هزار و ششصد و پنجاه و یکمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

جنجالی که عراقچی به پا کرد!/پاسخ تخت‌روانچی به سؤالی درباره احتمال دیدار روحانی و ترامپ/تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی/چرا خبری از پلیس‌های دوچرخه سوار نیست؟

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: حمایت قاطع فراکسیون امید از کاهش تعهدات برجامی ایران/تحلیل محمود صادقی از چرایی اقدامات ترامپ/زنگنه: حدود یک ‌سال است که آرایش جنگی گرفته‌ایم و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۹۷۹۰۵
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 09 May 2019
|
80162 بازدید
|

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

تذکر به صداوسیما برای گزارش ۲۰:۳۰ درباره علی دایی

شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در نامه‌ای، خواستار برخورد جدی با عوامل بخش خبری ۲۰:۳۰ در خصوص پخش گزارش نامناسب در مورد برکناری سرمربی تیم فوتبال سایپا شد. در این نامه در خصوص عدم حفظ شأن و احترام یک طرف موضوع و استفاده از ادبیات نامناسب و نمایش چهره‌ای عصبی از سرمربی برکنار شده تیم سایپا به سازمان صدا و سیما تذکر داده شده است.

چرا خبری از پلیس‌های دوچرخه سوار نیست؟

سرگرد سید مسلم موسوی، رئیس آموزش همگانی پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر مشاهده نکردن پلیس دوچرخه سوار در خیابان‌ها، از جمله میدان ونک گفت: غرفه پلیس دوچرخه سوار در میدان ونک، به دلیل بروز یک اتفاق موقتا بسته شد، اما برای افزایش ایمنی بیشتر کار‌های غرفه در حال انجام است و به زودی مستقر می‌شود. هدف از اجرای این طرح، ارتقای فرهنگ مردم در استفاده از وسایل پاک بوده و به صورت پایلوت در مناطق ۶ و ۱۲ ما در حال اجراست. /باشگاه خبرنگاران

اروپایی‌ها در این ۶۰ روز چه اقدامی انجام می‌دهند

آصفی، سخنگوی پیشین وزارت امور خارجه در مورد این‌ که اروپایی‌ها در مدت این شصت روز چه اقدامی انجام می‌دهند، گفت: به نظر می‌رسد اروپایی‌ها هم نمی‌توانند کاری انجام دهند و هم نمی‌خواهند اقدامی انجام دهند. تعلل کردن اروپایی‌ها در ارتباط با راه‌اندازی اینستکس بخشی از آن مربوط به ترس آن‌ها از آمریکا بود و به نظر می‌رسد خود آن‌ها هم چندان دغدغه‌ای در این زمینه نداشتند.

کیهان باید متحول شود!

پیام فضلی نژاد عضو سابق مؤسسه کیهان به عکس العمل این روزنامه علیه مجری شدن ساعد باقری در برنامه سحر شبکه ۴ واکنش نشان داد: وقت آن است که روزنامه کهن‌سال «کیهان» به جای آنکه با شبکه چهار، روزنامه صبح‌نو و. . . به معارضه برخیزد، از تحول‌خواهی آن‌ها الگو بگیرد. با سیاست‌های رسانه‌ای پایان دهه ۶۰ دیگر نمی‌توان در پایان دهه ۹۰ اثرگذاری داشت و فرهنگ‌سازی کرد. هر رسانه بزرگی باید در گذر زمان به تحول بیندیشد، وگرنه سقوط خواهد کرد. دکتر معینی‌پور [رئیس شبکه ۴] می‌کوشد تا شبکه چهار را به کانون بحث‌ها و دغدغه‌های نواندیشان و نخبگان تبدیل کند. ‏از زاویه و شوکران و شب‌های هنر تا سحوریِ ساعد باقری، گرچه مسیر دشواری پیموده شده، برای یک تحول بزرگ، راهی طولانی پیش‌روست. ‏امید که دیگر نیرو‌های سازنده‌ی این تحول، شبکه ۴ را تنها نگذارند!

پاسخ تخت‌روانچی به سؤالی در خصوص احتمال دیدار روحانی و ترامپ

سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: ملاقات با کسی که بی‌ملاحظه از یک توافق بین‌المللی خارج شد، هیچ فایده‌ای ندارد. این تنها توافق با ما نبود بلکه توافقی با کشور‌های دیگر از جمله اروپا بود. /جماران

کیهان: کدام واقعیت دارد؛ بازگشت کوپن یا سفر توریستی هیأت‌های خارجی؟

روزنامه کیهان نوشت: عاقبت خیال‌بافی سیاسی، دولت کوپنی است در حالی که روحانی از صف سرمایه‌گذاران گفت، جهانگیری وعده کوپن می‌دهد. جهان‌نیوز در این زمینه ضمن تحلیلی می‌نویسد: روند دولت یازدهم به این نحو بود که ابتدا با تخریب دولت پیشین و دادن وعده‌های مختلف نظر افکار عمومی را به سوی خود جلب کرد. پس از مدتی با وعده‌های مکرر و مذاکرات طولانی‌مدت با استفاده از دیپلماسی خنده برجام متولد شد. در این زمان بود که برخی از هیأت‌های تجاری خارجی به ایران آمدند تا اوضاع و احوال برای سرمایه‌گذاری را به قول خود بسنجند.

انتشار اسکناس ۵۰ دلاری جدید استرالیایی با غلط تایپی فاحش!

بانک مرکزی استرالیا اشتباه خود در چاپ اسکناس جدید ۵۰ دلاری را پذیرفت. مجری رادیویی توانست غلط تایپی را روی اسکناس جدید بگیرد. در بخشی از اسکناس کلمه Great RESPONSIBILTY چاپ شده که درست آن Great RESPONSIBILITY است که در واقع یک i. جا افتاده است. مقامات استرالیایی ضمن عذرخواهی گفتند در چاپ بعدی اشتباه را اصلاح خواهند کرد!

رفتار عجیب یک وزارتخانه با پروژه مهم بین المللی

یک عضو کابینه با ارسال گزارشی برای تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، بیان کرده به رغم انعقاد قرارداد توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل میان کشورمان با یک سازمان وابسته به دولت روسیه از محل اعتبارات فاینانس این کشور و گرفتن مجوز‌های قانونی لازم، اجرای این پروژه نیازمند تأمین خودرو‌های عملیاتی خاص برای تردد در مسیر مربوط است که با وجود مکاتبه با وزارتخانه مربوط برای تسریع در روند ورود خودرو‌های مذکور، تاکنون نتیجه مدنظر محقق نشده است.

زنگنه: حدود یک ‌سال است که آرایش جنگی گرفته‌ایم

وزیر نفت به اظهارنظری از سوی عزت‌الله ضرغامی مبنی بر اینکه «چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد»، پاسخ داد. متن پاسخ بیژن زنگنه به اظهارنظر عزت‌الله ضرغامی به شرح زیر است: «همکار قدیمی آقای مهندس ضرغامی، دیروز در پیامی نوشته بودند که مطلع هستند که مشکل نگرانی وزیر نفت از عواقب قضایی دور زدن تحریم‌ها برای فروش نفت حل شده و وزیر اکنون اختیارات بالایی دارد. پس چرا وزارت نفت آرایش جنگی نمی‌گیرد؟ در واکنش به توئیت ایشان، تاکنون عده زیادی واکنش نشان داده‌اند و من هم اگر بخواهم با ادبیات آقای ضرغامی سخن بگویم، باید به‌صراحت اعلام کنم که وزارت نفت حدود یک سال است که نه تنها آرایش جنگی گرفته، بلکه درگیر جنگی خشن با یک تجاوزگر بی‌رحم و بی‌منطق شده است. جنگی که در هنگامه آن البته با کمین‌های متعدد روبه‌رو شده و نه تنها از تک تیرانداز‌ها، بلکه از آتش توپخانه‌های مستقر در درون کشور نیز رنج و آسیبی بسیار دیده است و می‌بیند. متأسفانه نوع این جنگ به گونه‌ای است که وزارت نفت نه می‌تواند از دستاورد‌های خود به علن سخن بگوید و نه می‌تواند، روش‌ها و حتی کلیات عملیات خود را حتی برای خواص تشریح کند. در طول این مدت، دشمن، از راه‌های مختلف بسیار کوشیده است که ما را به حرف زدن و افشای راز‌ها وادارد؛ اما ما فشار‌ها و زخم زبان‌ها را، همچون هزاران سرباز گمنام دیگر این سرزمین مبارک، به جان خریده‌ایم و خاموش و مظلوم به تلاش و مقاومت مجاهدانه خود برای سرافرازی ایران و جمهوری اسلامی ادامه داده و خواهیم داد.

تا زمانی که این امانت مردم در دستان حقیر باشد، به یاری خداوند بزرگ حتی به بهای جان و مهم‌تر از آن به بهای آبرویم، با حمایت مقام معظم رهبری و در ادامه ریاست محترم جمهوری و دیگر بزرگان، از این امانت، حفاظت کرده و خواهم کرد و اجازه هم نخواهم داد که ذره‌ای به اموال مردم تجاوز شود؛ هرچند عده‌ای که نمی‌دانم در وصف آنان چه بگویم، این شرایط خطیر را فرصتی برای غارت مردم می‌دانند و البته در مقابل باید اعتراف کنم، عده‌ای دیگر نیز با درک شرایط و احساس مسئولیت از هیچ کوششی برای یاری به مردم کوتاهی نمی‌کنند. به هر حال، این جنگی است که هنوز به زمان اعلام پیروزی در آن نرسیده‌ایم و تازه دور جدید آن آغاز وجبهه‌ای نو در آن گشوده شده و بسیار ضروری است که همه، به فرماندهان و دیگر رزمندگان مستقر در خط مقدم این جبهه، یاری برسانند.

ما با تلاش بی‌وقفه، با اتکال به خداوند توانا، راه‌های جدید را باز می‌کنیم و البته در این نبرد سنگین به حمایت همه نیاز داریم؛ فقط این نکته را فراموش نکنیم که امروز حتی زمان سنگ‌پراکنی در درون خانه هم نیست، چه رسد به شلیک آتشبار‌های توپخانه در داخل خانه.»

تحلیل محمود صادقی از چرایی اقدامات ترامپ

محمود صادقی می‌گوید، واکنش ایران دقیقا اجرای مفاد برجام است و به ‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشده است. مفاد برجام این حق را به ایران داده است که طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد، تعهدات خود را کلا یا جزئا کاهش دهد که در این مقطع ایران کاهش جزئی تعهدات را در نظر دارد و با فرصتی ۶۰ روزه این فرصت را به غربی‌ها داده است که تعهدات خود را ایفا کنند. ایران به صورت گام‌به‌گام مسیری را پیش می‌رود تا طرف مقابل وادار به رعایت برجام شود». ایران در سالگرد خروج آمریکا از برجام در اقدامی متناسب میزانی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد. برخی چنین تصمیمی را خروج ایران از برجام تعبیر کردند، اما بر اساس مفاد برجام به‌نظر می‌رسد که این تصمیم کاملا با مفاد برجام منطبق است، زیرا ایران می‌تواند در صورت عدم ایفای تعهدات از سوی طرف‌های دیگر سطح تعهدات خود را کاهش دهد. محمود صادقی، حقوقدان و نماینده مجلس جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که چنین گزاره‌ای را قبول دارد و درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «انتظار می‌رفت که ایران پیشتر چنین واکنشی را نشان دهد و از سر خویشتن‌داری اقدامی انجام نداد. همان‌طور که رئیس‌جمهور هم اشاره کرد، واکنش ایران دقیقا اجرای مفاد برجام است و به‌هیچ‌وجه از برجام خارج نشده است. مفاد برجام این حق را به ایران داده است که طرف مقابل تعهدات خود را انجام داد، تعهدات خود را کلا یا جزئا کاهش دهد که در این مقطع ایران کاهش جزئی تعهدات را در نظر دارد و با فرصتی ۶۰ روزه این فرصت را به غربی‌ها داده است که تعهدات خود را ایفا کنند. ایران به صورت گام‌به‌گام مسیری را پیش می‌رود تا طرف مقابل وادار به رعایت برجام شود».

حمایت قاطع فراکسیون امید از کاهش تعهدات برجامی ایران

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ضمن اعلام حمایت قاطع از اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی و موضع‌گیری رییس‌جمهوری، مهلت ۶۰ روزه ایران به طرف‌های باقیمانده در برجام را آزمون پایبندی به تعهداتشان دانست.

جنجالی که عراقچی به پا کرد!

عباس عراقچی شب گذشته در گفت و گوی ویژه خبری شبکه دوم سیما درباره برجام سخنانی را مطرح کرد که موجی از واکنش را در پی داشته است. عراقچی از احتمال اخراج پناهجویان افغانستانی در ایران خبر داد. عباس عراقچی معاون وزارت خارجه گفت: هم اکنون بیش از سه میلیون افغانستانی در ایران هستند که دو میلیون فرصت شغلی را اشغال کرده اند و سالانه سه تا پنج میلیارد یورو از ایران خارج می‌کنند. عراقچی افزود: هم اکنون ۴۶۸ هزار دانش آموز افغان که رایگان در مدارس ایران تحصیل می‌کنند؛ در حالی که هر کدامشان سالانه ۶۰۰ یورو هزینه دارند. هم اکنون ۲۳ هزار دانشجوی افغان در دانشگاه‌های ایران مشغول به تحصیل هستند؛ در حالی که سالانه ۱۵ هزار یورو برای هر کدام از آنان هزینه می‌شود. او گفت: آوارگان در مجموع هشت میلیارد دلار برای کشورمان هزینه دارند و افزود: «اگر تحریم‌ها اثر کند و فروش نفتمان به صفر برسد، جمهوری اسلامی ایران مجبور است سیاست ویژه‌ای را برای اقتصاد خود در نظر بگیرد و ممکن است نتوانیم به این شکل ادامه دهیم و از برادران و خواهران افغانستانی مان بخواهیم ایران را ترک کنند.» این مقام وزارت خارجه گفت که از لحاظ انسانی نمی‌خواهیم چنین اتفاقی بیفتد، اما اگر مجبور شویم چنین خواهیم کرد و تبعاتش بر عهده آمریکاست؛ همان کشوری که افغانستان را به بحران کشید.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵۸
در انتظار بررسی: ۳۸
انتشار یافته: ۴۸۹
خان محمدعلی آقا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
قبل از برجام ؛
آمریکا+اروپا = مخالفان ایران
چین+روسیه = محافظان ایران

زمانیکه ایران بطورکامل ازبرجام خارج شود ؛
کل دنیا = مخالفان ایران

گوش ندادن به حرف بزرگتر = نه راه پس ونه راه پیش داشتن

شطرنجباز ماهر = کسیکه قبل از هرحرکتی، چندحرکت آینده را درست پیش بینی کند

مسخره کردن مداوم دولت قبل درچهارسال اول = بدتر از همه ی دوران شدن در چهارسال دوم

پیچیده نیست
التماس کمی تفکر !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کسی که زیاد حرف می زند چون شما،زیاد هم گزافه خواهد گفت

این وضع نتیجه سنگیست که رییس جمهور قبلیتان ار چاه انداخت و هنوز که هنوز است صد عاقل کارکشته درگیر درآوردن آن هستند.
افق دیدتان را هز نوک بینیتان کمی گسترش دهیددو قبل از کامنتگذاری که ظاهرا خیلی به آن علاقمندید،کمی بیاندیشید و بیکاریتان را با مطالعه درمان کنید نه بیهوده گویی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
التماس کمتر حرف زدن و کمتر کامنت گذاشتن عمو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اخباربسیاربد برای بورس در۲۴ ساعت گذشته :
اروپا ضرب العجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد اینستکس فقط برای غذارودارو طراحی شده اگر ازاین سازوکاربرای انتقال پول نفت وکانال بانکی اقدام شود کشور اقدام کننده مشمول جریمه های سنگین خواهدشد
ترامپ صنایع فلزی ایران راتحریم کرد
تحریم بعدی شامل صنایع پتروشیمی خواهدبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
شما که یک کامنت با اسم می گذاری و پنج کامنت بی اسم ظاهرا. کار و زندگی نداری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خان ممد علی اقا چندوقتی نبودی نگران شده بودیم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
جالبه که آقای خان محمدعلی یه کامنت جداگانه گذاشته و اتفاقا تا این لحظه مثبتهای خیلی بیشتری گرفته خوب برادر من تو که اینقدر خوب قشنگ صحبت میکنی بنظرت بهتر نیست که ازاین به بعد همیشه کامنت جداگانه بذاری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
22:14
هر شب داره کامنت میذاره یا تو نبودی بخوونی یا خودت خان محمدعلی هستی
نواب
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خطاب به ۲۲:۱۴ اتفاقا این آقا خیلی وقت هس که رو مخ اصلاحاتیای تابناکه مثل اینکه شما چن وقته به سایت تابناک سر نزدی از غافله پرتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خان محمد علی آقا
ایران کهن ترین و متمدن ترین و ثروتمندترین از نظر نفت وگاز و مسلمان ترین کشور در کره زمین هست چین و روسیه محافظ ایران بودن؟ به امید روزی که نه حاکم آمریکا و نه اروپا و نه روسیه و نه هیچ کشور دیگه ای زمانیکه دهنش رو آب نکشیده اسم بزرگ ایران رو به زبان نیاره
درجواب۲۱:۲۹
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تا اونجایی که ما شنیدیم احمدی نژاد داشت با غربیها سر پرونده هسته به یه معاهده خیلی سفت و سخت تر و پرفایده تر از برجام میرسید اما اصلاح‌طلبان نگذاشتن تا بعداز روی کارآمدنشان همه چیز به اسم اصلاح‌طلبان تمام شه البته شما متعصب های بدبخت میتونین این واقعیت تلخ رو کتمان کنین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ناشناس ۲۱:۲۹
نوک بین کسی است که تاریخ نچدان دور بلکه همین چند سال پیش را یادش برود
چطور وقتی تحریم شدیم در ان زمان فقط دو سال زمان برد بعد از ان شوک تا اقتصاد به حالت اولیه و البته هنوز برجامی هم در کار نبود برگردد ولی با برجام و توافق ان یکی دو سال اول ان خوب بود ولی بعدش پارسال بازار به هم ریخت؟
جواب نداری چون اینقدر استدلال کا شناسی برات می اورم تا ببینی مشکل ما چه سنکی است
!!!!!!
فغانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کارمند تابناک عزیز بیست تا غیر قابل انتشار بنظرت یخورده زیاد نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اقایون داداشام خان محمد علی اقا رو رها کنید فکری به حال ما کنید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
شما مثل اینکه خیلی سرمایه داری که اینقدر نگران بورسی ماکه اصلا نمی دونیم بورص رو با چه ۳یی مینویسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تابناک چرا نظرم رو درمورد وزیر نفت منتشرنکردی خیلی نامردی مثل اینکه توهم باورت شده که وزیر نفت وزرات متبوعش رو درحالت جنگی قرار داده
ناشناس
| France |
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
ای اقا من صحبت وزیر کشور رو درباره تهدید مهاجرت نقل قول کردم منتشر نشده صحبت خود وزیر بوده منتشر نشده ما حرف بزنیم که دیگه تیربارانیم لابد
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اگر دولت راهی برای سرازیر شدن افغانیهای مقیم کشور و حتی آنانکه از کشور خود قصد مهاحرت دارند را به اروپا باز کند . برگ برنده خوبی خواهد بود.اعزام حد اقل دو میلیون نفر پناهجو به اروپا تا بدانند نتیجه اشتلم خود را
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
با کامنت های همین بخش بشدت مخالف هستم برای اینکه حرف های شما دقیقا مثل مسولین کشور هست یعنی سیاسی حرف میزنید . اول اینکه نمبگویید چرا به طرف اتم رفتیم دوم چرا تحریم شدیم سوم چرا با اینکه اختلاف شدید با عرب و امریکا داریم مذاکره کردیم وبعد چرا دوباره نفرین و فحش دادید دوباره چرا تحریم شدیم دوباره چرا ایران تهدید میکند که اگر اینجور باشد ما فلان‌میکنیم . چرا اصلا در چندین کشور باید بابت این همه هزینه کشورهای دیگر را هم درگیر کنیم .
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دولت افغانستان چند تا سد بر روی رودخانه هیرمند ایجاد کرده و باعث شد اینهمه مردم شرق استان در بی آبی قرار گیرند الان باید تاوان اینکارش را بدهد نمیشود که آب مردم‌قطع کنند ولی در داخل کشور ایران انها از اب و نان و اموزسش و کار و تحصیل و ردمان برابر ما برخوردار باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اوقدر که کابران درباره خان محمدعلی اقا صحبت کردن درباره خبرها. بالا صحبت نکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
احمدی نژادی بزرگترین خیانتی که میتونست انجام بده احیای جریان مدعی اصلاح بود و در پی اون به وجود آمدن جریانی به نام اعتدال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی اخراج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بنا به گفته آقای عراقچی ،حضور افغانی ها در ایران بخشی از یک توافق بوده که اجرا شده. حالا که آمریکایی ها تا به این حد پشت پا به همه چیز زده اند ایران حق دارد تا
افغانیها را به کشورشان برگرداند و هزینه 2،3میلیون نفر را به گردن دولت دست نشانده آمریکا بیندازد .
اصولا حضور افغانی ها در بازار کار ایران که برای کارهای ساده ای از قبیل دست فروشی گرفته تا نگهبانی و سرایداری و سخت ترین آن کار ساختمانی بوده که در همه اینها با توجه به وضعیتی که دارند برای بدست آوردن دل کارفرما همه جور کار اضافی و خودشیرینی ای را چاشنی کارشان میکنند تا کار را از ایرانیها بقاپند .ولی امان از روزی که بدانند با یک ایرانی شرایطی نزدیک به شرایط یکسان دارند .آنوقت نژاد پرستی و نمک نشناسی آنها شکوفا میشود
البته جدیدا و خیر سر میزبانان دلسوز همه با سواد شده اند و در سایتها با نام یک ایرانی هموطن مشغول تحریک عواطف مردم به نفع خودشان و سرزنش مردم ایران هستند.متاسفانه ظاهرا رسانه ها هم از بالا دستور دارند که اینها را انعکاس ندهند.
البته چه بخواهیم و چه نخواهیم این بحث ها روزی به سطح خواهد آمد امیدوارم زمانی مطرح و حل شود که
مردم ایران بیش از این ،از این موضوع آسیب ندیده باشند.
امیدوارم منتشر کنید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
آقایون شما چند نفر ببینید ک چقد اختلاف نظر دارید حالا فکر میکنید این وضع اختلاف نظر در سطح کشوری و بعدشم جهانی وجود نداره؟حالا منی ک ن چپو قبول دارم ن راست چی بگم ؟ بگم درود بر این و سلام بر اون.البته این جا از افعال معکوس استفاده کردم
ناشناس
| Turkey |
۰۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حضور پررنگ افغانیهایی که به اسم ایرانی کامنت گذشته اند در اینجا کاملا مشهود است.
بابا به چه زبانی باید گفت افغانی ها وقتی برای ما عزیز و برادرند که در کشور خودشان و با خرج خودشان زندگی کنند.اینها حتی دستفروشی وکارگری میوه فروشی را هم از کارگر ایرانی گرفته اند.
مسئولین برای کمک به سرمایه دارهای بیچاره و پایین نگه داشتن دستمزد کارگر زور گوی ایرانی تصمیم به قبول کارگر افغانی گرفته اند.و گر نه کشور نیازی به کارگر متخصص دست فروش و کارگر مغازه و چاه کن و عمله، بنا ندارد.کافیست در هر شهری به مراکزی که کارگرها برای یافتن کار تجمع میکنند سری بزنید تا ببینید جلوی چشم چه تعداد از کارگر ایرانی ،افغانی ها پشت وانتها میپرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سعي كن چرت نگي .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اصلا چرا آمریکا به ظریف و روحانی و ... ویزا میده ؟!!!
من اگه جای آمریکا بودم و حرفم واقعا این تحریمها بود ، به هیچ ایرانی و یا حتی کسی که پاسپورت کشور دیگه ای داره ولی متولد ایرانه تا 100 سال دیگه ویزا نمیدادم و همه ایرانی های مقیم آمریکا رو به ایران اخراج میکردم
همشونو بدون استثنا ...
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
سیاست های اشتباه تکراری . نگه داشتن و راه داد افغانی ها تا چهل سال با بی حساب و کتاب و حالا هم نظریه اخراج بدون حساب و کتاب . . اینکه به دلایل سیاسی و بخاطر فشار به افغانی ها بخواهیم از غرب امتیاز بگیریم اصلا اینطور نیست . انها دلشان به حال مردم خاورمیانه نمیسوزد چون خاورمیانه مردم به دلایل مدهبی با هم درگیر هستند نگاهی به دور بر ایران و خود ایران بیندازید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خدا از دهنت بشنوه ای دوست نیک اندیش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
اصل شروع بهانه وتحریم به سال۸۳ برمیگردد که رییسجمهور ورییس گروه مذاکره کننده خاتمی وروحانی بودند .نمیدانید بدانید.
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اولا اقای عراقچی اگر افغانیها بروند از ایران کی میاد کارگری کنه و چاه بکنه دوما چطور به جای شما تو سوریه جنگیدند خوب بود حالا دیگه به درد نمیخورند. هسته ای را به باد دادی حالا داری به جلو فرار میکنی. خجالت هم خوب چیزیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
پروفسور در سوریه مثل ایرانی ها و حزب الله به میل خود رفتند کسی به زور نبردشان...یا اهل افغانستانی یا کلا منظور عراقچی را نگرفتی
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نود درصد کارگران تخلیه کشتی ها در بنادر و تمام کارگران شهرداری ها برای جمع آوری زباله ها و فضای سبز های شهر های بزرگ و کارگران ساختمانی و مقنی های زبده و مزارع در سطح کشور توسط کارگران زحمتکش افغانستانی انجام میگیرد
که قطعا نبودشان کاملا موجبات درد سر برای اداره کارهای اجرایی در کشور می گردد
این انسانهای شریف از زمان اشغال کشورشان توسط شوروی در ۱۳۵۷ به کشور ما پناه آورده و خدمات بزرگی در ساخت و ساز کشور انجام داده اند
متاسفانه اخراج آنها کار بسیار ناپسند و خلاف اخلاق و وجدان میباشد
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
افغان افغانی ها را در آورید خدا هم بیش از پیش افغان شما را در می آورد. در معادلات شما خدا کجاست؟
ناشناس
| France |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
الان خیلی از مردم گدایی می کنند چون حتی فرصت اشتغال کارگری هم ندارند.شما مثل اینکه ایران تشریف ندارید؟
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
افغانستنانیها باید ایران را به چند دلیل نرک کنند . چهل سال میزبانی تمام شد دوم تبعات ماندن انها و ازدواج و کار و بزه کاری و وو خواهد بود . دلیل دیگر این هست که دولت برای ارد و نان شکر و روغن .... یارانه میدهد بنابراین درست نیست دو میلیون نفر مهمان ناخونده در کشوری که خودش درگیر اقتصادی هست زندگی کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اینکه با این بیکاری خیلیا حاضر هستن برن کارگری کنن.خودمون نون نداریم بخوریم چرا نون شمارو بدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
وقتی دولت افغانستان که دولت دست نشانده امریکاس خود را مقید به اجرا تز امریکامی کند و در روابط اقتصادی با ایران سنگ می اندازد این اقدام از پیش باید صورت می گرفت.
علاوه بر این بسیاری از افغان ها نه تنها در مشاغل سخت بلکه در کارهای ساده چون ابدارچی گری. نگهبانی و سرایه داری مشغول اند
همچنین کشورهای دیگه اجازه نمی دهند به راحتی ارز از کشورشان خارج شود چه برسد به ایران که سالیان در تحریم است پس وقتش رسیده برادران افغان به جای ایران تشریف ببرن اروپا تا اروپایی ها با میزبانی از چند ملیون افغانی از برکاتشون نسیب ببرن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
آقای عراقچی شما معرفت به خرج بدهید مرز با ترکیه را
باز کنید . لطفا برای ترکیه مرزبانی نفرمایید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
21:38
تو نگران دردسرهای ناشی از نبود کارگر افغانی نباش.ما از پسش برمی آییم
چقدر شما افغانی ها بفکر ما هستید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
دوست عزیز من در اداره برق کارمند بودم پیمانکار انتقال برق وقتی کارگر افعانی را برای کندن چاه های ارت و حفاری تیرهای برق بکار گرفته بود بین کارگر ایرانی و افعانی مشاجره لفطی انجام شد بیست تا کارگر افغانی رو سر کارگر ایرانی ریختند و کتک کاری کردند که من و مهندس برق با هزار زحمت کارگر ایرانی را نجات دهدیم کمی واقع بین باشید این افغانیها باید از ایران کوچ کنند چون تما خیابان و بیابانهای ایران را از بر هستند برای اینده امنیتی کشور خوب نیست . احساساتت را جای دیگری خرج کن
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
احتمالا افغانستان داره با تحریم ایران همکاری میکنه که آقای عراقچی چنین حرفی زده.
امت واحد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
باسلام باتوجه به فشار امریکاومتاسفاته همراهی کشورهای حاشیه ودست نشانده همچون دولت افغان این خودش زهرچشم واهرم است درثانی ازاد کردن انتقال مواد مخدر به اروپا حربه دیگه است درضمن 90درصد افغانیهای موجود ایران سنی تند و طرفدار وهابیت هستند که خودش خطره اونهابی که درجبهه مقاومت هستند قدمشان بر روی چشم بر
بهزاد
| Canada |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اولا برای سوریه منت نزار چون دارن جقوق میگیرن و کلی مزایا توی ایران به خودشون و خانوادشون میدن و برای همین هم با سر میرن سوریه. ثانیا جوان ایرانی بیل به کمرش نخورده و میتونه کارگری کنه و فقط همین مونده بود که واسه شغل دادن به شما منت هم بزاری سر ایرانی ها. درضمن کارگر ایرانی جقوقش رو داخل مملکت خرج میکنه و مثل افغانیها نمیفرسته خارج.
حسین
| Germany |
۰۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تقریبا همین تعداد افغانی که تو ایران زندگی می کنند ایرانی تو آمریکا زندگی میکنه ترامپ نگفت ایرانی ها باید از امریکا برن .
احمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
این عاقبت کسانیکه نگاهش به بیرون است واعتمادشان به

..کتخدا
نظر
| Canada |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فرانسه والمان کلی هزینه می کنند تا زبانشان را در جهان گسترش دهند.وجود افغانها سبب انتقال فرهنگ ایران می شود بویژه نسل دوم و سوم انها که در ایران تحصیل کرده باشندـ وجودشان را غنیمت بدانیم و برایشان احترام انسانی قایل شویم
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
ایکاش به سوابق آقای عراقچی نگاه میکردید. ایشان تا دیروز تامین نان و آب کشور را در گرو تصویب برجام میدیدند. حالا چطور با این حرفهای نسنجیده خود تبعیض نژادی را در کشور دامن میزنند.. اینها باید راه انتقال مواد مخدر را باز میکردندو از آن ترانزیت هم میگرفتند. تا اروپایی ها هم بفهمند یک من ماست چقدر کره میده؟. چرا ما با سپر کردن سینه بهترین جوانها در برابر مافیای حمل مواد مخدر از آلوده شده اروپا جلوگیری کنیم. آنها بیایند هزینه هایش را بدهند.
محمدتبریزی
| United States of America |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
انهایی که سنگ افغانی ها را به سینه می زنند تاجر و سرمایه داران هستند که می خواهند با حقوق کمتر دمار این ملت را در آرند و جیب خودشان را پر کنند اگر انسانیت هست چرا همه اش مال ایرانی است ..........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
فراموش کرده6میلیون مهاجر ایرانی خارج هست یک میلیون امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
به ااحمد = مگر قبلا که افغانی ها نبودند چه کسی درایران کارگری میکرد من خودم کارگری درکویرهم کرده ام ودوستم هم که الان دکترهست ورئیس یکی از بیمارستانها درشهرتهران باهم دربدترین شهرهای ایران کارگری میکردیم و باهمین کارگری زندگی خود را اداره میکردیم وبعدش درس خواندیم ودانشگاه هم قبول شدیم رفیق خود اینجانب باهمین کارگری که تو میگویی ایرانیها کارگری را دوست نداری الان دکترا دارد ورییس بیمارستان است دوم چاه کنی هم ایرانیها قبل ازانکه افغانی ها به ایران بیایند چاه کنی میکردند خود برادر اینجانب که کارگر اداره راه وترابری یکی ازشهرستانها یکی ازاستانهای ایران بود تواداره راه وترابرای انجا چاه کنی میکرد که الان بازنشسته شده است بنابراین اگر از اول نمیگذاشتند که افغانیها به ایران بیایند همین ایرانیها همین کارها را انجام میدادندبعدش افغانیها به زور که به جبهه سوریه وعراق که نرفتند انها چون شیعه بودند و طالبان ووهابی ها انها را اذیت کرده بودند واین اجحاف واذیت توی دلشان بود وهنوز هم فکرکنم ازارها واذیت ها که طالبان ودیگر گروههای خشونت به انها کردند هنوز هم ناراحت هستندبنابراین بخاطرتعصب به مذهب شیعه واینکه به مذهبشان علاقه داشتند به سوریه وعراق رفتند وتحت عنوان لشکرفاطمییون اگر اشتباه نکنم لشکری تشکیل دادند والا هیچ سنی ازافغانستان به سوریه وعراق نرفته است هرچه بوده شیعیان بوده اند بنابراین جمهوی اسلامی به هیچ وجه با زور افغانیها را به عراق وسوریه اعزام نکرده است ونمیکندبنابراین نباید تا ابد افغانی ها درایران باشند این اجحاف درحق جوانان ایران است اگر واقعا ایرانی هستی باید ازحق ایرانیان وجوانان بیکار ایرانی دفاع کنی نه بیگانگان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
خیلی از بیکارهای ایرانی میشناسیم که حاضر ن بیکار بمونند ولی مثل براران افغان کار نکنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اگر فروش نفتمان به صفر برسد؟
عراقچی از صفر شدن فروش نفت حرف زد ولی روحانی گفت این ناممکنه
کدام یک دروغ می گویند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
احتمالا اونی که بارها دروغ گفته و باز هم خواهد گفت
آیا دروغ سوگندشو باطل نمی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
هردو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خخ حتی حرفشون رو یکی نمیکنن
ناشناس
| Australia |
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
تابی لطفا بگو وقتی به دانشجوی افغانی گیر می دید باید به طلبه افغانی هم گیر بدید که پا نشه بیاد اینجا و....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
مسئولین کشور کلی از خوب و خوشی اوضاع دم زدند عراقی با چند جمله متفاوت از همه حرف زد مشکلات را لخت و عریان به همه گفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هر دو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مگر عصبی نیست؟
ناشناس
|
Romania
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کیهان هم در کیهان سیر و سفر میکند. از عالم واقع کلا بریده! آقایان دولتی و غیر دولتی، قیمت ها را مهار کنید، نسبت به پرداخت وام به شدت سختگیر شوید، آنکسی که نقدینگی دارد برای احداث کارخانه و یا تولید دیگر نیازی به وام بانکی که باعث افزایش نقدینگی میشود ندارد. پس درب گاوصندوق بانک مرکزی را قفل بزنید و نگذارید نقدینگی بیشتر شود. رکود بهتر از تورم است.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
تابی جون، سانسور کردن و قیچی کردن نظرات در ماه رمضان حرام است، از ما گفتن از تو نشنیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
آقای عراقچی

خیلیا میلیاردها دلار از بیت المال را دود کردند چیزی نگفتید ولی افاغنه محترم که سالها برای ایران در برابر دشمن مبارزه کردند حالا مزاحم شما و دوستانتان در گروه برجام شدند ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
در حیطه وظائفش سخن گفته...مواردی که فرمودی ربطی به یک دیپلمات ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
در سوریه جنگیدن مگر در جنگ ایران و عراق افغانیا شرکت داشتن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
خارجی همیشه یک خارجی است و ما تنها در شرایطی به آنها پناه می دهیم که بین الملل بابت نگهداری پناهندگان پول بپردازد اگر ما آنها را اخراج کنیم به سمت اروپا و آمریکا می روند آنها نمی خواهند این اتفاق بیفتد پس این یک تهدید و گوشزد نمودن به اروپا است که باید پول بدهید تا جلوی مهاجرت افغانها به کشورهایتان گرفته شود ما که نان مفت نداریم بعد هم اینهمه جوان بیکار تنبل را وادار به یادگیری مهارت و کسب درآمد کنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کسانیکه از سر احساسات از افغانیها دفاع میکنند هنوز بابت رقابت کاری و تبعات اجتماعی زیر مشت و لگد انها نیفتادی . حق داری حرف بزنی جرات داری برو در کشور انها در هرات و کابل کارگری کن . حالتو جا بیارن . رحم به هموطن خودت بکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
23:33
عزیز طرفدار افغانی کدومه
اینها همه کامنت افغانیهاست دانشجوهایشان و سایرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی مزاحم هست باید اخراج شوند سریع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
هیچ کجای دنیا بدون برنامه مهاجران را به کشورشون راه نمیدن ولی ایران مانند بقیه مسایل بدون برنامه هست و در را باز گذاشتند هر کسی خواست بیاد و بره
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دوستی گفته مگر در جنگ ایرانو عراق افغانیها بودن؟ بنده عرض میکنم بله من به چشم خودم در تابستان 1367 در خط مقدم شلمچه دیدم که بودند و وقتی از او پرسیدم چرا با وجود جنگ در افغانستان به ایران آمدی و به ما کمک میکنی گفت : جبهه جنگ درایران واضح است که جنگ بین حق و باطل است ولی در افغانستان حق و باطل مخلوط است و تشخیص سخت است بنابراین برای دفاع از اسلام و شیعه من به ایران آمدم و می جنگم.وخوانواده ام در افغانستان هستند. .
روح الله موسوی
| United States of America |
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
عراقچی چه کاره این مملکته که به افغانی ها گیر میده...من یه ترک هستم بهترین دوستانم افغانی هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
حقوق پناهندگان باید رعایت شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
گروکشی با مهاجران افغان

کار بدی که هیچ ایرانی فکرش را نکرد بجز عراقچی و دوستانش

مهاجران افغان هیچوقت برای ایران دردسر نبودند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
من یک ایرانی و ترک آذربایجان هستم . افغانی ها را برادر وحواهرم می دانم. خیلی هم کوشا و مؤدبند. اما فکر میکنم جناب عراقچی منظورش توهین به این عزیزان نبوده انشالله و پیام و گزارشی از فعالیتها ی ایران در زمینه حقوق بشر بوده و عدم امتیازدهی اروپاییان به این امر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
از طرف خودت حرف بزن
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
چندین سال است ادعا می کند صلح در افغانستان برقرار است طبیعی است که مهاجران باید به کشور خودشان بازگردند.تا ابد که نباید اینجا باشند.
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
مهاجران عراقی هر جه بیشتر در ایران بمانند تبعات سختی خواهد داشت از تحصیل و اقامت و درمان و اموزش و یارانه عیر نقوی که بابت نان و روغن و مواد غدای دولت پرداخت میکند و از همه مهمتر ازدواج انها هست که دختران ایرانی به هیچ وجه به افعانستان نخواهند رفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغانی اخراج
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اشتباه میکنید افغانی ها برای کشور مشکلات ایجاد کردند و هم خودشان را آواره کردند
یک بازنشسته
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
چطوری اوغانی؟
رفیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
افغان ها تشریف ببرند با طالبان بجنگند نیازی نیست برن سوریه... طالبان و داعش سرو ته یه کرباسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
دهها ساله ایران صلحه چدا ایرانی مهاجر ترکیه وامریکا .وو6میلیون پناهنده برگرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
من حاضرم داوطلبانه فداکاری کنم و خودم را در معرض خطر تحریم امریکا قرار بدهم و نفت بفروشم، و دلار استرالیایی از همین 50 دلاری با غلط املایی وارد مملکت کنم. فقط گاهی دچار ضعف اعصاب میشم و ممکنه سر از کانادا در بیارم :)
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
پزشکان فداکار ساپورتت می کنند برو جلو رابین هود
رفیعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
خسته نباشی مومن یواش برو که تورا بنزین تموم نکنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اين دلارهاى غلط بزودى ميشه ١٠٠٠ دلار
ناشناس
| Australia |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
بچه ها تابی نظر منو نزده، چون راجع به هزینه های طلبه ها بوده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
کیهانیان گویا فراموش نمودند وضع امروز نتیجه سنگی است که محمودخان در چاه انداخت و تا امروز تبعاتش گریبانگیر ملت و دولت بوده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
گل گفتی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
برو دوغتو بنوش بابا
خود روحانی ام از انداختن تقصیر گردن محمود غلاف کرده
تو هنوز تو کوچه بن بست گیر کردی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اما این دولت میتونست از اهرم فشار انرژی هسته ای که
دولت قبلی درست کرده بود بهتر استفاده کنه و برجام بهتری ببنده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
نتیجه اعتماد بیخود به کدخدا بود عزیز برادر!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
هزاران سلام و درود بر محمود خان
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
یعنی بستن با کدخدا و شکستن دیوار تحریم و پز دادن با مجسمه برجام همش کشک بود ؟
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
در زمان احمدی نژاد رییس جمهور آمریکا یا کشور های عربی جرات این گستاخی ها و پررویی هارو نداشتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
محمود سنگو انداخت، حسن هم سیمان داخل چاه ریخت تا کلاً سنگه بیرون نیاد
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
اولین بار در دوره محمود احمدی نژاد بود که تحریم ها سخت شروع شد و در ان زمان هم ایشان تحریم ها را کاغذ پاره خطاب کرد گفت ما به هیچ عنوان مذاکره نمیکنیم و باید اسرائیل رو از رو نقشه پاک کنیم درست این حرف رو در سازمان ملل زده که شما هی میگید ازش امریکا سو استفاده کرده خدا شفا بده اون های که یادشون میره.
ناشناس
|
Australia
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
زور ما که به افغانی میرسد
دزدی میشه میگن افغانی
قتل میشه میگن افغانی
کار نیست میگن افغانی
تحریم میشیم میگن افغانی باید بره بیرون
بدبخت این افغانی که تو ایران داره زندگی میکنه
نمیگید چقدر ضربه روحی بدی هست به این افغانیها در ایران در این ماه مبارک؟
چقدر اینها خدمت کردند به ایران
چقدر شهید دادند

بعد جناب عراقچی وقتی نه از لحاظ مساحت نه از لحاظ قدرت اقتصادی نه از لحاظ علمی و نه از هیچ لحاظ قابل مقایسه نیستیم با آمریکا خو چرا از این افغانی ها هزینه میکنید ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
وقتی ما کلا تحریم هستیم چرا باید هزینه زندگی و تحصیل چند ملیون مهاجر را هم بپردازیم؟ منطق این است که یا سازمان ملل هزینه هایشان را تقبل کند یا باید به کشور خودشان برگردند.
ناشناس
| France |
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
جالبه اینها که ژن های خوبشان را به اروپا صادر کرده اند ایران را هم برای افغانی ها می خو اهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
جالب اینجاست که اینا فکر کردن افغانیها رو بیرون کنن همشون میرن
اروپا وآمریکا! اروپا اگه بخاد مهاجر راه نده فکر کردید نمیتوه؟! !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۰
انسان حق اقامت داره وکسی به 6؟میلیون اتباع ایرانی گفته بروکشورت
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
آخرین اخبار
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟