تابناک گزارش می دهد

میزان حمایت آمریکا از اسرائیل در جنگ با ایران چقدر است؟

تماس تلفنی بایدن با نتانیاهو از میزان حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی در واکنش ایران و جبهه مقاومت به ترور هنیه پرده برداشته است.
کد خبر: ۱۲۵۱۵۲۷
|
۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ 03 August 2024
|
9717 بازدید

بین الملل تابناک: «جو بایدن» رئیس جمهورآمریکا به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داد که اگر به دنبال تنش آفرینی باشد، نباید روی کمک آمریکا حساب کند.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که بایدن در تماس تلفنی پرتنش از نتانیاهو خواسته تا از تشدید تنش‌ها در منطقه خاورمیانه جلوگیری کند.

به گفته مقامات آمریکایی رئیس جمهور آمریکا برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضرب الاجل یک تا دو هفته‌ای برای توافق آتش بس تعیین کرده است و از نتانیاهو خواسته فوراً به سمت توافق درباره اسرا و آتش‌بس در غزه حرکت کند.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی نوشت که نتانیاهو در واشنگتن این تصور را ایجاد کرد که به درخواست بایدن برای تمرکز بر توافق پاسخ می‌دهد.

همزمان مقامات آمریکایی گفتند که بایدن با نتانیاهو درباره آمادگی‌های نظامی مشترک برای پاسخ به حملات ایران و حزب‌الله گفتگو کرد و به نتانیاهو اطلاع داده که واشنگتن به تل آویو کمک خواهد کرد تا هرگونه حمله ایران را خنثی کند اما انتظار تشدید تنش از سوی رژیم صهیونیستی را ندارد.

آکسیوس نوشت که بایدن در طول این تماس به صراحت اعلام کرده که ازموضع گیری های نتانیاهو راضی نیست.

مقامات آمریکایی اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا به نخست وزیر رژیم صهیونیستی هشدار داده اگر او گزینه تشدید تنش را انتخاب کرد، نباید برای نجات روی کمک واشنگتن حساب کند.

در خصوص این موضوع چند نکته حائز اهمیت است:

1.جنگ منطقه ای در شرایط کنونی به نفع دولت بایدن نیست. چند ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و به رغم کنار کشیدن بایدن از کارزار انتخاباتی، وضعیت «کاملا هریس» از حزب دموکرات مناسب نیست.

2.امریکا در حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق نیز از اسرائیل خواسته بود که در واکنش به حمله ایران موسوم به «وعده صادق» از حمله متقابل خودداری کند یا حمله ای محدود انجام دهد.

3.نتانیاهو در تلاش است تا دولت بایدن را درگیر جنگ با ایران کند. او با ترور هنیه، مذاکرات آتش بس جنگ غزه را در محاق فروبرد تا بتواند با ادامه جنگ به خواسته های خود از جمله باقی ماندن در قدرت را تضمین کند.

4.ترور هنیه در تهران با این نیت صورت گرفت که ایران را در شرایط پاسخ شدید قرار دهد تا متعاقبا با واکنش، جنگی فراگیر را رقم بزند.

5.ترور هنیه به منظور ترسیم خطوط قرمز جدید برای ایران و جبهه مقاومت است. رژیم صهیونیستی بعد از حمله اکتبر حماس، عملیات «وعده صادق» و حمله «مجدل شمس» ضعف اطلاعاتی و نظامی خود را نشان داده است و به دنبال ایجاد بازدارندگی جدید است.

6.اسرائیل در تلاش است از رهگذر این اقدامات ائتلافی دائمی علیه ایران ایجاد کند. بر همین اساس از انگلستان در این زمینه خواسته تا به ائتلاف علیه ایران بپیوندد. این اقدام در طول عملیات «وعده صادق» نیز رخ داد. در آن حمله نیز ائتلافی از آمریکا، فرانسه، انگلیس و اردن (گفته شد امارات و عربستان نیز کمک اطلاعاتی کرده اند؛ هر چند تکذیب شد) شکل گرفت.

7.خط رسانه ای غرب از جمله نیویورک تایمز این است تا ترور هنیه را اقدامی امنیتی جلوه دهند؛ با طرح موضوع بمب گذاری در اتاق وی. این خط به دنبال این است تا واکنش نظامی ایران و محور مقاومت به اسرائیل را غیر متناسب با ترور هنیه جلوه دهند و به واکنش اسرائیل به حمله ایران مشروعیت بدهند و ایران را متجاوز جلوه دهند. خالد قدومی نماینده حماس در ایران در گفتگو با العربی الجدید این روایت را کاملا رد کرده است و گفته است: از وضعیت محل حمله و پیکر شهید هنیه مشخص بود که این حمله با یک پرتابه از هوا یا موشک صورت گرفته است. به‌هرحال من نمی‌خواهم وارد جزئیات بیشتر شوم؛ زیرا گروه‌های فنی و تخصصیِ برادران ما در ایران مشغول تحقیق هستند و نتایج بعداً اعلام خواهد شد.

8.تمرکز آمریکا بر چین و مهار این کشور در شرق آسیاست. اسرائیل درصدد است تا آمریکا را در منطقه نگهدارد و نگذارد نظم منطقه ای تبدیل به نظمی آسیایی(چینی) شود.

9.ممکن است حمایت آمریکا از تل آویو در حمله ایران و جبهه مقاومت به اسرائیل، با شرط توقف جنگ غزه انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...