خطری جدی که اسنپ متوجه کاربرانش کرده است! +عکس

در نتیجه کوتاهی عجیب مدیران اسنپ و قصور نهاد‌های نظارتی، خطری در کمین کاربران این سوپر اپ و کسب‌وکار‌های مشابه قرار گرفته که به شدت نگران کننده است.
کد خبر: ۱۲۵۳۷۷۴
|
۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹ 14 August 2024
|
22123 بازدید
|

روایت اول: کاش...

«کاش اسنپ شماره‌هامون رو نده به پیک هاش؟! هم خونه‌مون رو بلده، همه شماره رو داره!»

آنچه خواندید، خواسته یکی از کاربران پرشمار است که به پیوست یک تصویر در صفحه‌اش در یک شبکه اجتماعی منتشر کرده و تلاش کرده با منشن کردن اکانت‌های مرتبط با اسنپ در توییتر، این نکته را به گوش آن‌ها برساند.

خطری جدی که اسنپ متوجه کاربرانش کرده است!

کاربری که تصویر اسکرین شات از چتی را به متنش ضمیمه کرده که نشان می‌دهد پیک «اسنپ فود» بعد از تحویل غذای سفارش داده شده (که یک ساندویچ بوده)، به این خانم پیامک داده، عذرخواهی و ابراز شرمندگی کرده و به این روش خواسته سر صحبت را با وی باز کند!

وضعیتی که کاربران را در شرایط آسیب پذیر و شکننده‌ای قرار می‌دهد چراکه فرد مقابل نه تنها شماره تلفن شخصی شان را دارد، که از آدرس محل سکونت یا کارشان هم مطلع است و در صورتی که پاسخ مزاحمتش به تندی داده شود، ممکن است...

روایت دوم: کمک...

«کمک کنید دیده شه لطفن»!

این شروع رشته توییت (رشتو) کاربر دیگری است که به همراه تصاویری منتشر کرده تا نشان دهد که راننده اسنپ از ابتدای مسیر به شکلی عجیب و سوال برانگیز تلفن همراهش را در دست داشته و به نظر می‌رسیده که با دوربین موبایل مشغول تصویربرداری از وی است.

خطری جدی که اسنپ متوجه کاربرانش کرده است!

این کاربر خانم توضیح داده که راننده (که تصویر و نامش را منتشر کرده)، با این رفتار تلاش داشته تا سر صحبت را به شکلی دیگر با وی باز کند و به وی تذکر‌هایی در خصوص نوع پوشش بدهد و وقتی با تذکر مسافر مواجه شده، پا را فراتر گذاشته و به وی بی احترامی کرده است.

توضیحات مفصلی که خانم نویسنده در پایانش تاکید نموده که احساس امنیت نمی‌کند، چون راننده اسنپ به اطلاعات مهم وی از جمله آدرس منزل وی دسترسی دارد و از او فیلم هم گرفته است. نکاتی که به همراه تصاویر و اطلاعات راننده منتشر کرده تا اگر همشهری هایش هنگام استفاده از اسنپ با این راننده مواجه شدند که سفرشان را قبول کرده، لغو سفر بزنند تا آسیب نبینند.

روایت سوم: امکان خیالی

البته این نخستین بار نیست که این دست مسائل مطرح می‌شوند و توجه بسیاری را به خود جلب می‌کنند تا جایی که با مرور اخبار پی می‌بریم که چندین سال قبل، خبری منتشر شد که حکایت از آن داشت که امکان تماس امن در اسنپ فراهم شده تا اگر راننده یا مسافری تمایل نداشت شماره تلفنش در معرض دید دیگران قرار گیرد، بتواند از آن استفاده نماید.

با نگاهی به سایت اسنپ، هنوز می‌توان در این باره خواند و توضیحات مربوط به فعال سازی این امکان را مطالعه کرد و حتی از جزییات بیشتری در این باره کسب اطلاع نمود، از جمله اینکه تماس امن در فلان سال در بهمان مرکز استان به صورت آزمایشی و پایلوت اجرایی شده و بعد در استان‌های دیگر و سراسر کشور در اختیار کاربران قرار گرفته است، اما در واقعیت این چنین نیست!

کافی است مراحل فعال سازی تماس امن را در سوپراپلیکیشن اسنپ طی کنید تا پی ببرید که چنین گزینه‌ای ندارید! نکته‌ای عجیب و سوال برانگیز که هر بار روایت افرادی که دچار مشکل شده‌اند، به گوشمان می‌رسد، موجب تعجب مان می‌گردد و جای خالی نهاد‌های نظارتی را به شدت پررنگ می‌کند.

روایت آخر: مبادا آن روز برسد

تصور کنید که روایت آخر، روایت اتفاقی تلخ باشد که در نتیجه بروز تنش میان پیک یا راننده اسنپ با مسافرش رقم خورده است. اتفاقی که اگر قرار به پیشگیری از وقوعش باشد، یکی از بهترین تدابیر، امکان استفاده از گزینه تماس امن و تلاش برای گزینش افراد بهتر و توجه شدیدتر به شکایت‌های مردمی است.

خطری جدی که اسنپ متوجه کاربرانش کرده است!

رویکردی که به روایت بسیاری از کاربران، اثری از آثار آن در مدیریت اسنپ و دیگر استارتاپ‌ها و کسب‌وکار‌های نوپا دیده نمی‌شود؛ گویی تا زمانی که تنش‌ها به رقم خوردن فاجعه‌های بزرگ منجر نشود، قرار نیست هیچ مساله‌ای جدی گرفته شود.

وضعیت ناخوشایندی که امید می‌رود با ورود نهاد‌های نظارتی و ملزم کردن امثال اسنپ به رعایت حقوق کاربران در سطوح بالا از جمله بهره مندی از تماس امن، پاک یا مخفی شدن اطلاعات غیرضروری از مشتریان، حق فراموشی و دیگر ضروریات دنیای مجازی و کسب و کار‌های آنلاین، به سرعت تغییر کند.

بیشتر بخوانید:

 

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
تام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
مسافر باید پیاده می شد و لغو سفر می زد و گزارش می داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
.
.یک اشکال بزرگ اسنپ اینه که
.
.
.

رانندگان و خودروها متاسفانه بصورت اینترنتی گزینش و ثبت می شوندو نه حضوری و توسط تیم حرفه ای
.
.
.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
همه جا آدم شارلاتان وفرصت طلب وعوضی وجود داره وفقط به اسنپ مربوط نیست
اما دلیل نمیشه از خوبیهای این پاتفرم ویامشابه های ونها نگفت
امید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
بنظرم بهتره اسنپ بجای تماس از شماره تماس مجازی تو خود برنامش اضاف کنه اینجوری خیلی بهتره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
دو ماه قبل من درخواست اسنپ کردم دقیقا روز رای گیری جمعه درخواستم رو هیچ راننده ای قبول نکرد.همچنان منتظر بودم که ناگهان یه پژو ۴۰۵ ایستاد و گفت ونک میری در حالیکه جاییکه من ایستاده بودم مسیر خطوط دیگر هم بود و تنها کسی مبتونست بفهمه من ونک میرم که راننده اسنپ باشه و بدونه من درخواست دادم.جوابش رو ندادم.حرف زشت جنسیتی زد و من تهدیدش کردم پلاکش رو به پلیس اطلاع میدم.تا تهدیدش کردم رفت.من نمیدونم با چه مجوزی اسنپ به هر راننده ای اجازه اشتغال میده ولی صرف یه عدم سو پیشینه الکترونیک دلیل موجه بودن راننده نیست.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
راننده اسنپ سفر من را زودر از موقع پایان زد. در همان زمان من مشغول پرداخت انلاین بودم لذا پول به حساب نرفت و در کیف پول اسنپ باقی ماند. من هم از همه جا بی خبر از ماشین پیاده شدم و چون راننده اتمام زده بود دیده نشد که پول نرفته
راننده با لحنی بی ادبانه شروع به دعوا بر سر پول کرد وقتی پول پنجاه تومنی را بهش دادم گفت خورد ندارد. چه شوفری هستند که پول خورد ندارند؟
و من برای خورد کردن پول چندین مغازه رفتم و راننده دنبال من بوق می زد. ان هم در محل زندگیم
واقعا این بی فرهنگی نیست؟
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
راجع به تهران می دانم

بیش از نیمی از راننده های اسنپ از شهرستان آمدند، شبها داخل ماشینشان می خوابند، غذا می خورند، در کنار خیابان هر کاری می خواهند می کنند (تقاطع ولیعصر مطهری) دقیقا دیدم که می گم.... می خواهند به نرخ تهران پول در بیاورند نه مالیات بدهند، نه عوارض شهرداری ، همه جور خلافی هم می کنند، حتی اسنپ یک آدرس موثق هم ازشون نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
اره یه راننده اسنپم با من خیلی بدرفتاری کرد و وقتی بلیط داشتم من را نبرد. شانس اوردم خودم ماشین داشتم
آرمین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
کسی که حسابش پاکه و هیچ خطایی نکرده از چیزی ترس نداره (نه تنها ترس نداره بلکه افترا زنان را هم سر جایشان خواهد نشاند)
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۴
راننده تاکسی اینترنتی دنبال درآمده نه دنبال شر.
در بدترین حالت خلافی که از یه راننده ممکنه ببینید پول اضافه گرفتنه.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...