استقلال خوزستان یک - استقلال تهران صفر؛ پایان شکست‌ناپذیری نکونام در بازی پرحاشیه

دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و استقلال تهران در هفته سوم لیگ برتر فوتبال  با برتری تیم میزبان خاتمه یافت. میزبانی که خود در زمین تیمی دیگر، از میهمان پذیرایی کرد!
کد خبر: ۱۲۵۶۵۸۷
|
۰۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۳ 29 August 2024
|
6064 بازدید
|
۵

استقلال خوزستان 1 - استقلال تهران صفر؛ پایان شکست‌ناپذیری نکونام در بازی پرحاشیه

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار تیم های فوتبال استقلال خوزستان و استقلال تهران از هفته سوم لیگ برتر فوتبال ایران ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شد. قضاوت این بازی حساس که خبری از VAR در آن نبود را محمد حسین زاهدی‌فر با کمک های علی احمدی و صادق رستمی بر عهده داشتند.

جواد نکونام در این بازی برای اولین بار از بازیکنان خارجی خود یعنی دیدیه اندونگ و گائل کاکوتا در ترکیب اصلی بهره برد و از سویی با توجه به مصدومیت آرمین سهرابیان، گوستاوو بلانکو در فهرست قرار داشت اما برای شروع بازی روی نیمکت نشست.

استقلال خوزستان که با سرمربی خارجی اش بوژوویچ در خانه به دنبال خلق شگفتی و کسب اولین پیروزی فصل بود، در عین ناباوری به هدف خود رسید و در پایان بازی ای که حواشی زیادی داشت، با سه امتیاز از ورزشگاه خارج شد.

نیمه اول شاهد فوتبال قابل قبول و نسبتا خوبی از سوی بازیکنان هر دو تیم بودیم. دقیقه ۱۶ یکی از مهم ترین اتفاقات این بازی افتاد و اشتباه عجیب سید حسین حسینی در دفع توپ باعث شد تا مومل عبدالرضا مقابل دروازه خالی استقلال صاحب توپ شود اما ضربه این بازیکن به میلاد زکی پور برخورد کرد تا کاپیتان آبی ‌ها نفس راحتی بکشد. در دقیقه۳۴ هم ارسال کرنر رامین رضاییان با ضربه سر روزبه چشمی همراه شد اما توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه گوهری به خارج رفت.

در نهایت دو تیم با تساوی بدون گل به رختکن رفتند اما در نیمه دوم کیفیت بازی افت کرد و آنچنان که انتظار می رفت موقعیت خطرناک زیادی روی دروازه ها خلق نشد. در ادامه استقلال خوزستان در دقیقه 80 توسط بازیکن اهل کنگو خود به گل رسید. تیوی بیفوما بازیکن تعویضی استقلال خوزستان با ضربه تماشایی از روی ضربه آزاد از پشت محوطه جریمه، دروازه استقلال را باز کرد. در دقیقه ۱۲+۹۰ استقلال می توانست بازی را به تساوی بکشاند. گوستاوو بلانکو که از ابتدای نیمه دوم به جای آرمان رمضانی وارد زمین شد، پاس خوبی به کوشکی داد اما این بازیکن در موقعیت تک به تک نتوانست از فرصت گلزنی بهره ببرد.

در حالی که داور هفت دقیقه وقت اضافه در نظر گرفت، بازی به دلیل پرتاب زیاد اشیا از جمله بطری از سوی هواداران و ورود جیمی جامپ به زمین، متوقف شد. تحریک هواداران استقلال توسط بازیکن استقلال خوزستان و باران بطری‌های آب، صحنه‌های زشتی را در ورزشگاه فولاد رقم زد. در نهایت این جدال که حدود 15 دقیقه بعد از دقیقه 90 ادامه داشت، با پیروزی میزبان به اتمام رسید و آبی های خوزستان به سه امتیاز مهم و ارزشمند دست یافتند تا جواد نکونام و ستاره هایش با دست خالی به تهران بازگردند.

بدین ترتیب تیم استقلال که با هدایت جواد نکونام از هفته سوم فصل گذشته لیگ برتر شکستی را تجربه نکرده بود، رکوردش توسط استقلال خوزستان از بین رفت و همنام خوزستانی مانع از ارتقای رکورد شکست‌ناپذیری آبی‌های تهران شد. شاگردان نکونام آخرین‌بار در تاریخ یک شهریور ۱۴۰۲ در هفته سوم لیگ برتر بیست و سوم با یک گل مغلوب سپاهان در اصفهان شدند. از آن بازی به بعد استقلال هرگز در لیگ برتر شکست نخورد تا اینکه امشب این اتفاق افتاد. در واقع جواد نکونام در آستانه رسیدن به رکورد فرهاد مجیدی قرار داشت که با شکست در این مسابقه با یک بازی شکست‌ناپذیری کمتر نسبت به مجیدی نتوانست رکورد این مربی را بشکند!

شاگردان جواد نکونام با این شکست چهار امتیازی باقی ماندند و به رتبه پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر سقوط کردند. استقلال خوزستان نیز با چهار امتیاز جایگاه هشتم جدول را به خود اختصاص داد.

ترکیب ابتدایی دو تیم

ترکیب استقلال خوزستان: احمد گوهری، آرام عباسی، علی هلیچی، سیدمحمد حسینی، حامد بحیرایی، محمد مطلق زاده، مومل عبدالرضا، بهروز بارانی، اسماعیل بابایی، سبحان پسندیده، کاینا نونس

سرمربی: میودراگ بوژوویچ

 

ترکیب استقلال تهران: سیدحسین حسینی، رافائل سیلوا، سامان فلاح، میلاد زکی پور، رامین رضاییان، روزبه چشمی، گائل کاکوتا، دیدیر اندونگ، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و آرمان رمضانی

سرمربی: جواد نکونام

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
استقلال استقلال که میگفتن همین بود ؟؟؟!!!
اینکه حتی از پس تیم همنام شهرستانی خودش برنیامد چطوری میخواد با مدعیان اصلی رقابت کنه ؟!
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
اگه لطف وی ای آر نبود ( تایید دو پنالتی صددرصد اشتباه) این دومین شکستشون میشد
ناشناس
|
Canada
|
۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۸
بدشانسی اوردن که تو این بازی وی ای آر جانشان نبود که براشون پنالتی اشتباه بگیره !!!
ناشناس
|
Canada
|
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
تابی جان لطفا در مورد رفتار زشت تماشاگرهای استقلال و بخصوص ان تماشاگری که وارد زمین شد و به بازیکنان حریف حمله کرد گزارش تصویری بذار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۶/۰۹
مربی بدرد نخور
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...