سکوت فدراسیون فوتبالِ تاج مقابل تهدید زنوزی/ اتهام مدارا یا همکاری با تراکتور؟

فدراسیون فوتبال در پرونده‌های متعدد نقل و انتقالاتی پیش از شروع فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر با حاشیه‌های فراوانی روبه‌رو شده و حالا مقابل تهدید زنوزی هم سکوت کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۴۴۴۷
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷ 18 August 2024
|
8890 بازدید
|

سکوت فدراسیون فوتبالِ تاج مقابل تهدید زنوزی/ اتهام همکاری نورشرق با تراکتور؟

به گزارش تابناک ورزشی، رأی پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند، دروازه‌بان تیم فوتبال تراکتور در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال گیر کرده است و بیرون نمی‌آید. حالا علت چیست و آیا جزئیات پرونده رسیدگی نمی‌شود تا به رأی برسید یا رأی صادر شده و مثل همیشه در کشوی جادویی مانده و ابلاغ نمی‌شود، سؤالی است که پاسخ آن را فقط مسئولان فدراسیون فوتبال می‌دانند.

جمشید نورشرق، رئیس کمیته تعیین وضعیت که مسئول مستقیم رسیدگی و صدور رأی پرونده علیرضا بیرانوند در شکایت باشگاه پرسپولیس است به تاریخ ۱۷ تیرماه در یک نشست خبری اعلام کرده بود: «پرونده به تازگی به کمیته وضعیت ارجاع شده است و هیچ فرقی با سایر پرونده‌ها ندارد. آنچه که به‌عنوان طرح دعوی از سوی پرسپولیس داده شده است، به طرف مقابل ابلاغ کرده‌ایم. جلسه رسیدگی به‌زودی برگزار می‌شود و اگر پرونده پس از جلسه به موعد تصمیم‌گیری برسد، حتماً کمیته وضعیت در زمان مناسب تصمیم را ابلاغ خواهد کرد.»

مسکوت ماندن پرونده بیرانوند پس از یک ماه

البته پس از این صحبت‌های نورشرق درباره رسیدگی به این پرونده خیلی زود جلسه طرفین، رسیدگی به شکایت و بررسی لایحه دفاعی بیرانوند خیلی زود برگزار شد. نورشرق سه روز پس از نشست خبری‌اش در ۲۰ تیرماه به سایت فدراسیون فوتبال در این خصوص گفت: «جلسه‌ای با حضور مسئولان باشگاه پرسیولیس و علیرضا بیرانوند برگزار و مقرر شد تا هفته آینده مستندات و لایحه‌ها به این کمیته ارسال شود. بعد از ارسال لایحه، پرونده مذکور جهت رسیدگی در دستور کار قرار می‌گیرد.»

براساس گفته‌های نورشرق رسیدگی به پرونده باید نهایتاٌ از ۲۷ تیرماه آغاز می‌شده تا منجر به رأی شود. حالا با وجود گذشت یک ماه از رسیدگی به پرونده هنوز رأیی صادر نشده و حالا لیگ برتر نیز آغاز شده، یک هفته از آن گذشته است و هفته دوم نیز به زودی آغاز می‌شود. با این حال انگار هنوز خبری از رأی پرونده بیرانوند نیست و حتی خبر غیررسمی یا حتی شایعه محرومیت ۴ ماهه و جریمه ۲۰ میلیاردی این بازیکن به شدت از سوی نورشرق تکذیب شد. هرچند پیش از تکذیبیه رئیس کمیته وضعیت، محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور اقدام به تهدید فدراسیون فوتبال برای بیان ناگفته‌ها کرد.

با این حال انگار هنوز خبری از رأی پرونده بیرانوند نیست و حتی خبر غیررسمی یا حتی شایعه محرومیت ۴ ماهه و جریمه ۲۰ میلیاردی این بازیکن به شدت از سوی نورشرق تکذیب شد.

تهدید زنوزی، ناگفته از فساد یا چماق بالای سر؟

زنوزی پس از انتشار خبر غیررسمی محرومیت بیرانوند گفت: «چندین بار این را گفتم که متأسفانه برخی از رسانه‌های رنگی اخباری را منتشر می‌کنند که می‌خواهند روحیه تیم ما را به هم بریزند. اگر این بحثی که در رسانه‌ها راه انداختند درست باشد (خبر محرومیت بیرانوند) پس آقای تاج و آقای نورشرق بحث مدیریتی شما سوراخ دارد، مواظبش باشید. اگر این رأی بیرون بیاید، من واقعاً متأسف خواهم شد و یک‌سری ناگفته‌ها را خواهم گفت.»

سؤالی که مطرح می‌شود اینکه ناگفته‌های محمدرضا زنوزی یا هر فرد حاضر در فوتبال از بازیکن و مربی گرفته تا مدیر و مالک چیست که هر بار تهدید به گفتن آن می‌کنند و در نهایت هیچکس چیزی نمی‌گوید؟ مگر می‌شود دل کسی برای فوتبال بسوزد و فساد یا تخلفی صورت بگیرد، اما اطلاعاتش را به عنوان ناگفته نزد خودش نگه دارد، آن را به چماقی برای تهدید تبدیل کند و در نهایت همه از کنارش بگذرند؟

سکوت فدراسیون فوتبالِ تاج مقابل تهدید زنوزی/ اتهام همکاری نورشرق با تراکتور؟

مالک باشگاه تراکتور که در تمام سال‌های اخیر نسبت به خیلی اتفاقات شاکی بوده و از پشت پرده‌ها صحبت کرده بود، چطور می‌گوید ناگفته‌هایی دارد اما برای سالم‌سازی فضای فوتبال سکوت کرده است و بازگو کردن آن را به صدور یا عدم صدور رأی دروازه‌بان تیمش گره می‌زند؟ اگر زنوزی از تخلف یا فسادی اطلاع دارد و سکوت کرده، پس خودش در حال همراهی کردن فساد و گسترش آن است؛ اگر هم ناگفته‌های او فقط یک تهدید بوده و تبل توخالی است، چرا فدراسیون هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؟ در حالی که هر وقت مربی، بازیکن یا مدیری اینچنین به تهدید فدراسیون می‌پردازد، بلافاصله رأی اولیه و محرومیت موقت صادر می‌شود و فدراسیون فوتبال از فرد مدعی افشاگری مدارک می‌خواهد، اما گویا داستان در خصوص زنوزی متفاوت است.

اگر زنوزی از تخلف یا فسادی اطلاع دارد و سکوت کرده، پس خودش در حال همراهی کردن فساد و گسترش آن است؛ اگر هم ناگفته‌های او فقط یک تهدید بوده و تبل توخالی است، چرا فدراسیون هیچ واکنشی نشان نمی‌دهد؟

تنها واکنش فدراسیون فوتبال مقابل تهدید زنوزی مصاحبه‌ای کوتاه از سوی نورشرق بود که ۲۵ مردادماه اعلام کرد «اگر ایشان مطالبی برای بیان کردن دارند با استقبال منتظر شنیدن اظهارات ایشان هستیم» اما او بازهم در خصوص رأی پرونده بیرانوند اطلاعاتی نداد و گفت: «در خصوص موضوع این پرونده دو حالت بیشتر متصور نیست؛ یا رد شکایت باشگاه پرسپولیس و یا محکومیت آقای بیرانوند و البته تبعات آن که ممکن است متوجه باشگاه تراکتور باشد. غرض اینکه آنچه در رسانه‌ای گمانه زنی شده، از بین ده‌ها فرض قابل تصور نیست و در واقع از بین دو حالت یکی را حدس زده‌اند. در مورد پرونده هم باید عرض کنم که به دور از هیاهو و جنجال‌های رسانه‌ای و مطالب حاشیه‌ای که بیان می‌شوند، در حال بررسی پرونده‌ایم و دو نکته در این پرونده مطرح است که منتظر پاسخ این نکات هستیم.»

دو حالت در پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند

مسئله از این قرار است که همانطور که نورشرق اعلام کرده، رأی پرونده دو حالت بیشتر ندارد، اما اینکه چرا کمیته تعیین وضعیت به یکی از این دو حالت نمی‌رسد و فدراسیون فوتبال اینچنین مقابل تهدید مالک باشگاه تراکتور سکوت می‌کند، ابهام برانگیز است. مسئله از این قرار است که نورشرق می‌گوید دو نکته در پرونده مطرح بوده که منتظر پاسخ هستند، اما چرا در یک ماه اخیر پاسخی در خصوص این دو نکته دریافت نشده؟ آن هم پرونده‌ای که براساس گفته رئیس کمیته وضعیت دو حالت بیشتر ندارد و طبیعتاً رسیدگی به آن هم چندان نمی‌تواند زمان‌بر شود.

سؤال مهم نویدکیا از جمشید نورشرق

با این حال آنچه در خصوص رابطه فدراسیون با باشگاه تراکتور مطرح شده، فقط مربوط به پرونده بیرانوند نیست. گویا باشگاه‌های دیگر هم در این خصوص شکایت دارند. آش آنقدر شور شده است که حتی صدای محرم نویدکیا، سرمربی مس رفسنجان که در تمام این سال‌ها نشان داده چندان به حاشیه و متهم کردن کسی علاقه ندارد پس از دیدار تیمش مقابل تراکتور درآمده و صحبت‌هایی را علیه نورشرق مطرح کرده است. نویدکیا پس از دیدار مقابل تراکتور در نشست خبری گفت: «مدارک‌مان را از ۲۳ مردادماه دادیم و اعلام کردیم که به کسی بدهکار نیستیم و هنوز پنجره داخلی‌مان باز نشده است. آقای نورشرق می‌پرسد که چرا پنجره خارجی ما بسته است، آقا شما مسئول داخلی هستید پنجره داخلی ما را باز کنید و اگر ناراحت نمی‌شوید کارتابل‌تان را نگاه بیندازید. شما وظیفه‌ خودتان را انجام دهید، پنجره خارجی هم مشکل باشگاه ماست و همه می‌دانند. آدم‌های خوب و باسوادی هستند اما در فوتبال تصمیمات ابتدایی و غیرفوتبالی می‌گیرند.»

حتی صدای محرم نویدکیا، سرمربی مس رفسنجان که در تمام این سال‌ها نشان داده چندان به حاشیه و متهم کردن کسی علاقه ندارد پس از دیدار تیمش مقابل تراکتور درآمده و صحبت‌هایی را علیه نورشرق مطرح کرده است.

سکوت فدراسیون فوتبالِ تاج مقابل تهدید زنوزی/ اتهام همکاری نورشرق با تراکتور؟

اینکه با وجود شروع لیگ برتر رأی پرونده بیرانوند صادر نمی‌شود و اگر این دروازه‌بان باید محروم شود همچنان می‌تواند برای تیمش به میدان برود یا اینکه پیش از دیدار مس رفسنجان و تراکتور، کمیته وضعیت با وجود ارسال مدارک اقدام به بازکردن پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه مس نمی‌کند، عجیب و سؤال برانگیز است. با توجه به تهدید زنوی نیز انگار فدراسیون در حال مدارا کردن با تراکتور است و حتی از صحبت‌های محرم نویدکیا می‌توان اینطور برداشت کرد که فدراسیون فوتبال و کمیته تعیین وضعیت در حال همکاری با تراکتور هستند، مگر اینکه باز نکردن نقل و انتقالات باشگاه مس و صادر نشدن کارت بازی بازیکنان این تیم پیش از مصاف با تراکتور، معنای دیگری داشته باشد. اما بهترین نفرات برای پاسخگویی به این اتهام، مسئولان باشگاه مس هستند که در پرونده فساد در فوتبال هم حسابی با مسئولان فدراسیون گلاویز بودند و پای نفراتی از هیئت رئیسه را وسط کشیدند.

جار و جنجال برای مس به سود تراکتور؟

محرم نویدکیا در بخشی از صحبت‌هایش گفته بود: «فیفا ۴۰ ساعت قبل از اینکه بازی برگزار شود پنجره ما را باز کرد و در آن ساعت هیچکس در فدراسیون نبود و همه خانه‌هایشان بودند و فردای آن روز ما پیگیر کارمان بودیم. چرا کارت بازیکنان من را صادر نکردند؟ به این و آن زنگ بزنیم که چه بشود، مدارک ما آماده است و پنجره‌مان باز بود و باید کارتمان را می‌دادند، آنقدر جار و جنجال راه انداختند که تیم تراکتور بیشتر به دنبال این بود که ببیند بازیکنان ما بازی می‌کنند یا نه.»

فدراسیون فوتبال چه پاسخی برای این ابهامات دارد. از ماجرای صادر نشدن رأی پرونده علیرضا بیرانوند و طولانی شدن پروسه رسیدگی به این پرونده تا صادر نشدن کارت بازی بازیکنان مس پیش از دیدار با تراکتور و سکوت مقابل تهدید زنوزی درباره گفتن ناگفته‌ها.

حالا باید دید فدراسیون فوتبال چه پاسخی برای این ابهامات دارد. از ماجرای صادر نشدن رأی پرونده علیرضا بیرانوند و طولانی شدن پروسه رسیدگی به این پرونده تا صادر نشدن کارت بازی بازیکنان مس پیش از دیدار با تراکتور و سکوت مقابل تهدید زنوزی درباره گفتن ناگفته‌ها. هرچند این موضوع نیز جالب توجه است که ناگفته‌های زنوزی گریبان چه کسی را خواهد گرفت و چرا مالک باشگاه تراکتور برای سالم‌سازی فضای فوتبال، ناگفته‌هایش را مطرح نمی‌کند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
فدراسیون چرا کوتاهی میکنه مگر این رای با بقیه فرق داره؟
چرا زنوزی تهدید کرد؟ باید ثابت کنه
چرا کسی پیگیری نمیکنه؟
پاسخ ها
بنده خدا
| France |
۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
نترس عزیزم، میخوای بگیم مثل قضیه طارمی رئیس جمهور ورود کنه یا هوادار متمول یکم پول پاشی کنه؟
امیر ش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
متاسفانه در فدراسیون افرادی کار می‌کنند که حاصل کار آنها مشخص است. نتیجه اش می شود ویرانی در ورزش ...
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
ظاهرا تهدید به افشا بی تاثیر نبوده !!!
به احتمال خیلی زیاد محرومیت بیرانوند ملغی میشه و فقط باید مبلغی به پرسپولیس بپردازه که اونم اختمالا باشگاه تراکتور تقبل میکنه
پاسخ ها
واقع بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
بازیکن را هر چقدر می خوان جریمه کنند ولی نمیتونن از بازی محروم کنند چون در واقع یک پاداش برای بازیکنه چون بدون زحمت پول پارو میکنه و جریمه به باشگاه جدیدی هست که آن را جذب کرده ولی نمیتونه ازش استفاده کنه. کمی تفکر در فدراسیون هم خوب چیزیه
ناشناس
|
Canada
|
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
کمر بستن تا هرطور شده مانع قهرمانی مجدد پرسپولیس بشن
ناشناس
|
France
|
۱۸:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
زنوزی وقتی از فسادی خبر داری و برای منافعت سکوت میکنی یعنی خودت هم شریک جرمی. بیخود ژست طرفداری از حق مردم و فوتبال نگیر که اصلا بهت نمیاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
بیرانوند چیزای مهمی در مورد فساد وتقلب تو دوره حضورش در پرسپولیس میدونه که زنوزی روهمونا داره مانور میده که درویش بی خیال پیگیری بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
اتفاقا زنوزی خوب میدونه چقدر فساد اونجا جریان داره و دارن توی پرونده بیرانوند مداخله به نفع میکنن آدمای درویش.
پاسخ ها
ناشناس
| Malaysia |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۳
اشکال شما اینه که نمیخوای واقعیت هارو قبول کنی و فکر میکنین باعث نداشتن حتی یک قهرمانی لیگ پرسپولیسه، ایمجا محروم نشه هم فیفا محروم میکنه و فدراسیون فقط سیاهی بروش میمونه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۸
باید فاتحه این فوتبال خواند که مدیرانش می دانند در این خرابه چه خبر است وسکوت می کنند اینها مدیران فساد را هستند
کارن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
این زنوزی کیه و کی پشتش هست ؟ اینقدر بی پرده تهدید میکنه ؟ اصلا چیکارس ؟ تو زمان مدیریت ایشان هست که بعضی طرفدارای تراکتور پرچم بیگانگان را تو ورزشگاه بالا میبرن و این تیم حتی یک جلسه هم جریمه نمیشه ..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
دعوا خانوادگیه.
پرسپولیس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
چقدر پول حق ملت ایران داد ویلموتس یه توضیح نداد
آن وقت از یه تیم خاص میاد عذرخواهی می‌کن
خیلی میتونستی بیشتر توضیح بدی هوادارن را قانع کنی
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...