يك كارشناس صنعت خودرو تاكيد كرد:

ضرورت شناور كردن قيمت خودرو در بازار

کد خبر: ۸۵۷۲۷۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹ 04 December 2018
|
6498 بازدید
|

يك كارشناس صنعت خودرو گفت: قيمت خودرو در كشور بايد در حاشيه بازار و به صورت شناور باشد و جلوگيري از انجام اين مهم باعث ايجاد لطمه به صنعت خودروسازي كشور مي شود.

فربد زاوه در گفتگو با تابناک با بيان مطلب فوق، خاطرنشان كرد: موافق شناور كردن قيمت خودروها در بازار هستم و جلوگيري از اين امر اقدام اشتباهي است.

وي تصريح كرد: در خصوص قيمت گذاري خودرو هر موضوعي غير از قيمت گذاري در حاشيه بازار به نفع توليدكنندگان و مصرف كنندگان نخواهد بود.

وي گفت: منطقي نيست كالايي كه با 40 ميليون تومان هزينه توليد مي شود، با 20 ميليون تومان به فروش برسد اين در حالي است كه اين وضعيت به نفع مصرف كننده و توليد كننده نخواهد بود چرا كه در اين صورت قطعه سازان و خودروسازان با زيان هنگفتي رو به رو خواهند شد.

مهندس زاوه گفت: دولت اصرار شديدي دارد كه قيمت خودروهاي توليد داخل واقعي نباشد و اين اشتباه بزرگي است و البته قيمت محصولات خودرويي بايد در حاشيه بازار تعيين شود و در موضوع قيمت گذاري خودروهاي داخلي از حركت هاي تبليغاتي كه فاقد مبناي درست اقتصادي و بدون پشتوانه كارشناسي است، اجتناب شود.

زاوه هرگونه حمايت مستقيم دولت به هر صنعتي را باعث ايجاد تورم در سطح جامعه مي داند كه به دور از عدالت است.

وي افزود: بايد قيمت واقعي خودروها تعيين شود و به جاي مبارزه با تورم نبايد با قيمت مبارزه كرد كه اين رويه با شكست رو به رو خواهد شد.

اين كارشناس صنعت خودرو تاكيد كرد: اگر دولت نگران انحصار بازار خودرو است، بايد اين بازار را رقابتي كند نه اينكه قيمت گذاري خودرو به صورت دستوري انجام شود. بايد در فضاي رقابتي قيمت خودروها مشخص و سازوكارهاي بازار خودرو اصلاح شود.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
قیمت خودرو قبل از آن بالا بود ، و بالا مانده بود دیگر مردم توان گرانی بیشتر را ندارند یعنی پول ندارند که خرید ماشین صفر انجام دهند!
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
آنچه منطقي نيست این است که تولید کننده هزینه تولید کالا را چهل میلیون اعلام می کند ولی نمی تواند بطور شفاف این هزینه ها را اعلام کند.
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
بزارید خودروسازها بیان داخل ایران خودشون با سرمایه خودشون تولید کنند ولی به شرط استخدام نیروهای ایرانی غیر از نیروهای ایران خودرو و سایر داخلی ها مگر با اجازه خودروساز داخلی
و همجنین به شرط انتقال تکنولوژی
و شروطی که مسئولین لازم میدانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اتفاقا" قیمت خودروهای وارداتی هم باید در حاشیه بازار تعیین شود نه در حاشیه امن به اصطلاح حمایت از خودروسازان داخلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
فعلا چون یک کم باران امده شهر ها شناور شدن
ناشناس
|
United States
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
انحصار را بردارید و قیمت خودرو رو شناور کنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
تعرفه واردات خودرو برداشته شود و اجازه ورود خودرو کارکرده داده شود، بعد هر قیمیتی خواستند روی محصولات داخلی بگذارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
این نظر مهم و کاربردی است به شرط ان که وارادات خودرو نیز به همین منوال آزاد شده و اجازه انتخاب به مصرف کننده داده شود.
مهمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
و البته واردات خودرو با تعرفه معقول هم آزاد شود اونوقته که به حرفهای شما میشه اعتماد کرد
خشایار
|
United States
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
اول واردات خودرو با تعرفه گمرکی حداکثر 7 درصد آزاد شود بعد به کارخانه های داخلی اجازه دهند تا تولیداتشان را به هر قیمتی که مایلند بفروشند
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟