پژوهشگر لبنانی در گفت‌وگو با تابناک:

عملیات‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها پس از شهادت «هنیه» تشدید خواهد شد/ ایران مداخله مستقیم خواهد کرد

«هادی القبیسی» نویسنده و پژوهشگر لبنانی معتقد است عملیات‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها پس از شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس تشدید خواهد شد.
کد خبر: ۱۲۵۱۱۲۲
|
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۸ 31 July 2024
|
6706 بازدید

عملیات‌های مقاومت علیه صهیونیست‌ها پس از شهادت «هنیه» تشدید خواهد شد/ ایران مداخله مستقیم خواهد کرد

تابناک بین الملل: رژیم صهیونیستی بامداد روز چهارشنبه در اقدامی تروریستی، مقر «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در تهران را که پیشتر به منظور مشارکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود، هدف قرار داد.

 به دنبال این جنایت بزدلانه، این رهبر فلسطینی به شهادت رسید. در همین ارتباط، خبرنگار تابناک گفت‌وگویی با «هادی القبیسی» نویسنده و پژوهشگر لبنانی انجام داده که مشروح آن را مطالعه می‌کنید:

*همانطور که می دانید، رژیم صهیونیستی اخیرا «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را در تهران ترور کرد. ارزیابی شما از این حادثه چیست و آیا این اتفاق می‌تواند مسیر کنونی مقاومت در منطقه را متوقف و یا کُند سازد؟

ترور «اسماعیل هنیه» در تهران یک ماجراجویی خطرناک محسوب می‌شود. اقدام رژیم صهیونیستی به این ترور، عمق معضل استراتژیک این رژیم موقت را به نمایش گذاشت. این معظل استراتژیک در نتیجه رویکرد هجومی محور مقاومت که از روز هفتم اکتبر شکل گرفت، به وجود آمد. به هر حال، اقدام صهیونیست‌ها در ترور «اسماعیل هنیه» انگیزه جدیدی را در مقاومت فلسطین ـ چه در غزه و چه در کرانه باختری ـ به وجود خواهد آورد تا سطح درگیری‌ها در نبرد با صهیونیست‌ها را افزایش دهند.

*به نظر شما، ترور «اسماعیل هنیه» چه پیامدهایی برای رژیم صهیونیستی به دنبال خواهد داشت؟ آیا باید منتظر واکنش محور مقاومت بود؟

آنچه که مسلّم به نظر می‌رسد، این است که رژیم موقت صهیونیستی، مسئولیت کامل تجاوز به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران را برعهده دارد. این رژیم، در خاک ایران، رهبر اصلی مقاومت فلسطین را هدف قرار داده و ترور کرده است. این اقدام به منزله هدف قرار دادن خطرناک مسأله فلسطین است. بدیهی است که محور مقاومت نیز چنین اقدامی را ضربه به ستون اصلیِ رویکرد خود قلمداد می‌کند و به آن واکنش نشان می‌دهد.

*در طول بیش از 9 ماهی که از جنگ غزه سپری می‌شود، رژیم صهیونیستی از تحقق اهداف اعلامی خود در این جنگ بازمانده است. اکنون نیز صهیونیست‌ها برای تحقق همان اهداف ازجمله نابودی مقاومت و آزادسازی اسراء و ... دست به ترور رهبران حماس می‌زنند. بنظر شما آیا صهیونیست‌ها از طریق این دست از اقدامات می‌توانند بر مقاومت فائق آیند؟

جای هیچگونه شک و تردیدی وجود ندارد که محور مقاومت، اقدامات خود علیه دشمن صهیونیستی را تشدید خواهد کرد. تجربه ترورهای گذشته نیز همین موضوع را ثابت می‌کند. محور مقاومت، به اشکال مختلف، عملیاتهای خود علیه تل‌آویو را تشدید می‌کند. به عبارت بهتر، محور مقاومت در ادامه مبارزات خود، مسیر نابودیِ موجودیت رژیم صهیونیستی را با سرعت بیشتری طی خواهد کرد. براین اساس، باید بگوییم که سیاست ترور ـ که صهیونیستها همواره آن را در پیش گرفته اند ـ برای آنها نتیجه معکوس خواهد داشت و راه به جایی نخواهد بود. لذا هدفی که صهیونیستها از ورای ترورها دنبال می‌کنند، نتیجه‌ای برعکسِ آنچه که دنبالش هستند، محقق خواهد کرد.

* رهبر انقلاب اسلامی در پیام تسلیت خود پس از شهادت «اسماعیل هنیه» تأکید کردند: «رژیم جنایتکار صهیونیستی میهمان عزیز ما را در خانه‌ ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت». ارزیابی شما از این فراز از پیام رهبر انقلاب چیست؟

نمی‌توان این مسأله را انکار کرد که ترور «اسماعیل هنیه» در خاک ایران، زمینه برای مشارکت نظامی مستقیم جمهوری اسلامی ایران در نبرد با رژیم صهیونیستی را هموار ساخت. این یک عاملِ تعیین‌کننده است. بدیهی است که در چنین شرایطی، اسرائیل پس از هدف قرار دادن ضاحیه جنوبی بیروت و نیز بندر الحدیده یمن، باید منتظر پاسخ شدیدی از سوی محور مقاومت ازجمله جمهوری اسلامی ایران باشد.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟