پرداخت وام بدون اولویت، فاقد وجاهت است

کد خبر: ۹۰۰۹۹۸
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 22 May 2019
|
9502 بازدید
|
۵

پرداخت وام بدون اولویت، فاقد وجاهت است

به گزارش تابناک به نقل از ایران جیب؛ بانک مرکزی اعلام کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و... است و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت است.

همزمان با بازار داغ رقابت بانک‌ها برای جذب سپرده‌های بیشتر در قالب حساب‌های وکالتی با وعده وام‌های 80 تا 100 میلیونی، بانک مرکزی واکنش فوری نشان داد و اعلام کرد: اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و... است و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت است.

بخشنامه ابلاغی بانک مرکزی به بانک‌ها به‌شماره 03/119628 مورخ 27 مرداد ماه سال جاری به‌شرح زیر است:

اخیراً مشاهده شده که برخی از بانک‌ها و مؤسسات اعتباری اقدام به انجام تبلیغات گسترده به‌منظور وکالتی کردن حساب بانکی به‌همراه بهره‌مندی از تسهیلات قرض‌الحسنه و یا ارائه اعتبار به مشتریان با نرخ‌های سود ترجیحی کرده‌اند.

شایان ذکر است با توجه به محدودیت منابع مالی در اختیار و کثرت تقاضای تسهیلات بانکی، اولویت در پرداخت تسهیلات بانکی با محوریت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و تسهیلات موضوع قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، قانون جهش تولید مسکن و... است و هرگونه اعطای تسهیلات بدون در نظر گرفتن اولویت‌های یادشده فاقد وجاهت بوده و مورد پذیرش نیست.

همچنین عملکرد آن بانک یا مؤسسه اعتباری در پرداخت تسهیلات تکلیفی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و چنانچه نتایج حاصله حاکی از عملکرد نامطلوب، توأم با اعطای تسهیلات به‌روش صدرالاشاره باشد، اقدامات انضباطی و نظارتی مقتضی علیه آن بانک‏‏‏ یا مؤسسه اعتباری و اعضای هیئت مدیره ذی‌ربط معمول خواهد شد.

تأکید می‌شود موضوع مطروحه از تاریخ این بخشنامه لازم الاجرا بوده فلذا خواهشمند است دستور فرمایید با لحاظ مفاد بخشنامه 96/149153 مورخ 16‏‏‏/05‏‏‏/1396 مراتب به تمامی واحدهای ذی‌ربط آن بانک‏‏‏ یا مؤسسه اعتباری ابلاغ و بر حسن اجرای آن نظارت دقیق به‌عمل آید.‏‏‏

تور تابستان ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۱
لطفا از این تحلیل های منطقی دفاع و پی گیری جدی نمایید .واقعا که مصوبه مجلس در صورت عدم اصلاح و در نظر گرفتن نکاتی که در این متن به آن ها توجه شده است می تواند در آینده سیل بچه های خلاف را به اسم ایرانی روانه کشور کند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
صیغه ای هستند چون اصلا پدر افغانی خودش شناسنامه ندارد که بخواهد ازدواج را ثبت رسمی کنند. صیغه ای هستند چون هزینه محضر را نمی تواند خانواده ها بدهند یا نمی خواهند بدهند. صیغه ای هستند چون از اول برای دختران در مناطق سنی نشین شناسنامه نمی گیرد بابا اینقدر سطحی هر چیزی را قضاوت نکنید والا بلا به همان خون شهدا خدا خشمش می گیرد خودتان را جای آن زنان بی پناه بگیرید که چون فقیر بوده به یک تبعه خارجی شوهرش داده اند؛ هویت ایرانی خودش هم لغو می شه؛ چون شوهرش از اول شناسنامه نداشته ثبت نشده ؛ بچه آورده به بچه اش هم شناسنامه نمی دهند؛ و تا آخر می شوند پا در هوا ... واقعا خودمان را می توانیم یک لحظه جای یکی از این شهروندان ایرانی بگذاریم ؟؟
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۲
چه تفکر خطرناکی پشت این نامه پنهان شده. تاسف آور هست واقعا!
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۴
سلام

تابعیت بچه چه ربطی به رد تابعیت پدر داره؟ این خانم اصلا متن قانون تصویب شده توی مجلس رو خوندن؟ قانون داره به بچه های مادر ایرانی تابعیت میده, نه پدرهاشون.
الان ایشون نازنین زاغری رو تو بوق کردن, در مورد اشکان دژاگه و بقیه ی دوتابعیتی های تیم ملی فوتبال ایران چی می گن؟ چرا به اون طرف قضیه نگاه نمی کنن که همین دوتابعیتی ها چند ساله که دارند ایران رو تو دور زدن وحشیانه ترین تحریم های آمریکا یاری می کنند؟ یا اگر آدم افغانی ستیزی هستن که به نظر این طور میاد, چرا به این نگاه نمی کنن که تنها منطقه ای که از شر تحریم ها در امان مونده و ایران داره ازش ارتزاق می کنه چابهاره. اونم به لطف پا در میونی افغانستان...
این خانم که از فیلم ماجد نیسی شاهد میاره چرا به دلیل اصلی فلاکت اون زن ایرانی اشاره نمی کنه؟ زنان ایرانی به دلیل قوانین ایران قبل از سال 1385 که شوهر افغانستانی رو مجبور به ترک کشور می کرد مجبور به خروج از کشور به همراه همسرشون می شدن و به وضعیتی که توی اون فیلم اشاره شده می افتادن. بعد از سال 1385 که قانون اجازه ی اقامت شوهر رو اعطا کرد این مهاجرت ها اتمام یافتند. خوشبختانه در متن قانون جدید هم این نکته در نظر گرفته شده.
حق انتقال تابعیت به فرزند مثل حق رای می ماند. اگر این خانم اعتقاد دارد که زن ایرانی شعور چنین حقی را ندارد به نظرم همین نامه ای هم که نوشته نقض غرض است. وقتی خودش از بی شعور بودن زن ایرانی دم می زند و می گوید که اعطای حق و آزادی عمل به او ضرر به منافع ملی است, نوشتن چنین نامه ای هم از همان جنس است: بهتر است که دخالت نکند.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۶
به درستی به مشکل دو تابعیتی اشاره کردید.

مشکل دو تابعیتی به کلی خطا و نادرست است و باید با آن مقابله شود.
قوانین کشور باید برای مقابله با هر نوع دوتابعیتی (چه پذیرش تابعیت کشور دوم و چه فرزندان پدر و مادر با تابعیت مختلف)اصلاح شوند. فرزندان دو تابعیتی نیز باید از طریق الزام قانونی ولی آنها باید به پذیرش تابعیت یکی از کشورهای پدر و یا مادر درآیند و بر اساس قانون با آنها طبق تابعیت پذیرفته شده برخورد شود و خودشان هم به محض ورود به سن قانونی باید دقیقا یک تابعیت را بپذیرند.
دو تابعیتی معنی ندارد و اقدام علیه کشور است.
برچسب منتخب
# دولت چهاردهم # اسماعیل هنیه # مسعود پزشکیان
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با انتقال پایتخت ایران از تهران ...