تابناک بررسی کرد؛

پارسیان، بانکی که هر ۶۰ دقیقه، نیم میلیارد تومان زیان خلق می‌کند

بانک پارسیان در هر ساعت از شش ماه ابتدایی سال، بیش از نیم میلیارد تومان ضرر و زیان تولید کرده است. رقمی که منجر به زیان انباشته ۶ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومانی تا پایان نیمه نخست سال شده است.
کد خبر: ۱۲۶۶۵۳۶
|
۲۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰ 20 October 2024
|
910 بازدید

پارسیان، بانکی که هر ۶۰ دقیقه، بیش از نیم میلیارد تومان زیان خلق می‌کند

بانک پارسیان از جمله بانک‌های خصوصی است که طی سال‌ها اخیر در مسیر تولید زیان و کفایت سرمایه منفی، حرکت کرده است.

به گزارش سرویس اقتصادی «تابناک»، بررسی صورت‌های مالی بانک پارسیان در شش‌ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد این بانک خصوصی در نیم سال نخست ۱۴۰۳، بیش از ۲ هزار و ۵۱۹ میلیارد تومان زیان خالص خلق کرده است. رقمی که معادل ۴۲۰ میلیارد تومان در هر ماه بوده و به ازای هر روز ۱۳ میلیارد و ۵۴۶ میلیون تومان و در هر ساعت نیز ۵۶۴ میلیون تومان بوده است.

زیان نیم میلیاردی در هر ۶۰ دقیقه

بنابراین، بانک پارسیان در هر ساعت از شش ماه ابتدایی سال، بیش از نیم میلیارد تومان ضرر و زیان روی دست سهامدارنش گذاشته است. رقمی که در مجموعِ زیان‌های گذشته، منجر به زیان انباشته ۶ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومانی تا پایان ششمین ماه سال برای بانک پارسیان شده است.

پارسیان، بانکی که هر ۶۰ دقیقه، بیش از نیم میلیارد تومان زیان خلق می‌کند

افزایش بدهی های پارسیان به بانک ها

زیان انباشته ۶ هزار و ۹۹۵ میلیارد تومانی در حالی است که بانک پارسیان تا پایان تابستان سال جاری، بیش از ۸۶ هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها داشته است که نسبت به پایان سال قبل، ۱۲ درصد بیشتر شده است. 

پارسیان، بانکی که هر ۶۰ دقیقه، بیش از نیم میلیارد تومان زیان خلق می‌کند

تسهیلات کلان پارسیان برای خودی ها

زیان خالص بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک پارسیان از ابتدای سال تا پایان تابستان در شرایطی است که نگاهی به حجم تسهیلات دهی این بانک به شرکت‌های زیرمجموعه و مرتبط با خودش، معنادار است. به گونه‌ای که بر اساس آمار رسمی منتشر شده از سوی بانک مرکزی، تا پایان شهریورماه سال جاری، بانک پارسیان طی ۲۲ فقره وام میلیاردی به شرکت‌های زیرمجموعه اش، در مجموع بیش از ۲ هزار و ۴۹۱ میلیارد تومان تسهیلات خالص تخصیص داده است. 

سهم ناچیز وام های پارسیان برای نهضت ملی مسکن

این میزان تسهیلات‌دهی به خودی‌ها در بانک پارسیان زمانی قابل‌تأمل است که بدانیم این بانک در شش‌ماهه نخست سال، رقم بسیار ناچیزی برای تأمین مالی نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است. 

به بیان دیگر، بر اساس آمار منتشر شده توسط بانک مرکزی، پارسیان در نیمه نخست سال، فقط ۲۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات در بخش مشارکت نهضت ملی مسکن پرداخت کرده است که در مقایسه با مجموع پرداختی شبکه بانکی به این بخش، فقط ۰.۰۳ درصد توسط بانک پارسیان واریز شده است.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات