بازدید 43642
ورود تکنولوژی های سوخته خودرو به بازار ایران

ایران «زباله دان» خودروهای از رده خارج پژو

حال فرانسوی ها قصد دارند یک خودرو با استانداردهای یک دهه قبل را که عملا دیگر تولید آن صرفه اقتصادی نداشته و بازار خود را به کلی از دست داده است، وارد بازار ایران کنند و جالب آنجا است که با استقبال خودرو سازان ایرانی نیز مواجه میشوند. این موضوع البته چندان جای تعجبی هم ندارد و خودرو سازان فرانسوی و به ویژه پژو پیش از این نیز کلاه هایی به همین گشادی و بزرگی بر سر بازار و صنعت خودروی کشور گذاشته اند.
کد خبر: ۵۲۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹ 17 August 2015
بازار خودروی کشور که بعد از توافق هسته ای دچار التهابات فراوانی شده است و انتظار برای ورود سرمایه گذاران خارجی در این بازار و ورود خودروهای شرکت های بزرگ خودرو سازی آسیا و اروپا منجر به آن شده که تا حدی رکود نیز بر این بازار حاکم شود طی روزهای گذشته شاهد اخباری بوده است که هرچند در ظاهر نوید گشایش هایی اساسی را میدهد، اما با کمی دقت و مداقه مشخص میشود که امیدها برای یک تغییر ساختاری اساسی در بازار و صنعت فرسوده خودروی ایران به تدریج کم رنگ تر شده و بر باد میرود.

در حالی که تصور بر آن بود که حضور خودروسازان غول اروپایی و آسیایی میتواند منجر به نو شدن ساختار در هم شکسته صنعت خودروی کشور و بالندگی این صنعت با استفاده از تجربیات گذشته شود، اما اخبار اخیر حاکی از آن است که اتفاقاتی که در پیش رو باید منتظر آن باشیم، نه تنها تغییر جهتی اساسی در تجربیات گذشته نیست بلکه نشان از آن دارد که مسئولان صنعت خودروی کشور و متولیان گویا قرار است پا جای پای مسئولان قبلی گذاشته و اتفاقات سابق به همان شکل، اما با ظاهری آراسته تر رخ دهد.

307؛ نمادی از کهنگی؟

مهمترین این اخبار که طی روزهای گذشته به سرعت در سطح رسانه ها منتشر شده است ورود خودروی جدیدی به ایران از شرکت پژو با نام «پژو 307» است که قرار است جایگزین خودروی 405 و پژو 206 در بازار ایران باشد. بر اساس این اخبار هرچند هنوز خبری رسمی مبنی بر نهایی شدن و امضای قرارداد ایران خودرو و پژو در این باره منتشر نشده، اما گویا کار ایران قرارداد تمام شده و ظاهرا اولین محصولی که قرار است پس از تحریم‌ها در ایران خودرو به تولید برسد، پژو 307 است.

ایران «زباله دان» خودروهای از رده خارج پژو

نگاهی از نزدیک به این خودرو در ابتدا نشانه های خوبی از ورود یک خودروی شهری خارجی در کشور است. پژو 307 یک خودروی کوچک کلاس خانواده است که تولید آن از سال 2001 در فرانسه و شرکت پژو آغاز شده. این خودرو که جایگزین خودروی پژو 306 بوده – که تولید آن در سال 2002 متوقف شده – البته هیچ گاه نتوانست تجربه دینامیک رانندگی سلف خود را به دست آورد اما طراحی آن برای یک کلاس خانواده خودرو بسیار خوب و جذاب بود. موتور توربو دیزل آن د کلاس بالای آلایندگی و مصرف سوخت اقتصادی قرار داشت و در سال 2002 توانست جایزه خودروی سال را در کلاس خود بدست آورد. این خودرو در سپتامبر 2007 با خودروی پژو 308 جایگزین شد اما فروش آن تا سال 2014 در چین و آمریکای لاتین ادامه داشت.

تا اینجای کار همه چیز در ظاهر خوب به نظر میرسد و بالاخره قرار است یک خودروی خارجی اقتصادی و معتبر وارد کشور شود. اما دقیقا همین جا است که باید به پشت صحنه نظر انداخت و با دقت بیشتری به موضوع نگاه کرد. این خودروی استاندارد بیش یک دهه قبل را دارد و خودرویی است که در سال 2001 تولید شده و با استانداردهای زمان خود جایزه بهترین خودروی سال را به خود اختصاص داده است. خودرویی که در سال 2007 عملا با نمونه جدید خود جایگزین شده و هرچند تا یکسال قبل در چین و آمریکای جنوبی به فروش میرفته است، عملا در حدود یک سال است که دیگر خبری از بازار این خودرو و فروش آن شنیده نشده است.

حال فرانسوی ها قصد دارند یک خودرو با استانداردهای یک دهه قبل را که عملا دیگر تولید آن صرفه اقتصادی نداشته و بازار خود را به کلی از دست داده است، وارد بازار ایران کنند و جالب آنجا است که با استقبال خودرو سازان ایرانی نیز مواجه میشوند. این موضوع البته چندان جای تعجبی هم ندارد و خودرو سازان فرانسوی و به ویژه پژو پیش از این نیز کلاه هایی به همین گشادی و بزرگی بر سر بازار و صنعت خودروی کشور گذاشته اند. ورود خودروهای عملا از رده خارج و تاریخ مصرف گذشته فرانسوی در ایران که در گذشته نیز تجربه شده است، اکنون مجددا بازار خودروی کشور را برای چندمین بار پیاپی تبدیل به زباله دان خودروهای فرانسوی و «تاناکورای» پژو میکند.

خودروهای روز که هیچ وقت به ایران نمیرسد

عمق این فاجعه زمانی درک میشود که مخاطب از خود سوال کند: آیا خودروسازی مانند پژو از سال 2001 به بعد هیچ خودرویی تولید نکرده که نمونه های آن وارد بازار ایران شود؟ پاسخ این سوال را همگان میدانند و نگاهی به مجموعه خودروهای برتر پژو در سال 2015 به خوبی نشان میدهد که حتی این خودرو ساز فرانسوی که به اذعان مجله «فوربس» خودروهایش در اروپا فروش نمیرود، خودروهایی با تکنولوژی های روز و طراحی بهینه روانه بازار میکند که البته پای هیچ کدام از آنها به بازار خودروی ایران نمیرسد چون فرانسوی به خوبی رگ خواب خودروسازان ایرانی را به دست گرفته اند:

نسخه جدید پژو 208: این خودرو که در واقع نمونه بهینه شده پژو 208 برای سال 2015 است از ماه ژوئن وارد بازار شده با بروز رسانی های متعدد در داخل و خارج خودرو مواجه بوده است و از آپشن های فوق العاده به همراه موتوری با استاندارد یورو 6 برخوردار است. این خودرو در سال 2014 به عنوان 20 خودروی برتر در کلاس موتور خود طبقه بندی شده.

ایران «زباله دان» خودروهای از رده خارج پژو

پژو 108: که این نمونه نیز خودرویی در کلاس شهری است و در سال 2014 تولید آن آغاز شده و از طراحی زیبایی برخوردار است. موتور این خودرو از استاندارد آلایندگی یورو 6 برخوردار است و در دو مدل 3 و 5 درب به بازار عرضه شده. از قابلیت های منحصر به فرد و جدید این خودرو باید به تغییرات و به روز رسانی های نرم افزاری فراوان در طراحی آن اشاره کرد.

ایران «زباله دان» خودروهای از رده خارج پژو

پژو 508: این خودرو در دو کلاس سدان و استیشین طراحی شده و کلاس سدان آن با طراحی فوق العاده و بهره گیری از تکنولوژی های روز در آیرودینامیک خودرو روانه بازار شده. خط تولید 508 GT هندلینگ خوب و دو آپشن در موتور – یورو 6 و یورو 5 – و جعبه دنده دستی آن به اذعان خود شرکت پژو یک تجربه فراموش نشدنی از رانندگی ار رقم میزند. این خودرو از طراحی داخلی و سالن جذاب با آپشن های فوق العاده همچون سنسور کشف نقاط کور برخوردار است.

ایران «زباله دان» خودروهای از رده خارج پژو

اینها تنها سه مدل از خودروهای روز پژو است و قطعا همه آنها با بهایی متفاوت تر از 307 میتوانست به بازار ایران راه یابد. اما اینگونه نشده و قرار است فرانسوی ها همچنان خودروهای از رده خارج خود را که دیگر در هیچ جای دنیا بازاری ندارد روانه ایران کنند. سوال اصلی اینجا است که چرا؟

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۳۴
انتشار یافته: ۹۶
میلیاردها بار از فورغون های ایرانی و چینی اشغال که بهتره . باز منافع کی به خطر افتاده که چنین اظهار نظر کرده و میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
یاشار از سلماس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
هم خودروی چینی و هم خودروهای آشغال پژو در هر کدام منافعی برای عده ای خاص هست و اون عده خودشان را به هر دری می زنند تا خودروی خودشون رو به بازار روانه کنن.... فقط در یک مساله این دو دست به دست هم دادن و اون هم در نظر نگرفتن منافع مردم هست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
مصرف کننده رو به قبله برای ماشین از رده خارج!
نویسنده که چیز بدی نگفته. فقط گفته به جای تکنولوژی چهارده سال قبل تکنولوژی روز وارد کشور بشه!
am
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
مغزت شدیدا مسموم شده و امید بهبودی هم نداره
خوردروهای چین که هیچ خودروهای هندی از خودروی فرانسوی بهتره. اگه کمی سواد واطلاعات عمومی داشتی میفهمیدی که خودروی فرانسوی 2 تا بازار بیشتر نداره یکی فرانسه دوم ایران
حتی تو بدبخت ترین کشورهای آفریقا ماشین فرانسوی نمیخرن چون سوادشون از بعضی هموطن های ما بیشتره
ناشناس
| Spain |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
مردم میخرند فقط بدلیل اینکه انتخاب دیگری ندارند!
رقابتی وجود نداره، ایران بازار بزرگیست.
اگر رقابتی نیست، عیبی نداره، خودروی مناسب بیارید!!
مهم نیست تولید کنند ما که این آشغالهای ایران خودرو را دیگر نمی خریم. به جاش خودروی چینی میخریم . حداقل آپشنهای روز را دارند.
سود بیشتر
نمی خریم
چرا نداره. سیاست مدیران خودروسازی در سال های گذشته از زمان پیکان تا الان نشون میده که بجز تولید خودروهای از قدیمی و خارج از رده توانایی تولید خودرو به روز را ندارند. خودروهای روز سیستمهای پیشرفته رباتیک برای مونتاژ نیاز داره که خودرو ساز ها حاضر نیستن هزینه صرفش کنن. با تکنولوژی خودرو سازی ( بهترع بگم مونتاژ ) امروزی بیشتر از این نمیشه تولید کرد
با تشكر از مقاله خوب شما بايد گفت پاسخوگي برادر من پاسخگوي ...
چرا هيچ كدام از مديران سابق به علت ورود تكنولوژي از رده خارج شده محاكمه و مورد مجازات قرار نگرفتند كه هيچ تقدير و تشكر هم شدند
با اين اوصاف مديران فعلي چرا بايد به فكر منافع ملت ايران بجاي منافع شخصي خود باشن؟؟؟؟چرااااااااا
تا زمانی که ملاک انتخاب افراد به وابستگی آنان به کانونهای قدرت گره خورده باشد آش همین است و کاسه همین کاسه.
جالب است كه مسولين وزارت صنعت ميگفتند هم خود فرانسويها گفتند و هم ما از اونها خواستيم كه فقط محصولاتي كه مشركا توليد بشه و براي هم داخل و هم صادرات خارج باشه براي آينده مورد قبول خواهد بود؟! حالا 307 را چطور مي خواهند صادر كنند؟! لابد با نصف قيمت فروش داخلي آنهم به سوريه و عراق!!!
وقتی مهندس کشاورزی رو بفرستی قرارداد خودرو امضا کنه معلومه وضعیت میشه همین.
وقتی پای ه پورسانت های پژو وسط باشه مدیرانه ما خیلی راحت از این مسایلی که شما گفتید میگذرند
فقط فرانسويها مقصرند؟ وارد کننده و طرف قرارداد که معمولا از اقازاده ها و بانفوذها هستند هيچ گناهي ندارند؟ در زمان تحريمها همينها بودند و هستند که با بهانه تحريم پول مردم را قاپيدند و جنس بنجل دادند اگر راست ميگوييد انها را هم معرفى کنيد.
پاسخ ها
hassan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
دقیقا علتش همینه
مسئولین صنعتی و خودرو ساز منافع خودشان را در تولید اتومبیلهای بی کیفیت میبینند چون در این صورت است که در حوادث متعدد رانندگی منافع خودرو سازان و قطعه سازان تامیین میگردد.
واقعا كه تاسف بار است كه مدل هاي قديمي را ميخواهند وارد ايران كنند! مگر خودرو ساز با مدل هاي جديد در دنيا كم داريم كه همش دنبال پژو و رنو هستند؟
آخه همه امکانات ما روز دنیاست فقط خودرو مونده که به روز بشه
آقا حالت خوب نیست ایجا ایران است وهنوز خودروی کره ای 30 سال پیش را مونتاژ میکنه از سرمونم زیاده
ضمنا برای قشر متوسط در همین حد مناسب می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
همین امثال شما با این جمله مسخره و لعنتی "اینجا ایرانه" کاتالیزور افت روز افزون این مملکت هستید!
مشکل از ما ایرانی هاست که همیشه به دنبال کالای بنجل بازار هستیم
میفرمایید چرا ؟! .. بازار انحصاری! نداشتن تصمیم گیرنده ای دلسوز و آینده نگر در راس خودرو سازان داخلی... و موارد پر واضحی دیگر.. اگر موردی که گزارش کردید درست باشد باید منتظر 30 سال تولید یک خودرو دیگر در ایران خودرو باشیم. خدایا تو خودت جای حق نشسته ای داد ما را از سهل انگاران این صنعت بستان
تورو خدا به مردم بگوئید چه گروه و مافیائی پژو را بزور به مردم ایران تحمیل میکند که دولت و مردم هم از رودر روئی با آنان عاجزند
چرا به خواست مردم توجهی نمیشود
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
نیازی نیست به خواست مردم از طرف دولت توجه بشه . خود مردم میتونن نخرن تا درش تخته بشه . یه چند وقت نو نخرن خود بخود درست میشه . با دست دوم زندگی نمیگذره؟ چرا ما همش دنبال این هستیم دیگران مشکلات ما رو حل کنن . اول خودمون شروع کنیم بهتره بخدا .
چرا نداره؟ پس دلالها چی کار کنن؟ اینجا حیات خلوت فرانسه ست. ایران خودرو 30 ساله خون مردمو کرده تو شیشه....همینطور هم سایپا....کار از این حرفها گذشته.مهم فقط پووووووووووووله....
این آقایون ایران خودرو فقط دنبال سود هستند. واقعا دولت باید واردات رو آزاد کنه ببینیم چطور سود میکنن! تو فرانسه شرکت رنو یک سرو گردن بالاتر از پژو قرار داره و تو تحریمها هم رفتار بهتری داشت. اما چون رنو اصرار داره رو تولید نظارت کنه و پژو دست آقایون رو باز میگذاره، آقایون به پژو تمایل بیشتری دارند! همه ابزار اینها هم اشتغاله! چون تو قطعه سازیها کلی نیرو کار میکنه با همین ابزار قدرتشون رو اعمال میکنند. باید یه فکری کرد به حال این وضع. همه هزینه ها به کنار. واقعا دردسرهای استفاده از یک خودرو بیکیفیت خیلی هزینه بره. چرا ایران خودرو تندر رو توسعه نمیده؟ چون رنو نظارت میکنه و نمیذاره کیفیت ماشین از بین بره و کیفیت هم یعنی سود کمتر خودرو ساز! یه حلقه معیوب این وسط هست که باید رفع بشه
واقعا تا کی باید منتظر باشیم خودمان هم سر خودمان کلاه بگذاریم ی
مگر قرار نشد بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند که 50 درصد محصول به خودشون صادر بشه ؟ پس چرا خودرو از رده خارج شده را بعد از این همه بدبختی می خواهند به ایران بیاورند ؟ چرا خودروسازی ما باید زیر بار بره ؟؟؟
اگر مردم متحد بودند و خودروهای بی کیفیت و .. را نمی خریدند آنوقت شرکت هایی مثل ایران خودرو و سایپا به فکر راست درست می افتادند
بابا یکی جلوی این قراردادهای بیخود رو بگیره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
آسوده بخواب ما جلوش را می گیریم!
رسانه ها باید جلوی این کار را بگیرند،
آین خودروهای از رده خارج نباید وارد کشور شوند.
خودرویی که بیش 5 سال از طراحی آن گذشته دیگر خودروی روز نیست و از تکنولوژی روز بهره نمی برد. باید قونین سفت و سخت تری تصویب شود تا جلوی این کلاه برداری ها گرفته شود.
خودروها امروزی با بهره گیری از تکنولوژی روز مصرف زیر 5 یا 6 لیتر سوخت در صد کیلومتر را دارند در حالی از کارایی آنها کاسته نشده، برای چه ما باید تکنولوژی دهه ی گذشته را آن هم با منت و خواهش وارد کنیم؟
مشکل از خودروساز ایرانی هست که راحت زیر بار حرف زور می رود و مشکلاتش را بر مردم تحمیل می کند.
پاسخ ها
حسینی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
نه بابا مشکل از خود مردم خودمونه که این آشغالها رو میخرن و سود میکنن به جیب آقایون . فرانسوی و چینی و ... نداره . هرکی باشه به فکر منافعشه . مردم هم باید به فکر شخصیت و منافع و مصالحشون باشن .
ظلم اين نيست كه خودروهاي از رده خارج وارد بشه،
ظلم اينجاست كه خودروهاي از رده خارج با قيمت خودروهاي روز جهان و حتي بيشتر به فروش برسند!
خوب ایران خودرو میخواهد خط تولید مفت بخره و به قیمت بازار روز دنیا بفروشه وقتی رقابتی هم نباشه و حق اتخاب محدوود باشه هینه که هست باید بخریددددددد چرا نکنه؟؟؟؟؟؟
بعد از مدتها یک تیتر خوب دیدیم از تابناک جان.
همچین چسبید...
برای برهم زدن و کنسل کردن این طرح و آوردن خودرو های بهتر چه باید کرد به نظر شما؟
من هم با ورود خودرو های روز بجای خودرو های ده های قبل موافقم ولی آیا با این تعرفه واردات یک شخص معمولی می تونه خودرو روز پژو رو بخره؟ مشکل جای دیگه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
دوست عزیز تو مملکتی که درامد سرانه مردمش بیشتر از 5000 دلار در سال نیست چه کسی این نسخه را تجویز کرده که مردم عادی هم خودرو روز با قیمت 20000 دلار سوار شوند و این امر در کدام کشور با شرایط اقتصادی مشابه ما صورت می گیرد؟
خرید خودرو صفر ممنووووووع ... وقتی کسی به فکر مردم نیست خودمون باید یک کاری بکنیم.
از قديم گفتند خلايق هر چه لايق!!! وقتي ملت ما با ورود اتومبيلهاي دسته دوم باز هم به صف شوند و از شش ماه قبل تو براي پيش خريد اقدام كنند، همين آش است و همين كاسه!!!
چرا ؟
چون مدیران خودروساز ایرانی فقط به فکر جیب خود هستند..این خودرو را 5000 دلار میخرند و 15000 دلار به پاچه ایرانیان فرو میکنند...
برای انجام کار اداری به یکی از بنگاهای صنعتی اطراف تهران رفتم منتظر یک کامیون خاور بودم نگاهی به ماشین خاور (بنز608 )انداختم از راننده مدل ماشینش را پرسیدم گفت این ماشین تولید سال58 است نزدیک به 40 سال از عمر ماشین میگذشت اما زیر ماشین هیچ لکه روغنی نبود و ماشین کاملا سالم بود بی خود شرکت دایملر در دنیا محبوب نشده چرا با بنز وارد معامله نمیشوند بجای پژو بنز محبوب تمام دنیاست و برعکس ضرب المثلی در باره پژوهست که میگویند خود فرانسوی ها پژو سوار نمی شوند
پاسخ ها
رضا
| Canada |
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
دوست عزیز اینجا ایران است یک کشور جهان سوم با درآمد سرانه 5000 دلار در سال.ظاهرا اینجا را با نروژ و سوئد اشتباه گرفته ای
با تشكر از گزارش خوبتان. كاش قيمت خودروهاي مذكور را اشاره مي كرديد تا ببينيم خوروهايي با اين كيفيت در چه رنج قيمتي قرار دارند
اقا قطعه سازهای ما احتمالا همون 307 رو هم نمیتونن کامل تهیه کنن .
ما خودروی زیر 40 ملیون میخوایم که درصد بالایی از قطعه هاش رو بشه با دستگاههای قدیمی توی ایران تولید کرد .
اگه این مدل خودرو های روز را بیارند خودرو سازان از کجا بتوانند هزینه های زندگیشان را تامین کنند؟!
خودرو قدیمی سود زیادی برای خوردوس از دارد و پول بیشتری به جیب آن ها روانه خواهد کرد
به علت انجصاری بودن هم که رقیبی نیست پس مشکلی نیست. مسلما خودرو از 206 هم جدیدتر است پس فروش هم خواهد رفت
علت رو باید در خودروسازان و مسئولان ایرانی جستجو کرد وگرنه فرانسه گناهی نداره
جواب خیلی ساده است :
بعلت آنکه مدیران دولتی و شرکتی حاکم در این خودرو سازی ها میخواهند در اندک زمان تصدی بر پست خود بشترین استفاده را از شرایط موجود ببرند .پس باید با کمترین چالش سریعترین راه را طی کرد . نتیجه وضعیت کنونی و اینده خودرو میشود.
كلا چون قيمتاش بالاست به درد ما كه نميخوره، جديدا هرچي خودرو ميخواد توليد بشه بالاي 60 ميليون تومنه!
قیمت پژو 508 33500 یورو که با ورودش به بازار ایران و با توجه به تعرفه 40 تا 55 درصدی و هزینه های پلاک گذاری قیمتش می شه 180 میلیون. آیا من که یک کارمند هستم می تونم سوارش بشم؟
از مسئولین ایران خودرو غیر از این انتظاری نیست
در یک کلمه جوابتون خلاصه میشه: نخرید
مردم یکصدا نخرن که خود مسئولین ایرانخودرو ببرن خونه استفاده کنن.
یه بقال هم می تونه تووی مغازش کود یا فضله موش بیاره بفروشه، اگر هم منع بهداشتی داشته باشه میذاره بیرون مغازش و می فروشه، ولی آدم عاقل و سلیم میره از بغالی کود و فضله موش بخره؟؟؟
اینم همین حکایته، اگر خریدار با عقل سلیم با قضیه برخورد کنه این موضوع و مشابه اون مثل اچ 350 سایپا، همه ی ماشین چینیای بی کیفیت که با قیمت های مجومی به فروش می رسه، برچیده میشه
اشکال از خریداره آقا جان. شما هم بعنوان بغال می تونه کود بیاری بفروشی، اما من نباید بیامن از تو بخرم البته اگه عقل سلیم داشته باشم
البته باید در نظر گرفت، پژو هرچی هم تولید کنه صاحب فکره در خودروسازی، ولی متاسفانه کپی های ناشیانه و بی کیفیت چینی ها از ماشین که به شدت بفروش می رسن وضعیت بسیار بدتریه
از ماست که بر ماست
حتما لگن سازان خودمون درخواست این مدل را داده اند
واي بر ما !
.
حالا تيتر بزنين كه مشتري خريد خودرو رو تحريم كرده و خودروساز ورشكسته بشه اقتصادمون نابود ميشه و ... ازين حرفا!!!
خودروسازان وطني ماهرگز به مشتري احترام نگذاشته اند و نخواهند گذاشت.
در پاسخ چرای آخر موارد متعددی را می شود مطرح کرد که یکی از آنها پایین بودن تکنولوژی قطعه سازی ماست. ما مثلا در حال حاضر موتور یورو 6 نمی توانیم تولید کنیم. تجهیزات پیشرفته الکترونیکی خودرو را نمی توانیم تولید کنیم و رفتن به سراغ خودرواهای خیلی پیش رفته یعنی این که حالا حالاها باید موتور و گیربکس و قطعات الکترونیک مثل ایی سی یو را باید از خارج وارد کنیم و این خلاف سیاست تولید حداکثری قطعات در داخل کشور است. نتیجه این که در بررسی مدلهای مورد نظر باید به توان خودروسازی ها و قطعه سازان و سایر موارد مالی و اقتصادی و بازار توامان توجه کرد و بررسی مستقل هریک از این عوامل ما را به اشتباه خواهد انداخت.
مدلهای مورد نظر باید به گونه ای انتخاب شوند که بمناسب بودن برای بازار، رنامه ریزی تدریجی برای توسعه و پیشرفت قطعه سازی تا تولید خودرو روز در نزدیکترین زمان آینده امکانپذیر شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Slovakia |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۶
پس اگر اینطوره خودروی آماده بیاریم بهتره.عصر ایران یک مقاله درباره خودرو منتشر کرده شما هم برای خواننده ها بگذارید
می پرسید چرا؟ خوب معلوم است تا زمانی که انحصار هست فساد هست و تا وقتی هم فساد هست وضع به همین شکل هست. تحریم خرید خودرو صفر داخلی
تابناک جون چرا اینقدر جوش میزنی ... تا زمانی که سیستم واردات خودرو و دانت هایی که بعضیا از اون برخوردارن و از محل همین رانت واردات میلیاردی به جیب میزنن تولیدات داخلی به همین منوال خواهد بود ... باید کمپین نخریدن ماشین از ایران خودرو و سایپا رو ادامه بدیم و میدیم ...
همین کاراشونو کردن که مردم تحریمشون میکنن چرا شفاف سازی نمیکنید چطور یک همچین مجموعه کارخانه جات بزرگی (فقط از لحاظ کمی) که همه جوره اینقدر راحت مردم رو سرکیسه میکنه تو معاملات خارجی قافیه رو میبازه خب شاید سود خودرو قدیمی براش بیشتره .. آره دیگه آقا من این نکته رو یادم نبود جنس تاناکورا تخفیف داره ....
خوب چه میشه کرد که مسعولین ما مردم را به اجناس کهنه و از رده خارج عادت داده اند و اجناس روز و مدرن دنیا را برایمان اخی میدانند.
تابناک تو فهمیدی اما مسولا نفهمیدن،اونا سود میبرن فکر من و تو نیستن،چه ساده ای،من صدای لرزشه پایه های نظامو میشنوم شما چی؟
تازمانی که خودروسازی درانحصارباشد ورقابتی نباشد همینکه هس
معلومه چون ايرانخودرو ميخاد
دستت درد نکنه تابناک

خوبه که تو به فکر هستی

واقعا همینطوره

تاسف به حال ایران با این مونتاژ کارها(نه خودرو ساز)
پژو ۳۰۸ هم اومده، ولی بازم چسبیدن به ۳۰۷؟ اقا اصلا کلا بیخیال پژو. رنو فیات وولکس واگن نیسان هوندا تویوتا و .... که هستن هنوز
معلوم نیست این خودرو سازها چی کارمی کنند
وقتی تعرفه واردات خودرو 100% باشه
رقابتی در کار نیست
وضعمون همین میشه
واقعاً چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بخاطر اين كه خودروهايي مثل 308 فعلا مشتري دارد.307مشتري ندارد.308 رو فعلا خودشون ميفروشن وقتي ديكه خريدار نداشت ميدن ايران كه هم سود كنن و هم مطمئن باشن كه ايران صادر نخواهد كرد‏!مصرف 307 7.5 هست در حالي كه 308كمتر از 5 تا مصرف داره‏!‏
همون ماشین از رده خارج رو هم دو سه برابر و بدون گارانتی میندازن به مردم
تابناک جون چرا اینقدر جوش میزنی ... تا زمانی که سیستم واردات خودرو و دانت هایی که بعضیا از اون برخوردارن و از محل همین رانت واردات میلیاردی به جیب میزنن تولیدات داخلی به همین منوال خواهد بود ... باید کمپین نخریدن ماشین از ایران خودرو و سایپا رو ادامه بدیم و میدیم ...
چرا؟
دیگه داشتن مسئولین بی کفایت چرا گفتن داره؟؟؟؟؟؟؟
به نظر من این انتخاب ایرانخودرو منطقی است. ما هنوز از پس تولید پژو 405 نتونستیم بربیایم حالا چطوری بیایم پژو 508 بزنیم.
من فکر میکنم مدل های ساده تر پژو به قطعه سازان داخلی توان رقابت میدهد.
رشوه های سنگین مدیران را ببینید.
نمیدونم این فرانسوی ها چقدر خرج می کنن که میمونن . کره ای ها هستن ، ژاپنی ها هستن . چرا با اینا نمی بندن من موندم .
سلام
باید عرض کنم که شما اشتباه نکنید این فرانسه نیست که کلاه گشاد بر روی صنعت خودرو سازی کشور ما می گذارد بلکه خود خودرو ساز های ایرانی کلاه گنده و گشاد بر روی ملت ما می گذارند چرا که هزینه تولید خودرو به خاطر هزینه جانبی خودرو ساز (راه اندازی پروژه های بی هدف و ولخرجی مدیران و ...)بالا می باشد لذا خودرو ساز هزینه های فوق را از جیب ملت تامین میکند و ارزانترین خودرو ها را مونتاژ می کنند تا بتوانند با قیمت بالا به مردم بفروشند و سود سرشاری را کسب کنند چه بسا که در سالهای اخیر خودرو های بی کیفیت چینی مونتاژ کردند و با قیمت بالا به مردم می فروشند.
از ناپلئون تا پژو !
اقا نمیشه همینم که میخوان وارد کنن مونتاژ خودشون باشه
تو ایران مونتاژ نکنن
مونتاژ ایران بشه میزنن داغونش میکنن.
تیتر زباله دان زیبا بود برای این زباله دان خودرو
از حالا صف های عریض و طویل پیش خرید همین عتیقه جات رو می بینم که قراره یک سال بعد از ثبت نام و با اولویت بندی به ترتیب تاریخ ثبت نام و فقط در یک رنگ و بدون حق انتخاب رنگ و آپشن به مردم غیور تحویل داده بشه!
این موضوع بر جنبش (خودروی صفر نخرید) مهر تایید می زند. من هیچ یک از خودرو های صفر داخلی از جمله شرکت ایران خودرو و سایپا را نخواهم خرید تا آقایان از سیاست غلط چندین ساله خود دست بردارند ... ما خودرویی با شرایط ، قیمت و استاندارد جهانی میخواهیم...
به نظر من این انتخاب ایرانخودرو منطقی است. ما هنوز از پس تولید پژو 405 نتونستیم بربیایم حالا چطوری بیایم پژو 508 بزنیم.
من فکر میکنم مدل های ساده تر پژو به قطعه سازان داخلی توان رقابت میدهد.
خب چرا تعرفه واردات خودرو رو از 170 درصد، به 10 درصد کاهش نمیدن؟ چون عده ای بی کار میشن؟ مگه نمیگن فروش داخلی براشون ضرر داره؟! خب نفروشن، ماهم خارجی میخریم.
وقتی چین رو مقصر تمام مشکلات ما میدونستید، باید همچین بلایی سرمون بیاد
فرانسه هم سر ما کلاه میذاره
مشکل چین نبود مشکل ماست!
از چيني بهتر است، چيني هاي سايپا با طرح 20 سال پيش و كيفيت عمري 2 ساله ميباشد گورستان ماشين ٠يني،خواهيم شد نه پژوه
سلام دوستان اگر تولید ماشین روز براتون مهمه باید سیستم مونتاژ هم بروز باشه نمیشه توی خط تولید سمند بروزترین ماشین دنیا را مونتاژ کرد باید واقع بین بود
50 ساله خودرو مثلا تولید میکنیم
ما کجا و کره ای ها کجا ..........
4 ساله دارن برا پژو ناز میکنن حالا میرن عتیقه هاشو ورمیدارن میارن آدم نمیدونه کدوم یکیو باور کنه!!! ملت همیشه در صحنه هم که میرن میخرن چی سرشون میشه!
مشکل اینجاست که پژو در ایران یک شریک داره که فقط به منافع خودش فکر می کنه و مردم باید تاوان سوء مدیریت و مسایل دیگه در ایران خودرو رو پرداخت کنن.مشکل از پژو نیست از شریک ایرانیش هست که داره نون انحصار رو می خوره.
خودروهای از رده خارج پژو را از ایران خودرو "نخرید" تا مجبور شوند خودروهای با تکنولوژی روز را وارد و به قیمت منصفانه ارائه دهند .
با سلام.
وقتی وزیر امور خارجه فرانسه در گرماگرم مذاکرات اتمی به اسراییل سفر می کند و گزارش می دهد و دستور می گیرد، باعث تعجب است که چرا اصلا این فرد به ایران دعوت شده و بدتر آنکه هیاتی اقتصادی نیز با خود به همراه دارد. چون آقایان با این قراردادها بسیار فروش و سود شرکت های کشور متبوع خود را بالا می برند. جا داشت که مقامات صنعتی ایران به سردی و به خشکی هر چه تمام تر با خودروسازان فرانسه برخورد می کردند. آنها که متاسفانه حیا ندارند، پس ما قاطع تر باشیم.
به نظر من بهتره دولت اجازه ورود خودروهاى خارجى رو بده. البته شركت هاى داخلى هم به كارشون ادامه بدن اگه فروش داشتن كه هيچ وگرنه ما ايرانيا چشممون كور دندمون نرم حقوق كارگرها و كارمنداشون رو ميديم والا!!! مگه رو هر ماشين خارجى چقد بايد بگيرن كه حقوقشون در بياد بيشتر از دو سه ميليون. بابا اينجورى هم خودشون راحتترن هم ما!!!
مسئولان ایران خودرو خودشان به دنبال ماشین های از رده خارجند که بتوانند خط تولیدش ارزان بخرند و گران به مردم بفروشند تا جیبهایشان را پرکنند. ...
دمت گرم تابناک حیف است که شما یک شبکه تلوزیونی نداری ..

اطلاع رسانی کنید تا رسوا شوند ...
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی