پیمانه اقتصادی

جزئیات مالیات بر خانه‌های خالی اعلام شد/ بازار خودرو دوباره بدون نظارت رها شد/ بازار‌های جهانی با افزایش قیمت نفت بسته شد/ جدیدترین قیمت دلار در آخرین روز از بهار/ سکه رکورد زد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در اولین روز هفته، زمان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اعلام می‌شود، بازار سهام آمریکا به یک حباب بزرگ تبدیل شده است، با حکم نوبخت معاون وزیر راه دوشغله شد و ثبت قیمت تولیدات ۴۰ شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ را در بر دارد.
کد خبر: ۹۸۵۶۳۹
|
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 20 June 2020
|
34422 بازدید
|

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون جهش شاخص کل بورس در اولین روز هفته، زمان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اعلام می‌شود، بازار سهام آمریکا به یک حباب بزرگ تبدیل شده است، با حکم نوبخت معاون وزیر راه دوشغله شد و ثبت قیمت تولیدات ۴۰ شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴ را در بر دارد.

جهش شاخص کل بورس در اولین روز هفته

شاخص کل بورس امروز با ۴۰ هزار و ۹۲۸ واحد صعود در رقم یک میلیون و ۲۷۰ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز ۱۰ هزار و ۴۹۱ واحد رشد و رقم ۴۰۹ هزار و ۲۴۲ واحد را ثبت کرد. معامله‌گران این بازار یک میلیون معامله انجام دادند که ۱۱۴ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال ارزش داشت. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، پالایش نفت اصفهان و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی بورس گذاشتند و بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک صادرات ایران، گسترش سرمایه‌ گذاری ایران خودرو و سالمین نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

زمان دریافت کارت اعتباری سهام عدالت اعلام می‌شود

سخنگوی سهام عدالت درباره زمان اعطای کارت اعتباری به مشمولان سهام عدالت گفت: به پشتوانه دارایی سهام عدالت در این طرح به افراد کارت اعتباری تعلق می‌گیرد. اکنون فقط موضوع اعطای کارت اعتباری برای این افراد مطرح و با کلیات آن موافقت شده است. وی با بیان اینکه مشمولین سهام عدالت فعلا به بانک‌ها برای دریافت کارت اعتباری مراجعه نکنند، افزود: این موضوع زودتر از موعد مقرر مطرح شد تا افرادی که قصد فروش سهام خود را دارند، با آگاهی بیشتری نسبت به این موضوع تصمیم‌گیری کنند، در حالی که ممکن بود اگر این خبر دیرتر اعلام می‌شد، منافع افرادی که به دنبال فروش سهام خود بودند، با لطمه وارد می‌شد. فهیمی به ابلاغ کلیات دستور اعطای کارت اعتباری از سوی رییس‌جمهوری اشاره کرد و گفت: بانک مرکزی موافقت خود را با این موضوع به بانک‌ها اعلام کرده است و اکنون فقط به دنبال ایجاد یک رویه واحد برای دریافت کارت بانکی هستیم.

سخنگوی سهام عدالت خاطرنشان کرد: مشمولین سهام عدالت باید منتظر باشند تا در اطلاعیه بعدی نحوه مراجعه به بانک و دریافت کارت اعتباری را به اطلاع این افراد برسانیم. وی به افرادی که اقدام به فروش سهام عدالت خود کرده‌اند، اشاره نمود و افزود: افرادی که سهام خود را به فروش رسانده‌اند دیگر جزو افرادی نیستند که می‌توانند کارت اعتباری دریافت کنند. /ایرنا

بازار سهام آمریکا به یک حباب بزرگ تبدیل شده است

مایکل پنتو، مدیر و مؤسس شرکت استراتژی سهام پینتو، در مصاحبه با برنامه «بوم باست» راشاتودی گفت، بانک مرکزی آمریکا به نوعی مالک بازار سهام این کشور است که در حال حاضر مانند حبابی عظیم می‌باشد. پینتو گفت: این اتفاقی است که رخ داده است: با برنامه عظیم چند تریلیون دلاری خرید اوراق قرضه دولتی و شخصی توسط بانک مرکزی آمریکا برای تزریق نقدینگی به بازار و تقویت رونق اقتصاد آسیب دیده از پاندمی کرونا، فدرال‌رزرو، حالا مالک بازار اوراق قرضه، بازار اوراق شهرداری‌ها، اوراق شرکتی، اوراق قرضه بلااستفاده و سایر اوراق است و به طور نیابتی مالکیت بازار املاک و بازار سهام آمریکا را هم به عهده دارد. همه این بازارها به حبابی عظیم تبدیل شده‌اند. او گفت: فدرال‌رزرو در این دام گرفتار شده است و دیگر هرگز نمی‌توانند ترازنامه خود (دارایی‌های اوراق بانک) را سبک کنند. این دارایی‌ها فقط بیشتر و بیشتر خواهد شد تا در نهایت این حباب متورم منفجر شود… ما باید خیلی نگران باشیم.

جزئیات مالیات بر خانه‌های خالی اعلام شد

محمود علیزاده، معاون سازمان امور مالیاتی در تشریح جزئیات مالیات بر خانه‌های خالی گفت: مالیات بر خانه‌های خالی با مالیات بر اجاره کاملاً تفاوت دارد؛ مالیات بر اجاره سالهاست فعال است و در شهرهای بزرگ مثل تهران و اصفهان بناهای مسکونی تا ۱۵۰ متر مشمول مالیات اجاره نمی‌شود و معاف از مالیات بر اجاره هستند. اما این معافیت برای مالیات بر خانه‌های خالی وجود ندارد؛ یعنی هم خانه‌های بزرگ‌تر از ۱۵۰ متر و هم خانه‌های کوچک‌تر از ۱۵۰ متر، در صورتی که به عنوان خانه خالی شناسایی شوند، مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

وی درباره معیارهای شناسایی خانه‌ها به عنوان خانه خالی گفت: اگر هر واحد مسکونی بیش از یک سال خالی از سکنه و بلا استفاده بماند، به عنوان خانه خالی، مشمول مالیات موضوع ماده ۵۴ مکرر قانون می‌شود. بدین شکل که سال اول مشمول مالیات نیست اما در سال دوم به میزان ۵۰ درصد «ارزش اجاری ملک» مشمول مالیات می‌شود. علیزاده درباره «ارزش اجاری ملک» که مبنای تعیین مالیات خانه خالی است، گفت: اجاره ملک اگر ماهی ۵ میلیون تومان باشد، این ۵ میلیون در دوازده ماه سال به ۶۰ میلیون تومان می‌رسد و مالیات بر اساس این مبلغ اعمال می‌شود. سال اول معاف از مالیات است؛ در سال دوم ۵۰ درصد ارزش اجاری ملک به عنوان مالیات اخذ می‌شود، در سال سوم ۱۰۰ درصد آن به عنوان مالیات اخذ می‌شود و در سال چهارم و بعد از آن یک و نیم برابر رقم ارزش اجاری ملک به عنوان مالیات دریافت می‌شود. طبق قانون افرادی که از سال ۹۵ خانه‌شان خالی بوده است، مشمول مالیات با نرخ ۱.۵ برابر ارزش اجاری هستند. ارزش اجاره ملک آن چیزی است که بر اساس مکان ملک در بازار مسکن در حال حاضر وجود دارد بدیهی است که نرخ آن ملک در شهرهای کوچک و بزرگ و حتی محله‌ها متفاوت است. وی در پاسخ به این که مالیات بر خانه‌های خالی تنها شامل خانه‌های با سند رسمی می‌شود یا خانه‌های قولنامه ای نیز مشمول این مالیات می‌شوند، گفت: هر خانه‌ای که بر اساس سامانه املاک و مستغلات، خالی تشخیص داده شود، مشمول مالیات است و فرقی بین سنددار بودن یا نبودن آن وجود ندارد. /مهر

با حکم نوبخت معاون وزیر راه دوشغله شد

نعمت الله ترکی که اکنون معاون وزیر راه است همزمان از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور منصوب شد. ترکی که تا پیش از این رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران بود 17 خرداد از این سازمان خداحافظی کرد و معاون سرمایه انسانی و توسعه مدیریت وزارت راه و شهرسازی شد و اکنون همزمان با این سمت به عنوان سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران نیز منصوب شده است. به دلیل تعلل در انتخاب فرد جایگزین و زمین ماندن طرح‌ها و برنامه‌های این سازمان مجددا با تایید نوبخت حکم سرپرستی برای ترکی زده شده تا امورات جاری معوقه به روز شود. در حال حاضر با این حکم نعمت الله ترکی هم معاون وزیر راه و نیز سرپرست این سازمان تا انتخاب فرد جایگزین نهایی است. هرچند چنین رفتاری می‌تواند قانونی باشد، در نوع خود کم نظیر و قابل تامل محسوب می‌شود که نشان از میزان اولویت دار بودن انتخاب ریاست این سازمان استانی برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است. سازمان مدیریت و برنامه و ریزی استان تهران ده روز بدون رئیس اداره شد. /فارس

ثبت قیمت تولیدات ۴۰ شرکت تولیدکننده لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان لوازم خانگی با اشاره به الزام ثبت قیمت عرضه لوازم خانگی توسط تولید‌کنندگان در سامانه ۱۲۴ گفت: پس از اعلام سازمان حمایت مبنی بر الزامی شدن درج قیمت لوازم خانگی در سامانه ۱۲۴، ۴۰ شرکت تولید‌کننده لوازم خانگی قیمت حدود ۲۶۰۰ قلم کالا را در سامانه ۱۲۴ ثبت کردند. براساس اعلام رئیس سازمان حمایت باید قیمت کلیه لوازم خانگی داخلی و خارجی در سامانه ثبت شود و ملاک قیمت برای خریداران قیمت ثبت شده در سامانه ۱۲۴ باشد. بخشی از لوازم خانگی وارداتی پیش از ممنوعیت واردات به گمرکات وارد شده و بنابراین ممکن است هنوز هم لوازم خانگی وارداتی در گمرکات موجود باشد که به مرور از گمرکات ترخیص و وارد بازار می‌شود؛ بنابراین، با ارائه کد شناسه این دسته از لوازم خانگی قاچاق و قانونی بودن واردات این کالا‌ها قابل پیگیری است. سازمان حمایت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بازرسی‌ها خود در سطح شهر را آغاز کرده و با ورود به انبار‌ها نگهداری لوازم انبار‌ها را بررسی می‌کنند. به نقل از فارس؛ وی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار حداکثر افزایش مجاز قیمت برای تولیدات تلویزیون ۲۰ درصد و سایر لوازم خانگی ۲۵ درصد نسبت به بهمن ۹۸ است.

بازار خودرو دوباره بدون نظارت رها شد

مشاهدات میدانی حاکی است از زمان پیش‌فروش فوق‌العاده گروه صنعتی ایران‌خودرو که بر اساس ضوابط جدید فروش خودرو از روز چهارشنبه (هفتم خردادماه) آغاز شد تا امروز قیمت هر دستگاه سمند ال ایکس از ۱۱۴ به ۱۲۶ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۴۰۵ از ۱۱۱ به ۱۲۶ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۱۸ به ۱۳۷ میلیون تومان، هر دستگاه پژو ۲۰۶ صندوق‌دار وی ۸ از ۱۵۵ به ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۱۵۵ به ۱۶۸ میلیون تومان، هر دستگاه پژو پارس از ۱۳۷ به ۱۵۰ میلیون تومان و هر دستگاه پژو پارس با موتور تی. یو ۵ از ۱۵۷ به ۱۷۲ میلیون تومان افزایش داشته است. همچنین در گروه سایپا و در مدت زمان یاد شده، هر دستگاه پراید ۱۱۱ از ۷۲ به ۸۰ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ از ۶۷ به ۷۳ میلیون تومان، تیبا ۲ از ۸۵ به ۹۲ میلیون تومان، ساینا از ۸۶ به ۹۲ میلیون تومان و کوئیک از ۹۲ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته‌اند.

به گفته کارشناسان، در دسته مونتاژی‌ها نیز علاوه بر جک اس ۵ و هایما که از حدود قیمت ۴۰۰ میلیون تومانی در هفته‌های گذشته امروز به ترتیب به ۴۲۵ و ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده اند، سایر خودروهای مونتاژی (مثل چانگان و سراتو) دیگر تولید نمی‌شوند و دارندگان این خودروها قیمت‌های سلیقه ای و دلخواه خود را از خریداران مطالبه می‌کنند. «سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت در این زمینه به ایرنا گفت: این روزها در عمل تقاضایی برای خرید و همچنین فروشنده ای در بازار نیست، اما آنانی که خودرو دارند قیمت‌های دلخواه خود را ارائه می‌کنند. به گفته وی، نوسانات ارزی نیز با اثرگذاری روانی سبب شده تا رشد بیش از پیش قیمت‌ها را شاهد باشیم. موتمنی خاطرنشان‌کرد: بازار یک نیاز روزانه دارد که باید تامین شود، نمایشگاه‌داران نیز سهمیه خودرو ندارند تا در اختیار مشتریان قرار دهند؛ بنابراین، با امتناع از فروش یا ارائه قیمت‌های بالا از سوی فروشندگان مواجهیم و این روزها شیب قیمتی خودروها صعودی است. ‌این روند به کام افرادی که خودرو در اختیار دارند یا کسانی که در برنامه‌های فروش و پیش فروش اخیر خودروسازان برنده شده اند، است.

بازار‌های جهانی با افزایش قیمت نفت بسته شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه افزایش یافت، اما نگرانی در مورد ادامه شیوع ویروس کرونا که بهبود اقتصادی آمریکا را متوقف کرد، مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شد. هر بشکه نفت برنت با ۶۸ سنت افزایش ۴۲.۱۹ دلار فروخته و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۹۱ سنت افزایش ۳۹.۷۵ دلار معامله شد. پس از اینکه رئیس فدرال رزرو بوستون گفت احتمالا سیاست‌های مالی و پولی بیشتر برای حمایت از اقتصاد آمریکا لازم است، قیمت نفت بخشی از افزایش‌های اولیه خود را از دست داد. افزایش قیمت‌های ساعات اولیه پس از اینکه به گفته منابع آگاه، عراق و قزاقستان متعهد شدند تا بهتر به کاهش تولید خود پایبند باشند، اتفاق افتاده بود. این بدان معناست که کاهش تولید اوپک پلاس در ماه جولای بیشتر خواهد شد.

جدیدترین قیمت دلار در آخرین روز از بهار

در معاملات امروز (شنبه سی و یکم خردادماه ۹۹) بازار ارز، شاهد ادامه روند افزایشی بهای ارز هستیم، به گونه‌ای که در صرافی‌های بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۸۴۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل، به نرخ ۱۸۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته می‌شود که نسبت به پنجشنبه هفته قبل، ۲۵۰ تومان گران‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به نرخ ۲۰۴۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۲۰۶۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به پایان هفته قبل، ۲۵۰ تومان رشد داشته است. روند افزایشی نرخ دلار در صرافی‌های بانکی در حالی است که در سومین ماه سال تا به این لحظه، قیمت فروش دلار آمریکا در این صرافی ها، ۱۳۰۰ تومان افزایش داشته است. بر اساس این گزارش، در بازار آزاد نیز در لحظه انتشار این گزارش، نرخ دلار آمریکا به ۱۹۲۰۰ تومان رسیده است.

سکه رکورد زد

بنا بر اعلام اتحادیه طلا و سکه تهران، هم اکنون هر قطعه سکه تمام طرح قدیم به رقم ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) برای اولین بار در تاریخ به رقم ۸ میلیون تومان رسید، همچنین هر نیم سکه بهار آزادی به رقم ۴ میلیون تومان و هر ربع سکه به نرخ ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

 

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳
بلیط هواپیما
فرنام صنعت پاکسا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ناشناس
|
United States of America
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
بعد از خبر امروز مبنی بر قطع ماهواره ای پرس تی وی و یکی دو تا شبکه دیگر به دلیل نپرداختن بدهی ارزی و .... قیمت دلار حواله امروز به بیست هزار تومن رسید. علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
نظارت بازار روشی منسوخ است ، اقتصاد آزاد ، باز شدن درهای اقتصادی و سیاسی ، تعامل با ملل مختلف باعث تعادل در بازار میشود
تا کی بزن وببند ؟
به خدا جواب نمیده
تابناک لطفا آدرس درست بدید
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
متاسفانه برخی طرح ها به ظاهر در روی کاغذ خوب به نظر می رسند ولی به علت عدم کارشناسی صحیح موقع اجرا با مشکلات زیادی روبرو میشوند
مالیات بر خانه های خالی هم از این دست طرح ها می باشد چرا که ملاک روشنی برای تشخیص یک خانه خالی تعریف نشده است . به راحتی با تنظیم اجاره نامه به نام فک و فامیل و استفاده از آب و برق و گاز خانه، هیچ راهی برای تشخیص باقی نمی ماند.
رامک رهپویان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
از همین الان، جریمه ومیزان محکومیت دفاتر املاک که اجاره نامه صوری می نویسند تا مالکان واحدهای خالی از جریمه معاف بشند رو هم مشخص کنید. این رو چطور کنترل میکنن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iceland |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
اگر همه چیز در شبکه ثبت شود چنین کاری نمی توانند انجام شدهند ملاک اجاره یک خانه فقط ثبت در شبکه است دفتر املاک اگر سند سازی کند باید مالیات اجاره خانه را هم پرداخت کند و کد ملی موجر و متاجر هم که در اجاره نامه ثبت می شود و قابل ردگیری است.
نااشنا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
...پارسال خانه برای پسرم کرایه کردم 30 م نقد 1600 کرایهالان که موعود ان تمام شد همانخانه الانشده 90 ماهی 1700من برای انجام ان شاید به مشکل نخورم اما بدبخت انی که این سه برابرشدننتونته انجام بده باید با زن بچه کارتن خواب بشند...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
سلام. برادران تابناکی عزیز: وقتی هر روز خبر کشف انبارهای خودروهای فاقد پلاک را تیتر می کردید، چقدر حرص و جوش خوردم. حالا این هم نتیجه اش!!! دیدید که همچنان قیمت ها روبه رشد است. حرفی برای گفتن نداریم!!!
ناشناس
|
France
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
امیدوارم قانون مالیات بر خانه های خالی اجرا شود و به نظر می رسد قانون باید عطف به ما سبق هم می شود یعنی اگر بیش از یکسال است که خانه خالی است مالیات به آن تعلق خواهد گرفت اگر این قانون اجرا شود در این چهاردهه اولین چیزی است که می بینیم به نفع مردم تصویب شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
سلطان سکه و دلار و خودرو و... که اعدام شدن پس کی داره هی گرون میکنه....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
با کاهش سود سپرده ها مردم برای حفظ ارزش پول خود مجبور به تبدیل آن هستند و دولت با انواع مالیات ها نقدینگی را به بدترین بخش، بدون تولید و اشتغال یعنی ارز و طلا هدایت می کند در حالی که باید سنگین ترین مالیات ها در خرید و فروش سکه و ارز باشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
عرضه و بازار ارز و سکه کاملا در اختیار دولت است با شتاب فراوان و بدون کوچکترین موانعی در حال افزایش قیمت هستند سود آن برای دولت است و بدبختی آن برای مردم
بهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
مالیات خانه های خالی را اینور مالیات بستند که اگر حساب کنید بعد چندسال صاحب خانه باید سند ش را به دولت واگذار کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
هر روز بدبخت تر از دیروز میشویم و هیچ کس براش مهم هم نیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
قانون خانه های خالی الان در حال شکل گیری است و از سال
۹۵ میخواهند محاسبه کنند چه زیبا!!
برچسب منتخب
# حمله موشکی به اسرائیل # سید حسن نصرالله # نمازجمعه تهران # جنگ ایران و اسرائیل # سوخو # اس 400
الی گشت
قیمت امروز آهن آلات
نظرسنجی
با توجه به تسلیح رژیم صهیونیستی به سلاح اتمی و حمایت تسلیحاتی و اطلاعاتی آمریکا و ناتو از این رژیم؛ با دستیابی کشورمان به سلاح هسته ای موافقید؟