پورسلمان: برخی موفقیت شمشیربازی در غیاب خودشان را نمی‌خواهند/ درگیری پاکدامن و رهبری فنی بود

علیرضا پورسلمان، رئیس فدراسیون شمشیربازی ضمن تأیید درگیری لفظی علی پاکدامن و محمد رهبری، تأکید کرد که این دو ملی پوش مشکل خاصی نداشته‌اند و آنها سال‌هاست که هم باشگاهی و همبازی هستند.
کد خبر: ۱۲۵۹۲۷۴
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸ 14 September 2024
|
2173 بازدید

تایید درگیری لفظی پاکدامن و رهبری؛ صداقت قابل تحسین رئیس فدراسیون شمشیربازی

به گزارش تابناک ورزشی، درگیری دو ملی‌پوش شمشیربازی اسلحه سابر ایران در فینال لیگ شمشیربازی، موضوع گزارشی بود که تابناک به آن پرداخت و واکنش‌هایی به همراه داشت. در این گزارش به حواشی و اتفاقات روز پایانی لیگ شمشیربازی اشاره و از جزئیات درگیری دو سابریست ملی‌پوش که در تیم دانشگاه آزاد هم تیمی هستند، پرده برداشته شد. ماجرا از این قرار است که علی پاکدامن و محمد رهبری دو سابریست ملی‌پوش تیم دانشگاه آزاد در فینال لیگ شمشیربازی اسلحه سابر با هم درگیری لفظی شدیدی داشته و یکدیگر را به بازی دادن متهم کردند.

در این شرایط رئیس فدراسیون شمشیربازی، ماجرا را تشریح کرد. علیرضا پورسلمان به خبرنگار تابناک گفت: «در زمان برگزاری فینال، من در مجمع استان آذربایجان غربی بودم. وقتی مطلع شدم فینال حواشی داشته، ماجرا را پیگیر شدم. واقعیت این است که علی پاکدامن و محمد رهبری در جریان مسابقه دانشگاه آزاد و مس سونگون با هم درگیری لفظی داشته‌اند. البته بحث‌شان فنی بوده که بالا گرفته، اما اصلاً فحاشی و بی ادبی در کار نبوده است. این دو سابریست که در تیم دانشگاه آزاد هم تیمی هستند، ۶-۵ سال همخانه، هم باشگاهی و همبازی بوده‌اند. در هر حال وقتی با یکی از مسئولان تماس گرفتم، فرودگاه بودند و گفت که پاکدامن و رهبری در حال خوردن بستنی هستند.»

در حالی که معمولا مسئولان فدراسیون یا تیم‌ها سعی می‌کنند در چنین مواقعی واقعیت را انکار کنند و با بستن چشم خود روی حقایق، به رسانه‌ها هم اطلاعات خلاف واقع بدهند، رئیس فدراسیون شمشیربازی با صداقت این درگیری را تأیید کرد و افزود: «میان پاکدامن و رهبری روی نیمکت دانشگاه آزاد بحثی به وجود می‌آید که همانطور که گفتم بالا می‌گیرد. در هر حال تیم دانشگاه آزاد برای قهرمانی بسته شده بود و وقتی برابر مس مغلوب می‌شود، شرایط برای این تیم خاص می‌شود چرا که اگر در بازی بعدشان، تیم چادرملو قوی بازی می‌کرد و موفق می‌شد دانشگاه را شکست دهد، تیم مس قهرمان می‌شد. برای همین علی می‌گوید کاری کردی که مس قهرمان شود.»

رئیس فدراسیون شمشیربازی اظهار داشت: «رشته شمشیربازی در المپیک پاریس دستاورد خوبی داشت و در بخش تیمی چهارم شدیم، اما متاسفانه بعد از المپیک اتفاق‌هایی افتاد و مصاحبه‌هایی صورت گرفت که فضای مثبت به وجود آمده دچار چالش‌هایی شد و نتوانستیم از عملکرد خوب شمشیربازی، بهره‌وری کافی داشته باشیم. در این بین برخی افراد که از توسعه شمشیربازی عقب مانده‌اند و نمی‌خواهند موفقیت این رشته را در غیاب خودشان ببینند، می‌خواهند فضا را متشنج کنند، اما با اطمینان می‌گویم که شمشیربازی کارش را با قدرت انجام می‌دهد.»

علیرضا پورسلمان در خصوص سؤالی مبنی بر اینکه چه زمانی سرمربی جدید تیم ملی بزرگسالان معرفی می‌شود؟ پاسخ داد: «به احتمال خیلی زیاد مهرماه این اتفاق می‌افتد. در حال مذاکره با چند گزینه هستیم، از جمله دو مربی از کشورهای صاحب جایگاه شمشیربازی.»

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟