قاتل مرد آهنين در دادگاه چه گفت؟

با ديدن او كه مردي قوي هيكل بود، وحشت كرده و ترسيدم. تصور مي‌كردم شايد اگر چاقويي كه همراه داشتم را به مرد قوي هيكل و دوستش نشان دهم، آنها صحنه را ترك مي‌كنند.
کد خبر: ۱۸۱۹۷۹
|
۱۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۶ 07 August 2011
|
32579 بازدید
جام جم: پسر جواني كه يكي از قوي‌ترين مردان ايران را با ضربات چاقو در كرج كشته بود، روز گذشته به صورت فوق‌العاده در شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز محاكمه و براي وي تقاضاي اعدام در ملا عام شد.

متهمان اين پرونده 3 پسر به‌نام‌هاي عليرضا، ناصر و عليرضا 17 و 18 ساله هستند. آنها شامگاه 25 تير سال جاري هنگام تردد با خودروي پرايد در 45متري گلشهر، خيابان پونه كرج با خودروي روح‌الله داداشي، قوي‌ترين مرد ايران و سرنشين همراه وي به صورت سطحي تصادف كردند كه ميان آنها مشاجره در گرفت.

در اين حادثه 3 پسر جوان با قوي‌ترين مرد ايران درگير شدند و يكي از آنها به نام عليرضا با 3 ضربه چاقو به قلب و گردن روح‌الله داداشي، او را مجروح كرد و همراه دوستانش متواري شد. داداشي در راه انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات درگذشت. با پيگيري اين پرونده متهمان دستگير شدند و يكي از آنها به نام عليرضا به قتل روح‌الله داداشي و مصدوم كردن راننده يك‌خودروي پرادو پيش از قتل مرد آهنين ‌اعتراف كرد.

متهمان پس از بازسازي صحنه حادثه روانه زندان شدند و پرونده آنها با صدور كيفرخواست به شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز ارسال شد و عامل جنايت روز گذشته تحت تدابير شديد امنيتي به دادگاه منتقل و محاكمه شد.

ابتداي جلسه دادگاه، رضوان‌منش، نماينده دادستان به تشريح كيفرخواست پرداخت و گفت: در اين پرونده عليرضا ـ م 18 ساله، به اتهام مباشرت در قتل روح‌الله داداشي و شركت در نزاع خياباني منجر به مصدوم كردن يك جوان به نام داريوش شد كه از روز 27 تير سال جاري در بازداشت موقت به سر مي‌برد. با توجه به شكايت اولياي دم، كشف خودروي متهم كه لكه‌هاي خون مقتول در آن وجود داشت، كشف آلت قتاله -چاقو- در بهشت زهراي تهران، گواهي پزشكي قانوني كه حاكي از آن بود روح‌الله داداشي به دليل خونريزي شديد ناشي از بريدگي عناصر حياتي بدنش فوت كرده، متهم را گناهكار شناخته و براي او تقاضاي اعدام در محل حادثه را دارم.

سپس 2 وكيل اولياي دم در جايگاه مخصوص قرار گرفتند و به نيابت از 11 خواهر و برادر مقتول براي عامل جنايت تقاضاي اعدام در ملا عام كردند. با ثبت اظهارات 2 وكيل اولياي دم، قاضي رنجبر رئيس شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز، از متهم ـ عليرضا ـ خواست در جايگاه قرار گيرد و از خود دفاع كند.

خودت را معرفي كن.

عليرضا ـ م، 18 ساله هستم. بيكار، بدون سابقه كيفري و ساكن حسين‌آباد در مهرشهر كرج و تا سال سوم راهنمايي درس خوانده‌ام.

طبق محتويات پرونده و كيفرخواست صادره از دادسراي جنايي كرج، كشف آلت قتاله و گواهي پزشكي قانوني كه علت مرگ مقتول را مشخص كرده شما متهم به قتل عمد روح‌الله داداشي هستيد، اتهام را قبول داريد؟

بله، اما باور كنيد قصد كشتن او را نداشتم.

جزئيات شب حادثه را بيان كنيد.

آن شب من و دوستانم با خودرو در حال بازگشت به خانه‌مان بوديم كه مقتول و يك مرد جوان كه سرنشينان يك خودروي آزرا كه پشت سرمان در حركت بودند، چند بار چراغ‌هاي خودرويشان را روشن و خاموش ‌كردند و از ما ‌خواستند سريع‌تر حركت كنيم.

به دليل داشتن سرعت بالا و وجود سرعت‌گير در منطقه 45 متري گلشهر، سرعت خودرو را كاهش دادم. در همين موقع مشاجره لفظي ميان ما و يكي از سرنشينان خودرو رخ داد. بعد با نزديك شدن به خيابان پونه يكي از 2 سرنشين خودروي آزرا كه كمي از شيشه خودرو بيرون آمده و فحاشي مي‌كرد، محكم ضربه‌اي به دستم زد.

همان‌جا با هم درگير شديد؟

بله. با توقف خودرو، يكي از دوستان من پياده و با سرنشينان آزرا درگير شد. در جريان درگيري داداشي از خودرو بيرون آمد و ابتدا يك سيلي به صورتم زد كه از دهانم خون آمد. او چند بار گفت مرا مي‌شناسي ولي من توجهي به حرف‌هاي او نكردم. با ديدن او كه مردي قوي هيكل بود، وحشت كرده و ترسيدم. تصور مي‌كردم شايد اگر چاقويي كه همراه داشتم را به مرد قوي هيكل و دوستش نشان دهم، آنها صحنه را ترك مي‌كنند.

چند ضربه به مقتول زدي؟

ابتدا با چاقو 2 ضربه به دستان او زدم و بعد در حالي كه عقب عقب به سمت خودرويمان مي‌رفتم، ضربه‌اي به او زدم كه به گردنش اصابت كرد و باعث مرگش شد.

چرا در جريان درگيري فرار نكردي و ترجيح دادي از چاقو استفاده كني؟

نمي‌دانم، شايد فقط مي‌خواستم 2 سرنشين خودروي آزرا را بترسانم.

خانواده‌ات از ماجراي جنايت باخبر بودند؟

بله. حتي لباس‌‌هاي خون‌آلود خود را شستم و روز بعد وقتي از مرگ مرد جوان كه فهميده بودم، قوي‌ترين مرد ايران است به اردبيل رفتم، اما در ميانه راه بازگشته و خود را به پليس تسليم كردم.

از چه زماني چاقو حمل مي‌كني؟

از 3 تا 4 سال قبل ولي از آن زياد استفاده نكردم.

با جواني به نام داريوش كه ديگر شاكي پرونده است چگونه درگير شدي؟

يك ساعت پيش از حادثه قتل در حوالي خيابان نهم قلم در شاهين‌ويلاي كرج ، داريوش كه با خودرويش در حال حركت بود در پي سبقت گرفتن با او درگير شده و با توقف خودرويش، به سوي او حمله كرده و بشدت او را كتك زديم و پس از عربده‌كشي در منطقه فرار كرديم.

هر دو اتهام قتل و كتك زدن شاكي جوان را قبول داريد؟

بله هر دو اتهام را قبول دارم و هر مجازاتي را كه دادگاه صادر كند، مي‌پذيرم.

در پي اظهارات متهم به قتل، وكيل وي به دفاع از او پرداخت و با بيان اين‌كه متهم در دي‌ماه امسال به سن قانوني 18 سالگي مي‌رسد،‌عفو متهم را خواستار شد. اين در حالي بود كه عليرضا در اعترافاتش، خواستار عفو نشده بود. پس از آن دومين شاكي پرونده نيز از متهم شكايت كرد و خواستار مجازات وي شد.

با پايان يافتن جلسه دادگاه، قاضي رنجبر رئيس شعبه اول دادگاه كيفري استان البرز همراه 4 قاضي مستشار (بصيرنيا، عبدي، موسويان و مازني)‌ وارد شور شدند تا حكم قضايي را صادر كنند.

حاشيه دادگاه

* در حالي كه قرار بود دادگاه متهم قتل روح‌الله داداشي ساعت 9 صبح ديروز در دادگاه كيفري استان البرز برگزار شود، اما با 2 ساعت و 17 دقيقه تاخير برگزار شد و ساعت
23/13 پايان گرفت.

* فقط خبرنگاران، اولياي دم مقتول و چند نفري از اقوام آنها و تني چند از مسوولان قضايي و انتظامي كرج در سالن جلسه دادگاه حضور يافتند و افراد ديگري كه قصد داشتند در جريان محاكمه قرار گيرند، به سالن ديگري منتقل شدند و از طريق ويدئو كنفرانس پيگير محاكمه بودند.

* ساعت 17/ 11 به محض آن‌كه ماموران زندان، متهم را تحت تدابير امنيتي به سالن دادگاه آوردند، يكي از خواهران مقتول خطاب به متهم گفت: چرا برادرم را كشتي؟!

* متهم در جريان محاكمه فقط آرام بود و با خونسردي به تشريح حادثه پرداخت و حتي يك بار هم از اولياي دم تقاضاي بخشش نكرد.

* علي برادر بزرگ‌تر مقتول، دقايقي پيش از پايان محاكمه متهم در ميان جمعيت حاضر در دادگاه از برادرش صحبت كرد و خواستار اجراي سريع حكم در محل جنايت شد.

* وكيل عليرضا گفت: موكلم تاكنون سابقه كيفري نداشته و در دفاع از خود مرتكب جنايت شده و كار وي دفاع مشروع بوده و به سن قانوني نرسيده است.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟