پخش عمده کتاب‌های درسی به مدارس

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از امروز فرآیند چاپ‌سپاری کتاب‌های مهر ۱۴۰۴ آغاز شده است گفت: تغییرات کتب درسی امسال خیلی محدود و جزئی بود لذا به صورت سازمان یافته، تغییر محتوایی خاصی نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۲۵۸۹۴۲
|
۲۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ 11 September 2024
|
1643 بازدید
|
۲

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام علی لطیفی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های اصلی سازمان پژوهش تولید، چاپ و توزیع کتاب‌های درسی کشور است گفت: امسال وضع خیلی خوبی نسبت به تولید و توزیع کتاب داشته‌ایم، تمام کتاب‌های مربوط به سال تحصیلی پیش رو در استان‌ها توزیع شده و بخش قابل توجهی نیز از این کتاب‌ها به مدارس توزیع شده است.

وی با بیان اینکه در مقطع ابتدایی و متوسطه اول درصد قابل توجهی از کتاب‌ها در مدارس موجود است افزود: کتب از مرکز به استان‌ها ارسال و از استان‌ها به مناطق و از مناطق به مدارس ارسال شده است، مقدار باقی مانده هم ظرف هفته آینده به مدارس ارسال خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از امروز فرآیند چاپ‌سپاری کتاب‌های مهر ۱۴۰۴ را شروع کردیم و کاملا چاپ امسال به پایان رسیده است ادامه داد: از نظر محتوایی چارچوب کتاب‌های درسی طوری است که هر سال لزوما تغییری ندارند؛ امسال تغییر عمده‌ای انجام نشد وفقط یک سری تغییرات جزئی و موردی را همچون همیشه داشته‌ایم.

لطیفی با بیان اینکه سامانه دریافت نظرات فعال است و اگر از طرف معلمان و دانش آموزان پیشنهاد یا انتقادی نسبت به بعضی از محتواها داشته باشند در صورت امکان، اعمال می‌شود گفت: امسال عمده تغییرات موارد خیلی محدود و جزئی بود وگرنه به صورت سازمان یافته تغییر محتوایی نداشته‌ایم؛ امسال عمده کار سازمان روی ۴ یا ۵ کتاب نونگاشت بوده که اجرای آزمایشی می‌شود؛ سه کتاب کار و فناوری، دو کتاب برای پایه‌های ششم و هفتم و هشتم، دو کتاب دینی برای پایه‌های هفتم و هشتم و دو کتاب آموزش خط تحریری برای پایه چهارم و پنجم ابتدایی؛ البته اجرای آزمایشی در بعضی از مدارس و در بعضی از استان‌ها را داریم تا بعد از بازخوردگیری بتوانیم اجرای سراسری آن را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در کتاب‌های درسی اساسا کتابی به نام انسان و محیط‌ زیست داریم که به صورت اختصاصی در پایه یازدهم به مسئله محیط‌زیست پرداخته است عنوان کرد: موضوع محیط‌زیست از موضوعات مورد توجه و جدی در جامعه و فضای فرهنگی، اجتماعی است؛ در پایه‌های مختلف به صورت تلفیقی از دوره ابتدایی و در کتاب‌های علوم تجربی و مطالعات اجتماعی به موضوع محیط زیست پرداخته شده است. همچنین در زمینه آموزش مهارت‌ها خصوصا مهارت‌های حوزه فناوری به روزرسانی برای کتاب کار و فناوری انجام می‌شود. همچنین آموزش‌های کدنویسی در سطح پایه و مطالب مربوط به هوش مصنوعی و مهارت‌ها برای راه اندازی کسب و کارها، کتاب کارگاه کارآفرینی و تولید نیز ظرفیت‌های خوبی است که در کتاب‌های فعلی موجود است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در برنامه‌ای رادیویی با بیان اینکه مسئله اصلی، اجرای آن‌ها در مدرسه است اظهار کرد: خیلی از این کتاب‌ها به دلایل مختلف آنگونه که باید جدی گرفته نمی‌شود، بعضی از کتاب‌ها یا درس‌ها گاهی نسبت به یک سری از درس‌ها درجه دو حساب می‌شوند و بعضی وقت‌ها امکانات اجرا برای آن‌ها فراهم نیست و این چالش‌هایی است که با آن مواجهیم وگرنه پیش‌بینی موضوعات مهم و مورد دغدغه در برنامه درسی معمولا وجود دارد.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
با عرض سلام
من از اولیا هستم روز گذشته کتاب فرزندم رو گرفتم اما متاسفانه همچون سالهای قبل چسب کتاب باز شده بود هنوز استفاده ای نشده و من فقط کتاب را که با زدید می کردم از جلد جدا شد این کتابها در مقطع اتدایی هست و فرزند من در این مقطع است بالاتر را اطلاع ندارم طی سال های قبل هم همینطور بودند بنده با ناشر و سازمان تماس گرفتم و گفتند چسب ها رو عوض کردیم اما امسال هم درست نشد این وضع برای دانش آموز بغرنج است و برای اولیا هم همینطور در طول سال هم بقیه کتب از هم پاشیده می شود. لطفا رسیدگی کنید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
کتاب انسان و محیط زیست رو باید از ابتدایی در کتابهای بچه ها قرار داد نه سال اخر تحصیل
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟