هشدار صندوق بین‌المللی پول درباره شکاف کشورهای فقیر و غنی

صندوق بین المللی پول در مورد شکاف عمیق بین آنها و بسیاری از کشورهای کم درآمد هشدار می دهد. رشد پایین و تورم بالا در این بازارها به اصلاحات ساختاری برای تشویق سرمایه گذاری داخلی و بین المللی، در کنار کاهش اتکا به منابع مالی، مدیریت بدهی و بسیج جمعیت جوان کشورها نیاز دارد.
کد خبر: ۱۲۵۵۳۱۷
|
۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۴ 22 August 2024
|
1940 بازدید

به گزارش «تابناک»، سازمان تجارت جهانی، WTO به خطرات زیست‌محیطی مانند سطح پایین آب در کانال پاناما، یکی از شریان‌های اصلی کشتیرانی جهان - اشاره می‌کند که بر مسائل ژئوپلیتیکی تأثیر می‌گذارد که این کانال و کانال تجاری بزرگ دیگر، کانال سوئز را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نشانه هایی از افزایش همسویی بین الگوهای معاملاتی "شرق" و "غرب" وجود دارد. رشد تجارت بین‌الملل همچنان در تعادل است. هر سه سازمان عوامل خطر پولی مداوم را برجسته می کنند. کاهش تورم ممکن است بیشتر از حد انتظار طول بکشد، نرخ‌های بهره احتمالاً بی‌ثبات، باقی می‌مانند و ممکن است برای کسانی که برای دوره‌های طولانی با نرخ‌های بهره بالا گره خورده‌اند، مانند دارندگان وام مسکن، تأخیر ایجاد شود.

در مواجهه با افزایش بدهی دولت، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) سیاست پولی محتاطانه ای را توصیه می کند، که شامل مهار تورم و خدمات دهی به بدهی های فزاینده است.

این سازمان، همچنین خواستار یک سیاست سرمایه گذاری قوی تر برای هدایت رشد بلندمدت و استانداردهای زندگی از طریق تقویت نوآوری و مقابله با تغییرات آب و هوایی است. با این حال، در حالی که کشورهای توسعه یافته می توانند با خوش بینی فزاینده ای به آینده نگاه کنند، صندوق بین المللی پول در مورد شکاف عمیق بین آنها و بسیاری از کشورهای کم درآمد هشدار می دهد. رشد پایین و تورم بالا در این بازارها به اصلاحات ساختاری برای تشویق سرمایه گذاری داخلی و بین المللی، در کنار کاهش اتکا به منابع مالی، مدیریت بدهی و بسیج جمعیت جوان کشورها نیاز دارد.

منبع: Global-Trade to Double-2024

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...