گزارش تابناک از وضعیت بازار طلا و سکه ؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه/ قیمت در روز‌های اخیر چقدر می‌شود؟

در حالی که بازار طلا و سکه در روزهای گذشته روزهای ناآرامی را پشت سر گذاشت و قیمت ها مدام در حال صعود بودند، اما صبح امروز با فروکش کردن چالش ها در غرب آسیا، مجبور به عقب نشینی شد.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۶۱
|
۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۶ 26 October 2024
|
9967 بازدید
|
۶

قیمت طلا و سکه و ارز امروز در بازار تهران ریزش شدید را تجربه کرد؛ این درحالی است که در روز‌های اخیر قیمت طلا و سکه با سرعت بالایی درحال افزایش و رکوردزنی بود، اما در معاملات امروز قیمت‌ها دچار ریزش چشمگیری شد؛ به طوری که سکه وارد کانال ۵۲ میلیون شد و به یکباره ۴ میلیون حباب آن از بین رفت. 

به گزارش سرویس اقتصادی تابناک، براساس استعلام از برخی فروشندگان طلا تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی در بازار امروز با کاهش یک میلیون و ۳۰۵ هزار تومانی، از کانال ۵۴ میلیون تومان پایین آمده و به قیمت ۵۲ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان رسیده است. قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار پایتخت با کاهش ۲۱۱ هزار تومانی قیمت ۴ میلیون و ۳۸۵ هزار تومان را تجربه کرد. همچنین قیمت نیم سکه هم ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافته و در حال حاضر با قیمت  ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. قیمت ربع سکه نیز با ۵۰۰ هزار تومان کاهش، به ۱۸ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه از میان رفت؟

محمد کشتی‌آرای، رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر در مورد وضعیت قیمت‌ها در روز‌های آینده به خبرنگار تابناک گفت: امکان پیش بینی دقیق قیمتی طلا و سکه نیست چراکه تابع عوامل مختلفی است، اما بدیهی است که با کاهش هیجانات کاذب، رشد قیمتی که درهفته‌های گذشته قیمت سکه را با حباب ۱۴ میلیونی به رقم ۵۶ میلیون تومان رسانده بود امروز به ۵۲ میلیون رسید و ۴ میلیون تومان قیمت سکه بهار آزادی کاهش پیدا کرد. 

وی افزود: معمولا  بازیگران اصلی بازار طلا، برای کنترل قیمت ها و به تعادل رساندن میزان تقاضا وارد بازار شده و با افزایش عرضه سعی می‌کنند تا نرخ حباب سکه را کاهشی کند. البته باید این مسئله را هم درنظر داشت که طلا یک کالا‌ی استراتژیک است و قیمت آن تابع دو عامل اقتصادی قیمت ارز خصوصا نرخ دلار  و دیگری قیمت اونس جهانی طلا  است.

پیروی نرخ طلا از دلار

این کارشناس رسمی بازار طلا با اشاره به اینکه امروز قیمت دلار به طور محسوسی کاهش پیدا کرد، گفت: تا روز گذشته در کانال ۶۹ هزار و ۵۰۰ تومان بود، اما  امروز درکانال‌های مجازی با نرخ ۶۶ هزار تومان معامله می شود.  از سوی دیگر قیمت اونس جهانی طلا تغییری پیدا نکرده است و برآورد‌ها نشان می‌دهد روند قیمتی طلا در روز‌های آینده کاهشی خواهد بود. 

وی بیان کرد: قیمت طلا در حال حاضر حباب زیادی ندارد، اما حباب سکه ۴ میلیون تومان کاهش پیدا کرد و هیجاناتی که در سه هفته اخیر بازار سکه را دچار التهاب کرده بود فروکش کرده و از امروز روند کاهشی به خود گرفته است.


به گفته کشتی آرای، امروز در دیگر بازار‌های موازی مانند بورس نیز شاهد بهبود عملکرد شاخص‌های بورس بودیم به طوری که تحت تاثیر هیجانات سیاسی چند روزی شاخص‌های بورس قرمز پوش شده بود، اما با فروکش کردن التهاب‌ها مجددا بازار سرمایه به روند عادی خود بازگشت که این اتفاق در بازار سکه نیز تکرار شد.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
سکه ضرب ۱۴۰۳ چه شد؟
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
سکه بهار آزادی ۱۴۰۳ چه شد؟
عقب گرد تمام
سکه ای که یکسال فقط منتشر شود میشه یادبود
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
سکه امامی ۸۶ الان در حدود ۱۷ سال است دارد تولید و ضرب می‌شود و مرسوم شده
چه اثری دارد ۱ میلیون سکه ۱۴۰۳ مثلا؟؟
الان در بازار طلا و سکه میزان زیادی سکه بهار آزادی و سکه امامی ۸۶ و تاریخهای قبل از آن موجود است و تولید سکه با سال جدید اصلا عددی نیست در برابر سکه های موجود در بازار
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
بهمنی هم سال ۸۷ گفت میخواهم حباب سکه را نابود کنم ،ذخایر طلای کشور را نابود کرد
الان هم ادعای ضرب و توزیع ۱ میلیون سکه ۱۴۰۳ چیزی جز خالی کردن خزانه ندارد
خود دانید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
برار مردم ۴ تا سکه بخرن ‌
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۵
بانک مرکزی یک میلیون سکه حراج کرده و مرکز مبادله هم عرضه کننده است. امروز هم حراج با قیمتهای پایین انجام شد و برای قیمتهای 90 درصد قیت بازار هم مشتری نیست.
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # یحیی السنوار # قیمت طلا # استقلال # پرسپولیس # خلیج فارس # آرین طباطبایی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با پاسخ ایران(وعده صادق 3) به حمله اسرائیل موافقید؟