ستاره‌ای که برای وطن درخشید؛ دفاع میانی یا «مدافع ایرانی»؟/ حزباوی قطر را انتخاب نکرد از السد بیرون شد

محمدامین حزباوی مدافع جوان تیم ملی فوتبال کشورمان که در باشگاه السد قطر عضویت داشت قراردادش با این باشگاه فسخ شد.
کد خبر: ۱۲۴۷۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶ 09 July 2024

حزباوی قطر را انتخاب نکرد از السد بیرون شد/ ستاره‌ای که برای ایران درخشید

به گزارش تابناک ورزشی، محمدامین حزباوی که سال گذشته با قراردادی ۵ ساله از تیم فولاد خوزستان راهی السد قطر شده بود، قراردادش با این باشگاه فسخ شد و باشگاه قطری این موضوع را به صورت رسمی اعلام کرد.

حزباوی ۲۱ ساله که یکی از آینده‌های فوتبال ایران در پست دفاع میانی است، در یک فصلی که برای السد به میدان رفت ۱۹ بازی انجام داد و یک گل زده هم در کارنامه‌اش ثبت شد. او به عنوان یکی از استعدادهای فوتبال ایران و به دلیل اینکه از عرب زبان‌های ایران است توسط قطری‌ها شناسایی شده بود و حتی در مقطعی که امیر قلعه‌نویی برای جام ملت‌ها او را در لیست تیم ملی قرار نداد، این موضوع مطرح شد که حزباوی به دلیل نادیده گرفته شدن به زودی راهی تیم ملی قطر خواهد شد.

بازیکنان فوتبال پیش از انجام بازی رسمی برای تیم ملی هر کشوری، می‌توانند تابعیت خود را تغییر داده و برای تیم ملی کشور دیگری بازی کنند. حالا این اتفاق یا به واسطه ملیت پدر یا مادر است یا به واسطه محل تولد رخ می‌دهد یا اینکه کشورهایی همچون قطر، بحرین، امارات و... با دادن تابعیت به ستاره‌های فوتبال آنها را ترغیب می‌کنند تا برای کشور دیگری بازی کنند.

حزباوی قطر را انتخاب نکرد از السد بیرون شد/ ستاره‌ای که برای ایران درخشید

صحبت از این بود که قطری‌ها در تلاش هستند تا با دادن ملیت قطری به محمدامین حزباوی او را ترغیب کنند تا برای تیم ملی این کشور بازی کند. عدم حضورش در تیم ملی ایران هم پیش از جام ملت‌های آسیا این مسئله را جدی کرده بود تا جایی که این بازیکن در استوری اینستاگرامش با ایموجی (نشان) پرچم ایران، هواپیمای در حال پرواز و پرچم قطر به این موضوع دامن زد. با این حال پس از جام ملت‌ها امیر قلعه‌نویی حزباوی را به تیم ملی فراخواند و اولین بازی رسمی او مقابل ترکمنستان حضورش در تیم ملی دیگری را منتفی کرد.

حالا در خصوص فسخ قرارداد حزباوی با السد نیز گفته می‌شود که قطری‌ها به دنبال انتخاب تیم ملی ایران توسط این بازیکن ناراحتی خود را اینچنین نشان داده‌اند. اگر چنین باشد، حزباوی راهی را رفته که زمانی بازیکنانی چون فریدون زندی، اشکان دژاگه، رضا قوچان‌نژاد و در تیم ملی فعلی سامان قدوس انجام دادند. شاید قدوس نمونه تازه‌تر و ملموس‌تری باشد که حتی در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ به تیم ملی سوئد هم دعوت شد اما در نهایت او به تیم ملی ایران آمد.

حزباوی ۲۱ ساله حالا در همین سن پایین برای تیم ملی درخشیده است. حتی با انجام ۲ بازی ملی که شاید کسی به خاطر هم نیاورد، اما این اقدام هم درخشیدنی بوده که البته باید به همین اندازه نیز به او توجه بیشتری شود. آن هم در تیمی که کادرفنی‌اش با وجود اشتباهات متعدد در عرصه ملی و باشگاهی هنوز از مدافع میانی ۳۵ ساله به عنوان بازیکن ثابت استفاده می‌کند تا امثال حزباوی‌ها حتی برای لحظه‌ای به تغییر تابعیت فکر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
ترکیب دفاع آینده تیم ملی قطعا حزباوی و مجیدحسینی خواهد بود
هر دو شرایط و کیفیت بالایی دارن

از امثال کنعانی زادگان خیلی بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۹
به امید سربلندی ایشان و ایران
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
پشیمان نشود!
غمخوار
|
Belgium
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
باید از الان فیکس بشه
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # اربعین # مسعود پزشکیان