کاهش قاچاق فرآورده های نفتی در کشور

کد خبر: ۵۶۱۷۹۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲ 18 January 2016
|
3528 بازدید
خورشیدی گفت : قاچاق فرآورده های نفتی پس از اجرای برنامه های مدیریت توزیع و مصرف سوخت کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور گفت : با وجود کاهش قیمت نفت ، هم اکنون نرخ متوسط فرآورده های نفتی در کشور یک سوم قیمت جهانی است و همچنان سود بسیاری برای قاچاقچیان دارد اما تعریف صحیح مکانیزم ها و کنترل انحراف از شبکه توزیع و مصرف باعث شده است قاچاق سوخت کاهش یابد.

وی گفت : با کاهش 50 درصدی پلکانی سهمیه سوخت دیزلی از اسفند سال گذشته تاکنون ، میانگین مصرف روزانه در بخش حمل و نقل دیزلی از 54 میلیون لیتر به 40 میلیون لیتر رسیده که در واقع مقدار حقیقی است. 

وی افزود با اجرای این طرح از هدر رفت و یا قاچاق 14 میلیون لیتر روزانه در سوخت خودروهای دیزلی جلوگیری شده است.

مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق فرآورده های نفتی و نظارت بر حمل و نقل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور همچنین گفت : تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو کاهش قاچاق است  ضمن اینکه باید با مدیریت مصرف مثل تغییر سوخت نیروگاهها از مایع به گاز ، زمینه را برای صادرات فرآورده های نفتی فراهم کنیم . 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت : میزان کشف کالای قاچاق در استان در 9 ماه امسال به طور متوسط 70 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

شبستری افزود : مشروبات الکلی با 118 درصد، لوازم آرایشی با 79 درصد، دارو با 198 درصد و فرآورده های نفتی با 65 درصد بیشترین درصد افزایش  کشفیات کالای قاچاق در استان را در این مدت دارند.

وی گفت : وحدت رویه در سیاستگذاری و قیمت گذاری فرآورده های نفتی در استانهای مرزی میتواند سبب کاهش بیشتر خروج غیرقانونی سوخت از کشور شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
فکر می کنید دولت پزشکیان در آینده نزدیک بنزین را گران کند؟