بدل‌اندازی‌های طلافروش ورشکسته

چهره مرد کلاهبردار در اختیار کارآگاهان قرار گرفت اما هیچ ردپایی از وی در آلبوم مجرمان و زندانیان قدیمی به دست نیامد و پلیس دریافت مرد بدل‌انداز تازه‌کار است.
کد خبر: ۱۴۸۱۱۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۳ 14 February 2011
|
2973 بازدید
وطن امروز: مرد طلافروش وقتی ورشکسته شد به طراحی نقشه تبهکارانه‌ای پرداخت و پول‌های میلیونی به جیب زد. زیرزمین خانه پنهان این مرد کارگاه طلاسازی بود تا وی با جواهرات قلابی به فریب طلافروش‌ها بپردازد.

روز 13 دی‌ماه سال‌جاری مرد جواهرفروشی در بومهن با مراجعه به بازپرس مستوفی در دادسرای بومهن ادعا کرد یک مرد طلاهایی به ارزش 2 میلیون و 301 هزار تومان را به وی فروخته که قلابی بوده‌اند. وقتی تیمی از پایگاه 4 پلیس آگاهی به تحقیق از مرد طلافروش دست زدند شنیدند مغازه‌اش به دوربین مدار بسته مجهز بوده و همه جزئیات فروش یک سرویس طلا و دو آویز از سوی مرد بدل‌انداز را شکار کرده است.

چهره مرد کلاهبردار در اختیار کارآگاهان قرار گرفت اما هیچ ردپایی از وی در آلبوم مجرمان و زندانیان قدیمی به دست نیامد و پلیس دریافت مرد بدل‌انداز تازه‌کار است.

همزمان با تحقیقات کارآگاهان 3 بدل‌اندازی مشابه دیگر در طلافروشی‌های خیابان زنجان، شهرک راه‌آهن و دولت‌آباد شهرری به پلیس مخابره شد که در آن همان مرد توانسته بود به فریب طلافروش‌ها دست بزند. تجسس‌ها مشخص کرد هیچ‌کدام از طلافروش‌ها با دیدن این جواهرات قلابی آنان را برش نداده‌اند و حتی چند روزی برای فروش در ویترین قرار داده و وقتی خریداری پیدا نکرده‌اند برای ذوب کردن آنها اقدام کرده و پی برده‌اند قلابی هستند.

هر 3 جواهرفروش دیگر با دیدن مرد بدل‌انداز تایید کردند وی همان کلاهبردار است و کارآگاهان که می‌دیدند با مردی روبه‌رو هستند که اطلاعات زیادی از طلا دارد به اقدامات اطلاعاتی پرداخته و توانستند بدل‌انداز 38 ساله به نام علیرضا را شناسایی کنند.

روز 19 بهمن‌ماه سال جاری خانه علیرضا محاصره شد و وقتی کارآگاهان داخل آن نفوذ کردند در زیرزمین ساختمان خود را در برابر یک کارگاه طلاسازی مجهز دیدند.

علیرضا تحت بازجویی قرار گرفت و گفت:‌من خودم سال‌های زیادی طلافروشی داشتم تا اینکه به خاطر مشکلات مالی‌ام پول نزول کردم و خیلی زود ورشکسته شدم و چون بدهکار بودم تصمیم گرفتم با طلاهای قلابی پولی به دست آورده و بدهی‌هایم را بپردازم.

 

 

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟