چشم و هم چشمی شرکت های هواپیمایی برای غول پرنده جهان؛

A380 هواپيمايي كه ايمن نيست+تصاویر

گذشته از موتور، سيستم تمام اتوماتيك ناوبري اين هواپيما نيز داراي مشكلات فني است و گفته شده كه به دليل تكنيك بسيار پيچيده و كاربري بسيار آسان سيستم ناوبري آن ، به آساني مي تواند آلوده به ويروس هاي الكترونيكي شود و يا به دست خرابكاران و ناراضيان سيستم هوانوردي كشورهاي محتلف قرار بگيرد و ناگهان به جاي آنكه در لندن بنشيند، سر از پاريس درآورد !
کد خبر: ۱۳۴۲۶۳
|
۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۱ 04 December 2010
|
50670 بازدید
|
۶
بر خلاف تصور برخي كشورها كه هواپيماي فوق سنگين A380 را ايمن ترين پرنده آهنين جهان مي دانند، اكنون مشخص شده كه رقابت براي خريد اين هواپيما بيش از آنكه جنبه فني و ايمني داشته باشد، نوعي چشم و هم چشمي برخي كشورها براي يكديگر است.

به گزارش خبرنگار «تابناک اجتماعی»، به نقل از ايلاف، پس از فرود اجباري يك فروند هواپيماي A380 در سنگاپور به دليل مشاهده آتش سوزي در بحشي از موتور، سهام شركت ایرباس به شدت افت كرده و احتمال اينكه برخي كشورها خواهان لغو قرارداد خريد اين هواپيما باشند، زياد است.

كارشناسان اكنون به نارسایي هاي اين پرنده آهنين حساس شده اند و اين روزها مسئولين شركت «رولز رويس» كه سازنده موتور اين هواپيما هستند، روزهاي سختي را پشت سر مي گذارند
موتور اين هواپيما از سري Trent-900 است پيش از اين براي خودروهاي لوكس و فوق ايمن ساخته مي شد و بعدها مشخص شده كه از درجه ايمنيت فوق العاده اي برخوردار نيست و شبيه تمامي موتورهاي عادي ايمن كار مي كند.

گذشته از موتور، سيستم تمام اتوماتيك ناوبري اين هواپيما نيز داراي مشكلات فني است و گفته شده كه به دليل تكنيك بسيار پيچيده و كاربري بسيار آسان سيستم ناوبري آن ، به آساني مي تواند آلوده به ويروس هاي الكترونيكي شود و يا به دست خرابكاران و ناراضيان سيستم هوانوردي كشورهاي محتلف قرار بگيرد و ناگهان به جاي آنكه در لندن بنشيند ، سر از پاريس درآورد!

سخنگوي شركت توليد کننده به برخي مشكلات اين هواپيما اعتراف كرد و به خبرنگاران گفت : درپي راه حل قانوني براي ارتقاء كيفيت اين محصول هستيم و درصدديم تا با اعمال اين كيفيت هزينه آن را از مشتريان نيز دربافت كنيم.

كشورهاي آسيايي بويژه حاشيه جنوبي خليج فارس قراردادهاي سنگيني براي خريد اين نوع هواپيما امضا كرده اند كه با اين وضعيت مشخص نيست كه سرنوشت اين قراردادها چه خواهد شد؟

آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان را در تابناک اجتماعی بخوانید.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
اون كه بعله
هیچی توپولوف خودمون نمیشه :))
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
ایران ایر میدونست که نخرید ! آفرین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۳
کوانتاس نه توليد کننده اين هواپيماست نه آمريکائی بلکه یکی از شرکت های هوائی استرالیا است
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟