پیمانه اقتصادی

بازار خوراک دام به زودی متعادل می‌شود/ تصمیم وزارت صمت برای مقابله با محتکران خودرو / آیا کاهش سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد حقیقت دارد؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش عرضه ارز در سامانه نیما، نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی، دو دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه، قیمت طلای سیاه افزایش یافت، ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا، تورم در آلمان بیشتر شد و افزایش سرمایه گذاری در بورس چین پس از فروکش کرونا را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۸۵۴۶
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۷ 15 May 2020
|
16017 بازدید
|

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون افزایش عرضه ارز در سامانه نیما، نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی، دو دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه، قیمت طلای سیاه افزایش یافت، ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا، تورم در آلمان بیشتر شد و افزایش سرمایه گذاری در بورس چین پس از فروکش کرونا را در بر دارد.

افزایش عرضه ارز در سامانه نیما

بر اساس گزارش های سامانه نیما، در روزهای کاری ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری، میزان عرضه ارز توسط بانک مرکزی و صادرکنندگان به حدود ۳۱۳ میلیون یورو رسید که این رقم نسبت به روزهای کاری مشابه هفته قبل (۱۳ تا ۱۷ اردیبهشت ماه) حدود ۴۸ درصد رشد داشته است. همچنین مقایسه میزان عرضه و تقاضای حواله های ارزی در سامانه نیما طی دوره مورد بررسی حاکی از رشد مناسب عرضه ارز توسط بانک مرکزی و صادرکنندگان به منظور پوشش تقاضای بازار است. گفتنی است تقاضای بالفعل ارز در سامانه نیما در دوره ۲۰ تا ۲۴ اردیبهشت ماه حدود ۱۳۸ میلیون یورو بوده که نسبت به دوره زمانی ۱۳ تا ۱۷ اردیبهشت ماه حدود ۲۳ درصد افزایش یافته است.

نرخ دلار و یورو در صرافی های بانکی

دیروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۱۶۷۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۸۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز چهارشنبه، بدون تغییر بود. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۱۸۱۵۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۸۲۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، تغییری نداشت.

دو دلیل اصلی کاهش قیمت طلا و سکه

کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه کاهش قیمت ارز و کاهش تقاضا از جمله دلایل کاهش قیمت طلا و سکه در بازار است، تصریح کرد: قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار نزولی شده و در حالی که قیمت‌ها تا دو روز قبل ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان شده بود، دیروز به ۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه طرح قدیم نیز ۶ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۳ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان، ربع سکه ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان، سکه یک گرمی یک میلیون تومان تعیین شده و مورد داد و ستد قرار گرفته است. کشتی آرای ادامه داد: هر مثقال طلا که در روز‌های گذشته تا ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان افزایش یافته بود روز پنجشنبه به ۲ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز که تا ۷۰۵ هزار تومان بالا رفته بود دیروز به ۶۸۵ هزار تومان کاهش یافت. /تسنیم

ناامیدی طلا از منفی نشدن نرخ‌های بهره آمریکا

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی پس از این که رییس بانک مرکزی آمریکا، احتمال نرخ های بهره منفی را اندک ارزیابی کرد، با کاهش روبه‌رو شد. هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۷۱۲ دلار و ۵۸ سنت رسید و بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه ۰.۸ درصد افزایش یافت. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۲۱ دلار و ۶۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه با ۹ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۱۶ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

چرا قیمت طلای سیاه افزایش یافت

دیروز در بازار‌های جهانی قیمت نفت برنت با ۷۸ سنت افزایش نسبت به روز چهارشنبه به قیمت ۲۹.۹۷ دلار معامله شد. قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم رشد ۷۷ سنتی داشت و هر بشکه از این نوع نفت به قیمت ۲۶.۶ سنت به فروش رفت. قیمت بنزین هم دیروز با افزایش مواجه شد و هر گالن از این فرآورده نفتی با ۷۹ سنت افزایش به قیمت ۸۶ دلار به فروش رفت. قیمت نفت کوره و گازوئیل هم افزایش‌هایی به ترتیت ۱. ۵۶ و ۵ دلار داشت. رویترز نوشت: روز پنجشنبه قیمت نفت به دنبال کاهش بی سابقه ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت، اما چشم انداز ضعیف از اقتصاد این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا که باعث افت تقاضا می‌شود مانع از افزایش بیشتر قیمت شد.

بازار خوراک دام به زودی متعادل می شود

حسن عباسی معروفان، مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اشاره به اینکه روند واردات خوراک دام بدلیل مشکلات ارزی و گمرکی حدود سه ماه متوقف بود، افزود: از ابتدای امسال به تدریج این مشکلات برطرف و بیست و پنج روز است که روال عادی شده و در مجموع از ابتدای سال تاکنون شرکت پشتیبانی امور دام بیش از یک میلیون و چهارصد هزار تن و بخش خصوصی هم هفتصد هزار تن نهاده وارد کرده است. وی اضافه کرد: ماهانه به طور متوسط یک میلیون و پانصد هزار تن نهاده دامی در کشور مصرف می‌شود که یک میلیون تن آن از طریق واردات تامین می‌شود و نهایتا تا دو هفته آینده با ادامه روند واردات، عرضه پاسخگوی تقاضا شده و بازار به تعادل می‌رسد. معروفان تاکید کرد: قیمت مصوب نهاده‌های دامی تغییر نداشته، اما به دلیل کمبود آن، قیمت‌هایی در بازار آزاد شکل گرفته که فراتر از قیمت مصوب است و به هیچ وجه مورد تایید شرکت پشتیبانی امور دام نیست، اما با ادامه روند واردات در دو هفته آتی، این مشکل هم برطرف شده و نهاده‌ها با نرخ مصوب به دست دامداران و مرغداران می‌رسد. وی با بیان اینکه به طور دائم نهاده وارد گمرکات می‌شود گفت: هم اکنون بیش از دو میلیون و پانصد هزار تن نهاده در گمرک موجود است ضمن اینکه هیچ مشکلی در ترخیص آن وجود ندارد و با همکاری بانک مرکزی و گمرک این نهاده‌ها در حال ترخیص هستند. /صدا و سیما

تصمیم وزارت صمت برای مقابله با محتکران خودرو

مهدی صادقی نیارکی معاون وزیر صنعت از تصمیم جدید این وزارتخانه برای در نظر گرفتن سقف سه‌ماهه جهت مراجعه دارندگان خودروهای صفرکیلومتر برای استفاده از گارانتی خودروی خود خبر داد و گفت: در گذشته گارانتی‌های خودرو به تناسب نوع خودرو و خدماتی که از سوی کمپانی‌های خودروساز تعریف شده بود، متغیر بوده که قرار است ساماندهی شود؛ به نحوی که اکنون هر دارنده خودرو در صورت تمایل به برخورداری از خدمات پس از فروش و گارانتی خودروی خود، تنها سه ماه مهلت دارد تا برای فعال‌سازی گارانتی خودروی خود مراجعه نماید. معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: این موضوع قرار است در جلسه روز شنبه کمیته خودرو مطرح و به خودروسازان ابلاغ شود که از این پس، در برگه فروش و کارتکس خودروها به صراحت اعلام کنند که چنانچه فرد دارنده خودرو، حداکثر ظرف سه ماه از خرید خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی‌های خودروسازان مراجعه نکنند، گارانتی خودروی آنها ابطال خواهد شد.

وی از نظارت دقیق بر انبارهای محل نگهداری خودروها، پارکینگ‌های واحدهای اداری و مسکونی خبر داد و تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کنترل بازار خودرو، نظارت دقیق بر انبارهای محل نگهداری خودروهاست که بر این اساس، تمامی انبارهای محل نگهداری خودروها باید در سامانه جامع انبارها و نیز اطلاعات آنها به دقت ثبت شود. صادقی نیارکی، میزان تولید دو خودروساز بزرگ کشور را روزانه حدود ۳۵۰۰ تا ۴ هزار دستگاه ذکر کرد و گفت: ایران خودرو روزانه دو هزار دستگاه و سایپا بین ۱۵۰۰ تا ۲ هزار دستگاه در روز تولید دارند که امیدواریم بتوانیم این خودروها را با مجموعه روش‌ها و برنامه‌های تعریف شده، به دست مصرف‌کنندگان واقعی برسانیم. معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با مهر، تاکید کرد: تمام هدف وزارت صنعت، واقعی کردن تقاضای خودرو و عدالت در توزیع خودرو برای مصرف‌کنندگان است.

مودیز پیش‌بینی فروش جهانی خودروسازان را دوباره کاهش داد

مودیز، شرکت اعتبارسنجی و خدمات تحلیلی سرمایه‌گذاران اعلام کرد فروش جهانی خودروسازان امسال ۲۰ درصد سقوط خواهد کرد. این در حالی است که در پیش‌بینی قبلی این شرکت میزان افت فروش خودروسازان ۱۴ درصد اعلام شده بود. مودیز اعلام کرد که فروش خودرو در اروپا و ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ با سقوط سنگینی روبه رو خواهد شد و به ترتیب ۳۰ درصد و ۲۵ درصد پایین خواهد آمد. اما در پیش‌بینی جدید میزان افت فروش خودرو در چین، نسبت به پیش‌بینی قبلی تغییر نکرد. بر این اساس در سال ۲۰۲۰ میزان فروش خودرو در دومین اقتصاد بزرگ جهان ۱۰ درصد سقوط خواهد کرد. فالک فری، یکی از مدیران ارشد مودیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش جهانی خودروسازان در سال ۲۰۲۱ با رشدی ۱۱.۵ درصدی بهبود می‌یابد.

افزایش سرمایه‌ گذاری در بورس چین پس از فروکش کرونا

راشاتودی: پس از فروکش کرونا در چین سرمایه‌های خارجی به بازار بورس این کشور سرازیر می‌شود. البته تشدید بحران در کشور‌های اروپایی و آمریکایی هم که باعث افت شدید بورس‌های این کشور شده نیز به این مساله کمک کرده است. به گفته تحلیلگران گرایش برای سرمایه‌گذاری در بورس چین یک اتفاق طولانی مدت خواهد بود. بر اساس آمار‌های EPFR اختصاص سرمایه به بورس چین در بین بیش از ۸۰۰ سرمایه‌گذار جهانی به حدود یک چهارم سرمایه دو تریلیون دلاری بورس این کشور رسیده است که این رقم ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته بیشتر است. EPFR شرکتی که اطلاعات اختصاص سرمایه و مسیر جریان آن را به مؤسسات مالی جهان گزارش می‌دهد، گفته است ما دریافتیم که مدیران خارجی زیادی در این شرایط پرآشوب، سرمایه‌های خود را به سمت چین می‌برند و اختصاص سرمایه‌ها در این مسیر در بین مردم افزایش می‌یابد. آمار‌های EPFR نشان می‌دهد سرمایه‌ها در هفته اخیر از چین هم خارج شده که البته به تعبیر این مؤسسه این خروج موقتی است. بر اساس این گزارش، وضعیت بازار بورس چین نشان می‌دهد که فرصت‌های جدیدی در آینده به ویژه با نوآوری‌هایی که در حوزه بهداشت و تکنولوژی پس از کرونا در این منطقه رخ می‌دهد، وجود خواهد داشت، به ویژه بهبود وضعیت کرونا در این کشور یک برگ برنده برای پیروزی در رقابت اقتصادی با دیگر کشور‌هاست.

تورم در آلمان بیشتر شد

به نظر می‌رسد بانک مرکزی آلمان مجبور به اتخاذ سیاست‌های محرک بیشتری خواهد بود، چون نرخ تورم در این کشور در ماه آوریل باز هم نسبت به نرخ هدف گذاری شده دو درصدی فاصله داشته است. نرخ تورم بزرگ‌ترین اقتصاد اروپایی یعنی آلمان در ۱۲ ماه منتهی به آوریل با ۰.۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه ماه قبل به ۰.۹ درصد رسید. این نرخ تورم که یکی از پایین‌ترین تورم‌های ثبت شده در این کشور از نوامبر ۲۰۱۶ محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر کاهش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن از منفی ۰.۹ درصد به منفی ۵.۷ درصد رسیده است. طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش مواد غذایی از ۳.۷ درصد به ۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. متوسط نرخ تورم آلمان در سال‌های ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۹ برابر با ۲.۳۷ درصد بوده است که بالاترین رقم مربوط به اکتبر ۱۹۵۱ با ۱۱.۵۴ درصد و کمترین نرخ تورم نیز تورم منفی ۷.۶۲ درصدی ماه ژوئن سال ۱۹۵۰ بوده است. بر مبنای ماهانه نیز تورم آلمان در ماه آوریل ۰.۴ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۳ درصد بیشتر از تورم ماه قبل بوده است. هسته تورمی که تغییرات قیمت مربوط به گروه مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در ماه آوریل به ۰.۸ درصد رسیده است. به نظر می رسد با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کار‌ها در این کشور، بانک مرکزی کار دشواری برای رساندن تورم به سطح دو درصدی هدف گذاری شده داشته باشد. /ایسنا

آیا کاهش سود بانکی به کمتر از ۱۵ درصد حقیقت دارد؟

عباس معمارنژاد در گفت وگویی درباره شایعات مربوط به برنامه کاهش سود بانکی، اظهار داشت: آنچه تاکنون در شورای پول و اعتبار درباره سود بانکی به تصویب رسیده، مربوط به کاهش سود به ۱۵ درصد است. معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: هیچ پیشنهادی برای کاهش بیشتر سود بانکی به زیر ۱۵ درصد مطرح نشده است. در روز‌های اخیر شایعه شده که گام دوم کاهش سود بانکی بزودی برداشته می‌شود که بر اساس آن، سقف سود بانکی از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش می‌یابد. در این میان، کاهش سود در بازار بین بانکی (معاملات بانک‌ها با یکدیگر) به حدود ۱۲ درصد گمانه زنی‌ها را درباره احتمال کاهش بیشتر سود سپرده‌های بانکی افزایش داده بود. /ایرنا

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
بطور کلی چیزی بنام علم اقتصاد در ایران نداریم

اقتصاد مبتنی بر فروش نفت خام و ثروت های خدادادی در هیچ دانشگاهی تدریس نمیشود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اکنون نفت و ثروت های خدادادی هم سهامی یعنی خصوصی شد ،در نتیجه برای مردم اقتصادی در کار نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
ترفند شایعه سازی کاهش بیشتر سود بانکی برای جذاب کردن سود 15 درصدی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
خودرو کالای سرمایه ای نیست ولی وقتی قانون مالیات بر دارایی نباشه پولدارها هر چیزی از جمله سکه ،قیر ،بنزین ،روغن ،خودرو ،فولاد، مسکن و ... را انبار میکنند
باید مالیات بر دارایی اجرا بشه تا پولها به سمت تولید هدایت بشه و مشکل بیکاری هم حل بشه (مالیات بر دارایی یعنی سیستم نظام مند شناسایی اموال و مالیات بر دارایی های کلان و راکد در بانک ها ،در خودرو ،در معاملات کلان و در مسکن - خوشبختانه بسترهای شناسایی وجود داره ولی دولت و مجلس مقاومت میکنند و نمیخواهند قشر ثروتمند مالیات سنگین بدهند! - این سیستم بصورت شفاف در همه کشورهای صنعتی اعمال شده و میشود و بجای دولت ثروتمندان مجبورند تولید را گسترش دهند)
میگویند شخصی کنار رودخانه حرکت میکرد دید شخصی در آب است او را نجات داد و شخص دیگری را دید و او را هم نجات داد و تا شب مرتب همه را نجات میداد ولی فقط کافی بود جلوی کسی که مردم را به رودخانه پرتاب میکرد را بگیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
خودرو را دولت کالای سرمایه ای کرده است چون خودروسازان دولتی هستند و هر چه بیشتر و گرانتر بفروشند به سود دولت است در ضمن مالیات قیمت ها را کاهش نمی دهد و موانع اصلی تولید قوانین و نبود ثبات اقتصادی است
sina
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
قیمت ماشین همچنان در سراشیبی کسی نمیخره چه التماسی میکنن فروشندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
چرا بهره وام بانكي رو كم نميكنيد ، به نظرتون خيلي ضايع نيست كه سود بانكي رو كم ميكنيد ( كه ايكاش كمتر از اين هم بشه) ولي فكري به حال وام هاي بانكي نميكنيد وام با سود 26 درصد يك وام روتين در بانكها هست.
فكر كنم بعد از انحصار خودرو ، دچار زورگويي و انحصار در بانك ها هم شديم.
اگر ميخوايد بانكها بسمت توليد حركت كنن و با وام دادن ، توليد ثروت نكنن. بايد سود وام از سود سپرده كمتر باشه،
تا بانك ها با نيت دادن پول سپرده به ديگران از مردم پول نگيرن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
آیا این قانون احتکار برای خودروسازها نیز اجرا می شود؟؟ ابدا
احمدپور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
اگر اولویت مقامات پولی کشور مهار نقدینگی و اعتبار بخشیدن به ریال نباشد و نخواهند در جهت کاهش حجم نقدینگی اقدام کنند سازماندهی هر بازاری دشوار و بی نتیحه خواهدبود . پس انداز کننده مجبور است جلو ضرر وارده به دارایی نقدی خود را با جایگزینی آن با سایر اشکال دارایی بگیرد ، اگر ریال ارزش پیدا کند این اجبار منتفی میشود و بازارها از تعادل خارج نمیشوند . حجم نقدینگی فعلی به هیچ وجه با حجم تولید کل متناسب نیست و رشد اقتصادی بسیار عقبتر از رشد حجم پول است ، اگر سیاستهای پولی درست اجرا شود و در اقتصاد نیز دولت برای فعالیتهای مولد جذابیت ایجاد کند و رقابت سالم اقتصادی شکل بگیرد لازم نخواهد بود دولت اقدامات پلیسی در اقتصاد انجام دهد . بانک مرکزی باید ضمن اینکه اصول اقتصاد کلان را مراعات کند باید از اقدام سیستم بانکی در پول پاشی بی رویه و بدون ضابطه به اقتصاد جلوگیری کند ، مقصد عمده ی تسهیلات بانکی فعالیتهای سوداگرانه است چون اصل احراز اصالت معاملات رعایت نمی شود هرکس میتواند مدارک لازم را تهیه و هرنوع تسهیلات و به هرمیزان دریافت و سراغ مسکن و مستغلات و ارز و سکه و یا خودرو برود . جالب است نرخ سود تسهیلات برای تولید کننده و دلال و سوداگر یکسان است .بانک مرکزی و سیستم بانکی نقش مخربی در اقتصاد ایفا میکنند البته یکی از دلایل عدم استقلال آنهاست ، چاپ پول اشکال مختلفی دارد باید جلو آن گرفته شود .وظیفه ی دولت نیز بهره وری عوامل تولید در اقتصاد است ، تصدی گری را کنار بگذارد و به فراهم کردن محیط سالم رقابتی و تسهیل مکانیزم راه اندازی کسب و کار بپردازد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
سال هاست همین رو می گین بزودی میاد پایین ، حبابه و .....هر سال دریغ از پارسال...
....
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
سلام
فکری هم برای کاهش قیمت های چندبرابری وسرسام آور خودروهای سنگین کنید...ماک مدل ۱۳۵۴ با ۴۵سال کارکرد تاحدود ۴۰۰ ..۵۰۰تومن بالا رفته است.
بوشهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
تنها را ه متعادل کردن بازار اجاره وارادت خودرو دست دوم اروپایی به مدت یک سال برای تمام ایرانیان متقاضی خرید خودرو که حتما به دست مصرف کننده برسد بدون عوارض گمرکی و مالیات . و اگر ایران خودرو و سایپا هم می خواهند تولید کنند تمام تولیدات شان را صادر نمایند. شرکت سایپا مدعی است پراید گران نشده و همان 500 دلار است خوب صادر نمایند.
پاسخ ها
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
دوست هم وطن با كمال احترام به نظر شما شبيه لطيفه ميباشد مافياي خودروسازي مگر اجازه ميدهد
برچسب منتخب
# مهاجران افغان # حمله ایران به اسرائیل # قیمت دلار # سوریه # الجولانی # فیلترینگ
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
سرمربی بعدی تیم پرسپولیس چه کسی باشد؟