خانی:تفرقه جویان به دنبال نفی دیگران هستند

کد خبر: ۲۲۵۳۳۱
|
۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۶ 07 February 2012
|
2018 بازدید
دكتر علي اصغر خاني عضو شوراي تهران ستاد انتخاباتي جبهه متحد اصولگرايان از رزمندگان دوران دفاع مقدس است. در كارنامه ايثارگري وي، فرماندهي تیپ 12 قائم آل محمد (ص)، فرماندهي تیپ مستقل 44 قمربنی هاشم(س)، جانشیني فرمانده سپاه تهران بزرگ، جانشیني فرمانده لشگر محمد رسول الله(ص) تهران و...وجود دارد. وي در گفتگو با پايگاه اطلاع رساني جبهه متحد اصولگرايان تاكيد مي كند: ما با نقد جبهه متحد حرفي نداريم ولي يك گروه كوچك فقط تيغ تيزش را متوجه جبهه متحد كرده است. به نظرم بايد بيانات رهبر معظم انقلاب در 19 دي گذشته و نمازجمعه اخير را در رسانها و صداو سيما مرور كنيم كه شايد اين گروه اندك تفرقه افكن قدري حيا به خرج دهد.


* چه شد كه جبهه متحد اصولگرايان در اين دوره از انتخابات شكل گرفت آيا هنوز برخي كه نيامده اند فضا براي ورودشان هنوز وجود دارد؟

گفتمان اصلی جبهه متحد، گفتمان نیروهای مؤمن با نیروهای مخالف، نظام سلطه با انقلاب اسلامی است. گفتمان مردم با جریان ضدمردمی، گفتمان حق با گفتمان باطل در حوزه‌های اجتماعی و اجرایی و غير از اين را قدرت طلبي مي دانيم. افکار کسانی هم  که خواستار استفاده‌ از ظرفیت‌هایی هستند که بیگانگان ایجاد کردند، ریشه در قدرت‌طلبی دارد. نظام سلطه در پروژه‌های آسیب‌‌زنی به نظام شکست‌های متعددی را تجربه کرده است، دشمن به دنبال مدل جدیدی برای ضربه زدن به جمهوریت نظام و میزان مشارکت مردم در انتخابات است."فتنه زخمی شده، نظام سلطه و جریان انحراف" که به دنبال ضربه زدن به نظام هستند همانند سه ضلع یک مثلث دارای وجوه، برنامه‌ها و شگردهای مشترکی هستند. ممکن است سندی که نشان از تفاهم و اتحاد این سه جریان و سه عنصر حکایت کند در دست نباشد اما شگردهای آنان که بعضا در گفته‌های آنان مشهود است برای ضربه زدن به نظام مشترک است. "کمرنگ برگزار شدن انتخابات، ایجاد اختلاف بین مجلسی‌ها، مسئولان، دولت و مجلس، اصولگرایان و ایجاد اختلاف بین مردم، ایجاد یاس و بدبینی، ناچیز جلوه دادن خدمات نظام به مردم، ایجاد التهاب، ناکارآمد نشان دادن نظام دینی و ایجاد ابهام دائمی و تردید نسبت به اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه" از جمله اهداف و خواسته‌های مشترک سه ضلع یاد شده است. دشمن نيز از ایجاد اختلاف درونی در بین اصولگرایان به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه خود برای ضربه وارد کردن به نظام استفاده می‌کند، هدف اصلی از تشکیل جبهه متحد اصولگرایی در واقع خنثی کردن برنامه‌ها و طراحی‌های اضلاع مثلث یاد شده برای نظام است. بزرگان اصولگرایی به موقع متوجه این توطئه‌ها و برنامه‌ها شده‌اند، حضرات آیات‌ مهدوی کنی و یزدی مدت‌هاست با رایزنی با جریانات و عناصر سیاسی دیگر به طرح ساماندهی اصولگرایان تحت نام جبهه متحد اصولگرایی پرداخته‌اند که این امر به تشکیل شورای متحد اصولگرایی منجر شد آغوش جبهه متحد اصولگرایی هم تا آخرین لحظه به روی همه طیف‌ها و جبهه‌های اصولگرا باز است. باید از اختلافات جزئی و مسائل کوچک گذر کنیم و با توجه به اصول و آرمان‌های کلان انقلاب و با سیاست جذب حداکثری در کنار یکدیگر بمانیم.

* شما در جلسات شوراي ستاد انتخابات هم حضور پيدا مي كنيد از آن جلسات چه خبر؟

گفتمان‌سازی و ظرفیت‌سازی برای حضور فعال و کسب اکثریت قاطع کرسی‌های مجلس نهم از حرفهاي اصلی است كه آنجا مطرح مي شود. براي تحقق اين مهم ایجاد ستاد مرکزی فعال، مردمی، مشارکت پذیر، هدایت‌گر و پاسخ‌گو در کشور را دنبال می‌کنیم. همچنين ارتباط با گروه¬های مرجع، نخبگان و استفاده از ظرفیت‌های فکری و علمی آنها را مد نظر داريم و پيگيري مي‌كنيم. راه اندازی ستادهای انتخاباتی در شهرستان¬ها و مراکز استان¬ها از ديگر برنامه‌هايي است و با هدف بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت اجتماعی مردم را جزء اصول و اهداف عملیاتی خود قرار داده‌ایم كه به طور جدي را دنبال می¬کنیم. تقویت زیرساخت‌های اطلاعاتی در عرصه مجازی را دنبال می‌کنیم. از ديگر برنامه هايي كه در پي عملياتي كردن آن هستيم، برقراری تعامل فعال دو سویه با عناصر ستاد است. و بر ارتباط موثر در تمامی مراحل کار با اضلاع مختلفی که ستاد جبهه ملی اصولگرایان را تشکیل مي‌دهند، تاکید داريم. اصل عمليات كار جبهه متحد اصولگرايان افزایش "بصیرت" و "حرکت‌های تبیینی" است و یکی از مسائلی که اهمیت بسياري برایمان دارد ارتقاء "معرفت" و بصیرت همراهان و هواداران اصولگرایان است. با ایجاد شبکه‌ي آموزش، ارسال نشریات، بسته‌های  محتوایی، برگزاری نشست‌ها و همایش‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مجازی و رسانه‌ای. به طور کلی ما حرکت‌های آگاهی بخشی را اصل قرار مي‌دهیم و پرهیز می‌کنیم از حرکت‌های تبلیغی صرف، به آن مفهوم که در کشورهای اروپایی رایج است. تبلیغات سطحی مبتنی كه بر پژوهش‌های خاصی استوار نیستند را جزء اصول خود نمي‌دانيم. البته در این مسیر، پرهیز از اسراف و پرهيز از حرکت‌های پرهزینه‌ و حرکت‌هایی كه موجب تبلیغات سطحی و رنگ و لعاب‌دار ميشوند را حتماً مد نظر قرار خواهیم داد.

* مردم دغدغه هزینه‌های تبلیغاتی و اسراف در آنها را دارند، برنامه منابع تبلیغاتی را برای جلوگیری از اسراف چگونه در نظر گرفتید؟

رعایت اصولی که اساسا برای اصولگرایان ارزش است برای ما اصل است. طبیعتا یکی از این ارزش های مهم این است که در هزینه های انتخاباتی اسراف و استفاده از امکانات دولت به عمل نیاید. و امکاناتی که مربوط به برنامه های عمومی کشور است، محل هزینه ها در قانون مشخص شده و ما حق نداریم در عملیات انتخاباتی از آنها استفاده بکنیم. در حقیقت این نکته هم لحاظ می¬شود که نه تنها اسراف و زیاده روی را مورد توجه جدی قرار میدهیم بلکه عدم استفاده از امکانات دولتی را یکی از اصول خودمان قرار دادیم. بر این اساس ما سعی میکنیم بخشی از نیازهای ستادها را در سطح کشور در ستاد مرکزی تدارک ببینیم تا حرکت ها پراکنده نباشد و انسجام داشته باشد البته نيازها و مخاطبان محلي را هم مدنظر داريم. مثلا در طراحی¬ها و تولید محتوا را به گونه ای انجام میدهیم که نیازی به موازی کاری نباشد الگوهای کاری را به گونه¬ای طراحی میکنیم که در آنها صرفه جویی و کار حداقلی رعایت شده باشد. و تلاش میکنیم با این اصل  عملیات تبلیغاتی اصولگرایان را به گونه¬ای رهبری و هدایت کنیم که بتواند الگویی برای همه انتخابات باشد.

* قبل از فتنه 88 عکس ها و تبلیغاتی دیدیم که باب میل نبود و طراحی ها به گونه ای غربی و تجملاتی بودند و با فرهنگ ما سنخیتی نداشتند، برنامه جبهه متحد برای اینکه تبلیغات به این سو نرود چیست؟

ما دستورالعمل‌هایی در شوراي ستاد داريم كه برای این جلوگیری از این قبیل موارد اعمال کرده‌ایم که باید بر اساس آنها عمل شود تا مشکلی به وجود نیاید و کسانی هم که با جبهه متحد در رابطه هستند و در لیست قرار می‌گیرند و این جبهه را می‌خواهند نمایندگی کنند باید به رعایت این نکات در تبلیغات خودشان متعهد باشند. اگر نمایندگان ملزم به رعایت این نکات را شوند، در تبلیغات، شاخص¬های تجمل¬گرایی و نکاتی که شاید جنبه فریب افکار عمومی را داشته باشند، دیده نخواهند شد. رعايت دستورالعمل موجب ميشود آگاهی بخشی و تبیین قضایا به شکل صحیح انجام شود و در تبلیغ جبهه متحد اصولگرایی ما با مواردی در سطح کشور مواجه نباشیم که در آن ها اصول اسلامی و اخلاقی و انقلابی رعایت نشده باشد.

* متاسفانه بر خلاف آنچه رهبري فرمودند برخي همه فشار رسانه اي و تهمت هايشان را به جبهه متحد معطوف كرده اند. علت چيست؟

ببينيد من خودم نسبت به اين حجم سنگين شايعه و تهمت عليه جبهه متحد مشكوكم. متاسفانه به هيچ فردي هم رحم نمي كنند. يعني از برخي توقع داشتيم كه اگر دروغ و تهمت ميزنند عليه آقاي مهدوي كني و يزدي چيزي نگويند ولي نتاسفانه تهمتهاي ناروايي زدند. ما با نقد جبهه متحد حرفي نداريم ولي يك گروه كوچك فقط تيغ تيزش را متوجه جبهه متحد كرده است. به نظرم بايد بيانات رهبر معظم انقلاب در 19 دي گذشته و نمازجمعه اخير را در رسانها و صداو سيما مرور كنيم كه شايد اين گروه اندك تفرقه افكن قدري حيا به خرج دهد.

بر اساس فرمايشات رهبري، جبهه متحد همه را به رقابتي، اخلاقي، سالم و ايجابي و فارغ از هرگونه تهمت و دروغ دعوت مي كند. برخي رقابت را صرفا در درون نيروهاي انقلاب تعريف مي كنند و راي آوري خود را در نفي ديگران مي دانند در حالي كه آنچه مورد اقبال مردم مي شود حركت ايجابي و اثباتي است.

* يكي ديگر از نكاتي كه آقا در نمازجمعه اخير فرمودند اين بود كه «مردم اگر خودشان نامزدهاى انتخاباتى را می‌شناسند، طبق تشخیص خودشان حتماً عمل کنند؛ اگر نمی‌شناسند، از افراد بصیر و متدین در گزینشهاى انتخاباتى استفاده کنند.» در تبيين اين موضوع بفرماييد.

آقا در 19 دي هم فرمودند كه « افرادى كه مي توانند انسان را خاطر جمع كنند، بين انسان و خدا حجت براى انسان درست كنند، انسان به اينها اطمينان كند؛ آنجائى كه خودش ميتواند تحقيق كند، تحقيق كند. اين افراد و گروههاي كه حجت آور هستند چه كساني هستند.» اين موضوع كاملا روشن است پيش از اين حضرت امام در مورد جامعه مدرسين فرمودند كه جذب آقايان جامعه مدرسين شويد تا دچار تندروي نشوند يا راجع به آيت الله مهدوي كني، آينده ايشان را تضمين كردند. تعابير عميق و دقيق آقا هم در سفر به قم راجع به جامعه مدرسين حائز توجه است. و در واقع حجت را براي ما روشن مي كند.

همچنين عملكرد آيت الله مهدوي كني و آيت الله يزدي در جريان فتنه و پيش از آن، عملكردي عمارگونه و پر از بصيرت بود كه بر كسي پوشيده نيست.

* در مورد نقش مردم مي‌خواهيم صحبت كنيم با توجه به اينكه سالروز 9 دي را چندی نیست که پشت سر گذاشته ایم. اتفاقاتي كه منجر به روز بزرگي مثل 9 دي شد را چه میدانید؟

از اول انقلاب 2 نقش بسيار برجسته است و همين دو نقش انقلاب ما را با بسياري از نهضت ها متمايز كرده است يكي نقش رهبري اسلامي است كه هميشه انقلاب بهره مند از يك رهبر متفكر انديشمند است و كاملا بهره¬مند از معارف اسلامي است و نقش عموم مردم و بسياري از آسيبهايي كه ديگر انقلاب ها به دليل ضعف اين دو نقشش ديده اند ما توانسته ايم در اين 3 دهه آنها را جبران بكنيم. مردم در اين مقاطع نقش خود را به خوبي ايفا كرده اند و اگر دقت كنيد دليل و ريشه آن نقش‌آفريني دقيق و هوشمندانه رهبري است كه توانسته است آن آگاهي‌هاي لازم را به موقع به مردم مننتقل كند و نقش خود را ايفا كند. البته مردم آگاه و فكور هم در برابر اشاره و هدايت رهبري كم نگذاشتند. در هر مقطعي كه دست هدايت بخش رهبري را ديده ايم و جهت را مشخص كرده، كم نگذاشته اند. يكي از آنها 9 دي كه ما با مشكلات پيچيده اي از ناحيه دشمنان و متاسفانه دوستان سابق روبرو بودیم. دوستان سابقی كه حقيقتاً كم فكري به خرج دادند، دچار گمراهي شدند، دچار كم فهمي در بسياري از مسائل شدند. فضا پر از ابهام بود. مردم بر اساس هدايت هاي رهبري كم نگذاشتند و كمك كردند كه ناگهان انقلاب خود را از آن مسير و از آن فضا بيرون بكشد و دوباره در نقطه اصلي خودش قرار بگيرد و اين موضوع موجب شد كه نه تنها نتوانستند چالشي براي نظام ايجاد كنند بلكه نظام را از اين بابت واكسينه كرد.

* رهبري در مورد چالش امنيتي شدن انتخابات مجلس هشدار دادند، دیدگاه شما در این‌ مورد چیست؟

حساسيت ها روز به روز بيشتر شده، مسائل و مرزها دقيق تر است. از طرفي دشمنان هر اقدامي كرده اند و طبيعي است كه به هر بهانه اي مي خواهند در مسير ملت ايران مشكل ايجاد كنند. برداشت من اين است كه در سه دهه هرجا كه دشمن نا اميد شده به اقدام نظامي و ضد امنيتي دست زده است. دشمن هرجایی به جز حركت نظامي و امنيتي راهي و اميدی داشته، آنرا دنبال كرده است. من معتقدم در بيانات مقام معظم رهبري كه بخواهند حتي انتخابات را امنيتي بكنند يك نكته اميد وجود دارد و آن كه دشمنان ما از فتنه، جنگ نرم و تبليغات نا اميد شدند و راه به جايي نبرده اند. مردم در نقطه اوج 9 دي مسير انقلاب را حفظ كردند. چون ديگر دشمن اميدي ندارد. لذا ممكن است به همان رويكرد نظامي و امنيتي روي بياورد و از اين طريق در مسير ايجاد چالش كند. باز هم با هوشمندي و بصيرت اين توطئه ها هم خنثي مي شوند.

* نظرتان در مورد حضور فتنه گران در انتخابات چیست؟ چه بخش از جبهه اصلاحات مي‏تواند در انتخابات حضور پيدا كند؟

جبهه اي كه نه به ظاهر، كه به واقع، اصول اصلي دولت و ملت ايران را قبول داشته باشد. اولا مباني ديني و اسلامي حركت انقلابي. ثانيا رهبري نظام.  قانون اساسی و چهارچوب اصلي نظام را هركس كه واقعا و قلبا قبول داشته باشد و عملا اثبات كرده باشد. ممکن است با این دسته از اصلاح طلبان حتي در خيلي از مسائل اقتصادي روابط خارجي، مسائل فرهنگي یا مواجهه با معضلات اجتماعي ممكن است تفاوتها و اختلاف نظرهايي داشته باشیم. به نظرم اين تضارب آرا باعث پيشرفت مي‌شود. اما ديگراني كه مدعي پذيرفتن اصول ‌شدند اما در عمل رفتارهايي از خود نشان دادند كه به برخي از آرمان هاي امام و انقلاب توهين مي‌شد نمي‌توانند در اين انتخابات حضور داشته باشند.  هر كسي به هر نحوي با جريان فتنه همكاري داشته يا در مقابل آن سكوت كرده و بعد از هدايت هاي رهبري بر اين مسير مانده و مرزبندي با فتنه نداشته است، شايستگي حضور در هيچ مسووليتي در نظام جمهوري اسلامي را ندارد.

* نظرتان را در مورد هریک از کلمات زیر بیان کنید.
آيت الله مهدوي كني: رييس خبرگان ملت و مظهر وحدت نيروهاي انقلاب
آيت الله علم الهدي: شخصيت دلسوز انقلاب و نظام
بيكاري: معضلي كه براي بسياري از فسادها مبناي اصلي است.
احمدي ن‍‍ژاد در سال 84: آرزوي تحقق بسياري از اصول و آرمان‌هاي ارزشي
احمدي نژاد در سال 90: شخصيتي كه در برابر بسياري از آن آرمان‌ها و آرزوهايي كه نسبت به او وجود داشت علامت سوال هاي جدي به وجود آمده است.
وحدت: كليد شكست تمام توطئه هاي دشمنان از هر نوع و شكل و هدفي
ميرحسين موسوي: شاخص ناداني بزرگ.
محمد باقر قاليباف: يك عنصر انقلابي كه در مقاطع مختلف پايبندي خودش را به نظام و انقلاب ثابت كرده و مثل بسياري از افراد ديگر در معرض قضاوت هاي گوناگون قرار دارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جبهه متحد اصولگرایان
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟