بازدید 32915

مهران مديري و اصل ماجراي «هزار چهره»

مديري افزود: هدف دوم ما نشان دادن اين موضوع بود که چگونه روابط نادرست اجتماعي، ما را اشتباهي در جايي که قرار نيست باشيم، قرارمان مي‌دهند و ما هم بدمان نمي‌آيد! در مجموع نقد روابط اجتماعي و ضعف‌هاي شخصي انسان‌ها هدف مجموعه «مرد هزار چهره» بود.
کد خبر: ۹۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۲ 20 April 2008
کار سنگين بود. از روز سيزده به در که بخش پاياني مجموعه را به پخش تحويل داديم تا روز شانزدهم فروردين به استراحت مطلق پرداختم.
اينها نخستين جملات از نخستين اظهارنظر مهران مديري درباره مجموعه تلويزيوني «مرد هزار چهره» است که واکنش‌هاي فراواني در جامعه داشت، اما شايد هيچ کس بهتر از خود او نتواند از هدف و پيام اين مجموعه سخن بگويد.

مهران مديري که چند روزي بيشتر از سالروز تولدش نمي‌گذرد، در مورد هدف و حرف اصلي مجموعه اي که کارگرداني کرده مي‌گويد: مي‌خواستيم در کنار جنبه‌هاي سرگرم کننده سريالي اينچنيني، حرف‌هايي هم بزنيم.

وي در يک گفت‌وگوي اختصاصي به فرارو مي‌گويد: «حرف اول ما طرح اين مسأله بود که يک انسان چگونه با تمايل به شهرت، ثروت و قدرت که در همه ما هست، آنگونه سرگرم مي‌شود که يادش مي‌رود جايگاه و کار اصلي‌اش چيست؟»

مديري افزود:«هدف دوم ما نشان دادن اين موضوع بود که چگونه روابط نادرست اجتماعي، ما را اشتباهي در جايي که قرار نيست باشيم، قرارمان مي‌دهند و ما هم بدمان نمي‌آيد! در مجموع نقد روابط اجتماعي و ضعف‌هاي شخصي انسان‌ها هدف مجموعه «مرد هزار چهره» بود.

وي درباره تفاوت‌هاي اين مجموعه با کارهاي گذشته گفت: « مي‌خواستيم در اين مجموعه، گروه بازيگرانمان را قوي عرضه کنيم. تيم خوبي تشکيل شد. هر بازيگري سر جاي اصلي خودش قرار گرفت و 90درصد بازيگران هم بازي درخشاني ارايه کردند.»

مديري اظهار داشت: «هر بازيگري با خودش نوع بازي خاص خودش را آورد. کار من نزديک کردن جنس بازي بازيگران به نوع کار خودم بود که اين کار گاهي در حد رد و بدل کردن چند جمله انجام مي‌شود. من فقط هماهنگ کننده بودم.»

وي با رد شايعه اختلاف جواد رضويان با توجه به حضورش در سريال «جايزه بزرگ» و حضور نيافتن رضويان در مرد هزار چهره به فرارو گفت: «اين امر موضوعي کاملا اتفاقي است. دليلي وجود ندارد که دو نفر هميشه با هم کار کنند. اين احتمال هست که در کارهاي بعدي باز هم کنار يکديگر قرار بگيريم.»

کارگردان مجموعه مرد هزار چهره افزودن حواشي مانند حضور سياهي لشکر زياد، انفجار ماشين و حضور حيوانات در سکانس‌هاي گوناگون مجموعه را باعث جذابيت بيشتر کار دانست و گفت: دلم مي‌خواست کاري بسيار عظيم‌تر نسبت به کارهاي گذشته‌ام بسازم.

وي درباره بازي‌اش در نقش مسعود شصت چي نيز اظهار داشت: «بازي اين نقش خيلي سخت بود، چون هم کارگردان مجموعه بودم و هم جزييات شخصيت اين آدم بسيار زياد بود. تلاش کردم تا يک شخصيت يکنواخت از شخصيت شصت چي در طول سريال ارايه کنم.»

مديري افزود: «وقتي شبکه 3 براي نوروز از ما کار خواست، خيلي طول کشيد تا با پيمان قاسم خاني طرح را بنويسيم، چون پيدا کردن طرح جديد بدون تکرار گذشته‌ها خيلي سخت بود. هدفمان رسيدن به ساختار جديد بود.»

وي در پاسخ به اين پرسش که با توجه به اين‌که موضوع دو زنه بودن شخصيت‌هاي مرد سريال‌ها به تازگي مد شده، چرا او از اين موضوع استفاده نکرد، گفت: «من هيچ وقت موضوع دو زنه بودن را در هيچ کاري مطرح نمي‌کنم و آن را دستمايه طنز قرار نخواهم داد.»

مديري در پايان درباره کارهاي کنوني و آينده‌اش نيز اظهار داشت: «فعلا کاري براي تلويزيون در دست ندارم، اما ده بخش از «گنج مظفر» آماده است که در قالب CD به زودي عرضه مي‌شود. پيش توليد آرام يک فيلم سينمايي را به نويسندگي پيمان قاسم خاني و کارگرداني خودم را شروع کرده‌ايم.»
وي در پايان، طرح هرگونه شکايتي از مرد هزار چهره را رد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # مسعود پزشکیان # سعید جلیلی # دور دوم انتخابات