۱۰ اشتباهی که باعث اضطراب در سفر خواهد شد

رفتن به مسافرت، یکی از جذاب ‌ترین، لذت ‌بخش ‌ترین و شیرین ‌ترین کارهایی است که بشر به آن علاقه زیادی دارد. انسان‌ ها خصوصا در شهرهای بزرگ، سعی می ‌کنند از هر فرصتی بهره ببرند و شرایط یک سفر دلنشین را برای خود فراهم کنند. سفر کردن می‌ تواند موجبات آسایش روحی و جسمی شما را فراهم کند، ضمن آنکه قادر است با در اختیار قرار دادن تجربه‌ هایی ارزشمند، کیفیت زندگی شما در ایام بعد از تعطیلات را نیز بهبود ببخشد. اگر از آن دست انسان‌ هایی هستید که برای سفر وقت ندارید، حتما در زندگی روزمره‌ تان تجدید نظر کنید و زمانی را برای مسافرت اختصاص دهید.
کد خبر: ۱۲۵۹۴۰۸
|
۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۴:۰۰ 14 September 2024
|
1019 بازدید

۱۰ اشتباهی که باعث اضطراب در سفر خواهد شد

۱۰. بدست نیاوردن اطلاعات لازم برای سفر

اگر برای اولین بار است که به مکانی سفر می‌کنید، در مورد محلی که قرار است مدتی در آن اقامت داشته باشید، اطلاعاتی را کسب کنید. البته این مورد باید حتما قبل از وارد شدن شما به جریان مسافرت انجام شود. می‌توانید با مطالعه کتاب‌ها و یا حتی جستجو در اینترنت این مورد را کسب کنید و با کوله باری از اطلاعات سفر خود را آغاز نمایید. وقتی شما با داشتن دانش کافی در مورد یک محل مسافرت می‌کنید، برنامه ریزی و بازدید از جا‌های مختلفی که در این مکان وجود دارد، برای تان راحت‌تر خواهد بود و سعی می‌کنید از تمام وقتی که در اختیارتان قرار دارد، به نحو احسن استفاده کنید.
۹. بهمراه داشتن بار اضافه و غیر ضروی ممنوع

سعی کنید هنگام آماده شدن برای سفر، تنها لوازم ضروری خود را بردارید و از برداشتن وسایلی که تنها برای شما دردسر و بار اضافه دارند، خودداری کنید. این مورد علاوه بر افزایش اضطراب در سفر و نگرانی شما از بابت گم شدن وسایل تان، زحمت و سختی جابه جایی را نیز به شما تحمیل کرده و مانع از آن می‌شود که از تمام لحظات تان استفاده کنید و شاد باشید. ما برای تان یک پیشنهاد داریم تا بتوانید یک چمدان کوچک، که تنها حاوی وسایل ضروری شما باشد، آماده کنید؛ سعی کنید قبل از جمع کردن وسایل تان، یک کاغذ برداشته و تمام وسایل ضروری که مطمئن هستید در سفر به آن نیاز پیدا خواهید کرد یادداشت کنید و نهایتا مطابق با لیستی که برای خود آماده کرده اید، چمدان خود را جمع کنید. ضمنا در جمع کردن وسایل وسواس به خرج ندهید؛ قرار نیست به یک مجلس مهمانی بروید که نیاز باشد انواع و اقسام لباس‌ها و کفش‌ها را با خود بردارید. سعی کنید با کوله باری سبک به مسافرت بروید و تنها به فکر لذت بردن از دقایق تان باشید.

۸. نداشتن یک برنامه انعطاف پذیر

یکی از اهداف سفر، لذت بردن از تمام دقایقی است که شما در آن حضور دارید؛ اما داشتن یک برنامه بدون انعطاف این حس خوشایند را از شما دریغ خواهد کرد. گاهی اتفاقاتی در سفر پیش خواهد آمد که شما به هیچ عنوان روی آن کنترلی ندارید؛ مانند وجود تاخیر در پرواز هواپیماها. در نظر نگرفتن این حوادث پیش بینی نشده، نباید آرامش شما را بر هم بزند. سعی کنید برنامه خود را با نهایت انعطاف آماده کنید، تا اگر حادثه این چنینی برای تان پیش آمد، پریشان نشده و سفر به کام شما تلخ نشود.
۷. ناآگاهی در مورد هرچه پیش آید خوش آید

پایبندی به این مورد، باعث شده شما سفری را تجربه کنید که پر از هیجان و اتفاقات جذاب برای تان باشد. خود را به دست جریاناتی که در طول سفر پیش خواهند آمد بسپرید و اگر اتفاقی غیر منتظره برای تان افتاد مشوش و ناراحت نشوید؛ زیرا ممکن است در پس این اتفاق به ظاهر ناخوشایند، شیرینی وصف ناشدنی پنهان شده باشد. اجازه ندهید سفر شما را این گونه اتفاقات کنترل کند؛ بلکه شما خود کنترل کننده اوضاع باشید و با نهایت خونسردی و در کمال آرامش به حوادث جهت دهید تا دچار اضطراب در مسافرت نشوید.

۶. برنامه ریزی دقیقی ندارید!

اگر قرار است به صورت اکیپی سفر کنید، باید پیش از سفر و اصلا پیش از بستن چمدان‌ها و خرید بلیط و یا رزرو بلیط هواپیما، به فکر برنامه ریزی با همسفر‌های تان باشید. نا هماهنگی در سفر آن هم با همسفر‌های تان، یکی از مهم‌ترین عواملی است که به قول معروف سفر را زهر مارتان خواهد کرد! ممکن است شما دوست داشته باشید تا به جاذبه‌های گردشگری طبیعی سر بزنید و دوستان و اعضای خانواده تان نظری عکس شما داشته باشن و دل شان بخواهد که به بازار و خرید بروند! پس به جای اینکه در سفر سر این موضوع که از کجا بازدید کنید و و در کدام هتل اقامت داشته باشید، مدام بحث کنید، بهتر است که یک برنامه ریزی درست داشته باشید.
۵. کمال گرا نباشید

منظور از کمال گرا نبودن این نیست که دائما منتظر اتفاقات بد و ناخوشایند باشید؛ بلکه منظور این است که سعی کنید توقع و انتظارتان را کمی پایین آورید تا مساله‌ای پیش آمد که خوشایند شما نبود، باعث سرخوردگی و ناامیدی شما نشود. یکی از جذابیت‌هایی که تنها در سفر شما می‌توانید آن را تجربه کنید، ماجرا‌هایی است که به طور کاملا غیر منتظره برای شما پیش خواهند آمد و موجب محک زدن توانایی شما در شرایط مختلف خواهند شد.

۴. نمی‌دانید که برای یک استراحت متنوع چه کار کنید!

شما از خانه به هتل سفر نکرده اید که فقط در هتل بمانید و آنجا استراحت کنید! اگر قصدتان این باشد که در همان خانه هم می‌توانستید استراحت کنید و نیازی به این همه بریز و بپاش و هزینه برای سفر نبود! پس بهتر است که یاد بگیرید با چه روش‌هایی می‌شود استراحت کرد. اول اینکه تصورتان را از نحوه استراحت تغییر دهید. استراحت به این معنی نیست که در گوشه‌ای جا خوش کنید و به یک نقطه خیره شوید و چرت بزنید! استراحت یعنی فعالیت‌های مختلفی که خستگی را از تن تان به در کند و برای چند ساعتی هم که شده، باعث شود تا دیگر به دغدغه‌های ذهنی تان فکر نکنید. با این کار شما بعد از اینکه به خانه بازگشتید احساس انرژی و شادابی خواهید کرد.
۳. ریتم عادی و عادت‌های روتین تان را تغییر نمی‌دهید!

اگر عادت دارید که شب‌ها ساعت ۱۲ بخوابید، به این معنی نیست که حتما باید در سفر هم در همین ساعت به رخت خواب بروید! بهتر است کمی خود را رها کنید و از سفر لذت ببرید چه فرقی می‌کند که یک ساعت دیر‌تر بخوابید و از خیابان گردی یا تماشای شهر در شب لذت ببرید!

۲. از فضای‌های مجازی و گوشی موبایل خود بیرون بکشید!

باور کنید که دنیا هیچ تکانی نمی‌خورد و اگر هم خبر جدیدی پیدا شود مطمعنن حتی اگر سرتان مدام داخل آن صفحه ۵ اینچی هم نباشد، متوجه اخبار روز دنیا خواهید شد. اگر شغل تان به گونه‌ای است که توانایی اداره آن را از راه دور هم دارید، پس بهتر است که اینکار را نکنید! هدف شما از سفر این است که چند روزی در آرامش باشید، به دور از دغدغه و به دور از کار و استرس! اگر هم مجبور هستید که در مسافرت پیگیر کار‌های خود باشید، بهتر است که یک برنامه ریزی درست در این مورد انجام دهید تا دچار اضطراب مسافرت نشوید. برای مثال در طول روز تنها نیم ساعت اجازه دارید که گوشی دست تان بگیرد و کار‌های تان را انجام دهید.
۱. بین کار و سفر فاصله‌ای نمی‌اندازید!

باید زمان بندی مناسبی داشته باشید و بتوانید در قبل و بعد سفر یک فاصله مناسب بیندازید تا آرامش بیشتری داشته باشید. اینکه بلافاصله پس از بازگشت از سفر به اداره یا محل کارتان برگردید اشتباه است! بهتر است سفرتان را جوری برنامه ریزی کنید که یک روز قبل از تمام شدن مرخصی به شهر خود بازگردید، تا بتوانید به خوبی استراحت کرده و خستگی راه را از تن تان به در کنید و باز هم به زندگی عادی و روزمره تان عادت کنید.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟