قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو / انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

در دو ماه اخیر، قیمت خودرو‌ها رشد چشمگیری داشته اند. سخنگوی تعزیرات، علت عمده افزایش قیمت خودرو‌ها را این گونه عنوان کرد: خیلی از این اتفاقات در اختیار دلالان است و خیلی راحت بدون اینکه کسی کاری با آن‌ها داشته باشد، قیمت سازی می‌کنند و برخی ماشین‌ها را نگه داشته و از بازار جمع آوری کرده اند و به هر قیمتی که دوست دارند، می‌فروشند و هیچ کسی جلودار آن‌ها نیست.
کد خبر: ۹۷۴۱۴۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 23 April 2020
|
46730 بازدید
|

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

تابناک اقتصادیبا شیوع ویروس کرونا از اواخر سال گذشته بسیاری از مکان های پر رفت و آمد تعطیل شدند؛ از جمله مکان هایی که از رونق افتاد، نمایشگاه های خودرو بود.

به گزارش تابناک اقتصادی، سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد که معاملات در نمایشگاه های خودرو به صفر رسیده و همکارانش تنها به مشاوره های تلفنی اکتفا کرده اند.

به هر صورت، در حالی که با آغاز روز‌های کاری سال جاری همگان منتظر بازگشایی نمایشگاه‌های خودرو بودند، یکباره اعلام شد که نمایشگاه‌های خودرو باید تا پایان فروردین ماه ۹۹ بسته باشند. با تعطیلی نمایشگاه‌های خودرو، فروش خودرو، اینترنتی رونق گرفت و قیمت خودرو‌ها در فضای مجازی تعیین شد. قیمت‌هایی که بسیار دور از واقعیت بودند و بیشتر ساخته می‌شدند تا از دل عرضه و تقاضا بیرون بیایند. روند افزایش قیمت خودرو‌ها با باز شدن بنگاه‌های خودرو همچنان افزایش یافت و سرانجام روز گذشته سوم اردیبهشت ماه صدای سخنگوی تعزیزات نیز از گرانی بی حد و حصر خودرو‌ها بلند شد.

سیدیاسر رایگانی طی مصاحبه‌ای گفت: برای مثال کارخانه اول اسفند سال گذشته قیمت خودروی پژو ۲۰۶ را ۶۷ میلیون تومان اعلام کرده بود در حالی که در بازار در اول اسفند سال گذشته ۱۰۲ میلیون تومان، اول فروردین امسال ۱۱۲ میلیون تومان و اول اردیبهشت ۱۲۲ میلیون تومان آگهی زده می‌شود که این قیمت سازی معادل دو برابر قیمت مصوب کارخانه است.

وضعیت قیمت خودرو در دو ماه اخیر چگونه بوده است؟

برای پاسخ به این پرسش قیمت چند خودرو را در اول اسفند ماه ۹۸ با اول اردیبهشت ماه سال جاری مورد مقایسه قرار خواهیم داد.

در گروه خودروسازی ایران خودرو تغییرات قیمت بسیار چشمگیرتر بوده است؛ برای نمونه، در حالی که قیمت سمند LX در اول اسفند ماه ۹۸ حدود ۱۰۳.۸ میلیون تومان بوده، این قیمت در اول اردیبهشت ماه ۹۹ به ۱۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت دنا تیپ ۱ از ۱۴۷ میلیون تومان به ۱۶۲ میلیون تومان، دنا پلاس تیپ ۱ از ۱۷۵ میلیون تومان به ۱۸۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ GLX از ۹۶.۶ میلیون تومان به ۱۰۶.۵ میلیون تومان، پژو پارس از ۱۲۴ میلیون تومان به ۱۳۵ میلیون تومان و پژو ۲۰۶ صندوقدار ساده از ۱۲۷ میلیون تومان به ۱۴۴ میلیون تومان افزایش یافته است.

 

بیشتر بخوانید

در گروه خودروسازی سایپا تغییرات قیمتی اندک بوده و یا حتی کاهش یافته است. به عنوان نمونه در حالی که قیمت سایپا ۱۱۱ در اول اسفندماه ۹۸ حدود ۶۷.۲ میلیون تومان بوده است این قیمت در اول اردیبهشت ماه سال جاری به ۶۸ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت سایپا ۱۳۱ از ۶۲.۵ میلیون تومان به ۶۴.۵ میلیون تومان و قیمت سایپا ۱۵۱ از ۶۸.۸ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافته است. همچنین قیمت تیبا رینگ فولادی از ۷۵.۹ میلیون تومان به ۷۶ میلیون تومان و ساینا فول از ۸۴.۵ میلیون تومان به ۸۳ میلیون تومان کاهش یافته است.

چرا قیمت خودروها افزایش یافته است؟

سیدیاسر رایگانی سخنگوی تعزیرات دلیل افزایش قیمت ها را دلالان دانست. وی با اشاره به آشفته بازار قیمت خودروهای سبک و سنگین گفت: تا زمانی که دلال‌ها در بازار قیمت سازی کنند، وضع همین گونه خواهد بود. وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در این شرایط شاید سایت‌هایی مانند دیوار یا شیپور با این دلال‌ها شریکند و نفعی از این قیمت سازی‌ها می‌برند که امیدواریم این گونه نباشد. وی گفت: این سایت‌ها نباید اجازه دهند که دلال‌ها از فضای سایتشان سوءاستفاده کنند.

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

سخنگوی تعزیرات ادامه داد: خیلی از این اتفاقات در اختیار دلالان است و خیلی راحت بدون اینکه کسی کاری با آن‌ها داشته باشد قیمت سازی می‌کنند و برخی ماشین‌ها را نگه داشته و از بازار جمع آوری کرده اند و به هر قیمتی که دوست دارند می‌فروشند و هیچ کسی جلودار آن‌ها نیست. وی افزود: قرار نیست میان قیمت کف بازار و کارخانه این اختلاف قیمت باشد تا هر کسی که می‌خواهد قیمت سازی کند و همه این موارد در اختیار چند دلال است.

بیشتر بخوانید

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران نیز طی مصاحبه ای دو عامل خودروهای کارتکسی (ویرایشی) و تعطیلی مراکز شماره‌گذاری خودروها را دلیل افزایش قابل توجه خودروها در بازار در اولین روزهای آغاز معاملات دانست. موتمنی افزود: برخی نمایندگان شرکت‌های خودروساز از حدود هفت، هشت روز گذشته کار خود را آغاز کرده‌اند. این نمایندگان تعدادی از خودروهای ویرایشی را برای افرادی که بیش از هجده ماه است که ثبت‌نام خودرو نداشتند با قیمت بالا عرضه کرده‌اند. زمانی که فروشندگان خودرو می‌بینند که نمایندگان رسمی خودروسازان به‌ طور مثال خودروی ۲۰۶ را که پیش از سال جدید، ویرایشی ۹۵ میلیون تومان عرضه می‌کرده است، اکنون حدود ۱۱۶ میلیون تومان می‌فروشد، قیمت‌های خود را بالا می‌برند. وی در ادامه گفت: دلیل دیگر افزایش قیمت‌ها این است که فعلا محصولات خودروسازان ایران خودرو و پارس خودرو، شماره‌گذاری و پلاک نمی‌شوند.

وضعیت تولید خودرو چگونه بوده است؟

متاسفانه هنوز گروه خودروسازی ایران خودرو گزارش عملکرد خود در فروردین ماه سال جاری را منتشر نکرده است، اما شرکت خودروسازی سایپا به تازگی اقدام به انتشار گزارش فروردین ماه ۹۹ خود نموده و این گزارش را بر روی سایت کدال قرار داده است.

گزارش عملکرد منتهی به ۳۱ فروردین ماه ۹۹ گروه خودروسازی سایپا نشان می‌دهد، این شرکت در فروردین ماه سال جاری ۳۵۶۲ دستگاه پراید و ۳۷۴۲ دستگاه تیبا تولید کرده است، حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته این شرکت ۹۵۴۴ دستگاه پراید و ۸۲۶۳ دستگاه تیبا تولید کرده بود.

هر چند کاهش تولید ممکن است به دلیل شیوع ویروس کرونا بوده باشد، همین کاهش تولید که به کاهش عرضه منجر خواهد شد نیز می‌توانسته بر افزایش قیمت خودرو‌ها تاثیرگذار بوده باشد.

 

بیشتر بخوانید

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

تولید خودروسازان خصوصی هم تعریفی ندارد

بر اساس آمارهای منتشره توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت شرکت‌های خودروساز خصوصی در مجموع طی سال گذشته ۳۲ هزار و ۵۲۶ دستگاه تولید داشتند، حال آنکه طی سال پیش از آن خودروسازان خصوصی توانسته بودند ۹۳ هزار و ۳۹۸ دستگاه از محصولات خود را در خطوط تولید نهایی کنند. این تعداد خودرو در شرایطی طی سال ۹۷ در کشور تولید شده بود که از مجموع ۱۲ شرکت خودروساز خصوصی فعال در سال گذشته، چهار خودروساز در سال ۹۷ تولیدی نداشتند اما در سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کردند. بدین ترتیب خصوصی‌ها سال گذشته را به نسبت سال پیش از آن با افت تولید ۶۵ درصدی به پایان رساندند.

قیمت گذاری خودروها در سال ۹۹ به کجا رسید؟

در این روز‌ها که قیمت خودرو‌ها در حال افزایش است، هنوز خبری از دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال جاری نیست.

حدود یک هفته پیش، خبر‌هایی مبنی بر اینکه قرار است در هشتاد و هشتمین جلسه کارگروه تنظیم بازار دستورالعمل قیمت خودرو در سال جاری تعیین شود، منتشر شد، اما این اتفاق رخ نداد.

عباس قبادی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت طی مصاحبه‌ای در ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ گفت: امروز در رابطه با قیمت گذاری خودرو در جلسه ستاد تنظیم بازار، بحثی مطرح نشد. وی در رابطه با مباحث مطرح درباره اختلاف نظر در جلسه ستاد تنظیم بازار در خصوص قیمت‌گذاری خودرو گفت: هیچ اختلاف نظری در رابطه با قیمت گذاری خودرو بین اعضا در جلسه امروز ستاد تنظیم بازار وجود نداشت، اما با توجه به اینکه احساس شد قبل از مطرح شدن این موضوع در جلسه ستاد تنظیم بازار باید پیش جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود، در نتیجه موضوع تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار به بعد موکول شد.

 

بیشتر بخوانید

قیمت‌های بی حساب و کتاب در بازار خودرو/ انتقاد سازمان تعزیرات از قیمت سازی دلالان در دیوار و شیپور/ دستورالعمل تعیین قیمت خودرو در سال ۹۹ به کجا رسید؟

جایگاه شورای رقابت در قیمت گذاری خودرو کجاست؟

رضا شیوا، رئیس شورای رقابت طی مصاحبه‌ای در سوم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ در این باره گفت: در سال ۹۷ بر اساس ماده ۳ ابلاغیه سران سه قوه شورای عالی هماهنگی اقتصادی، هرگونه تصمیم‌گیری در مورد نرخ و ضوابط قیمت‌گذاری و تعیین سهمیه کالا و خدمات که به‌ موجب قوانین و مقررات مختلف در اختیار دستگاه‌ها و شورا‌های مختلف قرار گرفته، منوط به تأیید ستاد تنظیم بازار است.

شیوا ادامه داد: به‌ موجب این ماده هر تشکیلاتی نه‌ تنها شورای رقابت که در بخش قیمت‌گذاری کالا فعالیت می‌کرد باید دستورالعمل‌ها را برای تأیید به ستاد تنظیم بازار ارسال کند، اما این مصوبه به هیچ عنوان به‌ معنای سلب وظیفه از شورای رقابت نبود.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته به ما اعلام شد دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارسال کنیم، گفت: برداشت نادرست وزیر صنعت از مصوبه سران سه قوه، باعث شد تا حضور و تعیین قیمت توسط شورای رقابت با اختلال روبه رو شود. در حال حاضر ما براساس نرخ تورم بخشی و هزینه تمام شده محصولات دستورالعمل خود را به ستاد تنظیم بازار ارائه کرده ایم، اما به نظر می‌رسد، ستاد تمایلی به اجرای دستورالعمل نداشته و در نهایت خود می‌خواهد تصمیم گیری نهایی را درباره قیمت خودرو انجام دهند.

بر خلاف صحبت‌های عباس قبادی، رضا شیوا درباره اختلاف نظر‌ها در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار گفت: در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار، اختلاف نظر‌های بسیاری در مورد تعیین قیمت خودرو مطرح و در نهایت قرار شد با برگزاری یک کارگروه و حضور محدودتر اعضا، این موضوع بررسی و نتایج به ستاد تنظیم بازار ارائه شود.

به هر صورت به نظر می‌رسد، همه نهاد‌های ذی ربط باید برای جلوگیری از افسارگسیختگی قیمت خودرو در این دو ماه اخیر پای کار بیایند و هر چه زودتر به بازار خودرو سر و سامانی ببخشند.

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما تبلیغ پایین متن خبر
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰۰
ناشناس
|
Germany
|
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
سازمان عریض و طویل تعضیرات کمی هم بفکر قیمت لیمو شیرین و لیمو ترش و پرتقال باشه بد نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
همتی: با واردات خودرو‌های هیبریدی هم موافق نیستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
نارمک لیموترش کیلویی 1350 تومان شده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
متاسفم که وقتی یک مسولی در تعزیرات از سیستم سایت های شیپور و دیوار اطلاع ندارد
و خیلی راحت ، گران شدن خودرو را به گردن آنها می گذارد،!؟
واقعا چطور میتوان امیدی به ارزان شدن خودرو و یا هر کالای دیگری داشت ؟
گرانی فعلی در کشور تابع شرایط خاص سیاسی اقتصادی حاکم بر مناسبات اجتماعی سیاسی و اقتصادی کشور است
و چرا با مغلطه و سفسطه و راحت کردن صورت مسئله، مشکلات را بزرگتر و حادتر می کنید ؟
خود کارخانه ها بخاطر افزایش قیمت ارز ، دارند قطعات را از قطعه سازان ، گران می خرند
و دستمزد کارگران و هزینه های تولید هم بالا تر رفته
و حقوق های نجومی اکثر مدیران صنایع هم خود دلیل دیگری بر بالا رفتن قیمت تمام شده خودرو است
و بهم خوردن توازن عرضه و تقاضا و کم ارزش شدن هر روزه پول ملی هم خودش دلیل دیگری است
و بیکاری گسترده و استفاده از خودرو بعنوان یک وسیله اشتغال مسافر کشی و سرمایه هم خود مزید بر علت است!؟
چرا پای دسیسه و دشمنی و نقشه کشی چند سایت !؟ را که فقط نقش شان ، ارائه خدمات اطلاع رسانی به خریداران و فروشندگان کالاهای گوناگون از جمله اتومبیل میباشد
و اتفاقا دست دلالان و بنگاه های خودرو که کمی عامل گرانی هستند را کمی کوتاه کرده اند !؟
متاسفانه با اینگونه پاسخ ها فقط : خود و وظیفه خود را راحت و بدون توجه به مسائل حقیقی و تلخ بیماری اقتصادی کشور راضی می کنند ؟ !!!!؟
حداقل از چند نفر کارشناس مسائل سیاسی اقتصادی اجتماعی ، تحقیق و تفحص کنید
و راه حلی را نشان بدهید و اگر نمی توانید گره ای باز کنید
حداقل یک گره دیگر نزنید !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
جمع کنید مسخره بازی ها را .. خدا بداد مصرف کننده برسه. این دوره رای ندادم و نخواهم داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
دلاال چطوری
کارگری ساده در این حوالی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
واقعا چرا هیچ برخوردی نمیشه؟ مگه قرار نبود این سایتا نرخ نزنن؟ مگه قرار نبود به صورت توافقی باشه آگهی ها؟؟؟؟؟
نهاد ناظر بر این سایتا ها کجاست؟
آقای رئیسی انتظار داریم هرچه زودتر برخورد جدی کنید با این فضاسازی ها. واقعا شرایط سخت شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
تا زمانی که دنبال جنگ باشیم همین وضعیت است ، ۵- ۶ سال دیگه همین پراید رو باید ۳۰۰ ملیون بخری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
چرا باید به این شدت سلبی برخورد کرد . تمام کارهای مملکت شده بگیر و ببند !! خب اگر واردات با تعرفه گمرک و مالیات معقول آزاد شود ، قیمت خودرو هم کلاً آزاد شود ، نرخ ها در مدت زمان محدودی بالا خواهد رفت ، ولی با سپردن بازار به دست مصرف کننده دخالت نکردن دولتی ها و عدم حمایت و طرفداری از خودرو سازان نازپرورده ، قیمت ها به ثبات واقعی خواهد رسید . و البته برخی ( ! ) موافق نیستند !!؛
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
مرگ بر دلال
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
دلال اصلی خودشان هستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
دولت و شرکتهای خودرو سازی جنگ زرگری راه انداختن الکی قیمتهای نجومی درست کردند بازنده اصلی مردم و مصرف کننده ها .............
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
خیل خنده داره که سازمان تعزیرات تقصیر را گردن بنگاه و دو تا سایت می اندازه
این شبه سازندگان خودرو داخلی الان مدتهاست فروش فوری نگذاشتند شورای نگهبان واردات خور را به دلیل مغایرت با اصل صدو ده قانون اساسی و چند اصل دیگر ممنوع کرد واردات ممنوع تولید زیر صفر و منفی یعنی هنوز خیلی ها خودرو خو را تحویل نگرفتن الان تعزیرات این وسط چی میگه
اگر واقعا در فکر مقابله با افزایش قیمت خودرو است برود یقه اصل صدو وده را بگیرد یقه شورای نگهبان بگیر یقه وزارت صمت بگیرد
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
به نمایندگی ها چه کسی ،بدون ثبت نام خودرو می دهد سیستم کاردکسی را چه کسی بنیان نهاده است اینها ساخته و پرداخته خود سازندگان خودرو میباشند که عامل گرانی خودرو و دلال بازی هستند وسایتهای دیوار و شیپور وغیر ه نیز عامل قیمت کاذب .این گونه سایتها هرگز نباید برای کالایی که مردم در آن ثبت آگهی میدهند درج قیمت نمایند .حتی شما اگر می خواهید از این سایتها که آگهی مردم درج میکنند خرید کنید .با قیمتهایی مواجه میشوید که از قیمت مغازه دار ،که هم اجاره مغازه را میدهد و هم عوارض و مالیات وغیره را ........می پردازد بیشتر است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
واقعا این تعزیزان با سخنگویش چکاره ان
دلال بورس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
قیمتها بی حساب و کتاب نیست. وقتی بورس بادکنکی روزی 5 درصد سود میده و بر عکس بورس های دنیا هر روز باد میکنه خودرو و مسکن و طلا و دلار هم به همون اندازه باد میکنن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
همین امثال شما دلال هاست مردم رو به خاک سیاه نشوندین با این تورمی که درست کردین دست بردارین بخاطر سودجویی خودتون مردم رو بدبخت کردید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
وقتی سرمایه های مردم را کاملا جمع کردند
و از حساب بانکی شان که نرخ بهره اش را پایین آورده اند
به بورس کشاندند
یک شبه اعلام میکنند وه سهام بورس فلان و فلان و فلان صنعت و کارخانه و بانک تنزل پیدا کرد و ورشکست شد
و کل سرمایه پس انداز مردم یک شبه دود میشود
و هیچی به هیچی !؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
وقتی در بورس قیمت سازی می کنید و یا بازار تجارت و کسی کار را با تحریم کردن می بندید و دروغ به آمریکا نسبت می دهید و تولید را قفل می کنید و شرارت می کنید قطعا خودرو می کشد بالا.آیا از یخچال تلوزیون و... خبر ندارید که اجازه نمی دهید وارد کنند
برچسب منتخب
# قیمت طلا # مهاجران افغان # حمله اسرائیل به ایران # انتخابات آمریکا # ترامپ # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سردار سلامی
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
عملکرد صد روز نخست دولت مسعود پزشکیان را چگونه ارزیابی می کنید؟