اصول رفتار با پسران نوجوان

آیا نمی دانید چگونه با پسر جوان خود رفتار کنید؟ تربیت پسران نوجوان همیشه آسان نیست. رفتار با پسر نوجوان 15 یا 16ساله نیازمند صبر و همدلی و شفقت است. تربیت پسر نوجوان می تواند به ویژه در شرایط منحصر به فرد امروزی چالش برانگیز باشد. در نتیجه سبک زندگی امروزی، جوانان بیش از هر زمان دیگری انزوا، تنهایی و اضطراب را تجربه می کنند. پسران جوان همیشه در اتاق خود می‌مانند و ساعت‌ها ی زیادی را در شبکه های اجتماعی سپری می‌کنند. علاوه بر این، در حالی که دختران بیشتر در مورد احساسات خود صحبت می کنند، پسران نوجوان تمایل دارند مشکلات خود را درون خود بریزند. از این رو، نوجوانان پسر حمایت والدین یا کمک حرفه ای مورد نیاز خود را دریافت نمی کنند.
کد خبر: ۱۲۵۳۶۷۱
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲ 14 August 2024
|
17947 بازدید
|
۱

اصول رفتار با پسران نوجوان

 

چگونه با رفتار پرخطر پسران نوجوان برخورد کنیم؟
پاسخ این سوال که چگونه پسر نوجوان خود را تربیت کنید؟ با درک دلایل اصلی مشکلات پسران نوجوان شروع می‌شود. پسران نوجوان در این سال‌های پرتلاطم چه چیزی را تجربه می‌کنند؟ و والدین نوجوانان چگونه می‌توانند ارتباطی موثر با فرزندان خود ایجاد کنند؟

وقتی والدین در مورد برخورد با پسران جوان صحبت می‌کنند، اغلب به رفتار مخاطره آمیز فرزند خود اشاره می‌کنند. رفتار خطرناک پسران ممکن است شامل موارد زیر باشد:

رانندگی بی پروا

رابطه جنسی محافظت نشده

سوء مصرف مواد، که در بین پسران جوان بیشتر از دختران است

زیاده روی در نوشیدن الکل

سیگار کشیدن

رفتاری که ممکن است منجر به خشونت یا آسیب شود – به عنوان مثال، دعوا، حمل سلاح، یا شرکت در فعالیت‌های تفریحی ناامن..

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود جوانان به سمت رفتار‌های پرخطر کشیده شوند. استرس‌های بیرونی می‌توانند پسر‌های جوان را به سمت رفتار‌های پرخطر سوق دهند تا از بین بروند. علاوه بر این، فشار همسالان می‌تواند یک عامل موثر باشد.

یک مطالعه مشاوره روانشناسی پسران جوانان نشان داد که ریسک کردن برای جوانان می‌تواند راهی باشد تا دنیای خود را کشف کنند و بیشتر حس ماجراجویی خود را ارضا کنند.

اصول تربیت پسران نوجوان
تعجب نکنید! تربیت دختر و پسر با هم فرق دارد. نکته این است که پسران و دختران زمانی بهترین عملکرد را دارند که والدینشان با توجه به جنسیت فرزندانشان به نیاز‌های آن‌ها پاسخ دهند.

در اینجا ۲۱ استراتژی رفتار با پسر نوجوان برای شما آورده شده است:

اصول رفتار با پسران نوجوان



چگونه با پسر‌ها ارتباط برقرار کنیم؟

زمان مناسبی را برای برقراری ارتباط انتخاب کنید
والدینی که می‌خواهند به بهترین وجه با پسران خود ارتباط برقرار کنند باید راهی برای ورود به چارچوب زمانی آن‌ها پیدا کنند. والدین می‌توانند در مورد چیز‌هایی که پسرشان اکنون به آن‌ها علاقه‌مند هست، با آن‌ها صحبت کنند. وقتی پسران شما زیر ۱۰ سن دارند، این کار نسبتا آسان است، اما در جوانی این کار چالش برانگیزتر است.

برای وارد شدن به چارچوب زمانی یک پسر جوان باید کمی حیله گر باشید. والدینی که مچ نوجوانشان را قبل یک مهمانی می‌گیرند، ممکن است شانس بیشتری برای ورود به این چارچوب زمانی داشته باشند، نسبت به والدینی که از راه دور نقش پدر و مادری را ایفا می‌کنند!

تربیت نوجوانان
در حین انجام کار با پسر‌ها صحبت کنید
یکی از راه‌های صحبت کردن با پسر‌ها این است که آن‌ها را به حرکت درآورید. با هم به پیاده روی بروید، ظرف‌ها را با هم بشویید یا کار دیگری انجام دهید، در این شرایط متوجه خواهید شد که زبانشان باز و بیشتر صحبت می‌کنند. باید بدانید در روانشناسی پسران نوجوان فشار صحبت کردن با فعالیت‌های مشترک از بین می‌رود. در روانشناسی جوانان همانطور که فعالیت و بازی زبان پدری است، فعالیت نیز حالتی است که بسیاری از پسران را وادار به صحبت کردن می‌کند.

بپرسید “چی؟ ” نه “چرا؟ ”
اگر پسر شما رفتار بد انجام داد، هرگز از او نپرسید “چرا؟ ” او معمولاً نمی‌تواند به شما پاسخ درستی دهد. در عوض، او را وادار کنید که رفتار بدش را دوباره مرور کند و دریچه‌ای به تفکر در آن زمان باز کند. “وقتی این کار بد را انجام دادی به چه چیزی فکر می‌کردی؟ ” “چه چیزی باعث شد که شما بخواهید این کار را انجام دهید؟ ” “دفعه بعد چه کار متفاوتی انجام خواهید داد؟ ” این نوع سوالات به تربیت پسران کمک می‌کند تا مطمئن شوند که از تجربیات خود یاد می‌گیرند تا دفعه بعد که در موقعیتی مشابه قرار می‌گیرند رفتار متفاوتی داشته باشند.

اصول رفتار با پسران نوجوان

 

خیلی نصیحت نکنید
پسرها، بیشتر از دخترها، به جای اینکه از نصیحت شدن چیزی را یاد بگیرند، از تجربیات خودشان می‌آموزند. برای تربیت پسران سعس کنید بسیار آرام و منطقی باشید و آن‌ها را قضاوت نکنید تا پسرتان حرف شما را قبول کند.

فضایی برای تعامل ایجاد کنید
ممکن است برای پسرتان یک روز بد در مدرسه با یک درگیری در بدو ورود به خانه همراه شود، به خصوص اگر از او این سوال پرسیده شود:

“امروز چیکار کردی؟ ” پاسخ او “……………؟! ” پس از کوبیدن در اتاق خوابش باشد. او وارد غار خود می‌شود و در آنجا وقت خود را صرف می‌کند تا راه حلی برای مشکلات خود پیدا کند. به طور کلی به درون خود می‌رود تا از منابع داخلی خود استفاده کند.

در مقابل با عشق بگویید: «عزیزم، همه چیز خوب است؟ دوست داری در موردش صحبت کنیم؟» بهترین راه حل برای تربیت پسر این است که قبل از صحبت کردن، صبر کنید تا او از غار خود بیرون بیاید. به طور کلی، او زمانی بیرون می‌آید که آماده باشد و آنچه را که برایش اتفاق افتاده درک کرده باشد. این زمان برای صحبت کردن مناسب است.

به او یاد دهید که خودش را آرام کند
بسیاری از پسران برای تنظیم احساسات مشکل دارند. وقتی پسری عصبانی می‌شود سطح تستوسترون او افزایش می‌یابد و این عصبانیتش را بیشتر می‌کند. سپس عصبانیت باعث می‌شود کنترل رفتار خود را به طور کامل از دست بدهد. در روانشناسی پسران جوانان و نوجوانان بسیار مفید است که به پسر‌ها آموزش دهیم که کمی زمان بگذارند تا آرام شوند و دوباره کنترل رفتار خود را به دست آورند.

تنفس عمیق، انجام تمرینات ورزشی یا فکر کردن به چیز‌های متفاوت راه‌های ساده‌ای برای آرام شدن هستند. پسرانی که یاد نمی‌گیرند در دوران کودکی احساسات خود را کنترل کنند، به طور قطع یاد نمی‌گیرند که خشم خود را در بزرگسالی تنظیم کنند. این را به عنوان یک مهارت حیاتی برای تربیت پسران علامت گذاری کنید.

تربیت اصولی و صحیح نوجوان
پسران را تشویق کنید تا خرابکاری هایشان را درست کنند
بسیاری از پسر‌ها پس از درگیری همه چیز را فراموش می‌کنند و به حالت عادی باز می‌گردند. در مقایسه با دختران که درگیری را بسیار بیشتر از حد لازم کش می‌دهند، که این در روانشناسی نوجوان پسر اغلب به عنوان یک نقطه قوت یا مثبت دیده می‌شود.

با این حال، پسر‌ها به ترمیم روابط و کار‌های اشتباه خود اهمیت نمی‌دهند، بنابراین پسر‌ها بیشتر بی احساس یا بی توجه در نظر گرفته می‌شوند. پس از درگیر شدن پسرتان با خواهر یا برادر یا دوستانش، او را تشویق کنید تا با فردی که آسیب دیده صحبت کنند و اشتباهشان را چه با عذرخواهی یا یک عمل محبت آمیز جبران کنند.

از طرف دیگر، کاری کنید که پسرتان و شخصی که به او آسیب زده بنشینند تا درباره کار‌هایی که دفعه بعد نباید انجام دهند، صحبت کنند. برخی از پسر‌ها برای ایجاد همدلی و مشاهده اینکه چگونه اظهارات یا رفتار آن‌ها می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر دیگران بگذارد، نیازمند تربیت بیشتری هستند.

آموزش نحوه برخورد با نوجوان
ایجاد اعتماد به نفس در پسر‌ها
به علاقه مندی‌های آن‌ها احترام بگذارید
پسر‌ها به جمع آوری کلکسیون‌ها علاقمند هستند. جمع آوری این جور چیز‌ها می‌تواند بسیاری از والدین را دیوانه کند، اما این کار برای رشد طبیعی سالم پسران مرتبط است.

جلو دیگران از او تعریف نکیند
پسر‌ها تمجید و تشویق شدن را دوست دارند، به خصوص اگر با نیت واقعی بیان شود. تمجید کردن خصوصی برای پسران موثرتر از تشویق شدن جلو دیگران است، زیرا ممکن است از تمجید در مقابل دوستان یا بستگان خود خجالت بکشند. به آن‌ها بگویید چه می‌بینید و چه احساسی دارید. “وای. شما اتاق را خیلی خوب مرتب کرده اید و همه چیز را جایی که باید باشد گذاشتید.» چنین نظراتی که واقعاً اعتماد به نفس پسرتان را تقویت می‌کند.

اجازه دهید کاری کند که به آن علاقه دارد!
پسران وقتی وقت خود را در فعالیت‌ها یا مکان‌هایی می‌گذرانند که از آن لذت می‌برند، بسیار خلاق و با نشاط می‌شوند. جایی که موفقیت را تجربه می‌کنند و جایی که احساس اعتماد به نفس می‌کنند. اگر ورزش برای پسر شما مناسب است، اجازه دهید او زمان زیادی را در آن محیط‌ها بگذراند تا بتواند احساس اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کند. اعتماد به نفس اثر گلوله برفی دارد و اغلب تاثیرش به مناطق دیگر شخصیت پسرتان منتقل می‌شود.

روانشناسی نوجوان
به موفقیت پسرتان کمک کنید
به پسران برای یادگیری انگیزه بدهید
پسر‌ها عملگرا هستند. آن‌ها به دلیل و انگیزه برای یادگیری یا انجام کارهایشان نیاز دارند. یادگیری آن‌ها را به چیزی که به آن علاقه دارند پیوند دهید. اگر آن‌ها عاشق فوتبال هستند، آن‌ها را به خواندن، نوشتن و صحبت در مورد فوتبال یا راه‌هایی که می‌توانند در فوتبال بهتر عمل کنند، تشویق کنید. در تربیت نوجوان پسر یادگیری را تا حد امکان به زندگی آن‌ها پیوند دهید.

هر روز در مقابل پسرتان مطالعه کنید
خواندن پیش‌بینی‌کننده موفقیت در مدرسه است. وقتی الگو‌های مهم پسرتان (مامان و بابا) هم مطالعه کنند، آن‌ها برای خواندن ارزش بیشتری قائل می‌شوند. مطمئن شوید که آن‌ها می‌بینند که شما برای اهداف مختلف مطالعه می‌کنید (برای لذت بردن، برای پختن یک غذا یا حل مشکل).

یادگیری پسر‌ها بیشتر دیداری است تا شنیداری
پسر‌ها بیشتر از دختر‌ها با دیدن یاد می‌گیرند تا شنیدن، بنابراین از چارچوب ها، فهرست‌ها و نمودار‌ها برای کمک به درک او استفاده کنید. به جای اینکه برای تربیت پسران با آن‌ها صحبت کنید سعی کنید خواسته‌های خود را نشان دهید.

یاد آوری را به پسر‌ها آموزش دهید
مفهوم نشانه گذاری برای پسرانی که فراموشکار هستند یا برای کسانی که در حال یادگیری یک رفتار جدید هستند واقعا مفید است. این شامل پیوند دادن یک رفتار جدید یا فعالیتی است که باید به خاطر بسپارند با رفتاری که قبلا انجام داده اند. پسری که می‌خواهد کاردستی را به مدرسه بیاورد، ممکن است شب قبل آن را کنار میز صبحانه بگذارد.

تربیت نوجوان دختر
تربیت پسران و شبکه‌های اجتماعی
زمان‌های بدون شبکه‌های اجتماعی داشته باشید
دانستن اینکه چه زمانی شبکه‌های اجتماعی را کنار بگذارید به همان اندازه مهم است که بدانید چه زمانی باید از آن به درستی استفاده کنید. یکی از راه‌های آموزش مناسب بودن استفاده از شبکه‌های اجتماعی، مشخص کردن زمان‌های بدون این پلتفرم‌ها به خانواده‌تان است. به عنوان مثال، میز شام و زمان صرف غذا باید از شبکه‌های اجتماعی دوری کنید و گفتگو‌های رو در رو داشته باشید. اتاق‌های خواب باید حداقل در شب بدون شبکه‌های اجتماعی باشد تا به پسرتان کمک کند خواب مورد نیاز خود را برای استراحت داشته باشند.

بین کاربرد‌های فناوری‌های دیجیتال تفاوت قائل شوید
فناوری دیجیتال سه هدف دارد: ارتباط، آموزش و سرگرمی. در تربییت فرزندتان آگاه باشید که پسرتان چگونه از این فناوری استفاده می‌کند، که بر نحوه واکنش شما به آن‌ها تأثیر می‌گذارد. رویکرد خود را با توجه به استفاده از فناوری کودکان تغییر دهید.

مطمئن شوید که پسر‌ها در دنیای واقعی بازی می‌کنند
سخت تلاش کنید تا مطمئن شوید که پسرتان وقت خود را صرف بازی واقعی می‌کند. شعار مادر «برو بیرون و بازی کن» که بسیاری از ما با آن آشنا هستیم، اکنون چیزی شبیه به «دستگاه بازی را زمین بگذار». حالا برو بیرون و بازی کن.» شده است.

تربیت نوجوان پسر
راهکار‌های تربیت پسران برای مادران
مهارت‌های روابط عاطفی را به پسرتان بیاموزید
مادران به طور کلی در زمینه‌های تربیت فرزند، قوی‌تر از پدران هستند. مادران معمولاً در تربیت پسران خود در مورد طیف وسیعی از ارزش‌ها (مانند تحمل، پشتکار و وفاداری) و همچنین کمک به آن‌ها در تعامل با دیگران کار بسیار خوبی انجام می‌دهند. به آن‌ها بیاموزید که با شما خوب رفتار کنند تا با سایر زنان زندگی خود از جمله خواهر و شریک زندگی خود با احترام و مهربانی رفتار کنند.

کنارشان باشید، اما کنترل نکنید
در روانشناسی تربیت پسرها، آن‌ها اغلب نیاز دارند که چیز‌هایی را خودشان پیدا کنند و یاد بگیرید. در دوران نوجوانی کمی آن‌ها را آزاد بگذارید، اما مطمئن شوید که در کنار آن‌ها هستید. پسران نوجوان باید مطمئن شوند که مادرانشان همیشه در کنارشان خواهند بود. این آن‌ها را قوی می‌کند.

نحوه ارتباط با اشتباهات نوجوان
راهکار‌های تربیت پسران برای پدران
زودتر با پسرتان جوش بخورید
برای شروع رابطه و بازی با پسرانتان منتظر نمانید تا «آنقدر بزرگ شوند که با آن‌ها وقت بگذرانید». در مشاوره نوجوان یکی از راه‌های اطمینان از ارتباط زودهنگام این است که ده دقیقه در روز را به تنهایی با پسرتان وقت بگذرانید.

به پسر خود افتخار کنید
پسر‌ها به شدت دوست دارند پدرانشان به آن‌ها افتخار کنند. روانشناسی نوجوان می‌گوید اگر پسری ببیند که پدرش به او افتخار می‌کند، فکر میکند که دوستش دارد. این نیاز به تاییدشدن در روح و روان مردان وجود دارد. نمی‌توان آن را نادیده گرفت اگرچه ما اغلب به راحتی آن را فراموش می‌کنیم. نیاز به تایید پدرشان تاثیر زیادی بر رفتار پسر، سطح موفقیت او و در نهایت بر ماهیت رابطه آن‌ها دارد.

سوالات متداول
چگونه با یک پسر نوجوان پرخاشگر رفتار کنم؟

۱. در خانه قانون وضع کنید. ۲. با آرامش با او ارتباط برقرار کنید. شما باید با نوجوان خود در مورد رفتار ناراحت کننده او گفتگو کنید. ۳. برای کار‌های اشتباه او جای نرمش بگذارید.

سخت‌ترین سن برای تربیت نوجوان پسر چیست؟

خطرناک‌ترین سن ۱۴ سالگی است. تحقیقات روانشناسی نوجوان تایید کرده اند که ریسک پذیری دقیقا در همین سن یعنی در اواسط نوجوانی به اوج خود می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
خیلی خوب بود ولی فک کنم پدرهاشون بهتر بلدن آدم گاهی می ترسه نزدیکشون شه ///
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...