بازدید 35733

این شوهای تلویزیونی خودرویی، دیگر مردم را سرگرم نمی کند

فرارهای اینچنین از پاسخگویی و اتهام زنی ها به یک چنین حرکتی مردمی و در سطح ملی به هیچ وجه منجر به پاک و مبهم شدن واقعیت نخواهد بود و این واقعیت تنها یک چیز است: کمپین خودروی صفر ممنوع، یک تغییر تاریخی در جریان اقتصاد ایران است؛ یک حرکت ملی با ابعاد بسیار عمیق.
کد خبر: ۵۲۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰ 23 August 2015
شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی مربوط به وضعیت اخیر خودروسازی در کشور و بحران به وجود آمده از پی تحریم عمومی و خودجوش صنعت خودرو، سه تن از مسئولان به نمایندگی از سه طیف حضور داشتند و سخنان خود را بیان کردند؛ سخنانی که البته و هرچند در ظاهر نشانی از یک گفت وگویی انتقادی داشت، در نهایت از بطن سخنان و فحوای آنها کاملا مشخص بود که هماهنگی های پشت پرده برای برگزاری یک شوی تلویزیونی به خوبی صورت گرفته است.

به گزارش «تابناک»، بحران برای خودروسازان به اوج میرسد و گویا در شرایط حاد پدید آمده، مسئولان صنعت خودرو به هر دستاویزی برای رهایی از این وضعیت مستمسک می شوند؛ از مقابله به مثل های مسبوق به سابقه در جریان رسانه ای تا تهدید بازار خودرو با روش های مختلف و متهم کردن حرکت خودجوش مردمی به جریان های پشت پرده و حتی برگزاری یک شوی هماهنگ شده تلویزیونی درباره قیمت خودرو.

شب گذشته در جریان برنامه تیتر، موضوع افزایش یا کاهش قیمت خودرو به بحث گذاشته شد که البته مانند همیشه این برنامه نیز همچون سابق بدون هیچ نتیجه منطقی به پایان رسید. نماینده سه طیف، یکی از سوی خودروسازان دیگری از شورای رقابت و یک نماینده مجلس در این برنامه حضور داشتند که نکته جالب آن استفاده از سیاست «نه سیخ بسوزد و نه کباب» در این برنامه بود.

زبان نرم و افشاگری، سیاست نماینده خودروسازان


در این برنامه طبق معمول نماینده خودرو سازان یعنی داود میرخانی رشتی، اظهارات خودروسازان در دفاع از وضعیت فعلی را بیان کرد که البته به همراه اعترافاتی در مورد کیفیت پایین خودرو کمی تلطیف شده بود. وی باز هم از موضع بالا و دستوری سخن گفت و اشاره کرد: این توهم که در اذهان عمومی وجود دارد که قیمت خودرو با ورود خودروهای خارجی پایین می آید باید بشکند. اگر بخواهیم قیمت خودرو پایین تر بیاید، باید هزینه ها را کاهش دهیم؛ این یعنی بیکار شدن شاغلان این صنعت. اگر 100 هزار نفر شاغل در خودرو را بیکار کنیم تبعات اجتماعی سنگینی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع مشکلات مدیریتی در دوران دولت قبل اشاره کرد و گفت: من یک فایلی دارم که 7 هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود. نه تنها افراد را معرفی که پست آنها را نیز مشخص می کردند و می گفتند باید در همین پستی که می گوییم بنشیند.

این شوهای تلویزیونی خودرویی، دیگر مردم را سرگرم نمیکند

سخنان میرخانی رشتی البته محتوای چندان جدیدی نداشت و پیش از این، بارها از سوی مسئولان و دست اندرکاران صنعت خودروی کشور بیان شده بود. در واقع اظهارات مسئولان خودروسازی به گونه ای است که اگر مجموع استدلال ها و سخنان آنها را در یک ورق کاغذ جمع کنیم، می توان بدون کم و کاست در هر برنامه تلویزیونی هر شخصی را به جای آنها نشاند و آن اظهارات را به دست وی داد تا از زبان خودروسازان سخن بگوید.

اما میرخانی رشتی دیشب سعی داشت این اظهارات تکراری را در ظاهری آراسته بیان کند. به این ترتیب که با آمیخته کردن آنها با چاشنی انتقاد ظاهری از کیفیت خودرو وجهه مردمی به آنها بدهد. البته با کمی دقت مشخص می شود، این اظهارات هم خود انتقادی نیست بلکه انتقاد شدید از قطعه سازانی است که از دید میرخانی، کیفیت پایین قطعات آنها منجر به پایین بودن کیفیت خودرو است! سخنانی که البته محمد رضا نجفی منش رئیس انجمن قطعه سازان به خوبی پاسخ آن را داده است. ضمن آنکه نباید فراموش کرد، بنا بر گزارش ها، خودروسازان اکنون مطالبات قطعه سازان را با خودروی چینی پرداخت می کنند!

رئیس شورای رقابت و ادامه استراتژی پاتک


اما سخنران بعدی این شوی تلویزیونی، رضا شیوا، رئیس شورای رقابت بود که آنچه در مورد وی می توان گفت، این است که از زمان تکیه دادن به صندلی ریاست این شورا، استراتژی پاتک را در دستور کار خود قرار داده است؛ به این معنا که هر از چند گاهی با یک مصاحبه تند و انتقادی، خودروسازان را برای تن دادن به دستورالعمل قیمت گذاری و پذیرش نقش این شورا مورد حمله قرار می دهد و بعد از آن چند صباحی سیاست مماشات را با ایشان در پی می گیرد.

این سیاست البته دلایل خاص خود را دارد که مهمترین آن ها این است که رضا شیوا خود می داند که جایگاه شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو یک جایگاه تشریفاتی است و تلاش های این شورا برای تن دادن خودروسازان به قیمت های دستوری این شورا یک تلاش مذبوحانه است. در جایی که رئیس این شورا به گفته نمایندگان ناظر مجلس در شورای رقابت تمایلی به استفاده از بازوهای اجرایی برای پیش بردن کار را ندارد، اظهار نظرات شورای رقابت در مورد قیمت خودرو و وضعیت آن به موضوعاتی تبدیل شده که کمتر کسی آن را جدی می گیرد و در نتیجه حفظ شأنیت این شورا حداقل با نشان دادن یک وجهه انتقادی، می تواند بهترین راهکار باشد!

این همان سیاستی است که شب گذشته رضا شیوا دوباره ادامه داد و در حالی که سعی می کرد، وجه انتقادی خود را در برابر دوربین حفظ کند، از سخنان وی کاملا مشخص بود که خود می داند، نه خودروسازان سخنان وی را جدی می گیرند و نه مردم. در نتیجه استراتژی پاتک همچنان ادامه داشت و در حالی که وی در پاسخ به جمله میرخانی رشتی در مورد بیکاری 100 هزار شاغل و تبعات اجتماعی آن گفت: اگر 100 هزار نفر را در جاده ها بخاطر کیفیت پایین خودرو به کشتن بدهیم چه؟ تبعات اجتماعی ندارد؟ اما بعد از آن این راهکار دلجویی و تفقد بود که محور اصلی سخنان بعدی وی شد.

وی گفت: از سال گذشته برای خودروسازان شرایطی گذاشته شد و خودروسازان با آن همکاری کردند و حاشیه بازار از بین رفت و قیمت خودروهای زیر 2500 سی سی در سایت های خودروسازان نوشته می شد و واسطه دیگر در فروش دخالت نداشت، و اما بعد از بحث توافق انتظار مردم در کاهش خودرو بود و به همین دلیل، ما با افت تقاضا مواجه شدیم و اکنون تولید و تقاضا متناسب نیستند و با توجه به رکود تورمی، هنوز عرضه و تقاضا همخوانی ندارد.

رئیس شورای رقابت اما به همین بسنده نکرد و با یک گریز ظریف، سعی کرد سهم خود را در نجات خودروسازان از بحران فعلی ایفا کند و گفت: اکنون تقاضا پایین و بهترین موقع برای خرید است و الان قیمت در کف است.

کاملا مشخص است که منظور شیوا از این جمله چیست: قیمت خودرو پایین تر نمی آید و مردم بهتر است، تحریم عمومی صنعت خودرو را در این فرصت طلایی بشکنند؛ سخنانی که از زبان شخصی که در جایگاه مبارزه با انحصار نشسته، بسیار تأسف برانگیز است.

سخنی از سر انصاف

بدون شک، بحران خودروسازی در ایران به نفع هیچ کس نیست، نه خودروسازان، نه قطعه سازان و نه در نهایت مصرف کنندگان. اما نکته در این جاست که چه کسی این بحران را خلق کرده و چرا شرایط خودروی ایران به این جا رسیده؟ پاسخ این سؤال را بدون شک باید در دهه ها سوء مدیریت، انحصارطلبی، خودخواهی و یکجانبه نگری خودروسازان ایرانی جستجو کرد که سیاست های دولتی در برهه های مختلف مکمل آنها بوده است.

دهه ها انتظارات انباشته شده مصرف کنندگان خودرو در کشور ـ که هیچ گاه منطقی و اصولی پاسخ داده نشده ـ کار را به جایی رسانده است که اکنون این انتظارت انباشته و اجحاف سیستماتیک در حق مشتریان، نتیجه خود را به شکل بحران برای خودرو سازی نشان می دهد؛ بحرانی که کمپین های مردمی و خودجوش تنها بخشی از آن است.

نکته آنکه خودروسازان اکنون قصد دارند تا این حرکت ملی و خودجوش را وابسته به جریانات پشت پرده همچون وارد کنندگان خودرو قلمداد کنند. سوال اینجاست، چند درصد از تحریم کنندگان خودرو واقعا توان واردات خودروی خارجی با تعرفه نزدیک به 100 درصد را دارند؟

فرارهای اینچنین از پاسخ گویی و اتهام زنی ها به یک چنین حرکتی مردمی و در سطح ملی به هیچ وجه منجر به پاک و مبهم شدن واقعیت نخواهد بود و این واقعیت تنها یک چیز است: کمپین خودروی صفر ممنوع یک تغییر تاریخی در جریان اقتصاد ایران است. یک حرکت ملی با ابعاد بسیار عمیق؛ حرکتی که برای اولین بار قدرت هماهنگی مصرف کنندگان برای تحت فشار قرار دادن بازار و تولید کنندگان را به رخ کشیده است؛ حرکتی که بیان کننده نوعی از اتفاق مردمی برای مطالبه خواسته های بحق از یک جریان است.

برای مقابله با این حرکت ملی، اتهام و آشفته سازی و فرار به جلو پاسخگو نیست. چاره را باید در آسیب شناسی علمی و منصفانه و بعد از آن حرکت برای برطرف کردن ایرادات و در نهایت پاسخ به مطالبه ها و انتظارات بر حق مشتریان جستجو کرد. در جایی که نهادهای نظارتی و دولتی نمی توانند بنا به دلایل عدیده پاسخگوی مشکلات باشند، اتفاق و هماهنگی مردمی می تواند همواره اثرگذار باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۸۷
انتشار یافته: ۷۸
جناب رشتي به شعور مردم و مسولين باهم توهين كردند و مردم،دولت و مجلس روبدهكار خودروسازها(بنجل سازها) كردند! خوب وقتي دولت و مجلس اين آقايون رو از خواب خرگوشي بيدار نميتونه بكنه طبيعي است كه ملت با كمپين نخريدن خودرو صفر اين كار رو انجام بدهند!!!!
پاسخ ها
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
این عصبانیت خودرو سازان نشانه اینه که مردم بر روند درست در حرکت هستند اگر دیدید که اونها خوشحالند بدانید که مردم اشتباه میکنند
میر خانی رشتی یه گوشه از فساد خودرو رو بالا زد....
زنده باد سایت تابناک. سایت های دیگر خجالت بکشند و با حرکت مردم همراه شوند.ما خودرو نمی خریم تا قیمت آن نصف و کیفیتشان بالا رود
تابی جان سلام
یه درخواست ازتون دارم خدا وکیلی انجامش بدید
یک تحقیق جامع و مفصل از قیمت خوردو انجام بدید ببیند و با مدرک برای همه شفاف سازی کنید که قیمت تمام شده یک خودرو با توجه به همه مسائل چقدره و این شرکت ها چقدر دارن سود می برن و این سود چگونه تقسیم میشه
پاسخ ها
سید حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
در فضایی که به نظر می رسد اکثر پایگاههای خبری از سوی تولید کنندگان خودرو تطمیع گشته اند به واقع تابناک و خبر آنلاین شجاعانه از این کمپین دفاع نموده اند.و به نظر بنده این درخواست کاربر ناشناس فوق درخواست بسیار بجایی می باشد که با بررسی قیمت جزء به جزء یک خودرو به همراه هزینه های سربار و ... از سوی تابناک ارائه گردد
تحریم تحریم تحریم ، تا وقتی که خودرو روز اروپا با قیمت پایین تولید نشه هیچ ماشینی نمیخریم، چطور قیمت بنزینو کردن فوب خلیج فارس،قیمت خودرو هم بکنن فوب خلیج فارس
سلام
دولت محترم تعرفه گمرکی رو برداره هر کسی هر ماشینی خواست بخره
بنزین قیمتش بشه 2 هزار تومن بعد از اونجا پول بده به خودروسازا بدون تولید بشینن حقوق کارکنانشونو بدن
مردم هم ماشینی بدستشون میرسه که با مصرف بسیار کمتر از این ماشینای ایرانی هزینه بنزین بالاتر براشون جبران میشه و ماشین دلخواه رو با قیمت بسیار مناسب سوار میشن
الان هم ماشین میگیرن با 3 برار قیمت که کیفیت هم نداره کلی بنزین هدر میده کلی هم هزینه نگهداری و تهمیرات داره
لایک کن اگه موافقی
پاسخ ها
علی اصغر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
احسسسسسنت حرف دل مردم را زدی امممما کو گوش شنوا
سید رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
اقا هوارتا لایک ولی :
سود انی برای اقایون که به جیب مبارک سرازیر میشود بهتر سود بیت المال و حفظ جان مردم است .
افرین تابناک.افرین که حامی حقوق مردمی.شیر مادرت حلالت نویسنده.
در 50 سال گذشته آمار تمامی شهدایی که برای دفاع از کشور جان خود را از دست داده اند 230 هزار نفر اعلام شده در حالی که از بعد از انقلاب تاکنون بیش از 800 هزار نفر بر اثر سوانح رانندگی در کشور جان خود را از دست داده اند.
در ثانی 100 هزار نفر قرار نیست که بیکار شوند فقط یه مقدار سود رو کم کنید و کیفیت رو افزایش بدید
و در آخر اینکه مطمئنأ 100 هزار نفر در این دو تا خودرو ساز کار نمیکنند و تمام قطعه سازها رو هم جمع بزنیم این تعداد نمیشه و اینها دارند از همین حربه بر علیه ملت استفاده میکنند.
هنوز مردم فراموش نکرده اند که خودروسازان چگونه خودروهای صفر دچار مشکل را روانه بازار می کردند و در تعمیرگاه های مرکزی رفع مشکلات را با صرف زمان بسیار به خریدار تحمیل می کردند.
خودروهایی که بدون بوق و بدون رادیو پخش تحویل مشتری می شد هیچ وقت فراموش نخواهد شد و در هیچ جای دنیا چنین اتفاقی نمی افتد.
قرار ندادن رادیو پخش که حتی در شرایط تحریم به وفور در بازار موجود بود و فقط خریدار را به زحمت می اندازد، به جز اینکه در یک بازار انحصاری ارزشی برای حقوق مشتری وجود ندارد، چه معنای دیگری می تواند داشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
سال 90 پژو 206 صفر از ایران خودرو خریدم، گیربکسش زوزه داره. هر وقت رفتم تعمیرگاه، سنگ قلاب شدم. میگفتن اگه عوض کنیم از این بدتر میشه. باهاش برونی خوب میشه! صداش میافته! هنوز هم زوزه داره. ولی گارانتی نداره. حالا میگن درست میشه! با گیربکس استوک وارداتی. استوک(بازار یدکی) = دست دوم
متاسفم برای شورای رقابت و امثالهم نهادی که باید حامی مردم باشه الان شده...؟؟؟؟
همین کارا باعث شده که کره جنوبی با ما ماشین سازی رو شروع کنه و ما حتی به گرد پای اوناهم نمیرسیم فقط بدلیل اینکه اونا سالم کار می کنند
چرا اصلا قبول کرده اون هفت هزار نفر رو؟ خوب اگه نادرست بود استخدام این ها مثل مرد استعفا میدادی و اعلام عمومی می کردی!
بعدش هم اگه قرار باشه هر کی بیاد 7000 تا رو به این صنعت بندازه نخریم که اقلا تعطیل بشه! خلاف این ها رو که ما نکردیم!
با جان و مال مردم بازی کردن کوتاه هم نمیان!!!!!!!!!!!!!!!!!!! خجالت هم خوب چیزی هست
منم این برنامه رو دیدم میرخانی رشتی همش حرفشو عوض میکرد اولش گفت مردم خیلی شعور دارن و آخرش گفت مردم ما دچار توهم شدن. شیوا هم که ژست حمایت از مردم گرفته بود ولی آخرش گفت خودرو نباید گرون بشه ولی ارزون هم نباید بشه.
حالا باید منتظر بمونیم که مدیران ایران خودرو خودرو پژو 307 که مال سال 2001 هست و تولیدش تو کل دنیا متوقف شده رو به عنوان تحفه ی جدید شروع به قالب کردن کنن و احتمالا 30 سالی بفروشن. در حالی که خودرو سازان معتبر آلمان و ژاپن مثل فولکس واگن و تویوتا برای ورود به بازار ایران له له میزنند و حتی حاضرند با ایران مشترکا خودرو تولید کنند اما امان از مدیران خودروساز ما
خودروی نو نخرید
آن فایل کذایی را رو کنید و هرکسی بدین طریق استخدام شده اخراج و محاکمه شوند و اینکه خود شما هم شریک جرم هستید چون از یک دستور غیر قانونی طبیعت کردید .
مرسي تابناك حق مطلب رو به خوبي ادا كردي.
ان الباطل کان زهوقا . همانا که باطل نابود شدنی است . ....
خودرو بی کیفیت و گران نمیخریم
نمیخریم نمیخرم این شو حالا حالاها ادامه دارد
سلام
چند تا جیب یه کت رو آوردن برای مصاحبه!!!!!!!!!!!!!!
میرخانی رشتی که با پیراهن آستین کوتاه در مقابل دوربین حاضر شده بود و با تکبر خاصی حتی تهدید به ترک برنامه کرد چنان از خودش متشکر بود و از خودروسازها دفاع میکرد و اصرار به گران کردن داشت که من همونجا یه فاتحه بلند نثار روح خودروسازی کشور کردم.تو این برنامه دلیل در جا زدن خودروسازی به وضوح خودنمایی میکرد.
هموطنان عزیز این خودرو سازان با هر ترفند و کلک و حقه شعی می کنند و خواهند کرد که این کمپین را نابود کنند به حرفها و حتی قولهای آنها نباید اعتنائ کرد آنقدر به این مبارزه منفی به حق با آنها باید ادامه بذهیم تا بفهمند که هر چه خواستند و میخواهند بکنند دیگر نمی تواند ادامکهداشته باشد و باید تن به خواسته به حق مردم بدهند و با تهدید مبنی بر اخراج پرسنل و یا بیکار شدن 100000نفر سعی در کتمان موضوع اصلی یعنی بی کفایتی مدیریتی خود دارند که با زیان دادن و یا سود دادن شرکت فرقی نمی کند آنها صدها و یا میلیاردها تومان پاداش خود را می گیرند و به ریس همه ملت می خندن
واقعا خنده داره
کره جنوبی داره به دنیا ماشین صادر میکنه و کارآفرینی میکنه
اونوقت تو ایران هم خودرو سازان ادعای کارآفرینی دارند
با فروش جنس بنجل به چندین برابر قیمت جهانی ، فقط سر هموطن خودشون را کلاه میگذارند .
این صنعت تنها کمکی که به مملکت میتونه بکنه اینه که در کارخانه هاش رو ببنده ! فقط همین
به امید تو خیری نیست ، فقط شر مرسان .
ولی این نمایندگی‌های فروش چه طور شده که پارکینگشون پر از ماشینه و جای سوزن انداختن نیست!؟
تنها راه درست شدن صنعت خودرو ، خانه تکانی مدیریتی بزرگ در این صنعت است . می بایست از مدیران بازنشسته و کار آمد تویوتا و نیسان استفاده کرد . به عنوان یک مهندس که خط تولید ال 90 را با همراهی هیوندای کره از ابتدا تا تولید خودرو مگان و لوگان بنا نمودم ، فکر می کنم که مقامات و و روسای جمهور واقعیت این صنعت را به درستی نمی دانند و اطلاع رسانی درستی از وضعیت مدیریتیه فاجعه بار این صنعت ندارند وگرنه تا به حال با لودر جمع شده بود و جلوی ضرر به کشور گرفته شده بود .
بنام خدا
این جمله را بخوانید : یک فایلی دارم که 7 هزار استخدام دستوری به من تحمیل شده بود. نه تنها افراد را معرفی می کردند بلکه پست آنها را نیز مشخص می کردند و می گفتند باید در همین پستی که می گوییم بنشیند.
حقوق این دردانه ها راهم لابد باید با رقمهای چند میلیونی پرداخت خوب وقتی چنین باشد باید خودرو پنج میلیونی بشود سی میلیون این اقا اگر راست میگوید و خود شریک این بازی نبوده چرا قبول کرده هفت هزار نفر را استخدام کند؟ این اقایان اگر واقعا نگران بیکاری کارمندانشان هستند چرا خودرو چینی وارد کردند همان پول را میدادند قطعه سازان تولید داخل رونق بگیرد
بهتر است که مسئولین عزم خود را برای بالا بردن کیفیت و پایین آوردن قیمت، جزم کنند. و انرژی خود را الکی هدر ندهند( زیاد زور نزنند).
آقا این صغری کبری کردن ها دیگه بسه . یک کلام بگین نصف پول خودروی داخلی که دو برابر قیمت خارج کشور فروش میره کجا میره . فقط نگین جیب خودروساز میره که حرف جوکیه .
می خواهم خودرو بخرم اما یک روآ دارم که از ماشین های فعلی خیلی بهتر است دلم نمی آید آن را بفروشم . تازه چی بخرم؟ ال 90؟ چند؟20 میلیون خوبه چون ماشین خودم رو 10 میلیون می خرند شاید هم در این رکود 8 ملیون یا شاید هم 5 ملیون. به خدا من راضی ام خودرو نازنینم را 5 یا 6 میلیون بدم بشرطی که پژو پارس و ال 90 هم 20 میلیون بشه. آخه ما مردم راحت از حقمون می گذریم اما خودرو ساز و وارداتچی از جیب ما نمی گذرند. دوست دارم این شرکتها ورشکست بشن و دولت هم بی خود از اونا به اسم خودرو ملی و صنعت ملی و هزار بهانه دیگه حمایت نکنه. بگذارید خود مردم تصمیم بگیرند.
shame of you
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
Shame on you
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
shame on you
بیاندید نحریم و اینها در اتاقهای دربسته بنشینن د و روز خود را بیهوده شب کنند و دمار از روزگار سیب و پرتقالها و موزها در بیاورند و بعد هم خمیازه ای کشیده دو نسکافه با کمی شکر چون چوبخط عمرشان سالهای پایاتی را نشان میدهد بنوشند و هی طرح در اندازند و بر جاده مخصو کرج اندازند !!!
ما کماکان به کمدین نخریدن خودرو صفر از این غول های خودرو پایبندیم
بسه دیگه هرچی خواستین سر ما مردم درآوردیم.
اگر هزینه های انجام شده برای صنعت خودرو در بخش تولید کود بیولوژیک حیوانی صرف می شد الان ایران بزرگ ترین صادر کننده کود حیوانی در خاور میانه شاید هم در سطح جهانی بود. ماشینهاتون به اندازه یه کیسه کود هم نمی ارزه که بتونید صادرشون کنید
سلام
اگر فرض كنيم كه حرف آقايان درست اشد كه هزاران نفر نيروي مازاد به آنها تحميل شده،
اكنون چاره چيست؟
آقايان مدير براي حل اين مشكل وبحران چه راهكاري دارند؟
بنظر مي رسد اين موضوع بهانه اي براي سرپوش گذاشتن به مسائل اصلي و قايم شدن پشت آن است.
واقعاً چند درصد هزينه هاي خودروسازان ، حقوق و هزينه هاي پرسنل است؟
مشكل كيفيت را چگونه توجيه ميكنند؟
شايد همين مديران و متوليان ناكارآمد خودشان اصلي ترين گروه تحميل شده باشند!
سلام تابناک عزیز خداوکیلی قصد تحریک و پاکت کردن شما را ندارم ولی از ته دل از شما سپاسگذارم فقط کوتاه نیایید و مردم را رها نکن این حرکت خودجوش مردمی با پشتوانه یک رسانه می تواند اثر داشته باشد به خدا عقده ای شدیم از دست این دو خودرو ساز خون مردم را در شیشه کردند . مردم مقاومت کنید اینها باید التماس کنند تا ماشین بفروشند نه ما که باید جلو جلو پول بدیم و بعد التماس کنیم
عالی بود تابناک جون
همینه که هست.
خدا کمک کنه کارشون تمومه.
فک نمی کنم مردم دیگه گول این سیاه بازی ها رو بخورند!!! این بار تصمیمشان جدیست و تازه متوجه شدند که 35 سال در صنعت خودرو سازی به آنها جفا شده است.واقعا لیاقت ما ایرانی ها خرید این خودرو های گران و بی کیفیت است؟ واقها سایپا باید بعد از 20 سال مونتاژ پراید باید سقف آن را بردارد و آن را وانت کند؟؟؟؟
سال هاست دارید با ظلم و ستم و فشار خودروهای اشغال میدید به مردم حالا کار خداست دارید به زوال میرید ... به یاری خدا برای همیشه مردم تحریم کنند شما رو و راحت بشیم از شر شما خودروسازها
خودرو سازان ما مردم شعار هيهات منا الذلة در خونمون هست
و خودرو صفر ممنوع تا اين شعار محقق بشود
مردم نشان دادن با اتحاد میشه هرکاری کرد زنده باشید مردم ایران ما این راه رو تا تسلیم خودروسازان ادامه خواهیم داد
دیگه مردم نباید از این حرکت خودجوش عقب بکشن... آقایون منافع شون شدیدا به خطر افتاده ... اصلا به مردم چه که به تو دستور استخدام نیرو دادن...
به والله مردم از ظلم این خودرو سازان به ستوه آمده اند.
اقای رشتی انجام واطاعت دستور استخدام بی مورد نشان از بی لیاقتی آمر وانجامدهنده است وهیچ تاثیر مثبتی ندارد انشاالله فردای قیامت حضرتعالی جواب خواهی داشت ...
تاریخ این ملت تحریم خرید تنباکو را حافظه خود دارد و بدون هر گونه شک و تردید حالا نوبت تحریم خرید خودرو با غیرت ملی شکل گرفته و تداوم دارد و تا زمانیکه قیمت ان که در دولت عدالت محور دو برابر شده حد اقل سی در صد کاهش نیابد این تحریم با غیرت ملی ادامه خواهد داشت این دولت ها هستند که فساد در خود رو شکل داده اند انحصار و رانت عامل این گرانی و کیفیت پایین خودرو است اگر انحصار نبود و رقابت بود این همه ظلم به این ملت نمیشد کره و ایران همزمان خودرو شروع کردند انها رقابت بود پیشرفت کردند ایران رانت و انحصار بود بر سر ملت ان اوردند که همه میدانند
"ابراهیم ادهم را گفتند گوشت گران شده است

گفت: ما ارزان کنیم

گفتند: چگونه؟

گفت: نخریم و نخوریم."
ما مردم باید حق خودمونو از خودرو سازها بگیریم
انشاءالله این کمپین وسیع مردمی اتفاق مبارکی است
امید انکه تا نیل به نتیجه منطقی ومطلوب ادامه یابد
به نظر من این کمپین جواب میده فقط یکم حوصله میخواد و همدلی
سخنی ازسرانصاف خوب بود.مرسی ازتابناک که ازمردم وحقشون دفاع کردوکنارمان ایستاد
من نمی فهمم خودرو با قیمت گران به بهانه کمک به تولید بخرم که کارکنان ایران خودرو حقوق ناچیزی می گیرند و زحمت می کشند بنزین بیشتری مصرف کنم که محیط زیست کشورم الوده بشه یا خودرویی که زن و بچم داخلش امنتیت تو جاده نداشته باشن آخه حمایت از مدیریت خودروسازی که خوذش خودرو خارجی سوار می شود و کارگر بیچاره با حقوق خودروسازها ماشین آشغال بخره این کجاش انصافه تازه باید بنزینم بخاطر این خودروهای پر مصرف وارد هم بکنیم آخه ضرر تا کی ؟
تحریم خودجوش را دولت قبل با شکستن کمر مردم با دلار ۳۴۰۰ تومنی ایجاد کرد که خودروسازها هم ازین فرصت حداکثر سو استفاده را کردند و قیمتها همگی سه برابر شد
وگرنه مردم دیگر قدرت خرید خودرو را ندارند که بخرند
مسئولین خودرو مثل اینکه سرشان را زیر برف کرده اند . مردم دیگر توان خرید ندارند. درامد مردم را بالا ببرید اشتغال ایجاد کنید تا مردم تولید داخلی بخرند
سیخ سوخته و از کباب هم خبری نیست سیاست ما هنوز تحریم خودرو صفر است
من شش ماهه که میخوام ماشینم رو با یه صفر عوض کنم و لی دست نگه داشته ام. اگه لازم باشه شش ماه دیگه هم ماشین صفر نمیخرم.
پاسخ ها
اشکان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۱
درود بر تو من یکی چند سالی هست که همین کا رو میکنم
چرا نمی گید سود مثلا ایران خودرو به چه ارگانهائی تعلق می گیره؟از پشت پرده قیمت بگید
انشالله بزودی با ورشکستگی این دو خودروساز ( به قول دوستان فرغون ساز) . شر انها به خودشان برگشته و مردم متحد ایران به ارزو و حق خود که همان استفاده از خودرو ارزان قیمت و با کیفیت بالاست می رسند.
یکی از ذینفعان کلان خودرو سازی همین آقاست.

خودرو سازان برن با ذوب آهن قرارداد ببندند.

من خودرو صفر داخلی نمیخرم.
من ایران خودرو کار کردم
خواهش میکنم یک برنامه مستند از قطعه ساز گرفته تا خودرو ساز تهیه کنید ، آن رو به مردم نشون بدید
اونموقع متوجه میشید چقد کلاه سر مردم میرود
آقای رشتی برادر من اگر جلوی پاداش های نجومی را بگیرید و با مردم روراست باشید و احترام کنید مسلما مردم شما را تحمل میکنند!!
میرخانی کسی هست که تو برنامه زنده به استاد دانشگاه گفت خفه شو
افغان ها از ما خودروهای خیلی بهتری سوار میشن و به ماشین های تولید داخل ما میگن آشغال
کجای دنیا مردم ماشین ندیده را پیش خرید می کنند تا بعد از تحویل کلی عیب هم داره .
پسر عموی 30 ساله و دوست داشتنی من اخیرا با همین وانت های ایران خودرو تصادف کرد و فوت نمود ...
اونقدر نمیخریم تا خودروسازها توهمات ذهنی خودشون رو کنار بگذارند. باید کالای با کیفیت به مردم بدن. استعفا بدن و برن. عین بختک افتادن روی صنعت خودرو. مدیران نالایق باید جای خودشون رو به مدیران لایق خلاق بدهند. اون موقع همه چی درست ميشه. بیشتر از اون که به فکر اشتغال کارگران باشند نگران اشتغال خودشون هستن. می دونن که هیچ جای دنیا به اینا کار نمیدن اینجا مدیر شدن اما تو کشور پیشرفته به اندازه کارگر هم قبول شون ندارن.
اینا هر کاری میونند بکنند ولی مردم دیگه خودششون سیاستمدارند نتیجه کمپین داره خودشو هر روز نشون میده مردم نباید گول اینارو بخورن . تازه کمپین انصراف از ثبت نام خودرو و پس دادن پول مشتری در راه هست......ایشالا برای همه چیز. این نتیجه سوء استفاده از مردم .
برا ان سبو بشکست وان پیمانه ریخت گهی شما سوار مردم بودید وحالا نوبت مردم که از شما ها با نخریدن جنس بنجول انتقام وسواری بگیرند
با تشکر از کلیه کارکنان تابناک
من سه ماه پیش میخواستم ماشین صفر بخرم اما حالا یه موتور سیکلت مدل 82 سوار میشم
مگه ما ایرانی ها چه گناهی داریم که باید خودرو بی کیفیت را با این قیمت بخریم
چرا ما باید برای خرید خودرو پول پیش بدیم
آخه کجای دنیا این کار و میکنن
همه جای دنیا خودرو سازها برای فروش چه تسهیلاتی به خریداران می دهند
صورتهای مالی سال 1393 گروه ایران خودرو را از سامانه کدال دریافت کنید. در یادداشت شماره 21 این صورتهای مالی هزینه دستمزد مستقیم 5.931.039 میلیون ریال گزارش شده و کل هزینه های تولید 173.962.548 میلیون ریال است. یعنی کمتر از 3.5 درصد از هزینه های تولید گروه ایران خودرو مربوط به دستمزد که عدد با اهمیتی نیست. این آقا با سوء استفاده از شرایط بیکاری در کشور، میاد و اهمیت اشتغال زایی خودروسازان رو بهانه میکنه تا کیفیت پایین و قیمت بالای خودروهای تولیدی رو توجیه کنه. خب آقای عزیز سهم اشتغال شما که همون دستمزد فقط 3.5 درصد در قیمت خودرو تاثیر داره. پس دارن فیلم بازی میکنن و مظلوم نمایی می کنن تا اهداف خودشون رو پیش ببرن.اگر به همین صورتهای مالی دقت کنین 85 درصد از کل هزینه تولید مربوط به مواد و قطعات مصرفی ... مواظب باشین فریب این سیاه بازی ها رو نخورین.
تابناک عزیز، پرچمتون بالا، حرکت مردمی سایت شما قابل افتخار و تحسین است.
درود بر همه کسانی که به این کمپین پیوستند.
1
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی