

وی  در پاسخ به سوالی، با بیان اینکه «شهید امیرعبداللهیان مانند دیگر شهدای عزیز کشور، همیشه دغدغه سرافرازی کشور را داشت و در این راه نیز به شهادت رسید»، گفت: حضور مردم در انتخابات باعث افزایش عزت کشور می‌شود و ما به مردم توصیه می‌کنیم که حتماً حضور پرشوری در انتخابات داشته باشند و همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند در اولین ساعات در این عرصه حضور پیدا کنند.

کنعانی با بیان اینکه «انتخابات زیر ذره‌بین رسانه‌های دنیا  از جمله رسانه‌های وابسته به استکبار است»، گفت: ان‌شاءالله مردم عزیز ایران با حضور پرشور در انتخابات بار  دیگر برای  کشور عزت و افتخار خلق می‌کنند.

باقری: مشارکت ایرانیان خارج از کشور در دور دوم انتخابات افزایش یافته است

«علی باقری» پس از مشارکت در انتخابات در ستاد انتخابات خارج از کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آرای مردم و مشارکت  گسترده آنها در انتخابات یک پشتوانه قوی برای مسیر پیشرفت کشور است و موجب  افزایش وحدت و انسجام در کشور خواهد شد، ادامه داد: با حضور با شکوه مردم در انتخابات، از  روز شنبه فصل جدیدی را در عرصه پیشرفت و مردم سالاری اسلامی در کشور شاهد خواهیم بود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه انتخابات همواره یک جشنواره مردم سالاری اسلامی در کشور است، گفت: مردم با شرکت در انتخابات در کنار اینکه رای می‌دهند، سرنوشت و آینده خود و کشور را تعیین می‌کنند  و در این امر سهیم می‌شوند.

تک تک آرای مردم؛ یک مولفه پشتیبان و حامی نظام

باقری با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران متکی به آرا و نظر مردم است، ادامه داد: تک تک آرای مردم به عنوان یک مولفه پشتیبان و حامی نظام جمهوری اسلامی ایران عمل می‌کند .

سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: در کشور مولفه‌های مختلف قدرت را شاهد هستیم و انتخابات یکی از جلوه‌هایی است که خود به تنهایی می‌تواند به عنوان مولفه قدرت عمل کند و از طرف دیگر پشتیبان دیگر مولفه‌های قدرت نیز هست‌.

باقری در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه وزارت خارجه دارای یک رسالت دینی و ملی برای فراهم کردن زمینه جهت مشارکت پرشور مردم و ایرانیان خارج از کشور در انتخابات است، گفت: در این ارتباط در این دوره تلاش کردیم که نسبت به دوره‌های قبل تسهیلات بیشتری را برای شرکت ایرانیان خارج از کشور در انتخابات فراهم کنیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم اجازه دولت کانادا برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این کشور علیرغم حضور پر تعداد ایرانیان در این کشور خاطرنشان کرد: کانادا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند در برابر این حق مهم  ایرانیان یعنی مشارکت در انتخابات تمام قد ایستاد و اجازه نداد انتخابات در این کشور برگزار شود کشوری که چندی قبل در راستای همپیمانی با صهیونیست‌ها و تروریست‌ها سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد.

باقری ادامه داد: تروریست‌ها همواره در مقابل مردم سالاری ایستاده‌اند و کانادا نیز با 2 اقدام خود یعنی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی و عدم اجازه به ایرانیان جهت شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت‌شان در این مسیر حرکت کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در جمعه هفته گذشته در برخی از کشورهای اروپایی و غربی، تعدادی از ایرانیان برای شرکت در انتخابات با مشکلات و مسائل غیرقابل توجیهی روبرو شدند، گفت: در کشورهایی که ادعای دموکراسی وجود دارد عده‌ای  یک فضای غیر قابل توجیهی را ایجاد کردند چنانکه رای دهندگان با انواع و اقسام خشونت‌ها از سوی افراد برانداز و تروریست روبرو شدند و این دولت‌ها از حق مردم ایران برای مشارکت در انتخابات صیانت نکردند.

باقری ادامه داد: البته نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور از همان روز رای گیری ماموریت پیدا کردند که برای استیفای حقوق ایرانیان تلاش کنند و اجازه ندهند که یک عده هوچی‌گر فضایی را ایجاد کنند که ایرانیان نتوانند رای خود را به صندوق‌ها بیندازند.

آغاز فرآیند رای‌گیری در شعبه انتخابات ریاست جمهوری در بانکوک

فرآیند رأی‌گیری دور دوم چهاردهمین دور انتخابات ریاست جمهوری، صبح امروز ۵ جولای همزمان در شعبه جمهوری در بانکوک به منظور اخذ رأی از ایرانیان مقیم این کشور، آغاز شد.

مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری جمعه ۸ تیر ماه برگزار شد بر اساس اعلام وزارت کشور در مرحله اول ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شده که مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ به مرحله دو انتخابات راه یافتند.

در این مرحله آقایان مسعود پزشکیان با کد انتخاباتی ۲۲ و سعید جلیلی با کد انتخاباتی ۴۴ با هم رقابت می‌کنند.رای‌گیری در حدود ۵۹ هزار شعبه اخذ رأی انجام می‌شود.

رای گیری در تاجیکستان آغاز شد

فرآیند رأی‌گیری مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با سراسر کشور، در سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان و منطقه سد و نیروگاه راغون آغاز شد.

همچنین، رای گیری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در حوزه‌های مختلف از جمله آلماتی، هنگ کنگ، دبی، ترکمنستان، کراچی، بنگلادش، جاکارتا، بانکوک، کوالالامپور، تاجیکستان، سئول، هند، قزاقستان نیز آغاز شده و در حال برگزاری است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۶ شعبه اخذ رای در عراق

 سفارت ایران در بغداد گفت، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ایران در ۶ مرکز رای گیری در عراق برگزار می شود.

سایت صابرین نیوز به نقل از این سفارتخانه نوشت، انتخابات ریاست جمهوری ایران در شعب اخذ رای واقع در شهرهای بغداد، کربلا، نجف، بصره، اربیل و سلیمانیه برای شهروندان ایرانی در این کشور برگزار خواهد شد.

ایرانیان مقیم قطر در دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند

ایرانیان مقیم قطر در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و آرای خود را به صندوق انداختند.

رای‌گیری انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در کنسولگری ایران در نجف اشرف نیز در حال برگزاری است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در شعبه خانه ایرانیان لاهه(هلند) نیز آغاز شده است.

رأی‌دهندگان ایرانی مقیم و مسافر در ارمنستان نیز از صبح امروز با حضور در سفارت جمهوری اسلامی ایران و مسجد جامع کبود ایروان آراء خود را به صندوق‌ها می‌اندازند.

تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
اگر آمار حجاج توی مشارکت خارج از کشور لحاظ شود، یعنی آمار قابل مقایسه با دوره های دیگر نیست..
شوخی نکن! همون هایی که دور اول امده بودند هم، دور دوم پیداشون نبود!!
ایرانیان خارج از کشورو دیگه نمیشه با موضوعات جنسی فریب داد برای همین رای اکثریت به آقای جلیلی هست از اونجا
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # انتخابات ریاست جمهوری # محرم