فوتسال را به فوتسالی‌ها بدهید/ناکامی جام‌جهانی نتیجه بی‌توجهی به هشدارها

اگرچه عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی با حضور برخی مربیان و اهالی فوتسال مورد بررسی قرار گرفت ولی خروجی خاصی از این جلسه بیرون نیامده است.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۷۱
|
۱۹ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۴ 10 October 2024
|
1339 بازدید
|
۳
چه کسانی عملکرد فوتسال ایران در جام جهانی را بررسی کردند؟!به گزارش سرویس ورزشی تابناک، نشست بررسی عملکرد تیم ملی فوتسال بزرگسالان در جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان با حضور مهدی تاج ریاست فدراسیون، احسان اصولی عضو هیات رییسه و رئیس کمیته فوتسال، مجید جلالی رئیس کمیته فنی و محمود شیعی، احمد خداداد و شهرزاد مظفر اعضای کمیته همراه تعدادی از مسئولان کمیته فوتسال و همچنین جمعی از پیشکسوتان و کارشناسان فوتسال نظیر حسین شمس، سیدمهدی ابطحی، محمد ناظم الشریعه، رضا کردی و علی صانعی در مرکز ملی فوتبال برگزار شد ولی بنا به دلایلی گفته شده افراد حاضر در این نشست خروجی جلسه را مسکوت بگذارند تا تصمیمات درباره کادر فنی تیم ملی اتخاد شود.
 
چه کسانی عملکرد فوتسال ایران در جام جهانی را بررسی کردند؟!
همچنین وحید شمسایی همراه با دستیارانش در این جلسه حضور داشت که گویا قرار شده به طور خصوصی در جلسه‌ای با تاج رئیس فدراسیون درباره جزئیات ناکامی تیم ملی در جام جهانی توضیحاتی ارائه کند. گویا اهالی فوتسال حاضر در نشست از توضیحات ارائه شده ناراضی بودند و از شمسایی جزئیات بیشتری را خواستار شدند که سرمربی تیم ملی فوتسال با بیان اینکه فقط به مهدی تاج پاسخگو خواهد بود از جلسه خارج شده است. 
چه کسانی عملکرد فوتسال ایران در جام جهانی را بررسی کردند؟!
به هر حال موافقان و منتقدان حاضر در این نشست باید درباره خروجی این جلسه و روشن شدن ابعاد و دلایل ناکامی و حذف تیم ملی فوتسال ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ارائه کنند تا هواداران فوتسال بدانند چه اتفاقی در بخارا و تاشکند افتاد.
 
مردم ایران و طرفداران فوتسال باید بدانند تیم ملی که به عنوان قهرمان آسیا در جام جهانی حضور یافته بود چگونه در سراشیبی سقوط قرار گرفت که حتی نتوانست در حد نام و اعتبارش حاضر شود چراکه نام ایران در رنکینگ فیفا جزو 5 تیم ابتدایی جدول قرار گرفته و در این مسابقات نشانی از یک تیم کلاس جهانی نداشت و نتوانست از این اعتبار جهانی‌اش دفاع کند. 
 
امیدواریم این جلسه و خروجی آن برای تیم ملی و فردای فوتسال ایران تصمیم‌ساز باشد چراکه تا چشم بر هم بزنید فیفادی و گام بعدی آماده‌سازی مسابقات آتی مثل مقدماتی جام ملت‌ها و ... فرا می‌رسد.
فوتسال ایران در جام جهانی شد
به نظر باید مهدی تاج و اعضای هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال نگاهی جامع به وضعیت کمیته فوتسال، ساختار تشکیلاتی این کمیته، عملکرد مدیران و افراد شاغل در کمیته و نحوه واگذاری مسئولیت‌ها و مرتبط بودن آنها به بدنه فوتسال، تخصص‌گرایی و ضرورت حضور افراد کارنامه‌دار در رأس امور داشته باشند و فارغ از حب و بعض‌ها و به دور از مقصر جلوه دادن‌ها چنانچه نیاز به تغییرات گسترده است بدون واهمه دست به تغییر بزنند چراکه آینده این ورزش محبوب بین مردم و جوانان ایرانی بر هر افراد یا شخصیتی اولویت دارد.
 
فوتسال ایران در جام جهانی شد
اینکه تیم ملی تا رسیدن به تاشکند و جام جهانی چه مراحلی را گذرانده و مراحل آماده سازی این تیم چگونه بوده فقط به کادر فنی خلاصه نمی‌شود. تمام افرادی که در کمیته فوتسال مسئولیتی در قبال تیم ملی داشته‌اند باید پاسخگوی ناکامی و حذف تیم و اعتراض و نارضایتی عموم مردم علاقه‌مند و دوستدار از نتایج تیم در تاشکند باشند.
 
به نظر می‌رسد با دست فرمان کنونی کمیته فوتسال، فرض اینکه در جام جهانی بعدی حتی تیم ملی در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها کنار برود دور از ذهن نیست. کافی است نتایج تیم ملی در چند جام جهانی متوالی را بررسی کنید تا این تهدید را جدی بگیرید. کافی ست عملکرد و نتایح اوکراین، فرانسه، مراکش، ونزوئلا و حتی افغانستان آسیایی در جام جهانی را در نظر بگیرید تا بهتر به روند رو به سراشیبی فوتسال ایران پی ببرید. 
 
حتی قبل از اعزام تیم به تاشکند بارها منتقدان تیم ملی درباره احتمال ناکامی در این رقابت‌ها هشدار داده بودند ولی با توجه به نسل خوبی که در تیم ملی در سال‌های اخیر ظهور کرده و حضور برخی چهره‌های باتجربه همراه این تیم تصور نمی شد شیرازه تیم مقابل مراکش اینچنین از هم بپاشد که ملی‌پوشان ایران رنگ یک چهارم نهایی را نبینند ولی کسی به هشدارها توجهی نکرد در حالیکه امکان اینکه تیم ملی پربارتر و فنی‌تر به این رقابت‌ها اعزام شود وجود داشت.
 
به هر حال بهترین توصیه در حال حاضر به مهدی تاج و فدراسیون فوتبال این است که سکان فوتسال را به اهلش بسپارد. بگذارید فوتسالی‌ها برای فوتسال تصمیم‌گیری کنند. با احترام به همه مربیان فوتبالی و اهالی فوتبال، آنها بهتر است به مشکلات بی‌شمار و معضلات بسیار فوتبال رسیدگی کنند که انگار تمامی ندارد و هر روز نوبری از درخت شاهکار مدیران و مربیانش  شکوفه می‌زند!
فوتسال ایران در جام جهانی شد
 
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
تیم ملی فوتسال در این دوره می تونست حداقل جزو 4 تیم نیمه نهایی باشه و حتی سومی هم دور از دسترس نبود ... حیف
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
چند تا بازیکن باتجربه می تونستن جام جهانی کمک حال شمسایی باشن ولی فک کنم غرور شمسایی اجازه نداد اونارو دعوت کنه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۱۹
برخی بازیکنان تیم ملی فک کنم در حد خودشون نبودن
یه جوری بودن
انگار اتحاد تیمی نداشتیم
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟