بازدید 16671

مرگ ناگهانی دختر ۵۹ ساله نلسن ماندلا

زیندزی ماندلا که ششمین فرزند نلسن ماندلا و از ۲۰۱۵ سفیر آفریقای جنوبی در دانمارک بود، صبح روز دوشنبه در بیمارستانی در ژوهانسبورگ از دنیا رفت. او هنگام مرگ ۵۹ سال داشت.
کد خبر: ۹۹۰۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 13 July 2020

به گزارش تابناک به نقل از بی‌بی‌سی، خانم زیندزی دومین فرزند رهبر جنبش ضدنژادپرستی آفریقای جنوبی و همسرش وینی بود که خبر درگذشت او را تلویزیون دولتی اعلام کرد. هنوز علت اصلی مرگ این چهره سیاسی و یکی از بازماندگان سرشناس خاندان ماندلا مشخص نشده و مقام‌های رسمی در حال جمع‌آوری اطلاعات این مرگ ناگهانی هستند.

نالدی پاندوری، وزیر روابط و همکاری‌های بین‌الملل آفریقای جنوبی با انتشار بیانیه‌ای درگذشت نماینده کیپ‌تاون را در کشور اروپایی دانمارک تسلیت گفت و افزود: «زیندزی نه‌تنها فرزند قهرمانان ما پدر نلسن و مادر وینی خواهد ماند، بلکه به نوبه خود یک قهرمان مبارز بود و به آفریقای جنوبی خدمت کرد.» او دو بار ازدواج کرد و چهار فرزند داشت.

 

زیندزی در ۱۹۸۵ در ۲۵ سالگی به چهره‌اش شناخته‌شده در دنیا تبدیل شد؛ زمانی که نامه پدرش نلسن ماندلا را در رد پیشنهاد حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی خواند و صدایش به سراسر جهان رسید. مسئولان ارشد دولت آن زمان از ماندلا خواسته بودند از خشونت‌های کنگره ملی آفریقا تبری جوید و از زندان آزاد شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر