هکر‌ها این بار به خودرو‌ها حمله کردند

هکر‌ها در عرض ۳۰ ثانیه به همه این عملکرد‌ها دسترسی دارند. جدای از عملکرد‌های یاد شده، هکر کلاه‌سفید می‌گوید اطلاعات شخصی مالک خودرو از جمله نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس خانه او نیز در دسترس هستند و هکر‌هایی که به فکر اخاذی هستند به راحتی می‌توانند افراد زیادی را قربانی اهداف شوم خود کنند.
کد خبر: ۱۲۶۳۳۶۰
|
۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱ 02 October 2024
|
1081 بازدید
 به گزارش تابناک، پدال نوشت: هکر‌ها در عرض ۳۰ ثانیه به همه این عملکرد‌ها دسترسی دارند. جدای از عملکرد‌های یاد شده، هکر کلاه‌سفید می‌گوید اطلاعات شخصی مالک خودرو از جمله نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس خانه او نیز در دسترس هستند و هکر‌هایی که به فکر اخاذی هستند به راحتی می‌توانند افراد زیادی را قربانی اهداف شوم خود کنند.
 

گروهی از هکر‌های کلاه‌سفید یک حفره امنیتی را در میلیون‌ها خودروی کیا کشف کرده و آنها را هک کرده اند. با این حفره امنیتی می‌توان به اینترنت متصل شد و مشکلات زیادی را ایجاد کرد.

 اولین بار در ماه ژوئن بود که این هکر‌ها فهمیدند امکان دسترسی به خودرو‌های کیا همچون اسپرتیج ۲۰۱۴ و کارنیوال ۲۰۲۵ از طریق شماره پلاک آنها وجود دارد و با این رخنه امنیتی می‌توان برخی عملکرد‌های خودرو را از راه دور به دست گرفت. اگر مشتاقید بدانید چرا این آسیب‌پذیری محصولات کیا به تازگی منتشر شده باید گفت علت آن عدم انتشار جزئیات خبر توسط هکرها، تائید حل شدن مشکل از سوی کیا بوده است. یکی از هکر‌های کلاه‌سفیدی که این باگ را کشف کرده فرایند هک کردن را در ویدئویی شرح داده است. او همچنین به جزئیات زمان کشف این مشکل و ارتباط خود با کیا اشاره داشته و گفته که کره‌ای‌ها به دنبال رفع مشکل بوده‌اند.

هکر‌ها در عرض ۳۰ ثانیه به همه این عملکرد‌ها دسترسی دارند. جدای از عملکرد‌های یاد شده، هکر کلاه‌سفید می‌گوید اطلاعات شخصی مالک خودرو از جمله نام، شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس خانه او نیز در دسترس هستند و هکر‌هایی که به فکر اخاذی هستند به راحتی می‌توانند افراد زیادی را قربانی اهداف شوم خود کنند. انتشار چنین خبر‌هایی به نگرانی‌ها درباره امنیت سایبری خودرو‌های امروزی دامن می‌زند. هکر موردبحث در وب‌سایت خود می‌گوید به دنبال تست آسیب‌پذیری کیا بوده و درعین‌حال فهمیده که مشکلاتی حیاتی وجود دارند که می‌توانند به هکر‌ها اجازه دسترسی به ۱۵.۵ میلیون خودرو از برند‌های مختلف را بدهند.

او می‌گوید خودروسازان تحت تأثیر این مشکلات به دنبال بهبود شرایط بوده‌اند، اما از آنجایی که هنوز برخی باگ‌های امنیتی، دو سال پس از کشف اولیه در خودرو‌های کیا وجود دارند بنابراین او مطمئن نیست که برند‌های دیگر هم این رخنه‌های سایبری را رفع کرده باشند. امیدواریم این آخرین باری باشد که کیا با چنین مشکل امنیتی روبرو می‌شود چراکه در ماه‌های اخیر اخبار زیادی از سرقت محصولات هیوندای و کیا با روش‌های ساده منتشر شده است.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # لبنان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟