کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، بر اهمیت فرهنگ سازی و ارتقای مهارت هایی که منجر به خودآگاهی و نیز افزایش سواد هیجانی در پیشگیری از آسیب های عمده در دانشجویان می شود تاکید کرد.
به گزارش ایسنا، امید حمیدی اظهار کرد: یکی از نیازهای اساسی انسان برای زندگی موفقیتآمیز، برخورداری از آرامش و امنیت خاطر در زمینههای تربیتی، روانی و اجتماعی است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی راهنمایی و مشاوره، تسهیل رشد شخصی و روانی فرد به سمت یک بلوغ اجتماعی و تعالی بخشیدن آن است افزود: عوامل متعددی وجود دارد که انسانها را در ابعاد شخصی، خانوادگی، تحصیلی، شغلی، و ارتباطات بین فردی به سوی مسائل و مشکلات عدیدهای سوق میدهد.
کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه کردستان، بیان کرد: مشاوره پاسخگوی سه موقعیت اساسی پیشگیری از مشکلات و بیماریهای روانی و اجتماعی، درمان و بهبود مشکلات روانشناختی، و بالا بردن شناخت خویشتن و باور به استعدادها و توانمندیها است.
وی عنوان کرد: مرکز مشاوره دانشگاه کردستان در زمینه مشاوره و رواندرمانی، راهنمایی و مشاوره تحصیلی، راهنمایی و مشاوره ازدواج، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره بحران، رواندرمانی و مشاوره شخصی، مشاوره گروهی و مشاوره در خوابگاهها خدمت رسانی می کند.
حمیدی گفت: مشکلات دانشجویانی که به این مرکز مراجعه می کنند بیشتر در زمینه مسائل عاطفی و بین فردی، تحصیلی، استرس، اضطراب، افسردگی و همچنین مشکلات خانوادگی و ازدواج است.
وی افزود:کانون همیاران که از بدنه دانشجویی بوده به عنوان پلی ارتباطی بین مرکز و دیگر دانشجویان فعالیت و در برگزاری کارگاههای متعدد آموزشی، مهارتهای زندگی، پیشگیری از ایدز، اعتیاد و نیز تشخیص و ارجاع دانشجویان مشکل دار در خوابگاه ها با مرکز مشاوره همکاری می کند.
وی اعلام کرد: هر ساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ملاک و معیارهای مشخصی، مراکز مشاوره برتر، ساعی، نمونه و ممتاز را معرفی میکند که مرکز کردستان بر اساس این ارزیابی ها، رتبه برتر و عنوان مرکز نمونه را از آن خود کرده است.
حمیدی یکی دیگر از برنامههای مرکز مشاوره دانشگاه کردستان را تعامل و ارتباط با سازمانهای مردمنهاد و شورای مبارزه با مواد مخدر کردستان عنوان کرد که منجر به برگزاری کارگاههای آموزشی، پنلهای تخصصی و سخنرانیهای علمی و ... شده است.
کارشناس مرکز مشاوره دانشگاه کردستان خاطرنشان کرد: راه اندازی صدای مشاور و سامانه نوبت دهی آنلاین، دایرکردن شعبه های دیگر مرکز مشاوره در هر دانشکده، تاسیس کتابخانه روان شناسی، مشاوره در زمینه کتاب های تخصصی، ایجاد واحدهای ارتباطی دانشگاه و خانواده و همکاری با سایر انجمن های مردم نهاد از اقدامات آتی این مرکز است.
وی در پایان به اهمیت فرهنگ سازی و ارتقای مهارت هایی که منجر به خودآگاهی و نیز افزایش سواد هیجانی در پیشگیری از آسیب های عمده در دانشجویان می شود تاکید کرد.