شجونی در گفت‌وگو با «تابناک»:

سلیقه‌ها مختلف هست و نمی‌شود وحدت ایجاد کرد

وحدت نداشتن جبهه پایداری با جبهه متحد هیچ ضرری به اردوگاه اصولگرایان نمی زند و دوستان نباید اصراری به چنین وحدتی داشته باشند. متأسفانه، در این راستا جبهه پایداری، بسیار سخت‌گیری می‌کند و در مقابل جبهه متحد می‌گوید، دفع حداقلی، ولی جبهه پایداری زیر بار این سخنان نمی‌رود و دیگر نباید اصرار به وحدت کنند.
کد خبر: ۲۲۵۰۶۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۸ 06 February 2012
|
4091 بازدید
سرویس انتخابات ـ دبیر جامعه وعاظ گفت: وقتی امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است یعنی واقعا باید در رأس امور باشد و احمدی نژاد هم اشتباه کرد که گفت مجلس در رأس امور نیست، چرا که امام (ره) در این زمینه حقیقت را گفتند و همه باید فرمایش امام (ره) را در این باره رعایت کنند.

حجت‌الاسلام جعفر شجونی با اشاره به ویژگی‌های مجلس مقتدر در گفت‌وگو با خبرنگار «تابناک» اظهار کرد: مجلس وقتی توانمند است که وکلایش از متن جامعه به مجلس آمده باشند و دنبال قدرت و ثروت نباشند.

نمایندگان مجلس باید بوی مدرس را بدهند

وی افزود: نمایندگان مجلس باید بوی مدرس را بدهند و به نظرم چنین مجلسی دارای عظمت و مقتدر است. به نماینده‌ها توصیه می‌کنم تاریخ بخوانند و حرکت شهید مدرس را مرور تا جلوه نماینده واقعی مجلس را برای خود تبیین کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه تصریح کرد: انگیزه نمایندگی در مجلس باید یک انگیزه الهی باشد تا این نمایندگان در میان مردم محبوب باشند و روی ریل اخلاق حرکت کنند تا شاهد بداخلاقی در جریان انتخابات نباشیم.

وی در مقایسه نمایندگان کنونی با شهید مدرس گفت: این نمایندگان نمی‌توانند همچون شهید مدرس بشوند، چرا که او چیز دیگری بود، اما نمایندگان ما باید ادامه دهنده راه مدرس باشند و به سوی منش او حرکت کنند تا اینکه بدین وسیله مجلس ما پویاتر باشد و بتواند اقتدار خود در نظام را حفظ کند.

مجلس اگر کار آمد نباشد، فایده ای ندارد

شجونی با بیان اینکه اگر مجلس کارآمد و در نظام تأثیرگذار نباشد، دیگر فایده‌ای نخواهد داشت، تصریح کرد: وقتی که حضرت امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است، مجلس مقتدر بود و مقابل خارجی‌ها و داخلی مقاومت می‌کرد و سربلند بود.

وی افزود: اکنون مجلس از لحاظ قانونگذاری در رأس امور است، ولی دیدیم که مجلس قانون تصویب می‌کند و دولت اجرا نمی‌کند و در این زمینه مشکل بزرگی بین دولت و مجلس ایجاد شده است که باید هر چه سریعتر گره این مشکلات بین دو قوه باز شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: وقتی امام (ره) فرمودند مجلس در رأس امور است، یعنی واقعا باید در رأس امور باشد و احمدی نژاد هم اشتباه کرد که گفت مجلس در رأس امور نیست، چرا که امام (ره) در این زمینه حقیقت را گفتند و همه باید فرمایش امام (ره ) را در این باره رعایت کنند.

مجلس اول، مقتدرترین مجلس جمهوری اسلامی

وی درباره اقتدار مجالس در جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: مجلس اول، مقتدرترین و بهترین مجلس در حیات جمهوری اسلامی بود و دیگر مجالس با ضعف‌هایی همراه بودند که نتوانستند از اقتدار خود در نظام دفاع کرده و استقلال خود را نگه دارند.

رقابت میان اصولگرایان اشکالی ندارد

وی با اشاره به نبود اصلاح طلبان در انتخابات درباره چرایی ضرورت وحدت در میان اصولگرایان گفت: در شرایطی که اصلاح طلبان حضور پر رنگی در انتخابات ندارند، رقابت میان اصولگرایان اشکالی ندارد و نباید توقع داشته باشیم همه با هم یکسان باشند، چرا که سلیقه‌ها گوناگون است و نمی‌شود وحدت ایجاد کرد.

شجونی افزود: وحدت نداشتن جبهه پایداری با جبهه متحد، هیچ ضرری به اردوگاه اصولگرایان نمی‌زند و دوستان نباید پافشاری به چنین وحدتی داشته باشند.

وی افزود: متأسفانه، در این راستا جبهه پایداری خیلی سخت‌گیری می‌کند و در مقابل جبهه متحد می‌گوید، دفع حداقلی ولی جبهه پایداری زیر بار این حرفا نمی‌رود و دیگر نباید اصرار به وحدت کنند.

این دولت، دولت چهار سال پیش نیست

دبیر جامعه وعاظ با اشاره به حمایت جبهه پایداری از دولت دهم اظهار کرد: در آستانه انتخابات همه از دولت به دلایلی حمایت می‌کنند، ولی بر این باورم که این دولت دیگر دولت چهار سال پیش نیست و یکسری مسایلی درونش رخ داده که امتیاز منفی در کارنامه‌اش ثبت شده است.

وی افزود: سیاست نظام درباره دولت تعمیر و نگهداری است و فعلا باید با همین شرایط دولت را حفظ کنیم. ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی دروغ است.

شجونی درباره برخی شایبه‌ها در خصوص ارتباط جبهه پایداری و جریان انحرافی تصریح کرد: هر کسی بگوید که جبهه پایداری با جریان انحرافی ارتباط دارد، دروغ گفته است و تاکنون ما ندیدم که ارتباطی بین این دو گروه باشد و آیت‌الله مصباح یزدی، هرگز حاضر نیست با مشایی ائتلاف کند.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟