حراجی به خرید یا فروش جنسی گفته میشود که آن را برای تمامی خریدارها نمایش می دهند و سپس به فردی که بیشترین پیشنهاد را داده باشد میفروشند.
حراج آنلاین یا مزایده آنلاین گونهای از حراجى است که از طریق اینترنت برگزار میشود.
تفاوت مهم این نوع حراجی با حراجی حضوری در این است که در حراجیهای آنلاین بر خلاف حراجیهای حضوری، تنها کالاهای لوکس ارائه نمیشود.
نکته مهم دیگر این است که در حراجی های آنلاین تخفیف بسیار زیادی روی اجناس داده میشود و تنوع اجناس بسیار بیشتر است. معمولا در این نوع از حراجیها از جملات «به مدت محدود»، برای ترغیب مخاطب استفاده میشود. همچنین روشهای حراجیهای اینترنتی با یکدیگر متفاوتند، اما فروشندگان و خریداران باید به عنوان عضو ثبت نام و اعتباری تحت عنوان بید خریداری نمایند. بیدها اعتباری هستند که برای ثبت پیشنهاد در حراجی مورد نیاز است. ظهور و رشد حراجیهای آنلاین، تجارت و خرید و فروش محصولات را آسان کرده است و منافع طرفین معامله یعنی خریدار و فروشنده را تامین میکند.
بعضی از افراد به اشتباه این نوع کسب و کار را با سایتهای شرطبندی یکی میدانند. این در حالیست که در حراجیهای آنلاین برخلاف سایتهای شرطبندی در قبال پرداخت مبلغ، کالا یا خدمات دریافت میکنید. نکته مهم دیگر که باید به آن توجه کنید این است که حراجیهای آنلاین معتبر در ایران، دارای مجوز رسمی از وزارت صمت و نشان ENAMAD میباشند.
یکی از سایتهایی که در این حوزه فعالیت میکند حراجی آنلاین کالاکشن میباشد که با شیوه ای متمایز از سایر وب سایتهای حراجی آنلاین برای تمامی شرکت کنندگان در حراجی از جمله برنده یا بازنده پیشنهادات ویژهای در نظر گرفته است. از مهمترین مزیتهایی که حراجی آنلاین کالاکشن نسبت به سایر وبسایتهای مشابه در ایران دارد این است که در این وب سایت بازندگان حراجی به نسبت اعتبار مصرفی خود در حراجی، برای خرید همان کالا تخفیف آنی دریافت میکنند.
انتهای رپرتاژ آگهی/
سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.