در برخی دانشگاههای آمریکا درسی ارائه میشود به نام «طراحی متقاعد کننده» که به دانشجویان یاد بدهند از روانشناسی ترغیبی استفاده کنند تا تکنولوژی طراحی کنند که مردم را متقاعد به استفاده با یک روش خاصی بکند. هدف طراحی گوشیها و ابزارکها این است که شما وقت بیشتری در آن صرف کنید. وقتی که به شبکههای اجتماعی میروید چند لحظه طول میکشد تا نوتیفیکیشن شما بارگذاری شود. این طراحی برای ایجاد حالت انتظاری در شما است که شما را به آنجا علاقمند میکند. آیا این اخلاقی است؟ کرییستان هریس کارمند سابق گوگل این را اخلاقی نمیداند و خواستار برگشت اخلاق به طراحی شرکتهای تکنولوژی شده است. با زیرنویس فارسی در «تابناک» می بینید.