تکلیف راننده کامیونهای ایرانی گرفتار در ترکیه چیست؟!

با لغو معافیت مالیات سوخت برای خودروهای تجاری و کامیونهای ایرانی توسط دولت ترکیه، این دسته از وسایل نقلیه ایرانی از این پس هنگام ورود به ترکیه باید به اندازه حجم باک سوخت خودرو مالیات پرداخت کنند.
به گزارش تابناک به نقل از دنیای اقتصاد، در همین راستا حسین سلاح ورزی، فعال اقتصادی و رئیس سابق اتاق ایران در شبکه اجتماعی ایکس(توییتر) نوشت: «به دلیل تصمیم ناگهانی دولت ترکیه و لغو معافیت مالیات سوخت کامیونهای ایرانی، قریب یک هفته است که علاوه بر توقف صادرات و واردات از مرز ترکیه، صدها کامیون و رانندگان آنها بلاتکلیف در سرما گرفتار و سرگردان شدهاند.
ضرورت دارد صرف نظر از اختلافاتی که در مورد سوریه وجود دارد، وزارت خارجه و دستگاه های مربوطه از طریق مذاکره با طرف ترک موضوع را دنبال و چاره جویی کنند.»
وقتی کارشناسان از لزوم ایجاد یک زمین بازی هموار و یک قاعده بازی برد-برد در تمام منطقه جنوب غرب آسیا صحبت میکنند، سادهترین محور آن جابهجایی آسان بار و کالا و مسافر بین مرزهاست.
ساکنان این بخش از جهان، تنها زمانی طعم رفاه و آسودگی را میچشند که محور تعامل میان کشورها به همکاریهای راهبردی در اقتصاد، تجارت، تولید و کسبوکار تبدیل شود؛ بنابراین نبود چنین مبنایی برای ایفای نقش در این منطقه، همه افراد ذی ربط از جمله رانندههای کامیون، کارگران، مدیران یا سرمایهگذاران کوچک و بزرگ و ...را تحت تاثیر قرار میدهد.
رانندگان بیشتر از کرایه از فروش گازوئیل درمیآورند. تو خود ایران تو شهرهای مرزی بیشتر از کرایه گازوئیل میفروشن و یکی از عوامل قاچاق سوخت امین رانندگان تریلی میباشد.
راننده بیچاره رو دارن میچاپن
می خواد بار بزنه کمیسیون آنچنانی میگیرن
قیمت ابزارآلات روز به روز گرون تر میشه،
از طرف دیگه عوارض، هر سه ماه باید برن معاینه فنی خدا تومن بعد کارت هوشمند بین ماشین بیمه تامین اجتماعی بعد اونوقت شما نشستی نفست از جای گرم بلند میشه زورت به راننده جماعت میرسه








