در گفتگو با تابناک اعلام شد

لرزه تصمیم آمریکایی‌ها بر بازار طلا و سکه تهران/ سکه طرح جدید ۶۰۰ هزار تومان گران شد

رصد تحرکات بازار طلا نشان می‌دهد به دنبال کاهش نرخ بهره در آمریکا، بازار‌های مالی دیگر از جمله بازار طلا و سکه تحت تاثیر این امر قرار گرفت. چرا که قیمت انس جهانی طلا به بالاترین رکورد تاریخی خود رسید.
کد خبر: ۱۲۶۱۲۰۸
|
۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰ 23 September 2024
|
1223 بازدید

به گزارش خبرنگار تابناک، انس جهانی طلا در رکوردزنی تاریخی با افزایش ۴۴ دلاری از هفته گذشته تاکنون، مرز تاریخی ۲۶۰۰ دلار را رد کرده و  به رقم ۲۶۲۲ دلار رسیده است و همین مسیله بازار طلا و سکه را دچار تکانه های شدیدی کرده است .

محمد کشتی آرای، نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار تابناک پیرامون آخرین وضعیت بازار طلا و سکه گفت: تحلیل بازار در چند روز اخیر نشان می دهد که پایین آمدن نرخ بهره آمریکا تأثیر قابل‌توجهی بر بازارهای مالی مجاور از جمله بازار طلا و سکه در ایران داشت. به طوری که قیمت اونس جهانی طلا به بالاترین رکورد تاریخی خود رسید. 

این فعال بازار طلا و سکه افزود: هر اونس طلا امروز به رقم ۲۶۲۲ دلار رسید که این رقم در هفته گذشته ۴۴ دلار افزایش درحالیکه قیمت ارز تغییری نکرده است. بنابراین قیمت سکه و طلا تحت تاثیر قیمت جهانی با افزایش همراه شده است. 

کشتی آرای درمورد قیمت سکه و میزان افزایش آن اظهار داشت: قیمت طرح قدیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۹ میلیون تومان رسید و همچنین قیمت سکه طرح جدید با ۶۰۰ هزار تومان افزایش قیمت، به ۴۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید. این درحالی است که نیم سکه با ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت ۲۴ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان شد و ربع سکه نیز با ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت به نرخ ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

به گفته وی، قیمت سکه های یک گرمی ۲۰۰ هزار تومان نسبت به دیروز گران تر شده و به رقم ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار با ۱۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز قبل به ۳ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان رسید

نائب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر درخصوص میزان حباب سکه توضیح داد: باتوجه به حراج سکه توسط بانک مرکزی حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان نسبت به قبل کاهش پیدا کرد و به  ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
به نظر شما در سفر رئیس جمهور به نیویورک، پزشکیان با رئیس جمهور آمریکا دیدار خواهد کرد؟