بازدید 6349
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

پیش‌بینی وقوع حملات تروریستی در ایتالیا/ دیدگاه ترامپ درباره راه مبارزه با تروریسم

اتهام زنی به جامعه مسلمانان فرانسه در پی حملات اخیر پاریس، پیش بینی وقوع حملات تروریستی در رم، آمادگی پلیس استرالیا برای مقابله با اقدامات تروریستی احتمالی، مخالفت برخی ایالت های آمریکا با پذیرش مهاجران سوری و تأکید ترامپ بر ضرورت تعطیلی برخی مساجد در آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.
کد خبر: ۵۴۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ 17 November 2015
پیش‌بینی وقوع حملات تروریستی در ایتالیا/ دیدگاه ترامپ درباره راه مبارزه با تروریسماتهام زنی به جامعه مسلمانان فرانسه در پی حملات اخیر پاریس، پیش بینی وقوع حملات تروریستی در رم، آمادگی پلیس استرالیا برای مقابله با اقدامات تروریستی احتمالی، مخالفت برخی ایالت های آمریکا با پذیرش مهاجران سوری و تأکید ترامپ بر ضرورت تعطیلی برخی مساجد در آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. 

به گزارش «تابناک»، امروز نیز جو مطبوعات و رسانه های بین المللی متأثر از حمله جمعه شب پاریس است و بخش مهمی از گزارش ها و تحلیل ها به این موضوع و حواشی و پیامدهای آن اختصاص دارد. شبکه خبری «یورو نیوز» در گزارشی به بررسی تأثیرات وقایع اخیر بر جامعه مسلمانان فرانسه پرداخته و اشاره می کند، در پی این وقایع، بار دیگر انگشت اتهام به سوی جامعه مسلمانان فرانسه نشانه رفت که بخش قابل توجهی از این کشور و بزرگترین جامعه مسلمانان اروپا را تشکیل می دهند. این در حالی است که مسلمانان فرانسه برای قربانیان این حادثه دست به دعا برداشتند و در سرتاسر فرانسه در مکان هایی همچون مسجد جامع شهر لیون، گردهمایی هایی برای ابراز همبستگی و همدردی مسلمانان فرانسه با قربانیان این حادثه برگزار شد.

*****

در این میان، دیگر کشورها خود را برای مقابله با حملات تروریستی مشابه آنچه در پاریس رخ داد، آماده می کنند. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، آنجلینو آلفانو، وزیر کشور ایتالیا، اظهار داشت، گروه تروریستی داعش احتمالاً با هواپیماهای بدون سرنشین در مراسم سال مقدس کلیسای کاتولیک که ماه آینده آغاز می شود، به رم حمله خواهد کرد. آلفانو افزود به همین دلیل، در زمان مراسم سال مقدس که هشتم دسامبر آغاز می شود و پیش بینی می شود میلیون ها گردشگر را به پایتخت ایتالیا جذب کند، از ورود هواپیماهای بدون سرنشین به حریم هوایی مرکز رم جلوگیری خواهد شد. وی همچنین گفت، تدابیر امنیتی در همه نقاطی که اهداف احتمالی به شمار می آید، به ویژه در میدان سن پترو و اطراف آن تشدید خواهد شد.

*****

همزمان، استرالیا نیز مشغول آموزش نیروهای پلیس برای مقابله با حملات تروریستی احتمالی است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، مقامات پلیس استرالیا اعلام کردند، به دنبال حملات تروریستی اخیر در پاریس، نیروهای خود را آموزش می دهند تا به محض مشاهده افراطیون مسلح، به سوی آن ها شلیک کنند. پلیس استرالیا پیشتر از رویکرد «مهار و مذاکره» در مواجهه با افراد و گروه های افراطی استفاده می کرد؛ اما به نظر می رسد، حوادث اخیر پاریس باعث شده به سراغ تغییر تاکتیک برود. مقامات استرالیا از احتمال حملات تروریستی توسط گروه های افراطی مانند داعش نگرانند و به همین دلیل، به تشدید قوانین ضدتروریستی روی آورده اند. طی 12 ماه گذشته شش حمله تروریستی در این کشور خنثی شده است.

*****

همزمان شماری از ایالت های آمریکا از تصمیم خود مبنی بر جلوگیری از ورود آوارگان سوری خبر داده اند. بر اساس گزارش «آسوشیتدپرس»، فرمانداران پنج ایالت دیگر آمریکا روز دوشنبه اعلام کردند اجازه نخواهند داد آوارگان سوری در ایالت های آنها ساکن شوند. پیش از این، فرمانداران ایالت های آلاباما و میشیگان نیز اعلام کرده بودند، پذیرش آوارگان کشوری که درگیر جنگ است، پس از حملات جمعه گذشته پاریس بسیار خطرناک است. گرگ ابوت، فرماندار ایالت تگزاس، آسا هاچینسون، فرماندار ایالت آرکانزاس، مایک پنس، فرماندار ایندیانا،‌ بابی جیندال، فرماندار لوئیزیانا و فیل بریانت، فرماندار می‌سی‌سی‌پی، اعلام کردند ایالت های آن ها از تصمیم دولت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای پذیرش 10 هزار آواره سوری در سال های آینده حمایت نمی کند. 

*****

از سوی دیگر، دونالد ترامپ، نامزد جنجالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز گفته برای جلوگیری از حملات تروریستی، باید برخی مساجد را در آمریکا تعطیل کرد. به نوشته «دیلی بیست»، وی اظهار داشت، به منظور پیشگیری از حملات تروریستی در کشور، دولت امریکا باید نظارت خود را بر مساجد افزایش داده و حتی برخی از آن ها را تعطیل کند. به گفته ترامپ، بسیاری از مباحث و هماهنگی ها برای به اجرا درآوردن حملات تروریستی، در این مساجد صورت می گیرد. این اظهارات، هم راستا با دیدگاه مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه است که گفته بود آن دسته از مساجد فرانسه که با معیارهای جمهوریت در این کشور همخوانی ندارند، باید تعطیل شوند.

*****

با وجود این، رویکردهای متفاوتی نیز نسبت به این موضوع در غرب به چشم می خورد. به نوشته «سی ان ان»، یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، خواستار همکاری با روسیه و ایران برای مقابله با داعش شده است. برنی ساندرز در اظهاراتی در دانشکده سیمپسون گفت، از همکاری با روسیه و ایران برای مقابله با داعش حمایت خواهد کرد. وی اظهار داشت: «ما دیدگاهی متفاوت با روسیه داریم؛ اما روسیه به ما ملحق شده است. ما درباره ایران نگران هستیم، ولی ایران باید به ما ملحق شود. ما درباره عربستان سعودی نگران هستیم، اما عربستان سعودی باید به ما ملحق شود. اگر در همه جای جهان این حملات در حال وقوع است، جهان باید در کنار یکدیگر قرار گیرد». 
تور تابستان ۱۴۰۳
پارس نماد- صفحه خبر
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# مسعود پزشکیان # نتایج انتخابات # تنفیذ حکم ریاست جمهوری # محرم