سپهر حيدري: در گل خوردن بدشانسيم

در تيم همه باهم رفيق هستند و توهين به يکي روحيه همه را پائين مي‌آورد. به هر حال نمي توانم در اين موردنظر خاصي دهم. هوادار حق دارد اعتراض کند ولي اي کاش بشود راه هاي ديگري هم براي اعتراض امتحان کرد.
کد خبر: ۶۴۷۲۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۴:۵۸ 18 September 2009
|
1774 بازدید
سپهر حيدري گفت‌: تيم پرسپوليس در گل خوردن خيلي بدشانس است.

حيدري در گفت‌و‌گو با سايت پرسپوليس در خصوص بازي با شاهين بوشهر و وضعيت دفاعي پرسپوليس صحبت کرد.

*بازي با شاهين بوشهر چطور بود؟

ما در اين بازي خوب نبوديم و خوب هم نتيجه نگرفتيم.

*شاهيني‌ها خوب بودند يا پرسپوليس ضعيف کار کرد؟

آنها نسبتاً خوب بودند ولي ما اصلاً خوب نبوديم.

*فکرمي کني دليلش چي بود؟ توقع هواداران به خصوص در دو سه بازي اخير خيلي بالا رفته بود. بعد از اين بازي برخي ها نا اميد شدند.

ما به اندازه شاهين ندويديم. دستورات مربيان را نتوانستيم اجرا کنيم. بالاخره اشتباه پيش مي آيد. تيم حريف بهترين حالت شاهين بوشهر را به نمايش گذاشت. تيم حريف در بالاترين سطح انگيزه و دوندگي بود. فکر کنم نتيجه هم عادلانه بود. تيم پرسپوليس در اين بازي مستحق برد نبود.

*پرسپوليس در 6 هفته 8 گل دريافت کرده است. اين 8 گل ناشي از مشکلات خط دفاعي است يا ساختار دفاعي تيم؟

فوتبال يک ورزش گروهي است. تمام بازيکنان در زمين وظايف دفاعي و هجومي دارند. وقتي تيم گل مي خورد يعني کل تيم گل خورده و وقتي هم گل مي زند کل تيم گل زده است. واقعاً بي انصافي است که ما فقط تقصيرات را گردن يک يا دو نفر بيندازيم. به نظر من خط دفاعي تيم ما در سه، چهار بازي قبل خيلي خوب بود. بازي با صبا هيچ فرصتي به حريف نداديم، در بازي با ذوب‌آهن برابر 4 مهاجم حريف و شرايط ميزباني ذوب‌آهن خط دفاعي بسيار موفق بود. ما از اين 8 گل 5 گل را در دو بازي خورديم. بازي اول که شرايط اوليه بازي‌ها بود و در بازي آخر هم روي اتفاقات فوتبال گل خورديم.

*امسال دفاع تيم کند است؟

خير. اگر دفاع ما کند بود در هيمن بازي آخر مهاجم سرعتي حريف بايد چندين بار با ميثاق تک به تک مي شد که اين اتفاق نيفتاد. تيم وقتي گل بخورد از اين حرف و حديث ها زياد است.

* با نتيجه بدست آمده برابر شاهين هنوز مي توان پرسپوليس را شانس قهرماني دانست؟

صد در صد. ما هنوز هم شانس اول قهرماني هستيم. در طول يک فصل ليگ تيم بالا و پائين خواهد داشت. دو سال پيش هم که قهرمان شديم، در هفته پنجم، ششم بود كه با راه‌آهن مقابل 90 هزار تماشاگر 0-0 کرديم. راه آهن آن سال اواخر فصل براي ماندن در ليگ بازي مي‌کرد. اگر قرار باشد با يک تساوي در هفته ششم تيمي نااميد شود ديگر فوتبال به پرطرفدارترين ورزش دنيا تبديل نمي‌شود.

*در اين چند بازي هواداران از برخي بازيکنان انتقادات زيادي داشته وحتي در بازي آخر کار به جايي کشيد که بعد از سال‌ها در ورزشگاه آزادي در جريان بازي به يک بازيکن از تيم پرسپوليس انتقاد شد.

هوادار حق دارد اعتراض کند. ولي من فکر نمي کنم هيچ بازيکني در زمين کم کاري کرده باشد. حسين بادامكي در طول بازي چند بار تکل زد و درگير شد، اگر براي او پرسپوليس مهم نبود خيلي ساده بازي مي‌کرد و درگير نمي شد. ضمن اينکه هواداران حتما مي دانند بازيکن خودش وارد زمين نمي شود و خودش تصميم نمي گيرد كه چه وظايفي را انجام دهد. بلکه اين سرمربي است که تشخيص مي‌دهد. همچنين در جريان بازي اين شعارها موجب پائين آمدن روحيه تيمي مي شود. در تيم همه باهم رفيق هستند و توهين به يکي روحيه همه را پائين مي‌آورد. به هر حال نمي توانم در اين موردنظر خاصي دهم. هوادار حق دارد اعتراض کند ولي اي کاش بشود راه هاي ديگري هم براي اعتراض امتحان کرد. در کل بايد بگويم در بازي با شاهين هيچ کس خوب نبود ولي بادامكي نسبتاً خوب بود. حسين ممکن است اشتباه داشته باشد ولي کم نمي گذارد، بي انصافي بود در قبال اين بازيکن خوش اخلاق چنين رفتاري داشته باشيم.

*از راه‌آهن شناخت داريد؟

مربيان آناليز خوبي روي اين تيم داشته‌اند، ولي هيچ كدام از بازي‌هاي پرسپوليس راحت نيست. خيلي‌ها گفتند كه بازي با شاهين بوشهر بازي راحتي است که من قبل از بازي به خودتان هم گفتم اين سخت‌ترين بازي پرسپوليس است. ولي يک نکته جالب که فکر کنم همه هواداران فوتبال در ايران به آن رسيدند اين است که تيم‌ها در بازي مقابل حريف سنتي ما از داخل 6 قدم توپ را بيرون مي‌زنند ولي در مقابل تيم ما از وسط زمين شوت‌هايشان وارد دروازه مي‌شود. تيم ما در گل خوردن خيلي بدشانس است. اين متعلق به امسال نيست، من در اين دو سه ساله که پرسپوليس بودم هميشه همين طوري بوده است. در بازي با استقلال اهواز يک نيم اشتباه موجب شد گل بخوريم. در اين بازي آخر من به بچه‌ها به طنز مي گفتم که از اشتباهم گذشته بود، به نظر مي رسيد مهاجم حريف از بوشهر از جلوي درب منزلشان شوت زد و رفت داخل دروازه ما. البته نمي‌خواهم ارزش کار محمد احمدپوري را پائين بياورم. اين بازيکن فصل قبل جزو آقاي گل‌ها بوده، بسيار مهاجم خطرناک و خوبي است ولي بايد قبول کنيم تا آخر فصل اين بازيکن چند بار ديگر چنين گلي به ثمر مي‌رساند؟ فصل قبل آل نعمه از کجا به ما گل زد؟ اين گل‌ها حوادث و اتفاقات است که از شانس ما هميشه در بازي با ما رخ مي‌دهد ولي در بازي استقلال- تراکتور مهاجم ميزبان در شش قدم توپ زير پايش گير مي‌کند!

*در پايان کدام تيم‌ها را امسال مدعي قهرماني مي‌دانيد؟

امسال همه تيم‌ها خوب هستند ولي بعد از پرسپوليس، استقلال، ذوب‌آهن و سپاهان را مدعي مي‌دانم.
اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟