فدراسیون فوتبال به دنبال یافتن راهکار؛

پیچیده شدن پرونده پرسپولیس-بیرانوند/ واهمه فدراسیونِ تاج از گرداب افشاگری زنوزی؟

رأی پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند هنوز اعلام نشده و تهدید دوباره فدراسیون فوتبال تحت امر مهدی تاچ از سوی محمدرضا زنوزی و گرفتار شدن آنها در گرداب، ماجرا را پیچیده‌تر کرده است.
کد خبر: ۱۲۵۴۶۸۴
|
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۳ 19 August 2024
|
9504 بازدید
|
۷

پیچیده شدن پرونده پرسپولیس-بیرانوند/ واهمه فدراسیونِ تاج از گرداب افشاگری زنوزی؟

به گزارش تابناک ورزشی، ماجرای پرونده شکایت باشگاه پرسپولیس از علیرضا بیرانوند همچنان ادامه دارد و گویا قرار نیست پیش از شروع هفته دوم و دیدار تراکتور - پرسپولیس هم رأی برائت این دروازه‌بان یا محکومیتش اعلام شود. این موضوع را می‌توان از صحبت‌های جمشید نورشرق، رئیس کمیته وضعیت با سایت فدراسیون فوتبال هم متوجه شد که این پروسه بازهم زمان‌بر خواهد شد.

طولانی شدن پروسه رسیدگی به پرونده

نورشرق در حالی که ۲۰ تیرماه به سایت فدراسیون فوتبال گفته بود «از پرسپولیس و بیرانوند خواسته شده تا هفته آینده مستندات و لایحه‌ها به این کمیته ارسال شود و بعد از ارسال لایحه، پرونده مذکور جهت رسیدگی در دستور کار قرار می‌گیرد» اما گویا با تصمیم کمیته وضعیت این پروسه طولانی‌تر هم شده است.

آنطور که از صحبت‌های نورشرق پیداست، اختلافات میان پرسپولیس و بیرانوند در ماجرای پرداختی‌ها و پاداش‌های خارج از قرارداد ابهاماتی را در پرونده ایجاد کرده است که تصمیم بر آن شده تا موضوع برای رسیدگی به کارشناسی ارجاع شود. نورشرق در همین زمینه گفته است: «با عنایت به مستندات مالی ارائه شده از سوی باشگاه پرسپولیس و درخواست وکیل بازیکن مبنی بر ارجاع موضوع به کارشناسی و همچنین نظر به اختلاف طرفین در محاسبات ناظر بر تشخیص و تعیین مطالبات بازیکن و مستنداتی که در این ارتباط ارائه کرده‌اند و ضرورت رسیدگی تخصصی موضوع و بررسی مستندات، قرار ارجاع امر به کارشناسی صادر شد.»

ارجاع پرونده به کارشناسی

رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با طرح این مسئله که اساس موجه بودن یا نبودن فسخ قرارداد بیرانوند با باشگاه پرسپولیس بر این موضوع استوار است که آیا باشگاه پرسپولیس مطالباتی برای این بازیکن متصور بوده‌اند یا نه، تأکید کرده: «این موضوع امری تخصصی است و به لحاظ اختلاف اساسی طرفین در این ارتباط و تفاوت اطلاعات ارائه شده از سوی آنان، اتخاذ تصمیم از سوی این کمیته منوط به ابراز نظر کارشناس مالی خواهد بود.»

با توجه به شرایط موجود با مدارک ارائه شده از سوی باشگاه پرسپولیس و علیرضا بیرانوند، در موضوع کارشناسی باید مشخص شود که پرداخت‌ها و دریافتی‌ها با ادعای طرفین در خصوص پرداخت قرارداد و پاداش‌های مرتبط و غیرمرتبط خارج از قرارداد تطابق دارد یا نه که به این ترتیب باید ادعای یکی از طرفین رد شود. یعنی یا ادعای بیرانوند در خصوص داشتن مطالبات که پایه فسخ قرارداد یک طرفه‌اش شد مورد تأیید خواهد بود یا ادعای باشگاه پرسپولیس که مدعی شده تمام مطالبات و پاداش‌های بیرانوند را براساس قانون پرداخت کرده است.

صبر ۱۰ روزه کمیته وضعیت با وجود نداشتن صلاحیت!

نورشرق همچنین به این اشاره کرده است که باشگاه پرسپولیس در تاریخ ۱۸ مردادماه آخرین لایحه خود را ارائه کرده و کمیته وضعیت به تاریخ ۲۸ مردادماه تصمیم گرفته تصمیم را به کارشناسی ارجاع دهد. رئیس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال در این خصوص نیز گفته است: «جلسات متعددی بین اعضا این کمیته تشکیل و در نهایت تصمیم گرفتیم که با توجه به اختلاف طرفین در باب مسائل مالی و اعداد و ارقام مطرح در پرونده و به لحاظ ضرورت تفکیک پرداختی‌های انجام شده بابت حقوق از پاداش‌های قراردادی، نظریه تخصصی کارشناس مالی را اخذ کنیم.»

با این حال آنچه به عنوان پرسش مطرح می‌شود، اینکه چرا کمیته وضعیت برای ارجاع پرداختی و دریافتی‌های ادعایی از سوی طرفین این پرونده ۱۰ روز صبر کرده است؟ آن هم در حالی که رسیدگی به پرونده از ۲۰ تیرماه آغاز شده و حتی ارائه اسناد مالی و لایحه جدید یا قابل تأیید بوده یا نبوده که اگر کارشناسی آن در صلاحیت کمیته وضعیت نبوده و نیاز به کارشناسی داشته، چرا زودتر این اقدام صورت نگرفته است؟

پیچیده شدن پرونده پرسپولیس-بیرانوند/ واهمه فدراسیونِ تاج از گرداب افشاگری زنوزی؟

باز شدن پای رئیس جمهور و تهدید دوباره زنوزی

ماجرا جایی جالب می‌شود که محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتور که اکنون بیرانوند را به عنوان دروازه‌بان تیمش در اختیار دارد، پس از تهدید مدیران فدراسیون فوتبال به افشاگری، برای دومین بار تهدید کرد که آنها گرفتار گردابی خواهند شد که دامن‌شان را می‌گیرد. آن هم در حالی که شایعاتی از جمله دخالت مسعود پزشکیان، رئیس دولت چهاردهم و نماینده سابق تبریز و شهرام دبیری، مالک باشگاه دبیری تبریز که اکنون معاون پارلمانی پزشکیان شده مطرح شده است تا مقابل محرومیت بیرانوند گرفته شود که زنوزی با طعنه به باشگاه پرسپولیس این موضوع را تکذیب کرد. با این حال مهدی تاج و فدراسیون تحت امرش همچنان مقابل این تهدیدها سکوت کرده و شاید هم آنها واقعاً از گرفتار شدن در گردابی که مالک باشگاه تراکتور می‌گوید، واهمه دارند.

به دنبال راهکار برای جلوگیری از محرومیت دروازه‌بان تیم ملی؟

البته با توجه به زمان‌بر شدن پروسه رسیدگی و اینکه بیرانوند دروازه‌بان اصلی تیم ملی محسوب می‌شود، این شائبه مطرح شده که شاید تلاش‌های پشت‌پرده برای پیدا شدن راهکاری است تا محرومیتی مشمول او نشود و ارجاع پرونده به کارشناسی هم برای خریدن زمان بوده تا بلکه فدراسیون فوتبال به این راهکار برسد. هرچند تا زمان صدور رأی که حتی زمان آن مشخص نیست، نمی‌توان در این خصوص هم اظهارنظر دقیقی داشت.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ممل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
چه پیچیدگی ای؟

پرداختی های پرسپولیس، پرداختی های اسپانسر و دریافتی های بیرانوند مشخصه کاملا. قرارداد هم که موجوده. حساب دو دو تا چهار تاست. کمیته تعیین وضعیت موضوع رو سپرده بررسی مالی بشه. انقدر سخته فهمیدنش؟

اینکه شما دوست دارین بیرانوند حتما محروم بشه دلیل نمیشه رای به نفع شما باشه. مگر اینکه تعریف شما از حق این باشه که رای باید حتما به نفع شما فقط حقه.

درویش میخواد عملکرد افتضاحش توی نقل و انتقالات رو با قایم شدن پشت محروم کردن بیرانوند پنهان کنه.

اما قطعا حق به حقدار خواهد رسید ان شاالله.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
مملل جان دلبندم فرض رو بر این بگیریم حق با بیرا‌نوند باشه به چه حقی زنوزی تهدید میکنه که البته ی دلیل بیشتر نداره و اونم خلاف قانون قرارداد منعقد کرده باشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
درستی و صداقت حرفای درویش از اونجا معلوم میشه که توی جریان اومدن رونالدو به ایران، دختر خودشو مترجم رونالدو معرفی کرد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
همچین میگین دروازه بان اول تیم ملی آدم تعجب میکنه
این نشد یکی دیگه میاد
ته تهش دوتا گل بیشتر میخوره
تیمی که به خاطر عوض شدن دروازه بان نتونه بره جام جهانی 48 تیمی همون بهتر که پول ملت را هدر نده و اصلا نره جام جهانی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۹
اگر رای بر علیه پرسپولیس بود تا حالا صد دفعه اعلام شده بود
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
فدراسیون فکر کرده هر کار بخواد میتونه بکنه پدر فوتبال مملکتو در آورده بذارید تیمهای کشور در مقابل عربها جون بگیرند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۳۰
مسئولین باشگاه پرسپولیس

۱- اگر اطمینان کامل نداشتند که فسخ قرارداد غیر قانونی بوده اقدام به شکایت نمی کردند.
۲ - با اعلام مسئولین باشگاه پرسپولیس چنانچه رای به محکومیت دروازه بان خاطی اعلام نگردد پرونده را به فیفا ارجاع خواهند داد
۳ - صحبتهای تهدیدآمیز زنوزی که اعلام کرده دست به افشاگری خواهد زد؛ دال بر فسخ غیرقانونی دروازه بان بوده و نمی خواهد در این خرید جنجالی متحمل ضرر گردد.
۴ - این همه درنگ و کش و قوس در اعلام رای از طرف کمیته تعیین وضعیت فدراسیون خود گواه محکمی بر محکومیت دروازه بان خاطی و باشگاه تراکتور می باشد .
در سال های پیش نیز کمیته داوران خیلی پنهان کاری ها کردن تا بالاخره پای کنفدراسیون آسیا به میان آمد و مجبور شدند تا حدودی اقداماتی را انجام دهند. البته بطور ناقص با فرمالیته کردنی که همگان شاهد هستند.
یقین بدانیم که کمیته تعیین وضعیت نیز حال و روزی بهتر از کمیته داوران نخواهد داشت و بزوری مشت آنان باز خواهد شد.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...