یک تامل/

تیم ترامپ برای جنگ با ایران آماده می شود؟

در حالی که رئیس جمهور سابق آمریکا به دنبال بازگشت به کاخ سفید است، «سناتور جی دی ونس» از اوهایو را به عنوان معاون خود انتخاب کرده است. ونس، 39 ساله، با انتشار کتاب خاطراتش به نام Hillbilly Elegy در سال 2016 به شهرت ملی دست یافت، که در اولین نامزدی ترامپ برای ریاست جمهوری منتشر شد.
کد خبر: ۱۲۴۸۴۰۹
|
۲۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۲ 16 July 2024
|
4229 بازدید
|
۲

جی دی ونس که ترامپ همین امروز او را به عنوان معاون خود برگزید، بیدرنگ و در نخستین گفتگوی رسانه ایش، ضمن افتخار به ترور سپهبد قاسم سلیمانی توسط ترامپ،‌ گفت: «بسیاری از مردم می‌دانند که ما باید در نسبت با ایران کاری انجام دهیم، اما نه با بمباران‌های کوچک و ضعیف. چنان چه می‌خواهید به ایرانی‌ها ضربه بزنید، باید به آنها محکم ضربه بزنید. و این همان کاری بود که ما وقتی قاسم سلیمانی را از بین بردیم، انجام دادیم ... اگر میخواهید ایران را کنترل کنید، راهش این است که پول نفتشان را بگیرید و همچنین به کشورهای سنی و اسرائیل کمک کنید تا با هم همکاری کنند و یک موازنه در منطقه ایجاد کنند.».

تیم ترامپ برای جنگ با ایران آماده می شود؟

باید دید ریشه این موضع تند ونس در کجا نهفته است؟! کسی که هنوز از راه نرسیده، شمشیر کشیده است.

 ونس سخت حامی پیتر تیل، میلیاردر یهودی عضو آیپک و مالک کمپانی Palantir است. همان کمپانی که طی قراردادی چند میلیارد دلاری، پیشرفته ترین تکنولوژی جنگی هوش مصنوعی خود را برای هدف قراردادن غزه در اختیار اسرائیل(اشغالگر) قرار داده است. از جمله سرچ کنید: پروژه نیمبوس و Lavender. همین چند روز پیش، پیتر تیل دستکم 15 میلیون دلار به کمپین ونس کمک مستقیم کرد. شاهد مثال آن که سناتور ونس تا اکتبر، سخت مخالف هرگونه جنگ‌ با ایران بود و بارها به طور قطعی به مخالفت با آن برخاست.

به هر روی ونس در جایگاه معاون کاندیدای ریاست جمهوری امریکا، نخستین رکورد را در طول تاریخ ایالات متحده به جای نهاد: تجویز جنگ علیه عضوی از ملل متحد. وی با گفتن این جمله که آمریکا باید علیه ایران وارد جنگ شود، عملا نشان داد که در واقع دست نشانده کورپراسیون کمپانی های تسلیحاتی آمریکا است.


یدالله کریمی پور 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
بهترین زنگ آخر مدرسه همچی تقصیر تو ست امریکا
موسوی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۷
وای وای من چقدر ترسیدم !!!
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...