مکاتبه باشگاه پرسپولیس با تلگرام و اینستاگرام/ صفحات هواداری سرخ‌ها چگونه بسته شدند؟

در روزهای گذشته تعدادی از کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی هواداری پرسپولیس از دسترس خارج یا مسدود شدند که پیگیری‌ها نشان می‌دهد باشگاه در این خصوص با پلتفرم‌های خارجی مکاتبه رسمی کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۱۰۹۰
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ 31 July 2024
|
4904 بازدید

مکاتبه طولانی مدت باشگاه پرسپولیس با تلگرام و اینستاگرام/ صفحات هواداری سرخ ها چگونه از دسترس خارج شد؟

به گزارش تابناک ورزشی، در روزهای گذشته چند صفحه و کانال هواداری باشگاه پرسپولیس از سوی تلگرام و اینستاگرام بسته شدند. به دنبال این اتفاق غیرمنتظره تعدادی از ادمین‌ها و گردانندگان این صفحات مدعی شدند که علت این موضوع انتقاد از عملکرد رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بوده است.

در ادامه باشگاه پرسپولیس با انتشار اطلاعیه‌ای در رسانه رسمی خود تأکید کرد که این موضوع هیچ ارتباطی به انتقادها و مشی صفحات هواداری ندارد و همه چیز به حق استفاده از برند باشگاه مربوط است. یکی از مسئولان باشگاه پرسپولیس در این ارتباط به خبرنگار تابناک گفت: «بسته یا مسدود شدن صفحات هواداری در پلتفرم‌ها هیچ ارتباطی به انتقادات آنها ندارد. شما هر صفحه‌ای را ببینید و رصد کنید، عموماً انتقاد می‌کنند و در واقع هیچکدام که حمایتی انجام نمی‌دهند. بنابراین تنها دلیل همان چیزی است که در اطلاعیه رسمی باشگاه به آن اشاره شده است.»

باشگاه پرسپولیس در اطلاعیه‌اش نوشته که ماجرا به حق مالکیت فکری و معنوی نام، برند و علامت تجاری «پرسپولیس» مرتبط است. در بخشی از این اطلاعیه آمده: «استفاده از برند باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و علامت و منافع حاصل از آن انحصاراً در اختیار این شرکت و مجموعه‌های طرف قرارداد است که برای این منظور مجوز دریافت کرده‌اند. بر این اساس، هرگونه استفاده از نام و علامت تجاری «پرسپولیس»، بدون مجوز نقض حقوق قانونی این باشگاه، بهره‌برداری از دارایی‌های آن و تصرف در اموال این شرکت و سهامداران تلقی می‌شود و باشگاه نیز در این راستا اقدامات قانونی خود، برای رفع تصرف و استفاده غیرمجاز و غیرقانونی از دارایی خود را آغاز کرده است. از این رو ضروری است اشخاص حقیقی یا حقوقی به ویژه فعالان فضای مجازی که پیش از این نسبت به بهره‌برداری از نام، برند و علامت پرسپولیس در نام و نشان صفحات، کانال‌ها، پلتفرم‌ها و غیره اقدام کرده‌اند نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند. در غیر این صورت، طبق قوانین مرتبط، فعالیت ایشان جرم تلقی می‌شود.»

بر این اساس بسته یا از دسترس خارج شدن برخی کانال‌های تلگرامی و صفحات اینستاگرامی باعث شکل‌گیری حواشی و شایعات زیادی شد، اما باشگاه پرسپولیس تأکید دارد که آنچه اتفاق افتاده و ادامه خواهد داشت، تنها به دلیل استفاده غیرمجاز از نام و لوگوی پرسپولیس بوده است. در این بین آنچه حائز اهمیت است، اینکه باشگاه پرسپولیس حدود یکسال پیش پروسه‌ای که در حال حاضر به نتیجه رسیده را آغاز کرده است. استفاده از برند و نام پرسپولیس در صفحات مختلف و بعضاً فروش محصولات پرسپولیس از جمله لباس تیم، مسئولان باشگاه را بران داشته تا برای حفظ منافع خود راهکاری قانونی را در پیش بگیرند. باشگاه پرسپولیس علاوه بر اقدام از سوی معاونت حقوقی خود، حدود یک سال پیش همکاری با یک شرکت حقوقی را آغاز می‌کند. بدین ترتیب مکاتبات مختلف با پلتفرم‌های تلگرام و اینستاگرام در دستور کار قرار می‌گیرد.

از سویی در ماه‌های گذشته، باشگاه پرسپولیس با صدور اطلاعیه‌هایی اعلام کرد که صفحات و کانال‌هایی که قصد استفاده از نام و برند پرسپولیس را دارند، از این باشگاه مجوز بگیرند. به همین منظور تعدادی از صفحاتی که اقدام کرده و مجوز دریافت کرده‌اند، با مشکلی مواجه نشده‌اند و همچنان بدون دردسر به فعالیت خود در پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی چون تلگرام و اینستاگرام ادامه می‌دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...