برترین دانشگاه‌ها در رشته علوم سیاسی

کد خبر: ۸۷۵۵۲۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴ 03 February 2019
|
8797 بازدید

برترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در رشته علوم سیاسی معرفی شدند؛ برهمین اساس دانشگاه هاروارد صدرنشین جدول است.

به گزارش فارس، به نقل از «usnews»، برترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در رشته علوم سیاسی معرفی شدند.

علوم سیاسی به عنوان یک رشته دانشگاهی به بررسی اندیشه‌ها و نظریه‌های سیاسی و کارکرد آنها در عرصه جامعه می‌پردازد و به عبارت دیگر رشته علوم سیاسی یعنی ارائه یکسری نظریه‌ها یا یکسری ابزارها و راهکارهایی که براساس آنها هر جامعه شرایط و مشکلات حال را بررسی کرده و از پیش پا بر می‌دارد و برای حرکت‌ها و اقدامات بعدی یعنی ترسیم فضا برای مسیر آینده برنامه‌ریزی می‌کند.

همچنین در این رشته از تجارب و دستاوردهای بشر که در طول تاریخ در عرصه اجتماع به دست آورده است، بهره‌برداری می‌شود؛ پس می‌توان گفت که علوم سیاسی در عین این که به حال نگاه کرده و برای آینده برنامه‌ریزی می‌کند، ریشه‌اش در گذشته است.

برهمین اساس، دانشگاه هاروارد، دانشگاه استنفورد، دانشگاه پرینستون، دانشگاه برکلی، دانشگاه میشیگان، دانشگاه ییل و دانشگاه کلمبیا از برترین دانشگاه‌های آمریکا برای تحصیل در رشته علوم سیاسی هستند.

دانشگاه دوک، موسسه فناوری ماساچوست، دانشگاه سان دیگو، دانشگاه کارولینای شمالی، دانشگاه نیویورک، دانشگاه لس‌آنجلس، دانشگاه شیکاگو و دانشگاه اوهایو نیز در ادامه لیست برترین دانشگاه‌های آمریکا در رشته علوم سیاسی قرار دارند.

اشتراک گذاری
تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
پاسخ های رئیس جمهور پزشکیان در اولین نشست خبری را چطور ارزیابی می کنید؟